Cum ajung din A în B?

Started by dr4qul4, August 11, 2014, 01:57:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

florin74

#1170
Eu merg de 6 ani prin Macedonia și Serbia. Nici o problema. Pe autostrada sunt indicatoare și cu caractere latine (de exemplu este trecut codul tarii, sau Atena, Skoplie, etc) . Am văzut și pe drumurile naționale indicatoare similare. Am prins cozi de 2 ore în granița Serbia Macedonia, dar și de 15 min. Semnalizarea e foarte bună, greu sa ratezi o ieșire. Soluția e sa îți încarci hărțile off line și sa te uiți cu atenția (în cazul în care ai ratat ieșirea). De la Smederevo mergi ață pana la Kalamata dacă vrei :lol:
Și eu tot din Cluj plec, pe Hațeg Gradinari Naidas Smederevo. Dacă e gata ld3-4 la sfârșitul lui august încerc varianta prin Lugoj. sau Timisoara

frunzaverde

#1171
Quote from: dr4qul4 on July 16, 2019, 05:31:44 PM
@frunzaverde, eu am trecut prin Serbia si anul trecut. Dar cu roaming activat doar pe o cartela vodafone.

Daca chiar ai nevoie de date poti sa-ti cumperi pachet suplimentar de date, e 6 euro pentru 50 MB la Vodafone si 15 la Orange... Nu-i mare scofala.

Si chiar n-ai cum sa te ratacesti, daca ti-e frica sa o iei pe vreo scurtatura lungesti maximum 50 km, si drumul Varset - Belgrad e foarte bine semnalizat. La fiecare intersectie urmezi "Beograd" si gata. Dupa care, cand te apropii de Belgrad, vezi semn mare spre noul pod chinezesc, si gata - esti pe centura interna a Belgradului, care da la Zemun in A1. De-acolo tii autostrada pana la Salonic daca vrei. De altfel, decat sa iau scurtaturi, mai degraba as lua-o prin Belgrad, de cand au centura si podul chinezesc e mult mai simplu. Si m-as opri sa beau o cafea in centrul vechi.

Quote from: dr4qul4 on July 16, 2019, 05:31:44 PM
indicatoarele lor sunt scrise in chirilica

Pe ce dracu de drumuri comunale ai fost? Toate indicatoarele sarbesti (chiar si pe echivalentul de drumuri judetene) sunt scrise in ambele grafii legale (Latinitsa si Chirilitsa) - asa e in normativ de cand lumea si pamantul (din 1947 adica, de cand era Iugoslavia unita a lui Tito). Poate pe vreun drum secundar sa nu fie scris in latinitsa, dar eu unul n-am vazut nici macar un indicator scris doar in chirilica. Inclusiv semne spre chestii locale sunt in ambele grafii - de exemplu aici vezi semn spre "Baza de asfalt" in ambele grafii: https://goo.gl/maps/NxDN1FJrwd3ag4NS9

Signalistica e de calitate superioara - si toti sarbii stiu ambele grafii (ambele grafii sunt legale, si televiziunile, de exemplu, le folosesc pe amandoua in egala masura). Asa ca daca chiar nu te descurci, te opresti, scri pe o foaie "Nis" si ti se arata cu degetul. Asta spre deosebire de Bulgaria, unde tot cu chirilica scriu, apropo... Chiar si pe drumuri europene sunt putine semne, si alea proaste. Signalistica bulgareasca eu zic ca e cea mai infecta din Europa... Prin Bulgaria stiu oameni care au ajuns pe drumuri nationale... de pamant. Sau de piatra cubica. Cu tot cu GPS-ul!

Quote from: dr4qul4 on July 16, 2019, 05:31:44 PM
Si ai nevoie de net ca, rar gasesti pe cineva sa vb engleza.

Nu, nu ai nevoie de net. Daca chiar ai nevoie de GPS ca sa navighezi, iti downloadezi harta Serbiei (Google Maps are functia de download offline maps) inainte sa pleci din Romania si apoi folosesti modul GPS cu datele oprite. GPS-ul nu foloseste date la absolut nimic - iti poti opri datele cand ai ajuns la Stamora Moravita daca GPS-ul a primit un fix. Si chiar daca n-are fix, se auto-calibreaza direct din sateliti in cam 15 minute. Nu folosesti Waze, ci folosesti Google Maps. Si cu-asta basta!

Si daca chiar vrei net, trimiti un SMS si cumperi 50 MB in cateva secunde.

Quote from: dr4qul4 on July 16, 2019, 05:31:44 PM
la granita Croatia-Serbia am stat acum 3 ani, 5 ore la dus si vreo 4 la intoarcere.
Dar poti tu garanta ca sta mai putin de 1 ora la granitele Serbia/Macedonia/Grecia, sau ca nu va rata vreo iesire?  Degeaba ai autostrada, daca vei sta la coada dupa.

Nu ai nici o iesire pana in Grecia de luat. Decat daca vrei. Eu la vami sarbesti mai mult de 15 minute n-am stat niciodata - singura explicatie pe care o am e ca ai fost ori aproape de vreo sarbatoare, ori la varful crizei de migranti. Am inteles ca pot exista cozi la ore de varf in zile de varf - dar au capacitate uriasa de procesat. Serbia - Macedonia au 20 de linii de pass-control pe directie.

Poti vedea starea vamilor in orice secunda, au camere care iti spun exact cat e de lunga coada : https://kamere.amss.org.rs/

In momentul asta, spre Macedonia, coada e de 20 de masini, si proceseaza o masina la fiecare 20-30 de secunde. Dinspre Macedonia sunt deschise doar 4 case, si e coada de cam 50 de masini, cu aceiasi viteza. Deci maximum 20-25 de minute de stat - si e ora de varf. Sunt deschise doar 4 din 10 "case". Spre si dinspre Croatia bate vantul - sunt 0 masini in coada, iar spre Ungaria sunt 3-4 masini. Si poti prinde cozi si la Giurgiu - Ruse ("se schimba tura") si cu siguranta vei prinde cozi pe DN-ul care leaga Blagoevgrad de bucatica de Struma de la vama...

E mult mai civilizat tranzitul Serbiei, tara care are departament ministerial special dedicat tranzitului (departamentul "Koridor X") si imbunatatirii traficului de tranzit, decat mersul prin Bulgaria si pe Defileul Jiului...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

SB76UFO

Din A1 spre A2, pe unde imi recomandati sa trec, in cazul in care nu ajung pana la ora 6:00 in Bucuresti?
"Prostia este eternă și invincibilă"

Cristi N

Sugerez sa te bazezi pe waze, eventual cand esti in apropiere de Bucuresti da o noua cautare a rutelor ca sa ia in calcul ultimele date. Fiind vara si perioada de concedii traficul e relativ ok in Bucuresti, pe centura s-ar putea sa prinzi aglomerat din cauza camioanelor.

voicul

#1174
Din ce am citit pe aici, pe la drumurile vecinilor, nu as recomanda varianta prin Vidin. In BG pana la Sofia, am inteles ca drumul e complicat. Nu prost fizic (desi nu stralucit), dar cu 100.000 de serpentine.

Eu nu as sta la 3 vami non-UE. Adica autostrada suna bine, dar daca ai de asteptat in vama ... Poate noaptea e mai liber, daca preferi sa mergi prin tarile alea noaptea. Apropo la sarbi dupa, 22.00 intre Belgrad si RO, nici o benzinarie deschisa - asta acum 3 saptamani. Poate pe autostrazi e alta poveste.

As merge pe Bechet.

@SB76UFO - traficul in B incepe cam de la ora 7. La 7.30 e bara la bara. Desigur pentru noi e mai lejera treaba, dar tu in trazit nu ai ce cauta pe aici, decat daca ai niste timp aiurea de pierdut.
Si pe DNCB o sa pierzi timp dupa 7.30, dar mai putin.
As merge pe varianta de N, pentru ca e ok calitatea drumului.

dr4qul4

Si eu tot waze recomand. Probabil te va baga direct pe la Unirii si apoi pe Splai.
In orice caz, nu o lua pe centura Sud. Nu ai cum sa scapi si de Domnesti si de Berceni. Iar pe Nord e nasol la Mogosoaia.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: SB76UFO on July 16, 2019, 08:18:24 PM
Din A1 spre A2, pe unde imi recomandati sa trec, in cazul in care nu ajung pana la ora 6:00 in Bucuresti?

Prin Bucuresti, never-ever pe DNCB :((
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#1177
@dr4qul4, multi oameni cred ca e nevoie de net pt harta dar nu e. Pe langa offline Google Maps (unde tu trebuie sa navighezi harta manual pe unde o sa mergi, ca sa ramana in memorie zonele respective) se poate descarca OSM pt diferite tari, de exemplu din app-ul Guru Maps (fost Galileo Offline Maps). Practic ai toate datele OSM in telefon

Harta nu arata asa bine ca pe web pt ca nu e pictata la server ca imagine ci e desenat pe telefon fiecare element (drum, etc) in timp ce te uiti pe harta (vector map). Dar e foarte ok de folosit

PS: poate trebuie configurat OSM sa-ti arate latine ca vad ca default e cirilice.

dr4qul4

Eu ma descurc tehnologia IT si sunt genul care isi verifica traseul. Cand am fost in Croatia acum 3  4 ani, stiam ca e internetul f scump, asa ca am instalat HERE Maps Offline.
Dar nu toti stiu lucrurile astea. Majoritatea s-au obisnuit ca Waze-ul/Google Maps e gratis chiar si in roaming. In Serbia nu e. In Bulgaria si Grecia e.
La fel, nu toti stiu ce e o vama UE/Non-UE. Sau ce cozi se pot face pe drumurile care duc din vest in Grecia.

Recunosc ca nu am fost niciodata de la Calafat la Sofia. Dar vb totusi de coridorul european (cred ca e prin Vratsa, nu pe direct, dar nici DN-ul direct nu arata rau).
Prin Romania, pana la Calafat (din CLuj) drumul e perfect (cf hartii tale).

In schimb am fost si de la DTS la A sarbeasca si de la A sarbeasca la Oravita. Toata zona aia nu e prea grozava. Multe sate agricole, masini vechi, marcaje proaste. Daca vrei sa te simti ca intr-un film de kusturita, atunci e must sa treci pe acolo (nici la noi nu e mult mai bine). Anul trecut am pus chiar o poza si se vedea ca am trecut pe un podet cu o singura banda (pe acolo m-a bagat Google Maps online, pt ca era drum national).

Drumul prin Calafat e doar cu 45 de minute mai lung. La Calafat nu cred ca vei sta prea mult la vama. Dar la cele 2 vami SR si MK s-ar putea sa pierzi mai mult de atat. Prin Bechet ai si drumuri mai proaste si mai ai si un bac.
Eu raman la parerea ca asta e cea mai buna alegere. Iar de la Sofia la Paralia e plin de romani. In caz de nevoie, ai mai multe sanse sa primesti un ajutor, decat daca o patesti prin serbia/macedonia, si fara internet.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

#1179
Quote from: voicul on July 16, 2019, 10:13:59 PM
Din ce am citit pe aici, pe la drumurile vecinilor, nu as recomanda varianta prin Vidin. In BG pana la Sofia, am inteles ca drumul e complicat. Nu prost fizic (desi nu stralucit), dar cu 100.000 de serpentine.

I-1 Vidin - Montana nu are decat doua serpentine, nici alea foarte complicate. E un DN virajat, similar cu cele din Romania, doar ca trece prin mai putine localitati...

Quote from: voicul on July 16, 2019, 10:13:59 PM
Eu nu as sta la 3 vami non-UE. Adica autostrada suna bine, dar daca ai de asteptat in vama ... As merge pe Bechet.

Sunt 20 de canale la vamile autostradale, vama RS-MK fiind "one-stop-shop" (un singur control unificat). Se sta cate 20-50 de secunde pe autoturism, ai camera. 90% din traficul TIR Vestul Europei - Turcia o ia pe-acolo, desi sunt TIR si stau mult mult mai mult ca un autoturism in vami. In schimb tu sugerezi sa mearga cu bacul? Unde trebuie sa stai si cate doua ore la bac la coada si face cam 40-60 de minute cu incarcarea descarcarea cu tot?. Pai numai la bacul ala stai cat stai in toate vamile... E absurd

Quote from: voicul on July 16, 2019, 10:13:59 PM
Apropo la sarbi dupa, 22.00 intre Belgrad si RO, nici o benzinarie deschisa - asta acum 3 saptamani. Poate pe autostrazi e alta poveste.

Pare ca bagi legende urbane de tipul legendelor cu cauciucurile furate la semafor in Bulgaria din anii 2000... La Varset sunt doua OMV-uri deschise non-stop pe DN-ul Timisoara - Belgrad. Unul la intrare, unul la iesirea din oras: https://www.omv.co.rs/en-rs/filing-stations. Si mai e unul si in Pancevo. Tot non-stop. Nu vrei de la OMV? Ai de la rusi - este un Gazprom tot non-stop, in Pancevo... Si o marca locala (tot non-stop) in Banatski Karlovac.

Iar autostrada de dincolo de Belgrad vede mai mult trafic de tranzit intr-o saptamana ca toata Romania in 6 luni. Spatiile de parcare, benzinariile etc. sunt bine marcate, semnalizate si puse la punct.

Quote from: voicul on July 16, 2019, 10:13:59 PM
Si pe DNCB o sa pierzi timp dupa 7.30, dar mai putin.

Oricine trimite pe cineva pe DNCB, la orice ora din zi, la orice ora din noapte, primeste un mare, mare, mare minus de la mine. Pe DNCB e iad. E crima. E Africa... Cum poti sa recomanzi cuiva sa mearga prin santierul ala abandonat...

Inainte de 7 - 7:15 Bucurestiul e liber. Dupa ora asta, combinatia de Waze si Google Maps te-ajuta cel mai bine - in Bucuresti nu exista neaparat "cel mai bun traseu" spre nicaieri.

Quote from: dr4qul4 on July 17, 2019, 12:28:25 AM
Dar nu toti stiu lucrurile astea. Majoritatea s-au obisnuit ca Waze-ul/Google Maps e gratis chiar si in roaming. In Serbia nu e. In Bulgaria si Grecia e.

In Serbia si Macedonia este autostrada. In Bulgaria nu este. In Bulgaria, trecerea muntilor de la Blagoevgrad pana aproape de granita cu Sofia este DN super-aglomerat, stil valea Prahovei, cu santier (centura Blagoevgrad inca nu e gata, se circula in regim de santier, dupa stirea mea), cu camioane care se duc spre santierul de autostrada.

Vamile nu sunt inspaimantatoare - sunt cele mai "UE" si fluente vami din non-UE, nu e Ucraina sau Belarus...  Iar vamile RO-BG si BG-GR sunt cele mai non-UE vami din Europa...

Si roamnigul nu e necesar - ai gramada de optiuni. De la banalele indicatoare pana la Google in mod offline cu descarcare de harti si GPS.

Quote from: dr4qul4 on July 17, 2019, 12:28:25 AM
Recunosc ca nu am fost niciodata de la Calafat la Sofia. Dar vb totusi de coridorul european (cred ca e prin Vratsa, nu pe direct, dar nici DN-ul direct nu arata rau).

E un DN cu o banda pe sens si cateva centuri, toate facute in vremurile "alelalte". E cam de verde. Nu arata in nici un fel a "coridor". Coridorul 10 este, repet, integral autostrada. Au terminat si ultimele bucatele non-autostrada. Au extins vamile. Au marit spatiile de plata taxa de drum.

Quote from: dr4qul4 on July 17, 2019, 12:28:25 AM
Prin Romania, pana la Calafat (din CLuj) drumul e perfect (cf hartii tale).

E DN, cu serpentine si nu e "perfect". Varianta prin Serbia si Macedonia e aproape integral autostrada. Mai mult, sunt portiuni in lucru pe DN66, de exemplu - tocmai montau parapeti, si nu stiu daca Craiova - Calafat e complet gata.

Si chiar si perfect, diferenta intre un DN albastru si un A verde e diferenta de la o medie de 45-50 km/h si una de 90-100 km/h. Oricat stai in vami... 500 km de DN fata de 100 km de DN sunt o imensa diferenta. Diferenta intre condus cu ochii in patru pe 5 serii de serpentine, fata de autostrada constanta....

Quote from: dr4qul4 on July 17, 2019, 12:28:25 AM
In schimb am fost si de la DTS la A sarbeasca si de la A sarbeasca la Oravita. Toata zona aia nu e prea grozava. Multe sate agricole, masini vechi, marcaje proaste.

Deci ai fost pe niste drumuri secundare de rang 2, echivalentul unor drumuri nationale cu doua cifre / drumuri judetene de la noi. Pai zi asa. Bineinteles ca e vai-si-amar - la noi daca mergi pe DN73 sau pe DN25A ce impresie iti faci?... Cat despre Kusturica? Au investit masiv si pe-acolo in infrastructura (spre deosebire de Romania): https://goo.gl/maps/wvgksptR1A4sM22t9

Quote from: dr4qul4 on July 17, 2019, 12:28:25 AM
Daca vrei sa te simti ca intr-un film de kusturita, atunci e must sa treci pe acolo (nici la noi nu e mult mai bine). Anul trecut am pus chiar o poza si se vedea ca am trecut pe un podet cu o singura banda (pe acolo m-a bagat Google Maps online, pt ca era drum national).

In Bulgaria ai drumuri nationale de tranzit care nu exista. Iti prezint I-7 (DN7, I inseamna drum de tranzit republican, categoria 1): https://goo.gl/maps/846KpuEoJU7A8xge6. Altele, ca II-55, un drum principal Ruse - BG, e cu piatra cubica. Mai rau, drumul Vidin - Kula - Serbia, de exemplu, a fost inchis ani de zile, ca s-a surpat.

Si in Romania avem la fel...

Apropo, timpii prin Serbia sunt cu timpi in vama estimati pesimist.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

voicul

#1180
@frunzaverde - E bine ca ai facut completarile.
Intradevar trebuia zic ca bac-ul e de luat in considerare, dar era evident cum ca e pe traseu.
Cu Serbia referitor la benzinarii ce sa zic ... planificare proasta, dar cineva a ramas in pana prostului  :(. Planificare mai buna pe viitor.
Roaming-ul nu e la fel de scump si in Macedonia?

Corect trebuia sa pun si eu ca intradevar prima data vezi ce zice Waze-ul (in poza iesirea de pe DNCB se datoreaza unui accident pe langa Chitila, dar si cu stat pe DNCB era 1h si 3 min, mai putin ca prin oras), deci ce aveti cu DNCB?
Cuc e asa mandru de partea de N ca a inaugurat sectiunea de 2 ori  :lol:





Powered by API/PUM imgur uploader

Alta treaba era de zis: dupa ce vii de la drum lung, cu autostrada unde mergi cu 140 sa intrii in oras unde ai fenomela viteza de 20km ... iti rupe ritmul. Si pe DNCB stai, dar macar mai ai reprize de 90 - 100. Mi se pare altceva.

dr4qul4

#1181
@frunzaverde, eu i-am recomandat sa mearga Orastie-Caransebes-DTS-Calafat. Google-ul zice ca sunt 1038 km si ii faci in 13h35. Nu prin Defileul Jiului. De la Sofia la Salonic, drumul este mai mult decat OK. Confirmat din mai multe surse vara asta.

Tot spui ca in Serbia si Macedonia este Autostrada. Dar cum ajungi din Caransebes la autostrada in Serbia?  Ai fost vreodata pe acolo?  Banuiesc ca asta e traseul recomandat de tine. 1053km si 12h39. Eu am trecut pe acolo noaptea si arata cam asa ; la noi era chiar mai rau (f valurit)

In vama Bulgaria-Grecia nu am stat niciodata nici macar 30 min. La Calafat, parca tot tu spuneai ca traficul este inexistent.
Pe link-ul dat de tine (unde totul e in chirilica) sunt doar niste camere, dar nu pot sa vad timpul de tranzit. Si asta doar pt Presevo (o masina pusa acum 12 min la coada e tot la coada, si avem oameni dati jos sa fumeze), pt ca Bogoroditsa nu o gasesc.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

elphax

deci tu zici ca e mai bine Caransebes - Calafat si Vidin - Sofia adica 7 ore pe drumuri nationale prin localitati pana ajungi la autostrada bulgareasca decat Caransebes - Smederevo adica 3 ore  si apoi doar autostrada la sarbi? Si de fapt se poate evita Caransebes, daca mergi pe Moravita - Smederevo mai bine  o iei pe A1 Sebes - Timisoara, doar sa nu fie o ora de varf in Timisoara.
Daca e dupa 15 august cu atat mai bine, poate se deschid loturile 3 si 4 si mai castigi 20 de minute  :P

dr4qul4

eu zic doar sa aveti grija sa nu va prinda noapte pe portiunea dintre granita si A sarbeasca. Si cel mai bine sa dati un ban in plus sa va luati net pentru serbia si macedonia, ca nu se stie.
Ca timp, cred ca se face tot pe acolo. Poate putin mai repede pe la sarbi. Dar iesi mai ieftin pe la bulgari.
DN-urile bulgarilor nu sunt ca la noi. Localitatile mai mari sunt evitate.

Ce naiba sa cauti la Moravita? La Caransebes ajungi pe Hateg, nu pe DN68A.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

mircea

@dr4qul4 eu am fost noaptea, la dus, și nu am avut nici un fel de problemă.
Atât insiști pe faza cu internetul mobil de parcă nu se poate merge pe asfalt fără el. Mi-am încărcat traseul de acasă pe waze și s-a rezolvat problema ( sincer nu am avut nevoie de el, am mers după indicatoare și a fost ok). Dacă vrei să ai neapărat opțiuni că nu te descurci fără gps, există varianta offline maps despre care s-a mai povestit. În plus, insiști pe un traseu cu foarte mulți km pe DN (mai bine de 50% din drum) când, chiar dacă ocolești un 50-60 de km, poți merge 85-90% din drum pe autostradă.