[CT] Ce-am mai vazut din mers in Constanta

Started by Harry, October 13, 2014, 09:45:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kitsune

Mai degrabă pare un nou sens giratoriu, pentru mașinile alea de înghețată (sau de ce-or fi). Parcă piața Ovidiu era pietonală...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry


Ionut


TibiV

Semafoarele dintr-o intersecţie din Constanţa, transformate în dispozitive care arată culoarea verde sau roşie şi pe stâlp şi pe consolă.

Semafoarele dintr-o intersecţie din municipiul Constanţa au fost modernizate, fiind transformate în dispozitive care arată culoarea verde sau roşie şi pe stâlp şi pe consolă. Primăria spune că a luat această decizie pentru a mări vizibilitatea semafoarelor şi pentru a scădea numărul accidentelor rutiere în municipiu.

Potrivit unui comunicat al Primăriei Constanţa, la intersecţia bulevardului Alexandru Lăpuşneanu cu strada Soveja, consolele şi stâlpii pe care sunt montate semaforele au fost transformate în astfel de dispozitive.



"Mai exact, pe fiecare sens, consola şi stâlpul au fost schimbate cu unele care au în componenţă un sistem de iluminare pe bază de led. Astfel, la culoarea roşie a semaforului consola şi stâlpul se colorează în roşu şi tot aşa în funcţie de fiecare culoare a dispozitivului de semnalizare optică", se arată în comunicat.

Click pe imagine pentru video:


Primăria Constanţa menţionează că a pus în aplicare acest proiect pilot pentru mărirea vizibilităţii semafoarelor şi scăderea numărului accidentelor rutiere în oraş. 

Intersecţia unde au fost montate semafoarele modernizate este una dintre cele mai aglomerate din municipiu.

(Video este un MOV cam mare, peste 50 MB)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#34
Azi le-am văzut și eu. Sincer, nu arată rău. Doar că or să sporească posibilitatea unui accident. Cu puțin înainte e o trecere de pietoni cu semafor doar în partea dreaptă (nu e vizibil dacă ai o mașină mai mare pe prima bandă). De când l-au instalat, pe mulți i-am văzut trecând pe roșu, uitându-se la semaforului din intersecție în loc de cel de la trecere
(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Uite trecerea, semaforul e undeva în dreapta pe trotuar, e greu de văzut chiar de pe banda II (III, dacă punem și banda de făcut la dreapta) unde e făcută poza

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Oricum, zona e prost sistematizată, pe Soveja, pe o distanță de aproximativ 300 m sunt două intersecții mari semaforizate, 2 treceri de pietoni semaforizate plus 2 giratorii. Mai spre Delfinariu mai sunt încă 2 giratorii, toate astea în cca. 700 m.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Capela din Mamaia, dovada ca se poate si fara "haur"


kitsune

#36
Nici nu știu unde să pun asta, pentru că e o problemă la nivel național. Nu se înțelege faptul că apa pluvială și canalizarea sunt două lucruri separate, care NU TREBUIE să se ducă în aceeași țeavă. Am văzut autorizații de construcție unde se specifică faptul că pluviala se va duce în canalizarea orașului! Am văzut arhitecți care proiectează case și blocuri la modul ăsta și nici măcar nu își pun întrebări.


Hotel de patru stele din Costineşti, inundat după ce canalizarea a refulat


Mai multe camere ale unui hotel din Costinești au fost închise de comisarii de la Protecția Consumatorilor, după ce au fost inundate în urma unei ploi torențiale. Clienții au fost mutați în alte camere sau au primit despăgubiri, alegând să-și termine vacanța inainte de termen.
Mai mulți clienți ai unui complex hotelier de patru stele din stațiunea Costinești au reclamat la Protecția Consumatorilor, faptul că mai multe camere au fost inundate după o ploaie puternică.
Complexul are 400 de camere, dintre care 200 sunt situate la parter.
,,În urma ploii abundente a refulat canalizarea în tot Costineștiul, iar cinci dintre camere au fost inundate", a precizat șeful CJPC Constanța, Horia Constantinescu.
Comisarii de la Protecția Consumatorilor au închis camerele afectate până la remedierea deficiențelor, iar unii dintre clienți au acceptat să fie mutați în alte camere, în timp ce alții au cerut să fie despăgubiți, alegând să-și termine vacanța.
,,Ocupanții a două camere au fost relocați în incinta aceluiași complex. Turiștii din alte trei camere au ales să părăsească complexul și au fost despăgubiți pe loc la recepție", a mai precizat șeful CJPC Constanța.
Potrivit acestuia, unitatea a fost sancționată numai cu avertisment, iar administratorul a promis că va înlocui mochetele care au fost udate.
,,Am hotărât să aplicăm avertisment și să ținem camerele oprite până la remedierea deficiențelor. Mocheta va fi înlocuită imediat după uscare, administratorul având pe stoc suficientă pentru această operațiune. O să verificăm și dacă turiștii au fost cazați în condiții bune", a mai declarat Horia Constantinescu.

sursa

Ok, înlocuit mocheta. Dar dusă pluviala într-un dren? Dar un clapet de unic sens pe canalizare? Lucru făcut fără cap.
Oameni buni, canalizarea trebuie să ducă într-o stație de epurare, care are o capacitate proiectată pentru a trata apele uzate de la dușuri, chiuvete și WC-uri. Apele meteorice nu au ce căuta acolo.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Din mers, chiar acum, Google Street View. Două Skoda break cu numere de Luxemburg. Fără poze pentru că eram "în mers".
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Mini promenada pe plaja Modern, amenajata de Lidl:








kitsune

Aseară am trecut pe acolo, erau frumos luminate. Chiar mă gândeam că investește primăria înainte de alegeri, pe banii noștri dar în numele partidului și conducătorului iubit (cum au făcut cu rechizitele școlare, sau cu mozaicurile alea alunecoase)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Nu chiar "din mers", că eram oprit la semafor.

Am zis "ia să fac o poză unui Ikarus, n-am mai văzut unul de ani de zile". Mașină de intervenție a CT Bus (sau RATC, sau cum îi mai spune). Așa că am făcut una prin lunetă. Tracta un autobuz (parcă era un MAZ). Dar, când a oprit exact lângă mine la semafor, am vrut să mă dau jos și să plec. Nici cu recircularea AC nu puteam respira, am deschis geamurile, să mor instant, toată coada de la semafor era în ceață. Îmi plac mașinile vechi, dar alea întreținute, frate.
Anyway, poza (și norul de fum):

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Și din spate, la câteva zile distanță, avea același nor de fum, dar nu a ieșit în poză.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Primaria Constanta a emis autoprizatia de demoalre partiala a platformei industriale Dobrogea de pe strada Celulozei. Conform documentatiei vor fi demolate o serie de cladiri dezafectate:



C11 - cabina poarta
C12 - pod bascula
C19 - cabina spalatorie auto
C25 - depozit carburanti
C27 - rezervor si camera tehnica
C28 - rezervor si camera tehnica
C29 - laborator si grup sanitar
C31 - sopron
C32 - atelier mecanica auto
C33 - atelier mecanica auto
C34 - adapost provizoriu utilaje
C35 - adapost provizoriu utilaje
C45 - crematoriu
C46 - depou
C47 - bascula semiautomata pentru vagoane
C49 - estacada metalica
Linii CF in incinta
In prima etapa vor fi desfiintate liniile de cale ferata.

cateva imagini din 1964




















Harry

Lantul american de restaurante de tip fast-food McDonald's continua expansiunea in orasul de la malul marii. Astfel in cursul acestui an va fi deschis cel de al doilea drive-in din Constanta. Investitia in noua unitate se ridica la 2 milioane de euro si cel mai probabil va avea si un McCafe, dar si un loc de joaca pe timp de vara.

Locatia exacta urmeaza a fi anuntata in perioada urmatoare.

Harry

Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei a avizat protocolul de predare-primire a amplasamentului in vederea  realizării lucrarilor pentru construirea unui camin studentesc la Universitatea Ovidius din Constanta.

Conform caietului de sarcini:


În cadrul Universității "OVIDIUS" există în prezent cămine cu capacitatea de 1448 de locuri, în mai multe amplasamente din Constanța. Datorită promovării interese la nivel național și internațional din ultimii ani, solicitările de cazare au crescut semnificativ. Media ultimilor 4 ani este de aproximativ 1950 de solicitari. O alta deficienta majora a situatiei actuale o constituie faptul ca doua din aceste cămine din b-dul Mamaia 124 au fost contruite în anii 1980 si nu au fost reabilitate pana in prezent. Acestea oferă condiții minime de cazare mai ales pentru spatiile de studiu.



In prezent, datorita spatiilor de birouri reduse din cadrul universitatii, birourile ocupate de personalul administrativ si TESA ocupa nivelul parter al caminului 1. In prezent lipsa spatiilor moderne oferite de universitate conduce la necesitatea inchirerii de locuinte de piata de catre studenti si astfel costurile platite de acestia sunt foarte ridicate. Universitatea Ovidius din Constanța are circa 1.200 de studenți străini anual.



Conform extras de carte funciară 41787/11.04.2017 Municipiul Constanța deține un drept de proprietate, iar Universitatea Ovidius din Constanța deține un drept de administrare asupra terenului amplasat în Aleea Studenților nr.1A, mun. Constanța, cu suprafață totală măsurată de 10401mp și din acte 11400,00mp. Suprafață teren aferent obiectiv (rezultată în urma individualizării)= 2.951 mp.Terenul pe care se va amplasa construcția este situat în intravilanul Municipiului Constanța și se află în proprietatea Universității "OVIDIUS". Căminul studențesc propus va face parte din ansamblul de clădiri constitue campusul universitar al Universității "OVIDIUS". Terenul se află situat pe Aleea Studenţilor nr. 1A, iar accesul auto şi pietonal se realizează din Aleea Studenţilor și din Strada Unirii. În proximitatea stângă a lotului se află Bd. Mamaia.



În vecinătatea terenului analizat se găsesc:



la nord: Aleea Pescarilor;



la est: proprietate privată;



la sud: proprietate privată şi Aleea Studenţilor;



la vest: proprietate privată.



Accesul la proprietate se realizează în prezent:



acces principal auto: Aleea Studenților nr.1A și din Str. Unirii;



acces principal pietonale Aleea Studenților nr.1A și din str. Unirii.







Regim de inaltime: DS+P+4E+5retras







Imobilul va fi amplasat în linie cu căminele existente ale Universității "Ovidius" din Constanța, și anume căminele nr.3, nr 5, nr.6, pe amplasamentul în suprafață de 3850 mp,aferent propunerii arhitecturale. Căminul studențesc este destinat cazării studențiilor Universității, continând 167 locuri de cazare în camera cu două locuri, dotată cu grup sanitar propriu, mobilier și balcon pe toată lățimea camerei de cazare.



Celulele de cazare au o suprafață de 21.45mp și grup sanitar de 3.05mp și sunt dispuse pe niveluri astfel:



Parter: 6 unități (2xlocuri)+1unitate (1 loc)+2 unități cazare pers. cu dizabilități



Etaj 1: 19 unități (x2 locuri)



Etaj 2: 19 unități (x2 locuri)



Etaj 3: 19 unități (x2 locuri)



Etaj 4: 19 unități (x2 locuri)



Total= 167 locuri de cazare



Prin altă finanțare, în incintă sunt asigurate 27 locuri de parcare (dintre care 2 pentru persoanele cu dizabilități locomotorii).



Sunt propuse spații plantate aferente construcției 30% din totalul parcelei pe care se propune căminul studențesc.



Căminul în regim DS+P+4E+5 retras are următoarea alcătuire funcțională pe fiecare nivel:



Demisol: spălătorie uscătorie călcătorie, stație pompe incendiu+stație hidrofor apă potabilă, vestiare angajați, TGD, cameră echipamente curenți slabi, cabinet medical, arhivă, cameră curățenie, spații depozitare, bibliotecă multimedia sala de lectura, ascensoare pentru studenți și pentru persoanele cu dizabilități, sală socializare, circulații verticale și circulații orizontale.



Parter: camera de cazare cu grupuri sanitare proprii si balcoane pe toată lățimea camerei, sală ședințe, sală de lectură, sală de mese cu chicinetă, foayer, cabinet medical, recepție și portar în zona de acces cladire, birou administrativ, ascensoare pentru studenți și pentru persoanele cu dizabilități, zonă recreere + info, circulații verticale și circulații orizontale.



Etaj 1-4: camera de cazare cu grupuri sanitare proprii și balcoane pe toate lățimea camerei, bibliotecă multimedia sala de lectura, sala de mese cu chicineta, ascensoare pentru studenți și pentru persoanele cu dizabilități, circulații verticale și circulații orizontale.



Etaj 5 retras: centrală termică, circulații verticale și circulații orizontale.



Camera de cazare va fi dotata cu paturi, birouri, dulap, frigider si etajere. Balconul se desfășoară pe toată lățimea camerei de cazare. Grupul sanitar este dotat cu duș, vas WC și lavoar.



Finisaje interioare și exterioare:



Toate camerele sunt dotate cu mobilier specific funcțiunii. Unitățile de cazare au balcoane pe toată lungimea lor (cu excepția a două camere). La balcoane se vor prevedea separeuri din panouri de lemn, module tip parasolar din lemn tratat pentru exterior și balustrade din sticlă mată laminată duplex.



Finisajele interioare ce vor fi folosite sunt:



pardoseli: gresie antiderapantă la circulațiile verticale și orizontale, parchet lamelar de trafic intens, gresie ceramică.



pereți: vopsea lavabilă, faianță.



tavan: vopsea lavabilă.



Pentru asigurarea confortului termic clădirea va avea tâmplărie exterioara din PVC și usi interioare din MDF si va fi izolată termic la exterior cu polistiren expandat.



Casele scărilor vor fi luminate natural, având ferestre deschizibile.



În incintă va fi amenajată o platformă în care se va putea strânge gunoiul pe categorii, inclusiv uleiul menajer.Aspectul exterior al clădirii se încadrează în volumetria zonei și în același timp reprezintă o expresie arhitecturală contemporană a clădirii cu funcțiunea de cămin. Fațadele armoniază și dau ritm prin liniile de forță verticale și orizontale. Acoperirea clădirii este în terasă. Pentru asigurarea confortului termic, clădirea va avea tamplărie din PVC culoare albă și va fi izolată termic la exterior cu termosistem din polistiren expandat+fâșii din vată minerală de 60cm lățime între etaje (în dreptul plăcilor dintre nivele, pentru prevenirea propagării incendiilor la fațade).La balcoane se vor prevedea separeuri din sticlă mata laminată(tip securit), module tip parasolar din lemn tratat pentru exterior la nivelul balustradelor și balustrade de sticla. Acoperișul va fi de tip terasă.Aspectul exterior al clădirii se încadrează în volumetria zonei și în același timp reprezintă o expresie arhitecturală contemporană. Fațadele dau ritm prin liniile de forță verticale și orizontale. Acoperirea clădirii este de tip terasă circulabilă, iar pe terasă se propune amplasearea unor panouri fotovoltaice.La interior căminul are două circulații verticale asigurate de două scări prevăzute cu câte un lift fiecare.



Amenajările exterioare finanțate prin prezentul proiect sunt minimale (trotuar perimetral în jurul căminului, rastel biciclete, zonă pentru grupul electrogen protejat cu gard din plasă metalică), dar acestea se înscriu într-o amenajare de ansamblu unitară ce va asigura:

alei pietonale;

27 locuri de parcare pentru autovehicule (dintre care 2 pentru persoanele cu dizabilități);

zonă pentru biciclete, amplasate în zona intrării în cămin;

accese auto;

zone verzi şi mobilier stradal aferent.

Lifturile ce urmează a se monta vor fi de interior şi vor realiza tranportul pe verticală al călătorilor de la nivel subsol la etajul 4 al clădirii (7 staţii), respectiv de la nivel trotuar la etajul 4 al clădirii (7 staţii).