Aeroportul Traian Vuia Timisoara [TSR]

Started by MHN, September 22, 2011, 02:11:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MHN

QuotePrima etapă a lucrărilor de reparaţii la pista Aeroportului Timişoara a fost finalizată

Prima etapă a lucrărilor de reparaţii la pista de aterizare-decolare din cadrul Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia a fost finalizată. Proiectul tehnic a fost elaborat de Institutul de Proiectări Transporturi Auto, Navale si Aeriene (I.P.T.A.N.A.) Bucureşti în cursul lunii august şi a stat la baza organizării licitaţiei pentru aceste lucrări.

Prima etapă s-a desfăşurat în perioada 19 octombrie – 28 noiembrie şi a constat în  reparaţii la rupturi de muchii şi colţuri ale dalelor, colmatări de rosturi, închiderea exfolierilor superficiale ale suprafeţelor din beton şi a alveolelor. Ca pondere a volumului de lucru, aceste lucrări reprezintă cca. 70% din volumul total al lucrărilor cuprinse în proiect. Din punct de vedere financiar, valoarea acestei etape este de 1.399.123,02 lei, reprezentând 12% din valoarea lucrărilor contractate. "Toate lucrările s-au desfăşurat în cursul nopţii şi în perioadele fără trafic pentru a nu afecta programul de zbor şi implicit pasagerii. Această etapă a lucrărilor a fost una extrem de importantă şi am dorit să fie executată acum, înainte de începerea sezonului rece pentru a evita posibile deteriorări ale dalelor din cauza procesului de îngheţ-dezgheţ, care după trei sezoane reci în care nu s-au întreprins măsuri, ar fi condus la o deteriorare suplimentară însemnată.", a declarat directorul general al Aeroportului Internaţional Timişoara, Daniel Idolu. Următoarea etapă va avea loc în cursul anului viitor şi va cuprinde aşternerea stratului asfaltic, repoziţionarea sistemului de balizaj luminos aferent şi executarea marcajului diurn al pistei. Stratul asfaltic va rezolva problema de planeitate a pistei şi implicit, a confortului pasagerilor la decolare şi aterizare. Valoarea totală contractată a lucrării este de 14.617.794,06 lei (echivalentul a 3.208.611,89 euro), inclusiv cheltuieli financiare şi TVA. Licitaţia publică pentru ,,Lucrările de reparaţii curente la pista de decolare-aterizare a Aeroportului Internaţional Timişoara" a fost câştigată de societatea S.C. Albix General Construcţii S.R.L din Timişoara.

Suprafaţa totală a pistei de decolare-aterizare a Aeroportului Internaţional Timişoara este de 3500 m lungime şi 45 m lăţime, totalizând 157.500 mp, pe care pot opera aeronave de orice capacitate. Acest fapt va fi demonstrat începând cu luna decembrie 2012 când vor opera pe Aeroportul Internaţional Timişoara aeronave civile şi militare de mare capacitate.
sursa

savagedanyro

http://www.tion.ro/aeronave-de-mare-capacitate-au-inceput-sa-opereze-pe-aeroportul-international-timisoara/1213898


Din articol : " În acest sfârşit de săptămână o aeronavă militară de tip C 17 Globe Master III, cu o capacitate de 265 tone a aterizat pe Aeroportul Internaţional Timişoara ,,Traian Vuia". Operarea avionului de mare capacitate s-a făcut în condiţii optime. Aeronava destinată transportului de tehnică militară şi personal este de 12 ori mai grea decât un Saab 2000 (care are o greutate maximă de 22 t) şi de patru ori mai grea decât un Airbus 320 (o greutate de 65 t), avioane care operează regulat pe cel mai important aeroport regional din ţară."

Frumos, deci se poate !
...live the moment...

bogdymol

3 imagini de pe aeroportul Timisoara (facute cu telefonul mobil, deci calitatea e slaba):





Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Nice! Ai zburat cu 737-800 sau cu Airbus?

bogdymol

#94
Au fost 4 zboruri cu:

YR-ASA (Airbus A318-111)
YR-ATD (ATR-42-500)
YR-ASA (acelasi Airbus A318-111)
YR-BGI (Boeing 737-78J)

Aviation geek  :oops:
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Aha, deci ultima poza este din "Iasi". :) Se prezinta bine la bord aeronavele Tarom. Mult mai bine decat la alte companii mai cu pretentii.

MHN

Site-ul web al aeroportului a fost refacut, pe prima pagina aflandu-se chiar un sondaj despre destinatii dorite: http://www.aerotim.ro

MHN

Quote
[..] Au fost achizitionate noi masini de interventie

Aeroportul International Timisoara Traian Vuia a mai facut un pas inainte pentru cresterea sigurantei pasagerilor si a aeronavelor. Astfel, incepand din acesta saptamana, compartimentul de prevenire si stingere a incendiilor din cadrul AIT-TV a fost dotat cu doua autospeciale performante, de mare capacitate, astfel incat timpul de interventie in caz de incident sa nu depaseasca 3 minute, asa cum este prevazut in standardele internationale. Prin aceasta, va creste de la 7 la 8 categoria de protectie PSI a celui mai important aeroport regional din tara.

Cele doua autospeciale PSI, specifice activitatii aeronautice, avand tractiune integrala, 6×6,  sunt dotate cu echipamente de descarcerare si au un sistem de interventie rapida, pe furtunuri de inalta presiune, avand in acelasi timp doua tunuri de refulare a apei si a spumei cu debite de 5000 de litri de apa pe minut, respectiv 2500 de litri de spuma pe minut.
Odata cu intrarea in functiune a celor doua autospeciale, forta de interventie PSI a crescut semnificativ datorita posibilitatilor de actiune imediata, pe termen scurt si mediu. In acest moment, parcul de interventie rapida numara 5 asemenea masini.

,,Cresterea la 8 a categoriei de protectie PSI nu inseamna doar un grad mai mare de siguranta a pasagerilor si a aeronavelor, ci permite, conform reglementarilor internationale, si aterizarea cu regularitate a avioanelor cu gabarit mai mare" , spune directorul AIT, Daniel Idolu.
sursa

MHN

Quote from: MHN on October 15, 2011, 10:26:11 AM
Plane Spotting pe TSR - Octombrie 2011 - by iuli

Quote from: iuliPoze din sesiunea de azi de planespotting de pe LRTR



[...]
by iuli

@ iuli, oare di ce nu se mai vad imaginile? le-ai retras tu?

iuli

Le-am retras de mult si nu am mai avut timp sa le repun pe alt hosting.
BTW, poate cineva sa recomande un hosting ca lumea de poze?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

bogdymol

Cateva poze de vineri de pe aeroportul Timisoara:















Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

MHN

Atmosfera parea cam sumbra sau doar mi se pare?

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

MHN

La atmosfera generala de dupa terminal.
Cu atatea zboruri anulate in ultima vreme, parca nu mai este agitatia de altadata...

MHN

Modificare a sistemului de gestiune si de incasare a taxelor de parcare

Quote
Aeroportul International Timişoara are nou sistem de acces auto în parcare din anul 2006. Deoarece vechiul sistem devenise problematic din punct de vedere al defecţiunilor şi a vechimii sale la sfârşitul anului 2012, conducerea AIT-TV a iniţiat o procedură de achiziţie a unui sistem nou, fiabil, echipat cu o casă automată de plată.

În urma unei licitaţii publice a fost contractat noul sistem. Comparativ cu vechiul sistem, acesta beneficiază de tehnologie de ultimă oră care îi conferă o fiabilitate mărită. Noul sistem cuprinde implementarea codului de bare, citit cu scanner laser şi imprimat de o imprimantă termică. Toată comunicaţia dintre terminale, casa de marcat automată, casa de marcat cu operator uman şi serverul de date se face pe fibră optică, în loc de UTP, care sporeşte viteze de procesare de date şi este mai eficientă şi stabilă. Calculatorul de la casa de marcat cu operator manual şi serverul de date sunt calculatoare industriale special concepute pentru a efectua sarcinile la care sunt supuse. Partea de detecţie auto, formată din bucle electromagnetice la intrare şi ieşire din barieră a fost schimbata complet. Un plus faţă de sistemul vechi de acces auto care vine în ajutorul celor grăbiţi şi care nu au abonament este casa automată de plată. Instalarea acestei case de plată automată vine în sprijinul pasagerilor , care pot oricând să îşi plătească şederea în parcare repede şi uşor. Interfaţa grafică intre utilizator şi casa de plată este una foarte prietenoasă, cu un ecran LCD-Touchscreen şi 4 butoane solide, făcând utilizarea ei uşoară şi pentru persoane care nu au înclinaţii tehnice. Această casă va fi capabilă să primească bancnote şi monezi. De asemenea, ea beneficiază de un sistem de backup, iar în cazul unor căderi de tensiune casa automată va rămâne funcţională. Sistemul de management al cardurilor de acces este şi el îmbunătăţit prin implementarea bazei de date Oracle Sql. Totodată, sistemul fiind de ultimă generaţie, lasă loc de îmbunătăţiri el fiind capabil să accepte subsistem de detecţie numere de înmatriculare şi subsistem de afişare număr locuri libere. Finalizarea lucrărilor şi punerea în funcţie a noului sistem este preconizata pentru data de 25 martie 2013.
sursa