Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: taifun7993 on October 25, 2016, 09:58:20 PM
Daca tot modernizeazam calea ferata pentru pasageri sa punem si camioane pe vagoane rola

Ai auzit de functia "search" a forumului? Exista discutii intregi despre asta. Cand deschizi un nenorocit de subiect, incearca ca in loc sa arunci o intrebare si "astept parerile voastre" sa vii cu o idee si sa o argumentezi, macar in cateva randuri.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

adigsm

Misterul este din cauza ca in Mersul trenurilor de pe vremuri era o anumita numerotare a magistralelor/traseelor, iar CFR foloseste pentru intretinerea liniilor alte numere.
In Mersul trenurilor aparea 212, dar probabil CFR il are ca intretinere ca 216. Eu personal m-am lovit de treaba asta si am ramas perplex (ex. SM-BM e CF401 la intretinere, iar SM-Bixad e CF401A, iar Episcopia Bihor - Halmeu e CF400).
Aici aveti o schema veche cu numerotarea liniilor in mersul trenurilor. Schema de intretinere e secreta, din cate stiu eu.

Ionut

Radiografia dezastrului din CFR

Trenuri depăşite cu bicicleta, linii de cale ferată care aşteaptă zeci de ani să fie reabilitate şi sute de milioare de euro pierdute de la UE. Aceasta este doar o mică parte a tristului tablou realizat de managementul dezastruos din fruntea CFR SA. Conform proiectelor finanţate la începutul exerciţiului financiar european 2007-2013, Ministerul Transporturilor şi CFR SA ar fi trebuit să finanţeze lucrările de reabilitare a întregii linii de cale ferată Braşov-Curtici şi să cumpere 40 de trenuri electrice care să ruleze cu viteză maximă de 160 km/h pe toată reţeaua modernizată. În urma unor rectificări ale programului operaţional şi incapacitatea foştilor miniştri ai Transporturilor de a finanţa şi derula marile proiecte feroviare, proiectele de reabilitare a liniilor de cale ferată s-au redus la jumătate. Mai exact, în perioada 2010-2012 au avut loc anumite modificări privind investiţiile derulare de CFR SA, iar proiectele s-au limitat la modernizarea liniilor de cale ferată Sighişoara-Simeria şi încă 50 km în apropiere de Arad-Curtici.

Majoritatea lucrărilor de reabilitare a celor aproximativ 250 km de cale ferată, între Sighişoara-Simeria şi în apropiere de Arad, au demarat încă din 2012, iar finalizarea era prevăzută pentru 31 decembrie 2015. Doar în zona Arad, Frontieră-Arad-km 614, lucrările de reabilitarea a căii ferate sunt finalizate în proporţie de aproximativ 95%, iar trenurile circulă pe ambele sensuri cu o viteză maximă de 16 km/h, proiect nerecepţionat încă de oficialii CFR SA. ,,Cu excepţia lotului Vinţu de Jos-Simeria, cel mai probabil, anul viitor, se va finaliza reabilitatea porţiunii de cale din Transilvania. Toate lucrările de reabilitare a căii ferate care nu au fost plătite din POS-T 2007-2013 se vor achita din POS-T 2014-2020, aceste facturi variază între 400 şi 500 milioane euro. Cu aceşti bani se putea reabilita calea ferată între Bucureşti şi Craiova sau Craiova-Calafat", ne-au declarat specialişti din industria feroviară.

O altă problemă ,,ascunsă" sub preş de Ministerul Transporturilor şi CFR SA este procedura în cazul celor patru licitaţii în valoare totală de aproximativ 2 miliarde de euro, demarate în urmă cu trei ani, pentru reabilitarea Coridorului IV feroviar, Simeria-km 614. Nicio licitaţie din ultimii 25 de ani nu a fost gata la termen. Pentru un lot, procedura este contestată la Curtea de de Apel Bucureşti (CAB), alte două sunt în reevaluare tot după o decizie a CAB, iar al patrulea lot aşteaptă analiza ofertelor de mai bine de 19 luni de la licitaţie. 

Dacă tot ne aflam în plin an electoral, oficialii MT şi CFR SA se grăbesc să promită că linia de cale ferată Bucureşti-Giurgiu, închisă în urmă cu 11 ani, se redeschide în 2018. Linia de cale ferată Bucureşti-Giurgiu este închisă din 2005, după ce podul peste Argeş de la Grădiştea s-a prăbuşit. Oficialii CFR SA au anunţat, luna trecută, că proiectul de refacere a infrastructurii feroviare Bucureşti-Giurgiu a primit finanţare europenă. ,,Este o lucrare de artă destul de complicată, la o înălţime de peste 14 metri, o lungime de peste 150 de metri şi vreo doi kilometri de viaduct. În faza a doua, în funcţie de disponibilitatea de finanţare, vom electrifica şi dubla linia Bucureşti - Giurgiu", explică Marius Chiper, şeful CFR SA.

Capital

mr.L

Frontieră-Arad-km 614, doar cu 140km/h conform livret. S-au facut doar probe la 160km/h.

Ionut

Calea ferată. 525 de zone cu restricții de viteză

Cu puţin efort, un om antrenat poate depăşi pe jos un tren românesc. Şi nu este o glumă. În ţara noastră, sunt 525 de zone în care garniturile reduc viteza. Ajung să circule chiar şi cu 5 kilometri pe oră, din cauza şinelor cu probleme. Iar lucrurile nu au cum să se rezolve prea curând: bani de la stat pentru reparaţii sunt puţini şi nici nu ne grăbim să atragem fonduri europene. Anual se repară prea puţini kilometri de şină. În 2016 s-au făcut intervenţii numai pe 17 kilometri, în condiţiile în care necesarul este de 500 de ori mai mare. Potrivit CFR SA, anul acesta s-au cheltuit 80 de milioane de lei pentru reparaţii capitale şi ridicarea restricţiilor de viteză. În urma lucrărilor, până la sfârşitul lunii, vor fi aproape 400 de zone unde trenurile vor circula cu frâna trasă.



Digi24

alexa_adrian2001

Am o intrebare pentru cei care se pricep :)

Cam cat ar dura ca sa electrifice magistrala 300 de la Cluj la Episcopia de Bihor? Cred ca sunt cam 160 de km.

mr.L

Cam 4-5 ani durează, avand in vedere ca va fi lucrare comună cu reabilitarea căii de rulare, si probabil instalare de semnalizare ERTMS.

Phenol

^

Nu cred ca e nevoie de ea, avand in vedere ca viteze mai mari de 120 km/h nu vor fi. E cumva inclus in reabilitare si instalarea semnalizarii ERMTS?

frunzaverde

Dacă vrei bani UE e obligatoriu ERTMS, și e practic singura condiție fără excepții.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mr.L

Am vazut o harta cu proiectele ERTMS, pana si linia Medgidia Tulcea Oras era pe ea.
Proiectele astea noi, mai cu seama daca vorbim de transfrontaliere, se fac doar cu proiect comun ERTMS, nu se tine cont de viteza ci de nouă eră în care am păsit tinand cont de viitorul sigurantei feroviare.

alexa_adrian2001

Quote from: mr.L on December 07, 2016, 08:02:24 PM
Cam 4-5 ani durează, avand in vedere ca va fi lucrare comună cu reabilitarea căii de rulare, si probabil instalare de semnalizare ERTMS.

Va fi si reabilitare caii de rulare inclusa? Desi mi s-ar parea naspa sa nu fie refacuta - totusi nu stiu sigur.

TibiV

Quote from: alexa_adrian2001 on December 08, 2016, 12:10:06 PM
Va fi si reabilitare caii de rulare inclusa?

In licitatii feroviare:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=323.msg53693#msg53693

Quote
Quote from: NGC20 on September 20, 2014, 09:13:26 AM

Licitatii in desfasurare - SF si SPF

[165687] / 28.01.2016: "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj-Oradea-Episcopia Bihor"
    Oferte deschise in 19.04.2016: 5 oferte
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexa_adrian2001

Multumesc TibiV!
Deci, nu-mi vine sa cred, AbedNego e pe prima pozitie? Din cate stiu eu AbedNego nu a mai facut pana acum un SF. Ei sunt o firma de aici din Oradea, firma de constructii: a refacut podul peste calea CFR in zona ANL Oradea, a refacut dealul Ciuperca - ce tocmai s-a daramat(poate nu din vina lor cat a proiectului) ...
Ce sa zic!? Doamne ajuta!

alexa_adrian2001


NGC

Dupa stire s-a mai intamplat ceva, dar ramane valabil castigatorul anuntat in stire, stire care de fapt a preluat un comunicat de la CFR.

Abia acum am observat ca am uitat sa va scriu despre aceasta licitatie. :p

Quote from: NGC20 on August 08, 2016, 05:20:04 PM
Quote from: disney on June 04, 2016, 11:31:16 PM
Ofertele pentru "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj-Oradea-Episcopia Bihor":

Valoarea estimata: 8.353.832 lei fara TVA

[...]

2) Asocierea ACCIONA Ingenieria SA - BAICONS Impex SRL
4.558.201 lei fara TVA

3) Asocierea SYSTRA SA - SC IRIMAT Cons SRL
4.688.400 lei fara TVA

Quote from: TibiV on July 19, 2016, 02:16:16 PM
http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/3032-18-iulie-2016-comunicat-reabilitarea-liniei-cfr-cluj-episcopia-bihor-in-linie-dreapta

Quote
COMUNICAT DE PRESĂ

Reabilitarea tronsonului Cluj - Oradea - Episcopia Bihor a intrat în linie dreaptă
Bucureşti, 18 iulie 2016

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a finalizat procedura de licitaţie pentru reactualizarea studiului de fezabilitate în vederea electrificării şi reabilitării liniei de cale ferată Cluj - Oradea - Episcopia Bihor. Câstigatoarea licitaţiei este Asocierea ACCIONA Ingenieria S.A – Baicons Impex S.R.L, cu o ofertă financiară finală în valoare de 4,55 milioane lei (fără TVA).

Asocierea SYSTRA - IRIMAT CONS (loc 3) a contestat, deci procedura se mai prelungeste.

Contestatia a fost respinsa si nu s-a mai contestat la CAB, deci a ramas castigator ACCIONA.