Aeroportul Traian Vuia Timisoara [TSR]

Started by MHN, September 22, 2011, 02:11:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicki4

de ceva timp m-am intors si eu in tara via Timsoara (in functie de costul biletelor optiunile sunt Sibiu, Cluj, Timisoara si uneori chiar Bucuresti) si am observat ca pista aeroportului este in acceasi situatie jalnica de foarte multi ani (nu imi amintesc exact anul cand pista era inca acoperita cu asfalt; a urmat perioada de reabilitare cu inevitabila decopertre ca apoi sa abandoneze lucrurile). Este jalnic >:( >:( >:(
Stie cineva cand este prevazut o reasfaltare completa a pistei (mai ales ca in toti anii trecuti conducerea aeroportului se mandrea cu profit in crestere. Sa fie vorba si de reaua vointa a celor de la Bucuresti?
In Cluj si Sibiu situatia este cu totul alta. 
A observat totusi o extindere la banda de ridicat bagajele, insa sala de asteptare "Sosiri" este ingrozitor de mica! un aeroport subdimensionat desi anual se inregistreaza un flux crescut de pasageri.
"Government don't want well informed, well educated people capable of critical thinking. That's against their interest. They want obedient workers, people who are just smart enough to run their machines and do the paperwork. And just dumb enough to passively accept it!" George Carlin

MHN

#61
Nu detinem informatii despre planul de investitii. Insa e drept ca de aproximativ un an, activitatea de comunicare din partea reprezentantilor aeroportului s-a redus drastic.
Poate are mai multe informatii iuli, caci el a participat la ceva "sesiune foto"... Apropos, iuli, stii de ce nu se mai vad imaginile pe prima pagina?!?!
Legat de starea pistei, daca-mi aduc bine aminte, asfaltul a fost decopertat acum mai mult de un an.

PS: bine ai venit! daca ai realizat ceva fotografii, nu ezita sa le postezi :)

frunzaverde

Quote from: nicki4 on October 03, 2012, 10:02:13 AM
de ceva timp m-am intors si eu in tara via Timsoara (in functie de costul biletelor optiunile sunt Sibiu, Cluj, Timisoara si uneori chiar Bucuresti) si am observat ca pista aeroportului este in acceasi situatie jalnica de foarte multi ani (nu imi amintesc exact anul cand pista era inca acoperita cu asfalt; a urmat perioada de reabilitare cu inevitabila decopertre ca apoi sa abandoneze lucrurile).

Pista nu a fost frezata pentru a fi reabilitata. Pista a fost frezata pentru ca bucati de asfalt se desprindeau din pista la decolari si aterizari. A fost o masura de urgenta - nu s-a planuit o reabilitare imediata dupa frezare. Lucrarile nu au fost abandonate, pur si simplu n-a existat nicio intentie de lucrari dincolo de frezare.

Asfaltul a ajuns in starea aia din cauza faptului ca reabilitarea pistei (din 1999-2002) a fost facuta extrem de prost (lowest bidder intr-o epoca in care punga era stransa bine de tot). Vina e impartita (printre altele si de cei care au estimat 10 miscari/zi la TSR pentru 2005-2010 in 1997 cand s-a facut SF-ul). O noua reabilitare? Probabil se asteapta bani UE (dupa 2014) - dat fiind ca PCN-ul la TSR e absolut OK.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MHN

Multam pentru informatiile interesante.
Se pare ca vor mai fi cateva miscari de avioane pe TSR pana se va mai vorbi despre reabilitarea pistei.

MHN

QuoteAustrian Airlines renunta la zborurile de pe Aeroportul Timisoara

Compania Austrian Airlines a decis sa opreasca operarea zborurilor de pe Aeroportul International Timisoara "Traian Vuia", cel putin pe o perioada determinata de timp.
Ultimul zbor al Austrain Airlines de pe aeroportul din Timisoara ar urma sa aiba loc in 27 octombrie, potrovit unei notificari a Aerotravel – Lufthansa City Center.

"Am fost informati despre decizia companiei Austrian Airlines de suspendare a zborurilor de pe aeroportul din Timisoara pe perioada programului de iarna 2012- 2013. Vreau sa precizez ca ramane in continuare valabil contractul intre Austrian Airlines si SN Aeroportul International Timisoara Traian Vuia pentru operatiuni aeroportuare ce pot avea loc pe Timisoara. Mai trebuie spus ca in rolul de aeroport de transfer ramane in continuare aeroportul din Munchen unde se va opera prin partenerul de alianta al Austrian Airlines si anume Lufthansa. Din primavara, va fi reluat traficul aerian intre Timisoara si Austria", a declarta Dan Idolu, directorul Aeroportului din Timisoara.

[...]
sursa

Ionut

Hm, nu se duc banatenii la Viena de Craciun? Sau in Alpi? :) Sau mergeti cu masina ca acum aveti autostrada? :p

MHN

Pai zborurile Austrian erau pline de anajati ai unor multinationale din zona, care in urma crizei au strans cureaua tot mai mult.
Legat de concedii, intr-adevar, cei din zona Banatului aleg masina pentru deplasari in Austria.

Totusi, parca imi vine greu sa cred ca dispar (chiar si temporar) cursele directe TSR-VIE, dupa aprox 15 ani de operare.

savagedanyro

Quote from: Ionut on October 05, 2012, 05:53:14 PM
Hm, nu se duc banatenii la Viena de Craciun? Sau in Alpi? :) Sau mergeti cu masina ca acum aveti autostrada? :p

Gandeste-te ca de la TM la Salzburg am facut 9 ore cu masina.
Daca mergi 1 sapt in concediu e ok cu masina.
Drumul e superb, plus ca ai o autonomie acolo super.
Am vizitat ce am vrut cand am vrut, si in jurul Salzburglui ai ce vedea si face.
Si cu avionul e ok dar daca mergi in city-break.
...live the moment...


Ionut

Foarte bine! Sa inteleg ca zborurile vor fi deviate pe Arad cat timp vor fi lucrarile?

savagedanyro

Nu. Ei spun ca structura pistei e ok.trebuie doar refacut asfaltul. iar acest lucru il pot face noaptea sau cabd e trafic redus :)

Vedem nu vreau sa ma pronunt inca daca e fezabila solutia!

...live the moment...

MHN

E vorba doar despre asfalt iar eu sunt curios cate ore/zile trebuie sa treaca de la asternere pana la circulare peste.

savagedanyro

Probabil ca vor devia avioanele pa A1 pana se usuca asfaltul :))

...live the moment...

MHN

Din pacate nu vor apuca :)
Estimez ca dupa deschiderea lotul Giarmata-Izvin/Remetea, va creste putin traficul inclusiv pe Arad Sud-Giarmata, deci intregul segment DN7(Arad)-Izvin/Remetea nu va fi chiar liber.
Plus ca ar trebui construit un nou taxiway pana la terminale... :) :) :)

savagedanyro

Revenind on-topic. Credeti ca e fezabila operarea aeroportului pe parcursul realizarii alfaltarii ?
Exista solutii tehnice aplicabile pentru acest deziderat ?

...live the moment...