News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura

Started by Ionut, April 18, 2015, 09:00:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

România devine membru cotizant al Asian Infrastructure Investment Bank

Pe ordinea de zi a ședinței de guvern din data de 17.07.2018, se află proiectul de lege referitor la ,,Acceptarea Acordului de înfiinţare a Băncii Asiatice de Investiţii în Infrastructură, încheiat la Beijing, la 29 iunie 2015 şi a Rezoluţiei nr. 40 privind admiterea României ca membru al Băncii Asiatice pentru Investiţii în Infrastructură, adoptată de Consiliul Guvernatorilor Băncii Asiatice pentru Investiţii în Infrastructură, la 12 mai 2017."

AIIB este o instituție bancară multilaterală de dezvoltare cu sediul la Beijing, înființată în anul 2016, ce urmărește cu prioritate susținerea dezvoltării economice și sociale în principal în Asia prin finanțarea de proiecte de infrastructură. Potrivit documentelor sale constitutive, instituția poate furniza finanțare oricărui membru sau entităților de pe teritoriul membrilor săi. Printre țările europene membre ale AIIB se numără Franța, Germania, Marea Britanie, Olanda și Polonia.

newsby.marianandrei.com

tom_sawyer

Deficitul bugetar a ajuns în S1 la 15 miliarde de lei, cu 138% mai mare faţă S1 2017

De asemenea, premierul a trecut sub tăcere că deficitul bugetar a ajuns la 1,6% din PIB – 15 miliarde de lei. De obicei, statul face deficit în a doua parte a anului, pentru a se încadra în ţinta de deficit convenită cu UE, de 3% din PIB. În primele şase luni din 2017, deficitul bugetar a fost de 6,3 mld. lei (0,77% din PIB).

ZF

tom_sawyer

Ecuaţia accesului la resurse: judeţele cu cea mai mare infrastructură de gaze - printre cele mai bogate din România, iar cele fără reţele - condamnate la sărăcie



În România, vreascurile sau cocenii rămân sursa principală de căldură, doar una din trei locuinţe fiind conectată la reţeaua de gaze. În Ungaria, peste 90% din case sunt conectate la reţeaua de distribuţie a gazelor
♦ În timp ce antreprenorii locali vorbesc despre transformarea educaţiei într-o experienţă, digitalizarea proceselor urmând să aibă un rol esenţial în modelarea învăţământului, 3.500 din cele 6.700 de şcoli din România nu sunt alimentate cu gaz metan, directorii trebuind să se îngrijească în fiecare an să cumpere lemne pentru iarnă 
♦ Mureşul, Prahova, Clujul, Ilfovul şi Bucureştiul, printre cele mai bogate judeţe din România, au şi cele mai extinse reţele de distribuţie a gazului. În cele mai sărăce judeţe din România, cum sunt Teleorman, Mehedinţi şi Covasna, nici gazul nu curge.

ZF

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Ramnicul? Valcele-Ramnicu Valcea a mai fost "inceputa" si de Nastase. Imi amintesc ca au demontat linia si apoi s-au oprit. Oricum, sunt foarte sceptic ca se mai face ceva aici, ever!

Harry

^^Randarea cu scoala de zbor am pus-o pe topicul bucurestiului

perfidus

Nimic despre restul de bani necesari pentru A3 - lot AKTOR intrare ?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Quote from: adrian rosca on August 02, 2018, 08:47:19 PM
Oricum, sunt foarte sceptic ca se mai face ceva aici, ever!
Din 170 de milioane RON pentru 5 proiecte, dintre care doar 4 sunt reale, ce mama naibii crezi ca vor mai putea face pentru Valcele-Ramnicu Valcea ?!?!...
Cel mult poze 3D cu halul in care a ajuns.... :((

Eu v-am spus ca astia de la Palatul Victoria fumeaza "chestii tari", interzise pana si in Olanda....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV


Pe site-ul Guvernului gasesti un PPT/PDF cu rectificarea bugetara "in curs".
Cu caractere "mari de'o schioapa" unde se dau bani in plus.
Pana si la "Transporturi" sunt (cica) fo' 180 de milioane in plus.
Dar nu scrie nicaieri ca (probabil) de fapt au luat (nu o luati de buna, este doar un exemplu ipotetic bazat pe "experiente guvernamentale" de 20 de ani) 30 de milioane de la centura Tg.Jiu si au suplimentat cu 35 de milioane centura Suceava (sau invers....  O:-) )

De unde se taie bani este penultimul slide....Foarte interesant de altfel, in special ultimele 5 institutii de pe lista... :lol:

Tot ce spun acesti tovarasi are "note de subsol" scrise cu litere mici, de preferat "font size 6", sa nu zgarie pe ochi....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

Din cate stiu si cunosc, la rectificare nu ai voie sa "iei de la centura Tg. Jiu si sa dai la centura Suceava". Efectiv aloci sume suplimentare pentru "centura Suceava" si astepti sa se incheie anul bugetat si la urmatorul buget depus in parlament ai voie sa "iei de la centura Tg. Jiu".

dan tm

Tocmai ca asta faci la rectificare: iei de aici si dai dincolo.

GDPR

Pentru asta mai trebuie un pas: rectificarea bugetelor companiilor nationale prin HG. In caz ca n-ati remarcat, in fiecare an dupa rectificarile bugetare apar astfel de HG-uri.

GDPR

Pe site-ul MF s-a publicat proiectul de OG privind prima rectificare bugetara pe anul asta.

Din NF:

Influențele pe principalii ordonatori de credite ai bugetului de stat se prezintă astfel:
b1) din bugetul de stat, au fost suplimentate creditele bugetare astfel:

   Ministerul Transporturilor: +170,5 milioane lei, per sold, propunere care a avut în vedere gradul de execuție a cheltuielilor precum și necesarul estimat a se plăti până la finele anului. S-au asigurat sume suplimentare în cuantum de 230 milioane lei pentru facilitățile la transport acordate diferitelor categorii sociale (studenți, pensionari, veterani de război etc.) și 250 milioane lei pentru investiții ale agenților economici în infrastructura publică de transport și pentru investiții finanțate din fonduri externe rambursabile.

Din OG:

Art.12. – (1) Se autorizează Ministerul Transporturilor în anexa nr.3/24/15 ,,Sinteza bugetelor centralizate ale instituțiilor publice finanțate parțial din venituri proprii pe anii 2018-2021", să efectueze următoarele modificări:

a) la capitolul 67.10 ,,Cultură, recreere și religie" să majoreze creditele de angajament și creditele bugetare cu suma de 591 mii lei, la titlul 20 ,,Bunuri și servicii";
b) la capitolul 84.10 ,,Transporturi" să majoreze creditele de angajament și creditele bugetare cu suma de 840 mii lei, din care suma de 35 mii lei la titlul 59 ,,Alte cheltuieli" și suma de 3.033 mii lei la titlul 71 ,,Active nefinanciare" concomitent cu diminuarea titlului 10 ,,Cheltuieli de personal", cu suma de 1.968 mii lei, precum și a titlului 20 ,,Bunuri și servicii", cu suma de 260 mii lei.
(2) Se autorizează Ministerul Transporturilor, în anexa nr. 3/24/29 ,,Fișa obiectivului/proiectului/categoriei de investiții", să modifice creditele de angajament și creditele bugetare aferente anilor anteriori, creditele de angajament aferente anului curent, precum și valoarea totală a obiectivului/proiectului de investiții, cu încadrarea în valoarea totală a acestuia, cu respectarea prevederilor art. 43 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Se autorizează Ministerul Transporturilor să introducă modificările prevăzute la alin.(2) corespunzător și în celelalte anexe la bugetul acestuia.
(4) Se autorizează Ministerul Transporturilor, în anexa nr. 3/24/29 ,,Fișa obiectivului/proiectului/categoriei de investiții", la capitolul 84.01 ,,Transporturi", la titlul 55 ,,Alte transferuri", articolul 55.01 ,,Transferuri interne", la alineatul 55.01.12 ,,Investiții ale agenților economici cu capital de stat", să introducă următoarele obiective de investiții în continuare:
a) ,,Reabilitarea podului de pe DN 39, km.8+988 la Agigea, județul Constanța", cu credite bugetare în sumă de 12.291 mii lei, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate;
b) ,,Consolidare și amenajare DN 7A km. 86+601-km 105+120, județul Hunedoara", cu credite bugetare în sumă de 500 mii lei, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate;
c) ,,Consolidare și amenajare scurgere ape DN 55 km.4+400 – 71+100, județul Dolj", cu credite bugetare în sumă de 8.643 mii lei, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate.
(5) Se autorizează Ministerul Transporturilor, în anexa nr. 3/24/29 ,,Fișa obiectivului/proiectului/categoriei de investiții", la capitolul 84.01 ,,Transporturi", la titlul 55 ,,Alte transferuri", articolul 55.01 ,,Transferuri interne", la alineatul 55.01.12 ,,Investiții ale agenților economici cu capital de stat", să introducă următoarele obiective de investiții noi:
a) ,,Pod pe DN 65 km 82+365 peste râul Vedea", cu credite de angajament în sumă de 6.194 mii lei, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate;
b) ,,Pod pe DN 10 km 46+471 peste Bâsca la Cislău", cu credite de angajament în sumă de 19.000 mii lei, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate;
c) ,,Pod pe DN 67 km 32+716 peste canal la Florești", cu credite de angajament în sumă de 1.895 mii lei, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate.
(6) Se autorizează Ministerul Transporturilor, în anexa nr. 3/24/29 ,,Fișa obiectivului/proiectului/categoriei de investiții", la capitolul 84.01 ,,Transporturi", la titlul 51 ,,Transferuri între unități ale administrației publice", articolul 51.02 ,,Transferuri de capital", la alineatul 51.02.29 ,,Alte transferuri de capital către instituții publice", să introducă obiectivul de investiții nou ,,Construire centru de instruire sintetică P+3. Clădire simulatoare de zbor și spații conexe echipată cu un simulator de zbor FFS Boeing 737 NG", cu credite de angajament în sumă de 49.900 mii lei, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate.

Conform Anexei 2, suma de 250 milioane lei alocata investitiilor MT este impartita in: 215 milioane - alte transferuri (titlul 55), respectiv 35 milioane - cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila (titlul 65). Deocamdata transparenta se opreste aici, dar vom afla mai multe atunci cand se vor publica proiectele de HG de rectificare bugetara pentru companiile nationale.

dr4qul4

Asadar dam 230 mil extra sa se poata deplasa tineretul pe traseul Vama Veche, Untold, Bucuresti, Vama Veche, ca sa-i poată injura in voie.
Mai muta 250 mil pt mizilicuri, , asa ca probabil cele 310 au fost taiate de ici de colo, de prin partile esentiale.
Oare cand vor taia aceasta 'subventionare' mascata a CFR - ului?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDPR

De la subventii (titlul 40) au taiat 100 milioane, iar de la transferuri intre unitati ale administratiei publice (titlul 51) alte 196 milioane.

Daca ati uitat deja ce e cu titlul 51, nicio problema, va reamintesc imediat ce reprezinta:

Quote from: adrian rosca on April 27, 2018, 12:39:36 PM
În data de 27.02.2018, Ministerul Transporturilor a comunicat aprobarea introducerii modificărilor în programul de investiții publice al Metrorex SA, în valoare de 246.786 mii lei (Titlul 51- Transferuri pentru finanțarea proiectului de investiții la metrou).   

Obiectivele de investiții derulate de Metrorex SA  pentru care a fost alocată suma totală de 246.786 mii lei sunt următoarele:

MAGISTRALA 4. Racord 2. Gara de Nord – Lac Străulesti. Tronson Parc Bazilescu – Lac Străulesti, cu cheltuieli preconizate în valoare 66.816 mii lei:

· Lucrări structură și instalații la Depoul Străulesti și Park&Ride.

· Lucrări de refaceri suprafețe,galerie de legătura, un terminal intermodal, un park&ride și un depou).


MAGISTRALA 5. Drumul Taberei – Pantelimon, TRONSON  Drumul Taberei – Universitate, cu cheltuieli preconizate în valoare de 41.729 mii lei:

· Lucrări de structură, devieri rețele edilitare, refaceri suprafețe, finisaje, instalații generale, lucrări de refacere suprafețe pe Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor.

· Acțiuni de proiectare (procedura de achiziție servicii de proiectare, încheiere contract și demarare elaborare documentație tehnică) pe Secțiunea  Eroilor – Universitate.


MAGISTRALA 6 - Legătura rețelei de metrou a Municipiului București cu Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni, cu cheltuieli preconizate în valoare de 138.241 mii lei:                                       

· Consultanță, exproprieri și lucrări de structură.

Am observat ca de vreo doua saptamani au lasat balta micile lucrari nefinalizate de pe M4. Sa fie asta motivul?

Oricum, e posibil ca o mare parte a celor 215 milioane sa fie claimurile de pe M5 castigate de Astaldi in instanta, adica aproximativ 188 milioane lei. Ramane de vazut daca e asa.

PS In buget la titlul 51, pe langa transferurile pentru metrou mai era inclusa o suma de 6.737 mii lei reprezentand transferuri de capital pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere (cod 8401510213), dar suma e oricum marginala.