[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

Politichie...sindicat-guvern...
Dar nimeni nu se intreaba de ce are Mrex cam 1/2 angajati fata de RATB...si nici de ce are RATB atatia angajati...din greseala in greseala...spre victoria/eroarea finala?
O:-)

Ionut

De ce sunt AGENŢI de PAZĂ şi POLIŢIŞTI în Pasajele de la Unirii şi Victoriei

Începând de luni, Metrorex a întocmit și implementat un plan de măsuri pentru îmbunătățirea condițiilor de transport subteran. Astfel, au fost suplimentate trenurile pe toate magistralele de metrou, iar în Pasajul de la Unirii au fost instalaţi agenţi de pază şi poliţişti pentru dirijarea traficului. Pentru a evita formarea aglomeraţiei la orele de vârf Metrorex a instalat o serie de echipe mixte compuse din angajați ai Metrorex și ai Poliției în stațiile Piața Victoriei 1 și 2 și Piața Unirii 1 și 2, în zile lucrătoare, în intervalul orar 07:00÷09:00 și 17:00÷19:00, acțiune aplicată începând de luni, arată Metrorex într-un comunicat remis B365.ro.

Conform Metrorex, activităţile desfăşurate de echipele de supraveghere şi îndrumare a călătorilor sunt următoarele:

- informarea călătorilor cu privire la alegerea traseelor optime de acces şi transport;
- îndrumarea călătorilor către accesurile şi zonele de peron cu încărcare redusă;
- îndrumarea călătorilor cu privire la utilizarea tuturor uşilor de acces ale trenurilor;
- limitarea accesului în staţii în situaţii de supraaglomerare sau de urgență;
- avizarea imediată a structurilor de coordonare asupra oricărei situaţii de urgenţă constatată, cu indicarea detaliilor necesare primei intervenţii;
- actualizarea reglementărilor în vigoare privind măsurile care se iau în cazul afectării majore a circulației trenurilor de metrou pentru următoarele cazuri: colet abandonat, alarmă privind atac terorist (bombă), cazuri de suicid/tentativă de suicid, necesitate intervenție prim-ajutor pentru publicul călător.

Astfel, Metrorex a suplimentat numărul de trenuri în circulație la orele de vârf, între 07:00÷09:00 și 17:00÷19:00, astfel:
- pe magistrala 2 se circulă cu 22 de trenuri (1 tren suplimentar) la un interval de succedare de 3 minute – soluție care reprezintă maximul posibil din punct de vedere tehnic, în prezent;
- pe magistrala 1 se circulă cu 21 de trenuri (2 trenuri suplimentare);
- pe magistrala 3 se circulă cu 15 trenuri(2 trenuri suplimentare);
- la orele de vârf, atât pe magistrala 1 cât și pe magistrala 3 se circulă la un interval de 3 minute între Nicolae Grigorescu și Eroilor și de 6 minute pe restul distanței;
- monitorizarea circulaţiei trenurilor pentru evitarea în perioada de vârf de trafic a sosirii simultane a trenurilor la peroanele staţiilor;
- se lucrează la modificarea graficelor de circulație a trenurilor de metrou pe magistralele 1 și 3, grafice ce vor intra în vigoare începând cu data de 1 decembrie 2016. Soluția va asigura diminuarea intervalelor de circulație pe magistralele 1 și 3 astfel: 2 minute între Nicolae Grigoresc și Eroilor și 5 minute pe restul distanței;
- suplimentarea cu personal de conducere a trenurilor pentru micşorarea timpilor de întoarcere a garniturilor de metrou la capetele de magistrale, prin preluarea rapidă a comenzilor de la posturile opuse de conducere a trenurilor;

De asemenea, au avut loc discuții cu conducerea RATB pentru găsirea unor soluții de suplimentare a transportului public de suprafață pentru preluarea fluxului mare de călători de pe tronsonul Berceni - Pipera.
În cursul acestei săptămâni, Metrorex va participa la întâlniri cu reprezentanții ISU și cu personalul specializat pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Transporturilor pentru a identifica și alte măsuri în vederea creșterii siguranței transportului subteran.

B365

Ionut

Metrorex pregăteşte documentaţia pentru angajarea unui expert în asigurări

Metrorex va publica în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), până la data de 15 noiembrie, anunţul pentru achiziţionarea serviciilor unui expert în domeniul asigurărilor. Metrorex va angaja, astfel, un expert care să elaboreze un studiu din care să reiasă posibilele riscuri rezultate din accidente/incidente faţă de care societatea este vulnerabilă în relaţia transportator - călător.   "În ultimul an, poliţa de asigurare civilă pentru pagube produse călătorilor în caz de accidente/incidente feroviare a constituit o preocupare permanentă a managementului Metrorex. Astfel, în conformitate cu legislaţia actuală, Metrorex a lansat la finele anului 2015 procedura de angajare a unui expert în domeniul asigurărilor pentru elaborarea unui studiu din care să reiasă posibilele riscuri rezultate din accidente/incidente faţă de care societatea este vulnerabilă în relaţia transportator - călător", spune Metrorex.

"Metrorex a lucrat, împreună cu firma specializată contractată, la elaborarea caietului de sarcini şi a cerinţelor acestuia. Varianta finală a caietului de sarcini a fost supusă atenţiei Consiliului de Administraţie, fiind avizat de către Consiliul Tehnico-Economic în data de 1.11.2016. În momentul de faţă, se lucrează la documentaţia de achiziţie, urmând ca până la data de 15 noiembrie 2016 să se publice în SEAP anunţul pentru achiziţionarea serviciilor", a precizat compania.

"Se vor forma echipe mixte compuse din angajaţi ai Metrorex şi ai Poliţiei Metrou, în vederea dirijării/ dispersării fluxului de călători în staţiile Piaţa Victoriei 1 şi 2 şi Piaţa Unirii 1 şi 2, în zile lucrătoare, în intervalul orar 07:00÷09:00 şi 17:00÷19:00, acţiune aplicată începând cu data de 31.10.2016", se mai arată în comunicat.

Capital

Ionut

Inspectoratul pentru Situații de Urgență a inițiat controale la metrou

,,ISU Bucuresti-Ilfov efectuează în această dimineață recunoașteri și controale inopinate pentru prevenirea situațiilor de urgență, simultan, la toate stațiile de metrou. Pe timpul verificărilor se urmărește modul de  respectare a normelor de apărare împotriva incendiilor, modul de realizare a accesului călătorilor la căile de evacuare, existența personalului care dirijează fluxul de călători pe direcțiile de evacuare, asigurarea dotării cu mijloace de stingere a incendiilor, asigurarea accesului autospecialelor pentru intervenție în situații de urgență", arată căpitanul Daniel Vasile, purtătorul de cuvânt al ISU București, scrie News.ro.  În cadrul controlului se va verifica și facă Metrorex a remediat deficiențele constatate la controalele anterioare.

Recent a fost arătat că nicio stație, tunel sau depou de la Metrou nu are autorizație a ISU, pentru protecția la incendiu. Circa 600.000 de călători circulă zilnic cu metroul, iar, în caz de incendiu, în unele stații, hidranții sunt încuiați, cu geamuri din material imposibil de spart fără un ciocan, inexistent la fața locului.

Profit.ro

Ionut

Se insista, nu gluma.




Noi CONTROALE în staţiile de metrou. Ce NEMULŢUMIRI au pompierii de la ISU

"Încă sunt acţiuni de control, încă nu este gata raportul, când avem concluziile finale de la IGSU (Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă -n.r.), vă promit, o să vă dăm concluziile şi ce s-a făcut. Dar încă se lucrează. Şi ieri a mai fost control acolo şi astăzi. Va mai dura o săptămână, două, până ce terminăm să evaluăm totul şi după care să venim să spunem - asta e situaţia. (...) Verificarea de prevenire înseamnă verificarea căilor de evacuare, absolut totul, inclus aici şi spaţiile comerciale care sunt în zona respectivă, care blochează căile. Dar când avem date o sa vi le dăm", a declarat Raed Arafat, joi, la finalul unui eveniment organizat de IGSU pentru lansarea unei campanii de prevenire a incendiilor.

"Au fost găsite nereguli, o parte dintre ele nesoluţionate de la controlul anterior, făcut în luna martie(...) Sunt probleme cu turnicheţii, care au montate nişte bare metalice care îngreunează evacuarea în cazul unei urgenţe. Sunt nişte dispozitive pe care le-au montat reprezentanţii Metrorex pe turnicheţi din proprie iniţiativă, dar noi apreciem că nu e în regulă să existe acele dispozitive şi ar trebui să le scoată, nu ar trebui să rămână în continuare acolo, pentru că sunt montate doar pe partea de turnicheţi care asigură evacuarea. Ele au fost montate pentru a nu se mai trece fraudulos pe acolo. O altă problema vizibilă e că în zona adiacentă gurilor de metrou sunt foarte multe obstacole pentru pompieri: chioşcuri de ziare, florării, autoturisme parcate. Accesul nostru spre gura de metrou e oarecum limitat", a declarat Daniel Vasile, purtător de cuvânt ISU Bucureşti-Ilfov, potrivit Mediafax.

B365

Ionut

Pun si aici, thread-ul juridic nu este urmarit de multa lume si este o stire importanta!




Lucrările la metrou, finanţate din certificate verzi

De asemenea, potrivit actului normativ, vor fi asigurate fonduri de 234 de milioane de lei din certificatele verzi pentru finanțarea investițiilor la Magistralele de metrou 4, 5 și 6, astfel:

64 milioane lei - Magistrala 4, Gara de Nord – Lac Străulești;
130 milioane lei - Magistrala 6, Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni;
40 milioane lei - Magistrala 5, etapa I-A Drumul Taberei – Universitate.

Digi24

dr4qul4

Dragnea, la lansarea candidatilor a spus ca va transfera metroul catre Primarie...
Desi cred ca e necesara o strategie comuna RATB si Metrorex, ma tem ca asta va impiedica extinderea metroului catre periferie. Poate ar fi timpul sa dispara Judetul Ilfov si sa devina sectorul 7 (sau 7-8-9-10). Ca agricol sigur nu mai e.
Sau sa apara o autoritate metropolitana de transport.



Si a mai zis ceva ca va face si DNCB la 2 benzi si A0 (dar nu a spus daca A0 va trece si prin Teleorman)

Sursa: www.mediafax.ro
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

TibiV

Quote from: dr4qul4 on November 19, 2016, 10:13:27 PM
Dragnea, la lansarea candidatilor a spus ca va transfera metroul catre Primarie...

Daca este asa, atunci cat metrou avem acum, atat vom avea si peste 50 de ani...  :(

Dar am impresia ca asta este semn de "conflicte interne in partid":

"Draga Gabi, tu vrei sa ne intreci in pomeni si dai ca pomana RATB gratis la tot Bucuresti-ul ?!...
Pai noi nu mai avem cum sa te ajutam, ca am dat pomeni la toata tara !
Ia tu metroul, scumpa colega, si vezi ce faci cu el... Si cu RATB gratis, si cu GCcal pe care o subventionezi si cu toate protiile voastre de Bucuresti. Ca noi, la Teleorman, ne-am saturat sa platim impozite pentru metroul din Bucuresti !...
"

Ar fi amuzant daca nu ar fi trist...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Cum arată centrul de control al metroului din București

600.000 de oameni, adică de două ori populaţia Constanţei, călătoresc zilnic cu metroul din Bucureşti. Puţini ştiu că de siguranţa lor şi de trafic răspund 50 de persoane. Luna aceasta se împlinesc 37 de ani de la inaugurarea transportului în subteran şi de aceea a fost ziua porţilor deschide la Metrorex. Oricine a putut să viziteze dispeceratul, ,,creierul" metroului.



Digi24


Ionut

Metroul va avea prima asigurare de răspundere față de pasageri.
Cu cât vor fi despăgubite victimele și cine se luptă pentru contract


Pentru prima dată în istoria companiei, Metrorex a lansat un anunț prin care își face cunoscută intenția de a achiziționa o asigurare de răspundere civilă față de terți. Operatorul metroului bucureștean a arătat, pentru Profit.ro, că suma maximă pe care este dispus să o ofere pentru serviciile de asigurare este de 132.000 de lei, că a primit deja patru oferte și că, în acest moment, se află într-o perioadă de "clarificări cu ofertanții". Sursele Profit.ro arată că Metrorex vrea inclusiv să acopere eventualele daune provocate de materiale explozive sau inflamabile aflate asupra călătorilor, iar această cerință ar putea face diferența între ofertanți. Surse apropiate discuțiilor au arătat, pentru Profit.ro, că de asigurarea pentru răspundere a Metrorex sunt interesate companiile Generali, Omniasig, Groupama și Asirom.

Polița achiziționată de metrou ar urma să acopere orice tip de daună materială sau vătămare provocată persoanelor care călătoresc cu metroul sau care se află pe peron în așteptarea trenurilor. Până acum, la metroul bucureștean, nu a vut loc niciun incident major.

Profit.ro

Ionut

FOARTE tare! :cheers:
Va dati seama cat de usor va fi pentru straini! Nu tu rest, nu tu language barrier... bravo, BRAVO!




Premieră la metrou: românii cu carduri contactless emise de orice bancă
nu vor mai avea nevoie de cartele


Banca Comercială Română va instala, până la finele anului, terminale contactless în fiecare din cele 51 de stații de metrou din București, potrivit unui comunicat de presă. Tehnologia va permite oricărui posesor de card contactless, indiferent dacă este emis sub sigla Visa sau Mastercard să intre la metrou prin plata direct din cont al contravalorii unei călătorii, fără să mai cumpere o cartelă. Tehnologia contactless permite plata fără a mai introduce cardul într-un POS și, în cazul plăților de valori mici, fără a mai introduce nici PIN-ul cardului, ceea ce face plățile mult mai rapide. Metrorex a mai utilizat un astfel de sistem în parteneriat cu BRD Societe Generale, începând cu 2010. Terminalele BRD, care acceptau doar carduri Mastercard, au fost în cele din urmă retrase.

"Acest sistem în regim contactless cu carduri Mastercard/VISA face parte dintr-un proiect mai amplu al BCR în ceea ce privește infrastructura de transport public. Banca noastră are deja în implementare plata titlurilor de călătorie cu metroul la casieriile Metrorex, prin intermediul cardurilor Mastercard/VISA, și asigură, totodată, și plata cartelelor de metrou la terminalele automate", a declarat Ciprian Nicolae, Country Manager Global Payments, în cadrul parteneriatului BCR-Global Payments.

Bucureștiul este a doua capitală europeană, după Londra, care introduce un astfel de sistem la metrou, se arată în comunicatul de presă. Până la finele anului vor fi instalate 164 de echipamente la nivelul porților de acces, în funcție de numărul de intrări în fiecare stație și de volumele de trafic înregistrate de Metrorex.



Profit.ro

Goldmund

Quote from: Ionut on December 08, 2016, 08:31:09 AM
FOARTE tare! :cheers:
Va dati seama cat de usor va fi pentru straini! Nu tu rest, nu tu language barrier... bravo, BRAVO!


Intr-adevar, un pas urias inainte. Si ca sa fie perfect pentru turisti, "Urmeaza statia Aeroportul Henri Coanda ...." ;)

Pelicanul

Ok, si cât va costa calatoria ? Banca este un camătar cu acte in regula...Nu cred ca banca vă dă facilitatea asta moka.
Cred ca această facilitate e bună pentru cineva care foloseşte metroul complet intâmplător.
Pentru ceilalţi cu siguranţă facilitatea e paguboasă.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

voicul

Probabil un +0.5 ron care la 1 calatorie nu pare mult, dar pentru majoritatea destul, astfel incat in 2 ani sa se renunte pe motivul: nu e folosit.