Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

planiolro

Vesti bune.....

Asta inseamna ca se pot apuca de treaba....Cam de cat timp ar nevoie sa finalizeze? Iar dupa finalizare cat de repede pot incepe lucrarile excluzand obisnuitele contestatii.....?

Phenol

@NGC20: din pacate nici pe linkul de mai sus, dar nici in presa nu am gasit nimic in legatura cu delimitarea exacta a tronsonului care intra in proiectul "Reabilitarea tronsonului Cluj - Oradea - Episcopia Bihor ".

Adica capatul de vest e clar, o sa fie granita cu Ungaria, dar ai vreo informatie unde incepe acest tronson in teren?

1. Cap. X Cluj Napoca - Granita cu Ungaria

2. Cap. Y Cluj Napoca - Granita cu Ungaria

3. sau chiar Apahida - Granita cu Ungaria

Asta sa stim exact despre ce este vorba.

TibiV

De la Apahida nu va fi in mod sigur...
Apahida-Cluj va intra in mod sigur pe proiectul de reabilitare  Coslariu/Teius - Cluj...
In care deceniu... ramane de vazut. :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

^^^ Singura mentiune din caietul de sarcini este "ax st Cluj si ax st Episcopia Bihor" (st = statia) pentru traseul actual in lungime de 157,9 Km.

florin74

Apahida-  Gara Cluj este electrificat.
Modernizarea cred ca va fi de la iesirea din Gara Cluj spre Oradea, pana la Bors

cristi5

E electrificat si Cluj-Baciu. Ramane de electrificat Baciu-Episcopia Bihor.

Stie cineva daca exista planuri de electrificare pe partea maghiara, de la Biharkeresztes la Puspokladany? Poate pana se termina electrificarea intram in Schengen si mergem Budapesta-Cluj fara schimbare de locomotiva :)


mr.L

Quote from: cristi5 on December 15, 2016, 06:29:33 PM


Stie cineva daca exista planuri de electrificare pe partea maghiara, de la Biharkeresztes la Puspokladany?

Da, exista, si inca unul serios cu 85% finantare UE.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on December 15, 2016, 06:29:33 PM
Stie cineva daca exista planuri de electrificare pe partea maghiara, de la Biharkeresztes la Puspokladany? Poate pana se termina electrificarea intram in Schengen si mergem Budapesta-Cluj fara schimbare de locomotiva :)

Da. E programata inceperea proiectului in 2017. Electrificare + crestere de capacitate, cost estimat 48 de milioane de Euro. Proiectul nu e pregatit, asa ca in 2017 vor incepe cu studiile necesare.

http://www.vamav.hu/PDF/2016_vevotalalkozo/NIF_vasutfejlesztesi_projektek_2016_2017_evben_2016_01_28.pdf
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dan027

Pun si eu aici niste poze cu ce mi-ar placea sa avem ca tara dpdv al infrastructurii feroviare.  O:-)

Cum vad eu dezvoltarea infrastructurii feroviare?!
- Readucerea tuturor cailor ferate la standardul de viteza pentru care au fost proiectate (prezent - 2021)
- Electrificarea tuturor cailor ferate unde exista potential de trafic+ vreo 20-30 km noi de cale ferata (img 1) (prezent - 2030)
- Reabilitare la 160 km/h pe rutele principale (img. 2) (prezent - 2030)
- HSR 300 km/h+. (img 3) (2030-2060)




     

NGC

400 Km / h ? ???
La asemenea viteze consumul de energie este mare, la fel ca si uzura catenarei si a pantografului.

Dan027

Quote from: NGC20 on December 30, 2016, 01:15:13 AM
400 Km / h ? ???
La asemenea viteze consumul de energie este mare, la fel ca si uzura catenarei si a pantografului.
Nu cred ca ar trebui sa ne preocupe atat de tare consumul de energie electrica, producem oricum mai mult decat consumam (cat timp banii se invart in economia tarii si nu "fug afara" nu e o problema dupa parerea mea).
Cat despre catenara si pantograf oricum sunt "consumabile" ca sa zic asa. Facem o analiza si vedem cat de mult ar urca pretul de intretinere la asemenea viteze. Totusi pana in 2030 e cale lunga.

Ma asteptam sa zica cineva de ce am pus Bucuresti-Chisinau ca find prima HSR ce trebuie realizata :D sau de ce unele gari au migrat cativa km  :lol:

mr.L

HSR Bucuresti -Chisinau care sa ni treaca prin Iasi e aberatie, da sa trasezi astfel de linii de viteza trebuie sa ai in vedere dublarea unor coridoare existente, si nu fantezii care se bazeaza doar pe scurtarea distantei sau opriri exagerat de rare.

Sunt foarte curios dpdv al fezabilitatii čum de ai gandit un astfel de traseu, trebuie sa fi un geniu in materie sa trasezi doar niste linii drepte de genul celor pe care le vezi pe hartile Tarom.

Dan027

In primul rand Bucuresti-Chisinau este singura ruta care leaga 2 orase cu adevarat mari.

De ce nu am considerat ca HSR Bucuresti-Chisinau nu trebuie sa treaca prin Iasi?
1. HSR  (400km/h) pentru ruta Iasi-Chisinau nu este viabil. Un tren are nevoie de vreo 20 km ca sa accelereze pana la viteza asta si cam tot atat ca sa franeze.
Intre Iasi si Chisinau avem ~90km pe care chiar daca ar exista HSR si trenuri care sa mearga cu 400km/h nu ar scoate o viteza medie mai mare de 270km/h deci s-ar parcurge distanta in 20 min. Pe o cale ferata mai pamanteana pe care s-ar circula cu 160 km/h distanta s-ar parcurge in 35 min, 15 min in plus nu e chiar asa mare lucru si nu cred ca ar justifica un pret de vreo 5-6 ori mai mare.
2. Lungim traseul cu 90 de km, in mod inutil. Iasiul va avea si el HSR care sa il lege atat de Bucuresti cat si de vest.
3. Bucuresti, Galati+Braila si Chisinaul sunt cele mai mari aglomerari metropolitane din Romania+R.Moldova. Iasiul este undeva pe locul 6-7.

Depinde pentru ce viteza proiectam sistemul de cai ferate, daca ne multumim cu 200-250km/h putem sa upgradam caile ferate existente unde se poate. Totusi pana in 2030 e cale lunga, iar orizontul de finalizare a unui astfel de proiect, in mod realist e undeva prin 2035...

Eu sunt de parere ca reteaua actuala trebuie electrificata (in mare parte) si upgradata la 160km/h pe rutele ce leaga principalele orase (a doua img). Iar HSR trebuie sa dubleze legaturile actuale intre orase dar nu pe aceleasi trasee. Nu o sa iti mearga niciodata trenurile de marfa cu mai mult de 160km/h, deci ele vor circula pe linia veche impreuna cu trenurile pentru naveta/transport pe distante scurte.



vancouver

Dan027, cu tot respectul, pe tema HSR Bucuresti-Chisinau aberezi cu gratie. Sunt prea multe aiureli, ca sa aibe rost sa le luam la rand. Pur si simplu: NU.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan027

Pana sa ne apucam de HSR avem alte lucruri de rezolvat dpdv al infrastructurii feroviare.

In Franta au inceput la fel constructia de HSR prin constructia liniei Paris-Lyon care leaga 2 dintre cele mai mari orase ale Frantei pe ruta care are primele 3 orase ca populatie (Paris-Lyon-Marsilia). Iar continuarea hsr de la Lyon la Marsilia nu sa facut chiar imediat dupa pentru ca distanta de la Paris la Marsilia era maricica iar transportul aerian inca avea avantajul timpului mai scurt.
Pe ruta Galati+Braila-Bucuresti nici macar nu exista posibilitatea de transport aerian... Toata lumea a facut HSR ca sa lege marile orase iar tu zici ca asta e o "aberatie"...

Bucuresti-Galati+Braila este cea mai sustenabila ruta din Romania pentru constructia de HSR:
1. Traseul nu este dificil (campie)
2. Nu exista concurenta pentru transport rapid (nu au aeroport la galati)
3. Leaga cele mai mari 2 aglomerari metropolitane din Romania.

Nimeni nu e detinatorul adevarului absolut, nici eu, nici tu. Fiecare mai " abereaza" din cand in cand...
Totusi as vrea si eu sa stiu cu ce am aberat ca sa nu o mai fac pe viitor?!