Aeroportul Traian Vuia Timisoara [TSR]

Started by MHN, September 22, 2011, 02:11:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

MHN

Pai eram on-topic, in sensul in care daca s-ar realiza aterizari pe A1, ar trebui construit un nou drum de tip taxiway, dupa cum spuneam.
Daca e fezabil sau nu, specialistii de la firma care a realizat caietul de sarcini, zic ca da, din moment ce directorul TSR nu spune nimic despre inchidere.

frunzaverde

#76
Quote from: savagedanyro on October 09, 2012, 04:54:07 PM
Revenind on-topic. Credeti ca e fezabila operarea aeroportului pe parcursul realizarii alfaltarii ?
Exista solutii tehnice aplicabile pentru acest deziderat ?

In general este fezabila reasfaltarea fara inchidere. Doar daca implica reconstructia fundatiei trebuie sa inchida aeroportul o perioada de timp de cateva saptamani.

Daca implica doar asfaltare (ceea ce dupa pret pare a fi ce se face), atunci se poate aranja destul de usor (desi va dura un pic mai mult lucrul). Se poate inclusiv refacerea unei parti din balizaj sub trafic fara probleme. Se fac segmente de cate 1000-1500 m reducand portiunea activa a pistei la 2000-2500m (si eventual limitand aterizarile si decolarile la o singura directie), incepand cu capatul pistei, iar segmentul de mijloc se asfalteaza prin inchiderea aeroportului cateva zile (2-3 zile) ori prin lucrari in timpul noptii segmentate incat aeroportul sa fie in functiune a doua zi dimineata.

Uite un exemplu: http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-manchester-14087090
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

savagedanyro

Multumesc pentru informatii. Scurt si la obiect. Respect.
Am invatat ceva azi, deci nu am pierdut ziua degeaba. Unul din crezurile mele este ca o zi in care nu ai invatat nimic e o zi pierduta.
...live the moment...

nicki4

multumesc tuturor pentru informatii. Se pare ca din 2006 pista a ramas fara asfalt. Sa speram ca lectiile au fost invatate si nu vom mai trebuii sa trecem prin asa ceva dupa 2013.
"Government don't want well informed, well educated people capable of critical thinking. That's against their interest. They want obedient workers, people who are just smart enough to run their machines and do the paperwork. And just dumb enough to passively accept it!" George Carlin

frunzaverde

Quote from: nicki4 on October 11, 2012, 12:20:22 AM
multumesc tuturor pentru informatii. Se pare ca din 2006 pista a ramas fara asfalt. Sa speram ca lectiile au fost invatate si nu vom mai trebuii sa trecem prin asa ceva dupa 2013.

Nu chiar. Pista a fost frezata in martie 2009, nu in 2006, dupa un incident in care bucati de asfalt s-au desprins in doua ocazii diferite. Odata, la aterizarea unui avion Carpatair (fara daune), si odata la aterizarea unui avion Wizzair a doua zi, cu daune (un flaps avariat).

Vina apartine contractorului din 1999-2001, care a facut o treaba EXTREM de proasta. In mod normal, cu ingrijirea de rigoare, o imbracaminte 'noua' tine cu intretinere normala peste 15 ani. Si, in momentul in care incepe sa se degradeze, nu incep bucati de asfalt sa se rupa si sa devina FOD pentru avioane. Nici pe drumuri nu se intampla asta...

Situatia de-acum e simpla - e situatia dinainte de 1999, se aterizeaza pe suprafata de beton care a existat inainte de asfaltare. Pista are o rezistenta decenta pentru ce aterizeaza acum acolo (primii 2500m au PCN 46 R/A/W/T, ultimii au PCN 37, mult mai bine decat 'caloriferul' de la CLJ). Bineinteles ca o suprafata noua ar fi necesara (ar aduce PCN-ul la o cifra mai buna, ar elimina restrictia de aterizare pe o singura directie), dar de-aici pana la 'nu se va mai putea ateriza' e cale luuunga.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Esti sigur ca aterizarile se fac pe o singura directie? De cand?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Quote from: iuli on October 11, 2012, 06:56:56 PM
Esti sigur ca aterizarile se fac pe o singura directie? De cand?

Conform AIP Romania, sectiunea LRTR AD 2.20 (pagina 2.16-7). La 1.1.3 lit. A: (pentru avioane cu ACN >=38) este permisă aterizarea doar pe direcţia 11 si lit. E: este permisă aterizarea pe direcţia 29 doar dacă condiţiile meteo nu permit aterizarea pe direcţia 11. Documentul este datat 10 MAR 2011, dar modificarea nu s-a facut cu ocazia documentului respectiv. Mentiunea o gasesti aici: http://www.aisro.ro/aip/2012-08-23/DOCS/AIP/AD/AD2/AD_2_16_LRTR/LR_AD_2_LRTR_en.pdf (si, desigur, la Eurocontrol in EAD Basic).

A320 are la MTOW un ACN intre 38 si 46, deci e supus reguilor de 'pista 11'. Bineinteles, Fokkerurile 100 si SAAB-urile KRP n-au probleme, avand un ACN undeva la 25. Nici 733-ul KRP n-ar trebui sa aiba probleme, avand si el un ACN de 36.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

#82
Eu am intrebat pentru ca am vazut aterizari si pe 11 si pe 29. Recunosc ca nu am stat sa vad daca si Wizz-urile fac la fel ci doar Foker-urile, ATR-urile sau Saab-urile.
Nu stiam sincer de restrictia asta si incercam sa imi aduc aminte de acum un an cand am vazut A320-ul aterizand si nu mai retin exact ce pista a folosit. Parca 11 dar nu bag mana in foc. Pentru ca sigur pe 29 au aterizat restul si au decolat pe 11.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Bogdan.j

1992: Omenirea i-a pierdut pe Benny hill,Marlene Dietrich,Anda Calugareanu,Radu Tudoran. Am aparut eu. :D
Si vis pacem, para bellum.

Ionut

Hm, se misca bine TSR! Bravo! Dar e pista OK pentru imensitatile alea? :D

Bogdan.j

De o saptamana bas s-au apucat sa o renoveze,in 90 de zile vor sa o termine pentru ca dupa studii structura de rezistenta nu e afectata...si atunci a ramas doar sa refaca covorul asfaltic :)...deci ca raspuns la intrebarea ta DA e ok
1992: Omenirea i-a pierdut pe Benny hill,Marlene Dietrich,Anda Calugareanu,Radu Tudoran. Am aparut eu. :D
Si vis pacem, para bellum.

radutm

QuoteAeroportul Timisoara va intra in proprietatea autoritatilor locale din Timis, Hunedoara si Caras-Severin
Aeroportul Internaţional Timişoara, al doilea ca mărime din ţară, ar putea trece anul viitor din proprietatea Ministerului Transportului în cea a autorităţilor locale şi judeţene. Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş a declarat că în viitorul acţionariat ar putea face parte şi consiliile judeţene din Hunedoara şi Caraş-Severin.
Sursa: http://www.tion.ro/aeroportul-timisoara-va-intra-in-proprietatea-autoritatilor-locale-din-timis-hunedoara-si-caras-severin/1197083
cont inchis

Ionut

Hm, ideea cred ca e una sanatoasa. Doar vreau sa pun o intrebare: au judetele suficiente fonduri pentru dezvoltarea si intretinerea aeroportului?

MHN

Pai TSR-ul e ultimul dintre cele mari (in afara de OTP si BBU) care se mai afla in proprietatea ministerului.
In plus, de cativa ani incoace, TSR-ul are profit.

Legat de investitiile majore, cu administratie buna, se vor gasi fonduri.

MHN

QuoteAjutorul dat Wizz Air de Aeroportul Timisoara, anulat de Curtea de Apel Pitesti

Carpatair a câştigat, săptămâna trecută, la Curtea de Apel Piteşti, procesul intentat Aeroportului Internaţional Timişoara în care reclama reducerile oferite Wizz Air în urmă cu mai mulţi ani, au anunţat avocaţii companiei aeriene. Decizia judecătorilor, deşi irevocabilă, este oarecum tardivă, tarifele practicate de aeroport fiind modificate între timp.

Pe lângă procesele intentate în România, Carpatair a reclamat şi la Comisia Europeană faptul că discount-urile oferite Wizz Air de Aeroportul Internaţional Timişoara pot fi considerate ajutor de stat, experţii comisiei tinzând să dea dreptate reclamantului.
Oficialii Aeroportului Internaţional Timişoara nu au comentat încă decizia magistraţilor Curţii de Apel Piteşti, susţinând că nu au primit sentinţa acestora. Am putut afla, însă, că tarifele practicate de aeroport, inclusiv cele oferite Wizz Air au fost modificate de mai multe ori între timp.
sursa