[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

sab

1 Decembrie- Anghel Saligny a fost extrem de utila. In lipsa ei, M3 ramanea Preciziei -Eroilor, asa cum a fost timp de 10 ani, in perioada 1998-2008. Noroc cu europenii astia care au pus ca si conditie a finantarii ca tronsonul respectiv sa faca parte dintr-o M3 Preciziei-Anghel Saligny. ;)
Cat despre IKEA, sa fim seriosi, nu mergi sa iei mobila cu metroul... Eventual sa mananci niste chiftelute sau ce mancaruri mai vand astia, dar nu merita sa bati atata drum doar pentru IKEA.
P.S. Ironia sortii face ca un magazin IKEA sa se deschida in curand chiar pe tronsonul NG-AS.

Ionut

Corina Creţu demască minciunile PSD: Centura Capitalei nu a ajuns la Comisia Europeană, magistrala de metrou M6 nu s-a aprobat

,,Să spui că s-a aprobat M6 când nici acum nu e aprobat şi s-au dat cred că trei comunicate de presă de către Ministerul Transportului că e aprobat... Nici acum nu e aprobat M6! Centura Bucureştiului (...) Să spui în guvern, televizat, în direct, că Centura Bucureştiului e la Comisie? Nu e primită Centura Bucureştiului la Comisie. Noi nu avem sub analiză decât acest M6, care este sub analiză... metroul de la Gara de Nord la aeroport", a spus comisarul.

Adevarul

Ionut

#782
Las aici o intrebare, poate-mi raspunde cineva: ce fel de complicatii juridico-legale-birocratice (daca sunt) in implementarea M6 (exproprieri) genereaza decizia CAB data acum cateva zile cu privire la terenul din Baneasa luat de Popoviciu de la Universitatea Agricola Baneasa? Terenul, conform deciziei CAB, trebuie sa intre in posesia statului (sa reintre, ma rog), deci se schimba proprietarul, deci exproprierile facute (sunt facute deja?) pentru M6?!...

ghrt

Decizia poate fi atacată cu apel. Aceasta înseamnă că trebuie redactată, comunicată, apoi urmează 30 de zile timp în care se poate declara apelul. Se va declara, cu siguranţă, se mai judecă un an.
Având în vedere că este pronunţată în considerarea condamnării penale, este posibil ca acea condamnare să fie repusă în discuţie în perioada următoare, după modelul consacrat de politicieni.

Din ce ştiu, construcţiile de infrastructură (drumurile, trotuarele) rămăseseră în proprietatea Băneasa Rezidenţial, deci probabil vor ajunge şi ele la stat. Bănuiesc că Guvernul va trebui să aprobe prin HG transferul (administrării) terenului afectat de M6 de la şcoala aia agricolă la Metrorex.

Aşadar, exproprierea începută pe procedura uzuală a proprietăţii private este posibil să fie întreruptă şi să se procedeze la transferul sus-menţionat.

sab, construirea câtorva km de linie de metrou doar pentru a circula cu acelaşi tren de la 1 Decembrie la Preciziei mi se pare o modalitate foarte ineficientă de face un capăt de linie. Puteau să construiască doar NG2-1 Dec şi să upgradeze linia de tramvai de deasupra la metrou uşor. Trafic nu există, oricum, şi nici mari proiecte imobiliare (care nici nu vor fi atractive cât timp funcţioneză incineratorul Protan). Înainte de '89 era ditamai platforma industrială, avea alt flux. Ok, nu au vrut să astupe tunelurile, dar tot un exemplu de investiţie ineficientă rămâne.
Cont (aproape) inactiv.

subway

#784
@Ionut
Asa la o prima vedere nu vad impedimente majore pentru M6, terenul necesar e prins in HG de exproprieri. Dupa cum toata lumea stie contravaloarea se consemneaza in trezorerie parca dar nu se elibereaza decat dupa prezentarea unui act de proprietate valid. Daca e teren proprietate publica nu se despagubeste, se transfera cu acte legale.
Complicatiile apar din alt punct de vedere, terenul respectiv provine in urma unei donatii conditionate de utilizarea pentru agricultura si cercetari agricole. In mod normal daca beneficiarul donatiei nu indeplineste aceasta prevedere ar trebui sa returneze terenul donatorului, altfel si titlul de proprietate al statului devine dubios. Asa se explica decizia CAB nu numai de anulare a titlului de proprietate privata ci si de readucere a terenului la situatia initiala! Sau cu alte cuvinte reintroducerea lui la loc in circuitul agricol.
Aici incep lucrurile sa devina buboase...

Ionut

Aha. Deci dacă facem stație M6 la Băneasa, asta nu intra la agricultura și cercetări agricole. :)

subway

#786
Se expropriaza si basta cu justa despagubire conform Constitutiei. La cine ajung banii? La detinatorul titlului de proprietate valabil! Daca proprietar valabil e statului il punem pe Mrex sa reinfiinteze colectia nationala de duzi cea defrisata cu nemernicie de imobiliari!
:(
Singurele locuri care raman sa ocupe teren sunt accese/prize de ventilatie, in rest pe sub pamant putem costrui linistiti orice, subsolul e proprietatea statului tot prin Constitutie.
:)

Ionut

Și pe cine expropriezi? Pe Popoviciu sau pe statul român? Sau pe proprietarul inițial al terenului având în vedere că donația devine nula? Eterna și fascinanta Românie.

subway

#788
Expropriezi pe titularul inscris in cartea funciara, conform unei comunicari oficiale de la cadastru. Statul iese din discutie, nu exista varianta alta decat transfer pentru ca statul nu se poate expropria pe el insusi.
In privinta donatorului acesta sau mostenitorii legali ar fi trebuit sa emita pretentii din clipa instrainarii banuiesc, parca e un termen de 25ani pentru revendicare, altfel se considera proprietate abandonata si intra tot la stat, dar ar trebui consultat un jurist pentru o opinie pertinenta. Pana la urma e treaba consultantului angajat pentru expropieri, trebuie sa fie cu bagare de seama si documente beton pentru ca in cazul M6 expropierile sunt eligibile pe fonduri conform regulilor UE.
P.S.
Are cineva idee, intra si dezvoltarea Dedeman in toata tarasenia?
P.P.S.
Chiar e simpatica ideea cu duzii, eu ma gandeam ca daca e Tokyo sa fie o gradina japoneza cu ciresi din aia Sakura!!!
Daca vor sa fie artari japonezi ma ofer sa donez niste puieti din gradina mea de la tara!
;)
Ah, si inca ceva, mi-a placut interventia ta de azi de la B1!

Ionut

Corina Creţu: Probabil că în luna ianuarie vom aproba o parte a proiectului magistralei M6 de metrou

"Probabil că în luna ianuarie vom aproba o parte din magistrala M6, care este de la Bucureşti - Gara de Nord până la Ikea. Deci, o primă parte, după care autorităţile române vor construi în continuare, am înţeles, cu o bancă japoneză cealaltă parte, pentru că, din punctul nostru de vedere, soluţia propusă de autorităţile române nu este sustenabilă şi eligibilă", a spus Creţu la România Tv. Comisia Europeană a considerat că din punctul de vedere al analizei beneficiu-cost cealaltă parte a magistralei M6 ar fi mult mai profitabil să se facă suprateran, dar autorităţile române nu agreează această idee, a afirmat Creţu.

Hotnews

Ionut

Vad ca a fost si la Digi24:

,,Din punctul nostru de vedere, nu se justifică propunerea Guvernului privind realizarea unui metrou subteran. Noi am propus suprateran, pentru că este vorba de peste 200 de milioane de euro pe care le-am putea economisi dacă am merge suprateran, mai ales că de la Băneasa la Otopeni nu este o zonă intens populată sau care ar crea mari probleme", a punctat Corina Crețu cu referire la proiectul unui metrou de la Ikea până la aeroport. ,,Am înțeles că Guvernul României a găsit deja un partener în Japonia de a face restul, de la Ikea, stația Tokyo, până la aeroport", a completat ea.

Digi24

Ionut

Am vorbit acum cateva minute la Realitatea TV (telefon, inregistrat) despre M6, cererea de finantare si am explicat pozitia API prin care cerem ca banii "economisiti" de la Baneasa la OTP sa fie bagati in alta magistrala.

subway

#792
In principiu ar fi o pozitie corecta daca nu ar fi redundanta pentru ca toate celelalte proiecte <mature> de metrou sunt principial admisibile si ma refer aici in special la M5.
Singurul care ar putea fi introdus suplimentar ar fi cel cu adaptarea statiilor pentru accesibilizare pentru persoane cu dificultati de vedere, intocmit pe fonduri elvetiene nerambursabile, dar e un proiect <minor> valoric, cu durata scurta de implementare, se poate introduce oricand ca sa mai imbunatateasca procentul de absorbtie.
De anvergura mai mare ar fi proiectele de modernizare a instalatiilor si echipamentelor.
Din perspectiva mai indelungata de adevarata dezvoltare a infrastructurii e M4 Sud spre Progresu dar pana nu se finalizeaza studiul de fezabilitate nu prea ai ce baga <pe teava>.
P.S.
Ma bucur ca sugestia mea cu ciresii japonezi Sakura la statia Tokyo a <prins> la jurnalistii tv!
;)
Partenerul japonez a fost gasit demult, s-a trezit blonda acusilea sa afle?...sau e din programul Ponta anti-metrou?
Partenerul japonez finanteaza 30% din tot proiectul, nu pe bucatzele...

v.ghiorghica

#793
Oameni buni, zona aia e supra aglomerata, trebuie sa se faca metrou pana la IKEA.
Cine nu sta acolo, habar nu are ce vorbeste. Toate autobuzele sunt bara la bara si pline ochi.
E un cosmar sa mergi cu 335 de la IKEA pana la Casa Presei...
M6 e complet justificata de la 1 Mai pana la IKEA.
Traficul de suprafata e mort, la STB nu prea mai este nimic de facut, decat puse niste garduri pe sinele de tramvai...dar acolo nici tramvai nu e.
Doamna Corina sa intre nitel pe Waze la ore de varf, sa vada cum stau lucrurile.

sab

Doamna Corina este de acord (ma rog, nu neaparat ea, ca nu decide de una singura..) sa se finanteze tronsonul de la 1Mai pana la Ikea, nu stiu ce ai cu ea... :). Mai incolo, de la Ikea la aeroport, nu prea da "pasenta" pentru un metrou.
Quote from: subway on January 13, 2019, 08:59:43 PM
Din perspectiva mai indelungata de adevarata dezvoltare a infrastructurii e M4 Sud spre Progresu dar pana nu se finalizeaza studiul de fezabilitate nu prea ai ce baga <pe teava>
Si cat mai dureaza "minunea", care sa ne spuna un lucru absolut evident, ca avem nevoie de inca o magistrala in zona de sud ?