Conexiunile retelei CFR cu liniile cu ecartament larg din Ucraina si R.Moldova

Started by TibiV, June 10, 2022, 01:39:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Da, și alți operatori au în stațiile cu linie larga.
La Rădăuți UTZ cred ca manevra vagoanele la Egger. dar GFR avea în stația Dornesti cînd am fost.
 La Galați de ani buni erau niște DA - uri CFR de larga pe o linie în stația de calatori.

vancouver

https://www.hotnews.ro/stiri-international-25631499-ministrul-german-externe-vom-sprijini-polonia-romania-adaptarea-cailor-ferate-pentru-permite-exportul-milioane-tone-cereale-blocate-ucraina.htm

Deci suntem iarasi in situatia in care tot ce trebuie sa facem este un plan si sa cerem. Cere si ti se va da.

Dar tare ma tem ca iarasi polonezii o sa ne ia fata (dupa motto-ul specific functionarului roman, inclusiv a celor mai destupati gen unii care participa aici pe forum: "nu e treaba mea"). Ulterior o sa vedem ce au facut polonezii, presa o sa ne faca de ras si cu chiu cu vai, in ultima clipa de accesare a banilor speciali pentru treaba asta o sa facem si noi 30-40% din ce am fi putut face.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

tom_sawyer

Cred că mai bine ar finanța linii cu ecartament european în Ucraina și Rep. Moldova.

ghrt

Scopul este să scoată grânele din Ukraina şi să le transporte în Africa înainte de noua recoltă.  Singura şansă o văd în a concesiona infrastructura existentă către companii private ce pot reabilita şi executa restul de infrastructură în timp util.
Mai e întrebarea dacă şi restul infrastructurii din RO (liniile de CF, rutierul, terminalele din Constanţa, canalul Sulina în caz de terminal la Galaţi) permit un asemenea volum de trafic.

Cont (aproape) inactiv.

tom_sawyer

La vizita lui Macron la Chișinău, Maia Sandu a declarat:

"Agenția franceză de dezvoltare și-a anunțat deja intenția de a finanța proiecte în sectoarele energiei regenerabile, feroviar, irigare,  aprovizionare cu apă și canalizare.

Cu sprijinul agenției va fi reabilitat și modernizat tronsonul de cale ferată Chișinău - Ungheni, care deschide perspectiva conectării rețelei feroviare moldovenești la rețeaua europeană.
"


Nu e foarte clară exprimarea, dar sper că vorbește despre realizarea unei linii cu ecartament european. Teoretic "conectarea" s-ar putea face și cu schimbarea boghiurilor ca în prezent.





tom_sawyer

Locomotivă clasa 67, cu marfar de cale largă, la Galați:

min. 4:33

TibiV

https://fb.watch/dZrcPyki8X/

București, 30 iunie 2022
📢 LINIA CU ECARTAMENT LARG 706 J din PORTUL GALAȚI – va fi redeschisă traficului, după 22 de ani!

✅ În Portul Galați, feroviarii continuă lucrările de reparații, în regie proprie, pentru redeschiderea liniei de cale ferată 706 J Cale Largă - Galați Largă Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri – Siloz, în lungime totală de 4,7 km, dintre care 3,58 km linie cu ecartament larg,

‼ ‼ ‼ În ultimii 22 de ani, pe linia de cale ferată 706 J Cale Largă - Galați Largă Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri – Siloz nu a mai circulat niciun tren de marfă dinspre sau înspre Republica Moldova (CFM).

‼ ‼ ‼ Volumul traficului de mărfuri, prin punctul feroviar de frontieră din Portul Galați, a intrat pe un trend descendent încă din perioada 1990 - 2000, când pe această linie au mai circulat, doar ocazional, trenuri de marfă dinspre/către Republica Moldova sau Ucraina.

ℹ Redeschiderea acestei linii, în lungime totală de 4,7 km, va avea un impact economic important, atât prin creșterea traficului de marfă pe teritoriul României, dar și a volumului de cereale, care vor intra direct în Portul Galați, pe la granița cu Republica Moldova (CFM).

👷 Lucrările din Portul Galați sunt executate de SRCF Galați, în regie proprie - L1 Galați, L3 Buzău, L4 Focșani, L2 Brăila și SRLU Buzău -, pe două șantiere:
►Linia CF Largă Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri (3,58 km) - ecartament larg
►Linia CF Galați Mărfuri - Port Docuri - Siloz (1,16 km) – ecartament normal

Filmare: Linia CF Largă Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri (3,58 km) - ecartament larg
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Portul Galați - lucrări CFR la calea ferată cu ecartament larg


tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative aprobate în ședința Guvernului României din 15 iulie 2022

3. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind preluarea de către Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale a unor creanţe bugetare aflate în administrarea Autorității pentru Administrarea Activelor Statului, asupra unor societăţi deținătoare de bunuri utile facilitării și fluidizării transportului de resurse strategice și ale rezervelor de stat

Măsurile stabilite prin actul normativ vor permite adjudecarea, în contul creanțelor bugetare, și intrarea în patrimoniul rezervelor de stat, a unor bunuri amplasate în stațiile de cale ferată de frontieră sau în puncte de lucru nodale strategice, destinate transportului, tranzitului, transbordărilor și manipulării resurselor strategice sau ale rezervelor de stat.

Concret, OUG are în vedere filialele sau sucursalele destinate transbordării vagoanelor de marfă aflate inițial în subordinea Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă CFR SA, fiind apoi privatizate, iar în prezent aflându-se în procedură de faliment, ceea ce conduce către o exploatare improprie și precară a rampelor de transbordare strategice. Societățile respective au ca activitate transbordarea vagoanelor de marfă de ecartament larg 1.520 mm, specifice circulației feroviare din Ucraina, Republica Moldova, Federația Rusă și fostele țări din Comunitatea Statelor Independente, în vagoane de ecartament normal 1.435 mm, specifice transportului feroviar în restul țărilor europene, inclusiv pe teritoriul statului român.

Astfel, se va debloca lanțul logistic de resurse în zona de conflict armat, se vor rezolva dificultățile în transportul resurselor strict necesare prevenirii crizelor alimentare sau energetice, se vor dezvolta alternative strategice pentru a debloca fluxul și rețeaua de aprovizionare.

Prin hotărâre de guvern se vor stabili măsurile necesare funcționării, exploatării și operaționalizării capacităților, spațiilor și bunurilor preluate prin depunerea creanțelor și tarifele de exploatare a bunurilor preluate cu destinația de terminale de transport.

gov.ro

TibiV

Uneori este bun un razboi la vecini...  :(

CFR Infra despre portul Galati

București, 22 iulie 2022
📢 LINIA de cale ferată CU ECARTAMENT NORMAL din PORTUL GALAȚI – REDESCHISĂ
‼ ‼ ‼ SRCF Galați a redeschis astăzi, la ora 12.00,  ȘI LINIA de cale ferată cu ECARTAMENT NORMAL 706 I Siloz Port Docuri - Galați Mărfuri - Galați Călători, linie destinată ieșirii din Siloz a vagoanelor (românești) încărcate cu cereale. Lucrările de reparații la linia de cale ferată cu ecartament normal Siloz Port Docuri - Galați Mărfuri - Galați Călători (1,525 km) au fost executate, în regie proprie, de SRCF Galați, în perioada 07 iulie 2022 - 21 iulie 2022.
✅ Lucrări executate pe linia CF 706 I Siloz Port Docuri - Galați Mărfuri - Galați Călători (ecartament normal)
►lucrări de defrișare pe 1.525 metri cale,
►înlocuirea a 562 bucăți traverse normale din lemn, cu traverse din beton
►înlocuirea a 244 bucăți de traverse din lemn speciale, pe aparatele de cale
►înlocuirea materialului mărunt de prindere - 4.402 tone
►completarea prismei de piatră spartă - 832 tone
►executarea burajelor tehnologice și profilare prismă de piatră spartă
👷 SRCF Galați, în regie proprie, cu personal feroviar din secțiile: L1 Galați, L2 Brăila, L3 Buzău, L4 Focșani, L5 Târgu Ocna și SRLU Buzău
ℹ Reamintim faptul că, în data de 7 iulie 2022 a fost redeschisă linia de cale ferată, cu ecartament larg 706 J Galați Largă Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri, lucrările pe această linie fiind executate, tot de SRCF Galați, în regie proprie, cu personal specializat. Linia 706 J Galați Largă Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri (ecartament larg) asigură accesul direct, în Siloz, al garniturilor cu cereale sosite din Ucraina (via Republica Moldova).
ℹ Redeschiderea celor două linii de cale ferată 706 J Galați Largă Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri (ecartament larg) și 706 I Siloz Port Docuri - Galați Mărfuri - Galați Călători (ecartament normal) contribuie la revigorarea activității din Portul Galați, prin operaționalizarea transporturilor de cereale care ajung acum direct în Siloz, fără manevre de transpunere a vagoanelor de pe linia cu ecartament larg, pe linia cu ecartament normal. Astfel, vagoanele cu cereale din Ucraina intră direct în Siloz pe linia cu ecartament larg, iar din Siloz pleacă garniturile încărcate cu cereale, pe linia cu ecartament normal.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

ca idee : schimbare automată de ecartament, la viteză mică...... La spanioli.....



JohannDB

"Tare" treaba cu poarta închisă ; ""stai să văd ce știe "seful" și deschid""... :lol:  :lol:  Bine că n-a dat cu trenul în poartă; treaba asta am văzut-o în Portul Bremerhaven în 2017, când la ceas de noapte naveta de manevră a portului, venind cu spatele a trecut prin poartă, mutând toate fiarele pe mijlocul drumul, blocând astfel drumul de acces al camioaneleor spre port (colegul meu de însoțire a trebuit să doarmă la intrarea în oraș, până au degajat drumul)..... A fost o întreagă comedie și ocazie de glume...."nemțești" !!

tom_sawyer

Miercuri, 17 august, încep să ajungă în Portul Galați primele vagoane încărcate cu cereale din Ucraina. Este primul transport care este adus pe calea ferată cu ecartament larg, direct la silozul ,,Anghel Saligny" din Portul Docuri, unde marfa va fi încărcată pe nave pentru a fi trimisă mai departe. 

Directorul general al Administrației Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați, Marcela-Daniela Costea, ne-a confirmat sosirea primelor vagoane cu cereale ucrainene pentru export, la scurt timp după ce operatorul TTS a recepționat o locomotivă pentru transportul pe cale largă. ,,Miercuri încep să sosească cerealele din Ucraina, în loturi de câte 20 de vagoane, livrate pe linia de cale largă dinspre Ucraina, via Giurgiulești. Sunt 60 de vagoane încărcate deja, care ajung, în loturi, la silozul Anghel Saligny", ne-a spus directorul general al APDM Galați.
Nu sunt primele transporturi de cereale care ajung în Portul Galați, dar sunt primele aduse direct pe calea ferată, până la malul Dunării. Până acum, transportul acestora se făcea cu camioane.

viata-libera.ro

dan tm

Dincolo s- a iscat o polemică.
Ucraina a reparat linia pînă la poarta de întrare în România și ar vrea sa folosească linia tranzit prin tara noastră.

însă Dr2005 ne explică că România are proceduri și deci nu poate ajuta Ucraina.
poate ca ei ar aduce țigări.

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t45p135-423-berlibas-sighetu-marmatiei-teresva