Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Am citit de 5 ori, dar mai degraba inteleg ca Primaria inchiriaza de la CFR terenul:
QuoteIn vederea realizarii investitiei "Descongestionare traficului rutier...... [/i] "
Dar ce are asta cu SF-urile pentru modernizarea CF Cluj-Oradea-Bihor zau daca inteleg  :o

E confuza rau treaba... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

^ Da, am mai citit o dată și cred că ai dreptate, iar eu am scris prostii. Mai mult, am găsit prima hotărâre de consiliu. E vorba de fapt de construcția unui drum nou, realizat pe alocuri de la zero, pe alocuri prin reabilitarea unor străzi, drum care trece și prin zona gării (scrie pe la pagina 11). Drumul e construit de primărie și are drept scop descongestionarea anumitor artere. În expunerea de motive se propuneau și ceva dezafectări de linii, dar CFR n-a fost de acord, după cum scrie într-o hotărâre mai recentă, la pagina 3. Probabil s-a ajuns la un compromis: pe porțiunea unde se lucrează în zona de protecție a CF terenul va fi închiriat de primărie.

NGC

^^^ Am adaugat acum in mesajul initial si detalii privind terenul.

Este vorba de terenul "cu o suprafata de 13.600 mp, delimitat de strazile Ana Ipatescu si Teodor Nes, situat in triajul CFR".

TibiV

Nu este vorba oare despre cei 600 metri neterminaţi ai proiectului dezbatut serios în Parcare în Ajunul Crăciunului ?

Iată:

Quote from: afreddyapp on December 24, 2015, 12:08:35 PM
^



Denumirea de drum expres este fortata,insa drumul este unul de importanta majora pentru Oradea.
Face accesul mai facil pe relatia est-vest,intre Calea Clujului si cartierul Rogerius.Cateva intersectii sunt denivelate.
Anul viitor vor mai fi executati ultimii 600 de metri,iar in acel moment timpii de tranzit se vor reduce semnificativ.
In acest moment traficul spre vama Bors, face ca Bdv.Magheru sa fie sufocat mare parte din zi.

Proiectul a fost finantat prin programul "Programului de Cooperare Transfrontaliera Ungaria-Romania 2007 - 2013".

Quote from: ciprebbe on December 24, 2015, 12:36:17 PM
Este foarte fortata denumirea.
Practic sunt cateva strazi reabilitate un pod si un pasaj. In rest treceri de pietoni, giratorii, masini parcate care blocheaza drumul...

Quote from: marinul on December 24, 2015, 04:08:07 PM
Sunt vreo 2 km de drum care nu a existat inainte format din 2 pasaje, care nu e intr-o zona chiar plata. Nu are nicio o legatura cu drumul expres, probabil jurnalistii l-au numit expres pt faptul ca cei 2 km noi construiti nu se intersecteaza cu nicio strada. Local e foarte util drumul dar mai sunt de finalizat 600 m.

Sarbatori fericite tuturor
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Şi altă postare din octombrie, de pe Centuri rutiere:
Quote from: Dan74 on October 06, 2015, 01:25:59 PM
Un alt om "exceptional" este Mang (presedinte PSD Bihor) care acum se lauda ca a obtinut aprobarea celor de la SNCFR sa se continue drumul expres din Oradea (proiect in lucru cu fonduri europene) prin zona depoului CFR, dupa ce guvernul (tot PSD), prin Ministerul Transporturilor, a pus bete in roate la accesul in acea zona. Mentionez ca la inceputul proiectului regionala Cluj si-a dat acordul pentru proiect.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma


alecu26

Eu din câte știu trebuie făcută inclusiv licitație la care va fi o singura oferta pentru închiriere. ..dar nu mai mica de....x ron/mp. Dumnezeule ce birocrație groaznica și ne necesara.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

S-a semnat pe 29.12.2015 contractul pentru ""Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Caransebeș - Timișoara - Arad" in valoare de aprox. 7.8 Mil RON. Proiectant: SC CONSIS PROIECT SRL
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

5 milioane de lei ?
Păi ce pot să facă de banii ăştia ?...
Nu mi se pare o sumă semnificativă....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Te cred, dar între electrificarea unei linii şi modernizarea unei gări este o diferență mare...
Şi mi se pare un pic ciudat să bagi gara sub "pălăria" eletrificării...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

OK, acum am înţeles...
De fapt este vorba de finalizarea lucrărilor de electrficare.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Ceea ce ar fi mare păcat...
Stilul nostru...
Ai băgat 90 de ceva într-o lucrare, şi te mai zgârceşti să mai bagi 10 să o termini...
Mai bine împarţi ăia 10 câte 5 la două proiecte noi, devenite brusc prioritare, adică fix cât să se mai facă 2 organizări de șantier şi zero lucrări... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Fara studii de fezabilitate sansele sa NU inceapa sunt 100%.

Cu stiudiu de fezabilitate facut sansele sa inceapa sunt mari, fiind coridoare europene, deci banii fiind disponibili.

Daca luam de ex. situatia in care studiile incep in 2017 + 2 ani deci in 2019 sunt gata, in 2020 se pot face licitatiile de constructie. In 2021 incep efectiv lucrarile, deci se poate merge fie pe POIM 2014-2020 + 2 ani = 2022, adica ce se face in 2021 si 2022 decontat din POIM, daca in general absorbtia este mica. Fie, daca absorbtia este mare si nu mai este loc, se poate din prima zi trece pe decontarea pe exercitiul financiar 2021-2027.

Iar proiectul ar putea fi gata undeva in 2023-2024.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.