News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Adica o sa faca o economie de bani?

Paza la metrou va fi asigurată de jandarmi
Serviciile de pază şi protecţie la METROREX vor fi asigurate de Jandarmeria Română, a hotărât Camera Deputaţilor, prin promulgarea proiectului de modificarea Legii de Înfiinţare a Jandarmeriei Române.

,,Camera Deputaţilor a promulgat modificarea Legii de Înfiinţare a Jandarmeriei Române pentru asigurarea serviciilor de pază şi protecţie la Metrorex SA. În termen de 30 de zile se va aproba prin Hotărâre de Guvern modul în care se va implementa prevederea legislativă menţionată. Hotărârea de Guvern va reglementa asigurarea pazei şi protecţiei obiectivelor, bunurilor şi valorilor aparţinând Metrorex SA, cu efective de jandarmi", se arată într-un comunicat transmis, miercuri, de METROREX.

Potrivit sursei citate, după aprobarea Hotărârii de Guvern - coroborată cu Programul de implementare agreat între Ministerul Transporturilor şi Ministerul Afacerilor Interne - serviciile de pază vor fi asigurate de Jandarmeria Română.

În prezent, paza de la metrou este asigurată de o firmă privată de securitate.

https://www.mediafax.ro/social/paza-la-metrou-va-fi-asigurata-de-jandarmi-17682330

sab

Avand in vedere cat au crescut salariile de la stat in ultima vreme, as spune ca dimpotriva, se va adanci in pierderi. La o licitatie cu firme private castiga firma care oferea pretul cel mai mic. Acum esti obligat sa faci paza cu Jandarmeria, indiferent de costuri.

ghrt

Cont (aproape) inactiv.

GDPR

O sa fie mai greu sa dea cu tunul cu apa in subteran, ca sina a treia e tot timpul sub tensiune. Asa ca raman numa' pulanele si clorobenzilidenul malononitril  :lol:


carutasul

Cred că mai degrabă trebuie să vedem "a cui e" firma de pază și să corelăm cu evenimentele recente de pe scena politică.

voicul

INCREDIBIL! Italienii ne pot închide metroul oricând. Au hotărâre judecătorească

Ministrul demisionar al Transporturilor, Lucian Şova, a declarat, joi seară, că firma Astaldi are o hotărâre judecătorească ce-i permite să ceară executarea silită a societăţii Metrorex, pentru o revendicare în sumă de 47 de milioane de euro. "Şi mâine dacă vrea, Astaldi poate să închidă metroul, pentru că are hotărâre judecătorească. Guvernul ştie acest lucru", a spus Lucian Şova.

"E alt pericol pe care-l paşte metroul (...): avem de plătit 47 de milioane de euro, claim câştigat de Astaldi în toate instanţele şi cu care, practic, Astaldi şi mâine dacă vrea să închisă metroul, Astaldi poate să închidă metroul, pentru că are hotărâre judecătorească. Guvernul ştie acest lucru. În orice oră poate să blocheze conturile", a declarat, joi seară, la B1 TV, ministrul demisionar Lucian Şova.

Acesta a explicat că de trei luni încearcă să găsească "soluţia de a plăti această sumă".

"Eforturi, azi încununate de succes, de a identifica şi prezumtivii vinovaţi cu privire la această situaţie. Am trimis către DLAF şi raportul Corpului meu de Control cu privire la posibile nereguli în administrarea acestui contract, care a dus la o revendicare pe care Metrorex trebuie să o plătească şi statul trebuie să ştie că aceşti bani trebuie plătiţi dacă vrem să mai mergem cu metroul şi trebuie recuperaţi de la cei care se fac vinovaţi", a mai declarat Lucian Şova.

Lucian Şova şi-a depus joi demisia de la Ministerul Transporturilor.

Cu aproximativ o oră înainte de a demisiona Şova, Ministerul Transporturilor a făcut publice două rapoarte de control vizând CFR Marfă şi implementarea magistralei 5 de metrou.

În urma unor verificări la Metrorex privind respectarea prevederilor legale şi contractuale în derularea contractului de proiectare şi execuţie a Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei - Pantelimon, Corpul de Control a depistat deficienţe în implementarea proiectului care au dus la întârzieri şi la suplimentarea costurilor pentru Metrorex.

Raportul arată că valoarea contractului a fost subestimată la lansarea procedurii de achiziţie, iar în derulare au intervenit majorări substanţiale ale valorii acestuia, informaţii ce reprezintă indicii de fraudă.

https://www.news.ro/economic/sova-si-maine-daca-vrea-astaldi-poate-sa-inchida-metroul-pentru-ca-are-hotarare-judecatoreasca-1922402722002018112218671824

Ionut

Continua povestea...




Sindicaliștii de la metrou anunță o nouă posibilă grevă

Sindicaliștii de la metrou susțin că ar putea intra totuși în grevă, în intervalul 15-20 decembrie. Ei au amânat greva de săptămâna aceasta pentru că au așteptat numirea unui nou ministru al Transporturilor. Între timp, sunt dispuși să mai renunțe la pretențiile de majorare salarială. Sindicaliștii nu mai vor 45% creștere salarială, cum au cerut până acum, și se mulțumesc cu 35%. Însă, dacă această majorare nu va avea loc, la mijlocul lunii decembrie, ar urma să fie grevă generală.

Digi24

sab

Sindicatele şi administraţia Metrorex nu s-au înţeles asupra salariilor, negocierile continuă

https://www.mediafax.ro/social/sindicatele-si-administratia-metrorex-nu-s-au-inteles-asupra-salariilor-negocierile-continua-17707763
Quote
Negocierile dintre administraţia Metrorex şi sindicate vor continua şi marţi, după ce discuţiile de luni nu au avut rezultate concrete, cele două părţi venind cu propuneri diferite de creştere a salariilor.

,,Dând dovadă de inflexibilitate administraţia Metrorex a venit cu acelaşi procent de 18%", precizează un comunicat al USLM.

,,USLM a dat dovadă de flexibilitate în negociere şi faţă de ultimul procent solicitat de 35% creştere salarială propune administraţiei că aceasta să fie aplicată în procent de 25%, apoi USLM revine şi propune în mod diferenţiat, principalii beneficiari fiind salariaţii cu încadrări la clasele mici de salarizare, după cum urmează: 24% pentru salariaţii încadraţi la clasele de salarizare 1 -22; 21% pentru salariaţii încadraţi la clasele de salarizare 23 -42", precizează documentul.

USLM aşteaptă ca marţi, când va avea loc următoarea întâlnire de negociere, administraţia Metrorex să vina cu soluţionarea acestei noi propuneri sindicale, altfel conflictul colectiv de muncă va continua.
USLM spunee că deciziile politice afectează grav viaţă de zi cu zi şi mai ales viaţă de salariat la metrou, şi că ministrul demisionar al Transporturilor Lucian Şova nu mai vrea să muncească pentru cetăţeni, urăşte metroul şi se joacă cu dreptul sindicatelor de a negocia.

Sindicatul a declanşat o grevă de avertisment pe 15 noiembrie, care a fost declarată nelegală de Tribunalul Bucureşti. La fel şi greva generală care era programată pentru 21 noiembrie.

Cristi N

O nouă bătălie la metrou, între conducere și sindicate. Spațiile comerciale, lăsate fără curent

S-a lăsat cu un scandal de pomină, marți, în subteran, unde a avut loc o nouă bătălie între conducerea metroului și sindicate.

La cererea directorilor, spațiile comerciale din stații, deținute până nu demult prin contract de sindicaliști, au fost decuplate de la utilități.

De pe urma acestui meci, primii care suferă sunt comercianții, cărora li se strică marfa în frigiderele rămase fără curent.

La ora 10.30 a fost dat ordinul de deconectare a spațiilor comerciale de la apă și curent. Până la 12 însă nu s-a întâmplat nimic. Șeful Metrorex spune că atunci le-a comunicat angajaților că vor fi sancționați dacă nu se supun.

Dumitru Sodolescu, directorul general al Metrorex: "Am sunat până la nivel de șef de secție. Încă mai așteptăm de la sindicat să primească undă verde. Lucru inacceptabil. Cei care nu se supun riscă desfacerea contractului de muncă".

Primii care au avut de suferit au fost comercianții din stația Piața Victoriei.

Vânzător: "După prânz au început să fie deconectate de la utilități și chioșcurile din stația Piața Unirii. Din păcate, la mijlocul acestui conflict fără precedent de la metrou sunt oamenii, care în drumul lor prin subteran spre casă sau spre muncă obișnuiesc să-și cumpere mâncare."

Imediat, la ușile sindicatului Metrorex, cel care administrează în prezent spațiile prin firma Sindomet s-au adunat comercianții. Aceștia au cerut să stea de vorba și cu directorul.

Directorul Metrorex susține însă că acești comercianți ar fi fost avertizați că s-a încheiat contractul pe care Metrorex îl are cu Sindomet. Mai mult, a avertizat că s-ar putea ajunge până la evacuări forțate și la demolări.

Dumitru Sodolescu, directorul general al Metrorex: "Sunt pe fluxul de evacuare, acelea vor fi demolate, nu le vom scoate la licitație. Comercianții au refuzat să părăsească spațiile comerciale, mai mult, Sindomet a încheiat contracte comerciale ilegale".

Scandalul a afectat și negocierile privind greva generală de la Metrou, pentru că, spun sindicaliștii, reprezentanții Metrorex nu s-au prezentat marți la discuții. Sindicatul susține că ar renunța de bună voie la contract, dacă ar primi despăgubiri. Deocamdată, suma cerută este contestată în instanță.

Artimon Marian, lider sindical Metrorex: "Considerăm un abuz de la Sodolescu, a fost pus de Șova. Domnul director cunoaște bine și se exprimă prost. Metrorex trebuia să plătească 3 milioane de euro."

Directorul general susține că suma corectă ar fi puțin peste 2 milioane de lei, iar ministrul Șova nu a putut fi contactat pentru a răspunde acuzațiilor aduse.

Miza acestei bătălii sunt cei aproape 6.000 de metri pătrați de spații comerciale prost administrate, conform Metrorex. Venitul pe care îl aduc este de 600.000 de euro anual, dar ar putea fi mult mai mare, conform conducerii.

Contractul prin care sindicatele au ajuns să administreze spațiile a fost semnat în 2003 și a expirat în septembrie anul acesta. Banii din chirii ajung în proporție de 64 % la sindicate și 36 % la metrou.

Contractele pentru spațiile de publicitate din subteran pot constitui motivul următoarei bătălii. Miza ar fi cei 800.000 de lei, venit împărțit acum în mod egal între cele două părți.

Sindicaliștii spun că au nevoie de acești bani, pentru că îi ajută cu ei pe angajații bolnavi, dar și pentru a întreține un complex de odihnă din Brașov.

Sursa: ProTV

subway

Solutia normala ar fi ca DNA sa o ia pe firul banilor murdari in sus dar tare mi-e teama ca si asta s-a sters cu buretele si s-a prescrisara...alta belina...
:(

Cristi N

Au taiat curentul si celor 2 magazine proaspat facute de la Pipera.  :o



sab

Magazinele de la metrou urmează a fi redeschise în cel mai scurt timp. Metrorex, obligată să dea drumul la apă și curent

https://www.libertatea.ro/ultima-ora/magazinele-de-la-metrou-urmeaza-fi-redeschise-cel-mai-scurt-timp-metrorex-obligata-sa-dea-drumul-la-apa-si-curent-2470470

Magazinele de la metrou urmează a fi redeschise în cel mai scurt timp, după ce Metrorex a fost obligată să reia alimentarea cu apă și electricitate. Decizia aparține Judecătoriei Sectorului 1, în cadrul unui proces judecat în condiții de urgență. Spațiile comerciale din subteran aparțin unui din cele mai puternice sindicate ale Metrorex, care încasează chiriile, iar conflictul a explodat între Regie și sindicat în urmă cu câteva zile.
Alimentarea cu apă şi electricitate în cele 300 de magazine din subteran a fost reluată. Compania Metrorex a fost obligată să facă acest lucru, potrivit unei hotărâri emise de Judecătoria Sectorului 1. Contractul dintre Metrorex și societatea care gestionează spațiile de la metrou, ,,Unitatea – Sindicatul Liber Metrou' (U.S.L.M.) a expirat. Cu toate acestea, firma sindicatului, Sindomet Servcom, a continuat să dea în administrare micilor comercianţi spațiile de la metrou. Metrorex a recționat și a tăiat apa și curentul, relatează Digi24.

La mijloc au fost prinși călătorii care timp de două zile nu au avut de unde să îşi facă micile cumpărături.

Ionut

Problemele de la metroul bucureștean, pe masa liderilor europeni

În România nu există dialog social. Este concluzia la care au ajuns autorităţile europene din transporturi, după ce sindicaliştii români au scos în evidenţă problemele cu care se confruntă angajaţii din domeniu. Greva de la metrou, de exemplu, care a fost anulată înainte să înceapă i-a luat prin suprindere pe membrii Comisiei Europene, care spun că vor interveni la nivelul Executivului pentru ca dialogul social să se desfăşoare conform legii.



Digi24