Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Conducerea CFR SA vrea şi creşterea vitezei de circulaţie pe reţeaua feroviară, prin lucrări de ridicare a restricţiilor de viteză pe toate magistralele de cale ferată, dar şi creşterea nivelului de dotare şi a gradului de tehnologizare a operaţiilor de întreţinere şi reparaţii, prin achiziţia de utilaje noi pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii curente.

Adevarul

frunzaverde

Quote
Compania Naţională de Căi Ferate ,,CFR" SA vă informează că au fost finalizate lucrările de reparaţii pentru ridicarea restricţiilor de viteză executate pe fir II, între staţiile Timişu de Sus - Dîrste. Sursa de finanţare a lucrărilor, în valoare de 447.000 lei, a fost asigurată din fonduri proprii ale companiei.
În cadrul programului de reparaţii, derulat pe intervalul de staţii Timişu de Sus - Dârste, firul II, km 156+727-158+088, s-au executat lucrări de înlocuire a aproximativ 800 de traverse de lemn cu traverse din beton şi lucrări de buraj tehnologic pe întrega zonă, care cuprinde cinci curbe cu raze de 260 m - 300 m şi declivităţi de până la 27‰.
Menționăm că aceste lucrări sunt cuprinse în programul anual de reparații și consolidare a infrastructurii feroviare derulat din fonduri proprii ale CFR SA în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulație a trenurilor, prin creşterea vitezei, a gradului de siguranţă şi confort.

Ia uitati lauda CFR-ul]cu ce se mai lauda CFR-ul... Cu lucrari normale de intretinere, si aia facuta pe un singur fir, pe nici macar un kilometru jumate, si incomplet... Groznic... La cat e de mare reteaua romana, asemenea lucrari ar trebui sa fie undeva la una pe zi.

Intre timp, linia Predeal - Brasov e aproape necirculabila din cauza altor probleme. Acum avem la Darste restrictie de 15 km/h pe ambele fire, pentru ca au cedat macazurile. Asta impreuna cu restrictia de la intrare in Brasov, de 15 km/h, nici macar nu mai permit trenurilor sa ajunga la VS de 100 km/h pe Darste - Brasov... Lumea a 3-a, ce mai!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

^
Pe direcția București -> Brașov, acum doua weekenduri am zburat cu Softransul cu 90km/h după Dârste, apoi 60-70km/h în zona din interiorul Brașovului până la podul dinainte de Gară.
M-a surprins pentru că de ani buni n-am mai prins un tren cu viteză în acea zonă. Am scos waze-ul că nu-mi venea să cred.

La întors n-am mai măsurat pentru că s-a circulat încet. Aveam roșu la Dârste, din cauza lucrărilor menționate mai sus.

Edit: reparat greșeli de scriere. Mulțumesc Xenos (nu pot răspunde la mesaje private încă)

razvan96

[CN1009495]-Studiu de Fezabilitate pentru ˮLucrări de reparații/ modernizări ale liniilor de cale ferată (București-Brașov, Timișoara-Arad, București-Buzău, București-Craiova, Pașcani-Iași,București-Pitești, Bucuresti-Constanta), pentru asigurarea unei viteze sporite și creșterea calității serviciilor de transport"

Pe 16 aprilie a fost termenul de depunere a ofertelor.S-au inscris:
1.CONSIS PROIECT
2.ASOCIEREA VIO-TOP-BAICONS

Vad ca dau 4 luni primul termen de evaluare a ofertelor, si la cum se misca CFR nu m-ar mira.

Ionut

^^ Si reactia API:

API pe Facebook

Ieri, CFR Infrastructura s-a lăudat că a făcut lucrări de reparație și refacție pe 1361 de metri (1,36 km) dintr-un singur fir al liniei Predeal-Brașov între Timișu de Sus și Dârste, fiind înlocuite aproximativ 800 de traverse de lemn cu unele din beton, după o investiție "fabuloasă" de 447.000 RON din fonduri proprii ale companiei.

Asemenea lucrări nu ar trebui sa fie nicidecum un motiv de laudă, ci de normalitate! La mărimea rețelei feroviare românești, ar fi nevoie să avem finalizată o astfel de reparație ÎN FIECARE ZI.

Trist. Aceste intervenții au ajuns rarități și subiect de știri pentru care CFR scrie comunicate de presă. Căile ferate se dezintegrează, la propriu, din lipsă de întreținere. Chiar pe magistrala Predeal-Brașov s-a ajuns să se circule cu 15 km/h pe liniile principale în gările Dârste și Brașov din cauza macazurilor distruse, cu risc uriaș de deraiere.

Solicităm CFR schimbarea imediată a politicii de întreținere și investiții pe calea ferată. Cerem responsabililor din Ministerul Transporturilor România și Guvernul României alocarea de minimum 500-1.000 milioane de lei ANUAL pentru mentenanța infrastructurii feroviare.

Goldmund

Inteleg frustrarea celor care se asteapta la mai mult de la CFR, mai multe investitii, mult mai multi bani pentru caile ferate. Sumele necesare pentru cai ferate normale, la nivel european, sunt colosale, daca ne raportam la ce se intampla in Europa. Doar doua exemple :
noul tronson Dresden-Prag si un tronson Karsruhe-Basel(ultimul am si un video unde aflam cum se construieste o cale ferata azi, un tunel lung si ce fel de sina si betoane speciale se folosesc, plus geometria perfecta a "patului" pe care vine ansamblata sina- - colosal!)

Ce vreau sa spun:
nu doar sumele uriase de care are nevoie CFR azi sunt importante, dar mai ales specialistii si noile tehnologii sunt poate tot atat de importante precum sumele uriase de bani- decalajul creste pe zi ce trece, decalajul tehnologic intre noi si "ei". Fara banii europeni(UE) si tehnologiile lor(Europa de Vest) nu avem nici o sansa sa avem in viitorii 50 de ani cai ferate moderne. Acum 100 de ani decalajul era aproape ZERO!

Cand vom auzi ca statul primeste zeci si sute de miliarde euro pentru un proiect cf care sa traverseze tara si cand vom avea si tehnologiile de azi ale elvetienilor, spaniolilor, etc, atunci putem spera la mai bine.
Sanse bune avem, suntem o parte din UE, mai trebuie sa profitam de ele si .... avem nevoie imperioasa de alt "calibru" de politicieni.
(De ex. Karsruhe-Basel exista cateva tuneluri, unul trece sub un oras: exista tehnologii care fac ca acest tunel sa nu trepideze cand vor trece trenuri cu 250km/h, iar acustic va fi "antifonat". Practic orasul respectiv nu va simti nimic(din video de mai sus, incepand cu min. 5:22-...)

tom_sawyer

Aveti aici stadiul proiectelor finanțate de Comisia Europeană prin Programul CEF Transport 2014 - 2020:

http://www.cfr.ro/index.php/ct-menu-item-81/ct-menu-item-87/ct-menu-item-92/29-articles/2602-proiecte-cef-transport

1) Reabilitarea liniei cf  Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h; Secţiunea : Braşov - Sighişoara.          Subsecţiuni  1. Braşov – Apaţa şi 3. Caţa – Sighişoara

2) Reabilitarea liniei cf  Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h; Secţiunea : Braşov - Sighişoara.        Subsecţiuni  2. Apata - Cata

3) Studiu de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei cf Craiova - Drobeta Turnu Severin – Caransebeş, parte dinCoridorul Orient/Est - Mediteranean

4) Dezvoltarea capacității instituționale a CFR SA, gestionarul de infrastructură feroviară din România, eligibil pentru pachetul de coeziune al Mecanismului pentru Interconectarea Europei (2014 – 2020)

5) Actualizare Studiu de fezabilitate pentru reabilitarea  liniei cf  Craiova – Calafat, componentă a Coridorului Orient/ Est – Mediteranean

6) Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea secțiunii feroviare Predeal-Brașov

7)  Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța


Proiecte cofinanțate din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare

http://www.cfr.ro/index.php/ct-menu-item-81/ct-menu-item-87/poim-project?id=3442

Reabilitarea liniei de cale ferata Braşov – Simeria, componenta a Coridorului IV Pan – European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h, tronsonul Sighişoara – Coşlariu

Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a coridorului Pan – European IV, pentru a asigura circulaţia trenurilor cu o viteză de 160   km/h,tronsonul Coşlariu – Simeria

Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan - European, pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2 și Tronsonul 3

Sorinus

Am facut zilele trecuta o mica excursie pe M800 Constanta-Mangalia. Trenul a facut 1h si 40minute (InterRegio...dar na, acolo toate sunt personale).

Viteza medie a fost un pic peste 30km/h. Am mers foarte prost pana la halta Tuzla, apoi a oscilat intre 50 si 70 la ora (estimativ).

Nu am plecat bine din gara, ca a oprit sa astepte un Regio dinspre Mangalia (stat cam 5-7 minute). Apoi a trecut ca melcul prin Agigea Nord, a mers chiar bine la podul peste Ecluza, dar la un podet peste o balta a incetinit mult. Apoi a oprit la Agigea Ecluza HM, care cred ca a fost planificata. La Eforie SUD am stat cam 10 minute, era un alt tren la linia 1 si pana nu a plecat spre Cta, nu am plecat nici noi. Apoi ca melcul pana la Tuzla.

Mult moloz aruncat langa calea ferata, pe tot parcursul, mai ales in zona Costinesti Gara.

Sorinus

Si pe M800 Bucuresti-Constanta si retur, la dus am avut intarziere 20 minute, ptr ca asa a venit de la Arad, la intoarcere a ajuns la timp.

Exista o restrictie la Branesti in padure cam la 70, pe firul spre Cta, si pe ambele fire in zona ecluzei de la Cernavoda, cam la 50.

In rest, e ok.

Am observat ca CFR Calatori a vopsit niste vagoane in ''noua'' schema albastra, dar par vagoane vechi si nemodernizate, doar vopsite.

vancouver

La ecluza de la Cernavoda este o problema permanenta. Nu este vorba de podul chiar peste ecluza, ci de cel in curba din fata centralei de la Cernavoda. Acela NU a fost reabilitat, firma care a facut reabilitarea nu a vrut sa-si asume acolo reabilitarea. Din cate stiu initial pe acel pod s-a circulat cu 100, la fel ca si pe cel de la ecluza.

Avem asadar permanent 50 km/h acolo, pana nu s-o face mai rau.

Solutia este o licitatie separata, speciala pentru acel pod in curba, si atunci se va putea reveni acolo la 100.

Mai arzatoare este problema liniilor catastrofale din gara Fetesti, unde de asemenea avem 50 km/h, dar pe o lungime mult mai mare, care chiar conteaza in timpii trenurilor fara oprire in Fetesti. In principiu la Fetesti ar fi suficient sa se urce viteza prin gara la 120, nu e nevoie de 160, pentru ca dupa gara spre podul Borcea este oricum o curba de 120. Si aici este absolut necesara o licitatie pentru reabilitarea liniilor si peroanelor din gara Fetesti.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Sorinus

Chiar, care mai e faza cu Fetesti si Ciulnita? Ciulnita ar putea fi finalizata relativ repede, sunt facute deja peroanele si o parte din linii. La Festesti nu au facut aproape nimic.

frunzaverde

La Fetesti au facut lucrari pe directe si au ridicat restrictia de 50 km/h la 90 km/h. De pe 21 dispare complet din BAR, deci presupun ca se ridica complet, ne intoarcem la VS (120) prin gara Fetesti.

Abaterile sunt in continuare praf, cu macaze "temporare" si restrictii de 10-15, inclusiv macazurile pe linia spre Faurei - Galati.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

CFR va analiza introducerea ERTMS nivel 2 pe București – Constanța

CFR SA are un proiect pilot prin care a implementat ERTMS 2 pe Ploiești – București și studiază o posibilă introducere a sistemului 1 sau 2 pe București Constanța.

,,Pe București – Constanța avem un sistem de siguranță implementat la nivelul anilor 2006-2011 a construcției Coridorului, adică ERTMS nivel 1. Tehnologia răspunde la anumite cerințe de siguranță, dar nu este interoperabil și trebuie updatată. Avem un plan să demarăm upgrade de la Predeal la Constanța pentru punere în funcțiune nivel 1 sau 2", spune el.

Chiper avertizează însă că și operatorii trebuie să își modernizeze trenurile pentru a beneficia de avantajele oferite de ERTMS 2.


clubferoviar.ro

Vice33

Linia 201 este Podu Olt-Piatra Olt, Vintu de Jos-Teiuș eu știu ca e 200A,

frunzaverde

Am mai explicat de 3 ori, odata chiar ție ca există două sisteme de numerotare.

Teiuș - Coslariu e linia 201 parte a secției 200A.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!