Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

cristi5

Multumim NGC20! In tabel se prezinta 3 scenarii, dar obiectivele specifice par a fi ceva intre scenariul 2 si 3 pt ca in scenariul 2 e 120 "pe tronsoane" iar obiectivele cer 120 "pe intregul tronson". Cuprinde asta proiectare la nivelul de detaliu la care am vazut pe Km 614-Simeria? Ajung 8 milioane pt proiectat atatea tunele? :)

florin74

Este proiectare la  nivel de SF. Licitatia de lucrari va cuprinde si faza PTE+DTE+DTAC. Pe km 614-Simeria am impresie ca s-a licitat doar executie, proiectul tehnic existand.

frunzaverde

Quote from: florin74 on January 28, 2016, 07:47:57 PM
Este proiectare la  nivel de SF. Licitatia de lucrari va cuprinde si faza PTE+DTE+DTAC. Pe km 614-Simeria am impresie ca s-a licitat doar executie, proiectul tehnic existand.

Ar fi prima oara cand cfr lucreaza cu FIDIC galben.

Oricum, dat fiind diferenta de cost intre variante, beneficiile limitate ale variantei C si sursele de finantare existente varianta câștigătoare nu are cum sa fie decât A sau B
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Deci CNADNR trece de la galben la rosu iar CFR de la rosu la galben? Interesant...

florin74

La cat de proaste erau proiectele la rosu, cred ca au renuntat la idee. Pana nu o sa avem firme de proiectare serioase pe lucrari CFR, care sa realizeze serviciile cum trebuie ( nu sa iti livreze niste tampenii care te blocheaza in executie), cred ca ar trebui incercata si varianta asta. Dupa problemele de la Sighisoara-Simeria, au zis ca mai rau de atat nu are cum sa fie.

E mai putin 0.5% din valoarea estimata a lucrarilor, cam la limita pentru un SF de calitate.

cristi5

Inseamna ca pe km 614- Simeria, unde sunt mult mai multe variante de viteza si lucrari de arta noi, ne putem astepta la blocaje si mai mari?

Revenind la cj-oradea, ma intreb de ce nu cer dublarea liniei (e linie simpla pe Poieni-Oradea)? Macar pe Vadu Crisului-Oradea s-ar putea face... Nu e destul trafic? Nu vor exproprieri?

Mi-amintesc prin anii 70 cand s-a dublat de la cj la Poieni... Bunica-mea avea teren langa cf si a primit "inside information" ca se dubleaza linia. Probabil comunistii nu plateau prea mult pe exproprieri ca a vandut terenul... Dar dublarea s-a facut pe partea cealalta :)

GDPR

Exista deja linie dubla pe anumite tronsoane intre Alesd si Oradea (Alesd-Telechiu si Osorhei-Oradea) si ma gandesc ca s-ar putea finaliza dublarea macar aici, terenul nefiind dificil, iar culoarul de expropriere probabil ca exista deja dinainte de 1989.

TibiV

Quote from: cristi5 on January 29, 2016, 12:14:52 AM
Probabil comunistii nu plateau prea mult pe exproprieri ca a vandut terenul...
Plăteau zero pe teren, toate terenurile erau ale statului.
Dădeau ceva pe construcţiile demolate, dar sume absolut simbolice.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


anacronox

Oare pe langa electrificare se vor si reabilita zonele macar sa se revina la parametrii de constructie de la inaugurare?
Ma gandesc la Constanta-Mangalia in zona Eforie unde se merge foarte incet, sau intre Sebes si Sibiu unde din ce  stiam inca se merge pe traseul facut initial de MAV.

vancouver

Fix pe cele 2 tronsoane amintite de tine nu stiu, dar pe altele da, se face si o reabilitare:
Cluj - Oradea incl. reabilitare pt. 120 km/h pe intregul traseu (ramane insa linie simpla acolo unde este simpla)
Bucuresti - Giurgiu incl. reabilitare si pod lipsa
Craiova - Calafat incl. reabilitare si viteza 160 km/h in mare parte a treseului, in rest macar 120km/h (linie simpla)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Suntem geniali !
În august 2015 s-au împlinit 10 ani de când a căzut podul de la Gradiştea pe București-Giurgiu...
Şi mai vrem 5 ani de la UE....
Wow...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Quote from: anacronox on January 29, 2016, 10:02:16 PM
intre Sebes si Sibiu unde din ce  stiam inca se merge pe traseul facut initial de MAV.

Asa se pare

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/28/Railway_map_Austria-Hungary.png

Ca multe alte trasee :)

Sighisoara-Brasov ar fi o imbunatatire majora a unui traseu care dateaza din sec XIX. Si km 614-Simeria (7 traversari ale Muresului fata de una in varianta "actuala" austro-ungara la Branisca).

Deocamdata insa inaintam cu greu la imbunatatiri punctuale de traseu, ca tunelele relativ scurte de la Sighisoara, Turdas, podul de la Tarnava si niste scurtari de traseu si indulciri de curbe...

http://www.peundemerg.ro/proiecteinfrastructura.html#map=8/46.676/23.165/0

florin74

Contractul "Centralizare electornica in statia Videle" se indreapta catre Thales Romania. IMSAT a pierdut la CAB definitiv

cristi5

Quote from: pasadia on January 25, 2016, 03:39:17 PM
Nu e terminat desenul. Vezi pe imaginea din satelit a GMaps.

Hehe, pe OSM nu e niciodata "terminat"... Dar sunt mai multe detalii si se schimba mai usor ca la Google.

Am dublat calea pana la Osorhei dar acolo ar fi zeci de linii de adaugat in triaje, linii laterale, etc. Imaginea din satelit Bing e proasta in zona.

In plus, pe Cluj-Oradea e marcata importanta ca "branch", ceea ce e gresit, ar trebui "main", sa apara cu portocaliu aici:
http://www.openrailwaymap.org/?lang=en&lat=46.80851951372979&lon=22.730712890625&zoom=9&style=standard

Se poate fixa odata cu adaugarea maxspeed :) Ma gandesc sa fac un editor ca cel pt calitatea drumurilor pt marcat maxspeed, poate mutam acolo harta lui @frunzaverde.