Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR

Pana una alta, trebuie sa terminam coridorul IV. Prioritatea zero este sa repunem pe sina km 614-Simeria si Sighisoara-Predeal.

alecu26

nu stiu de ce...dar la CFR pare ca nu se aplica faza cu studiile de fezabilitate si expirarea lor in decurs de 2 ani.

Probabil isi aleg un tempo prin care chiar inainte de 2 ani se face Proiectul Tehnic, dupa aia inca dupa 2 ani Detaliile de executie si cândva pe parcurs se obtine o autorizatie de constructie.

De exemplu Simeria-km 614 are Proiectul Tehnic finalizat in iulie 2013. S-a inceput lucrul la PT prin 2011, deci SF-ul  facut prin 2010 (2011 cel mai tarziu).

In santier cu sansa se va intra pe la începutul lui 2017.

In situatie similara se afla si Brasov-Sighisoara, care are PT_ul finalizat de vreo 2 ani deja. Si acolo licitatia nici nu e lansata.

Am gasit poate care e solutia, dar si asta nu ar trebui sa functioneze:

Indicatorii tehnico economici ai proiectului nu sunt aprobati prin HG când se termina SF-ul. Proiectul pentru HG de mai jos e undeva din 2013.

http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/158-proiectul-de-hotarare-de-guvern-privind-aprobarea-indicatorilor-tehnico-economici-ai-obiectivului-de-investitii-reabilitarea-liniei-c-f-frontiera-curtici-simeria-parte-componenta-a-coridorului-iv-pan-european-pentru-circulatia-trenurilor-cu-viteza-maxima-de-160-km-h-tronsonul-2-km-614-gurasada-si-tronsonul-3-gurasada-simeria
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

@adrian.rosca: Coridorul IV nu mai exista, acum se numeste Rin-Dunare. Acest coridor este compus din 2 ramuri:

ramura nord: Budapesta - Arad - Sighisoara - Brasov - Bucuresti
ramura sud: Budapesta - Arad - Timisoara - Craiova - Bucuresti - Constanta

Mai mult, exista si un al doilea coridor, numit Orient / Est-Mediteranean (vezi threadul tocmai deschis de NGC), care trece prin Romania pe ruta: Budapesta - Arad - Timisoara - Drobeta - Calafat - Vidin.

Asadar: Arad-Timisoara-Caransebes se afla chiar pe doua coridoare europene. Nici vorba sa fie in afara acestora.

Alt aspect foarte important de stiut si inteles: studiile de fezabilitate pot dura intre 2 si 5 ani, daca vrem sa fie serioase si sa includa documentatia de licitatie pentru lucrarile de constructie propriu-zise. La noi exista inca reflexul comunist, in care TOV. N. Ceausescu da ordin si a doua zi se face. Respectul pe care ni-l datoram insa unul altuia (inca ne lipseste in mare masura) impune ca orice se face, sa fie studiat riguros si la costuri minime - asta inseamna intre altele timp mai mult pentru realizare.

In concluzie nu putem termina ramura nordica SI APOI sa ne ocupam de cea sudica. Ci, de acum trebuie pregatite proiectele si studiile pentru ceea ce vrem sa se construiasca peste 5 ani si sa se finalizeze peste 10 ani. Altfel riscam din nou sa pierdem fondurile europene din lipsa de proiecte.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

@alecu26:

Quoteoi, 15 Ianuarie 2015, 16:51
Conform HG28/2008, legislatie care reglementeaza cadrul continut al DALI si SF, mentioneaza un termen de valabilitate de 12 luni pentru o documentatie tehnicoeconomica, indiferent de tipul ei. Dupa expirarea acestei perioare ea necesita actualiare. De altfel, la baza unei documentatii tehnicoeconomice (SF sau DALI) sta un certificat de urbanism cu o valabilitate de 12 luni (care poate fi prelungit inca 12) si avizele prevazute de certificatul de urbanism care in cel mai bun caz au o valabilitate de 12 luni, cu exceptia avizului de mediu.

In contextul in care doriti accesarea fostei masuri 322, actuala masura 7.2. cu siguranta veti avea nevoie NU de un studiu de fezabilitate ci de un DALI (documentatie de avizare a lucrarilor de interventii) . SF se face doar in cazul unor obiective de investitii noi, iar DALI in cazul reabilitarilor.

Va doresc succes !
Sursa: http://www.avocatnet.ro/content/forum|displayTopicPage?topicID=463962

Probabil ca firmele care fac SF le si actualizeaza la cererea CFR / MT contra unei sume stabilite in contract. Sau exista oameni in CFR care se ocupa de permanenta actualizare a documentelor din SF.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Earthchild

#124
^^

@NGC20
Bucuresti-Craiova are deja SF?

GDPR

Aici e mana bulgarilor! (pentru cine a vazut Antman)  :)

GDPR

Quote from: vancouver on January 21, 2016, 03:25:18 PM
In concluzie nu putem termina ramura nordica SI APOI sa ne ocupam de cea sudica. Ci, de acum trebuie pregatite proiectele si studiile pentru ceea ce vrem sa se construiasca peste 5 ani si sa se finalizeze peste 10 ani. Altfel riscam din nou sa pierdem fondurile europene din lipsa de proiecte.

Teoria e superba, dar la noi practica te omoara. Daca nu s-ar fi facut atatea SF-uri la care a expirat si actualizarea reactualizarii lor n-as fi zis nimic.

alecu26

@vancouver

adica schimba data din cartusul la desen...si gata actualizarea. (ok....importante sunt de fapt avizele si acolo poti avea mici surprize ca s-a mai construit vreo teava, etc) dar oricum buna ideea cu actualizarea. Poate trage cu ochiul CNADNR-ul. Daca se vrea cu adevarat bineinteles.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

Am studiat si eu HG 28/2008,  dar n-am gasit nimic referitor la termenul de valabilitate al unui SF. Exista insa o instructiune privind "Valabilitatea studiilor de fezabilitate/ documentaţiilor tehnice de avizare a lucrărilor de intervenţie la data depunerii cererii de finanţare" valabila pentru POR si poate exista ceva similar si pentru POS-T / POIM.

NGC

Quote from: Earthchild on January 21, 2016, 04:13:10 PM
Bucuresti-Craiova are deja SF?

Sunt in faza de pregatire documentatiile in vederea lansarii licitatiei "Elaborare studiu de fezabilitate - Modernizarea liniei de cale ferata Craiova - Caracal - Rosiori - Videle - Bucuresti".

NGC

Quote from: alecu26 on January 21, 2016, 03:10:37 PM
nu stiu de ce...dar la CFR pare ca nu se aplica faza cu studiile de fezabilitate si expirarea lor in decurs de 2 ani.

Quote from: alecu26 on January 21, 2016, 05:35:03 PM
dar oricum buna ideea cu actualizarea. Poate trage cu ochiul CNADNR-ul. Daca se vrea cu adevarat bineinteles.

Ca si fapt divers, ultima varianta a studiului de fezabilitate pentru Craiova - Calafat a fost realizata in 2013 si au rezultat 4 variante de traseu, iar acum SF-ul se actualizeaza (vedeti in noul topic "Coridorul Feroviar Orient / Est-Mediteranean").

alecu26

sper ca au atata bun simt sa lege acest proiect inca de pe acum de proiectul pentru reabilitare la 160 a lui Arad-Tm-Caransebes care tocmai s-a semnat cu Consis.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

Se pregateste lansarea licitatiei pentru realizare SF Electrificare si reabilitare Cluj-Napoca - Episcopia Bihorului (valoare estimata 8,35 mil lei+TVA)

TibiV

Am tresărit "nu se poate, mult prea ieftin" !...
Abia in secunda 2 am realizat că e doar SF-ul... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Mi-am propus de ceva timp sa fiu mai implicat si pe partea feroviara, fiindca e un subiect la fel de important ca si cel rutier. Spre exemplu, o buna parte din clientii proiectului pe care lucrez(elvetieni) nu au masina personala. UAUUUU, persoane cu o situatie foarte ok, cu familii etc, NU au masina personala. Fiindca merg cu trenul peste tot. Ok, inchid paranteza. Intrebare de incepator: de ce costa un SF care va spune unde o sa fie amplasati stalpii ce vor sustine linia electrica o treime din SF-ul pentru PiSi? Inteleg ca vor fi incluse si informatii despre reabilitare, dar totusi...