Propuneri de modificare a legislației rutiere

Started by alin2pas, October 05, 2021, 10:13:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

alin2pas

România e în top la numărul de accidente rutiere, de asemenea, legislația rutieră românească nu reglementează (sau nu suficient) multe modificări apărute în trafic sau care urmează să apară în viitorul apropiat. Inițiez acest topic pentru a putea centraliza într-un loc toate propunerile de modificare ale legislației rutiere, pentru a fi mai ușor dezbătute și pentru a ușura eforturile celor care au posibilitatea să le introducă într-o propunere legislativă.
Încep cu o propunere: la depășirea vitezei legale cu mai mult de 50 km/h, fie că e vorba de 51 sau 151 km/h, e aceeași sancțiune, deși efectele și riscurile sunt evident mult diferite. Ar fi bine ca depășirea vitezei maxime admise cu 60 km/h de exemplu să fie confiscată mașina și anulat permisul de conducere, fără drept de redobândire mai repede de un an de la data la care e aplicată măsura. Anularea permisului să fie aplicată și atunci când este suspendat permisul a doua oară într-o perioadă de 5 ani, indiferent de motivul pentru care a fost suspendat permisul (viteză, neacordare de prioritate etc).
Măsura confiscării autovehiculului se aplică și în alte țări, de exemplu în Elveția și Olanda: https://www.capital.ro/tarile-unde-masinile-vitezomanilor-sunt-confiscate-si-acestia-pot.html

DarkFranck

Excelentă ideea de a avea un topic dedicat, @alin2pas. Câteva propuneri în completarea a ceea ce ai propus (și cu care sunt de acord):

1. Acceptarea oricărei filmări ca probă pentru contravenții la circulația pe drumuri publice și pentru parcare în loc nepermis, chiar cu un simplu telefon (eliminarea cerinței aberante a "camerei omologate").
2. Pedepse mai mari pentru depășirea pe linia continuă, una din cauzele principale ale accidentelor grave în România (suspendare 3 luni prima abatere, 1 an a doua abatere, de ex).
Fluctuat Nec Mergitur

dr4qul4

pt punctul 1 ar trebui adaugat ca este nevoie si de declaratia persoanei care a facut filmarea, prin care aceasta certifica faptul ca este reala!
Nu de alta, dar sa nu ne trezim in extrema cealalta, in care un grup de copii descopera programele de editare video si te trezesti tarat prin tribunal fara vreo vina. Este de ajuns sa editeze numarul de inmatriculare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

DarkFranck

De acord, @dr4qul4. Declarație pe proprie răspundere care poate atrage răspunderea penală în caz de editare/trucare. De altfel, în caz de suspiciune de trucare/editare, filmarea poate fi contestată și trebuie expertizată (cred că la INEC/Institutul National de Expertize Criminalistice, îmi amintesc că așa a fost la celebrul filmuleț "Băsescu lovește un copil" de la alegerile din 2009).
Fluctuat Nec Mergitur

dobrogean

Ma bucur pentru crearea noului topic. M-as bucura ca ideile majore sa fie structurate si Asociatia sa faca publice propunerile de modificare a legislatiei.

Anonymity

Foarte buna initiativa pentru acest topic @alin2pas.

Sustin si eu ideea cu sanctiuni aplicate pe baza filmarilor care sunt clare, indiferent daca sunt realizate cu telefon, camera de bord sau dispozitive omologate.

In plus, as sustine pedepse incrementale pentru abateri repetate. De exemplu, crestere cu 25% a amenzii fata de abatarea anterioara.

Ce ar mai fi nevoie e sa 'digitalizam' procesul asa incat sa reducem posibilitatea de spaga/intelegere intre polisti (sau sa folosim radare fixe). Also, nu stiu daca e deja cazul, dar ar fi bine ca amenzile sa fie integrate cu restul taxelor si impozitelor datorate, folosind sisteme de tipul ghiseul virtual

gruiarew

Nu cred că-i ok asta cu filmarea. Ne transformăm toți în vănătoare de vrăjitoare. Eu propun așa:

1. Radare fixe pe sate. Efectiv NU pot circula legal. Mă împing băieții cu TIR-ul / dubele.
2. Eliminarea capetelor de pod;
3. Eliminarea rahaturilor alea de bumpere de la treceri. Dacă nu-s pe ambele benzi se șerpuiește printre ele (inclusiv eu). Dacă-s pe ambele benzi se dublează pomenirea rudelor. Se pot înlocui cu camere + radar;
4. RCA pe conducător auto. Nu mai mergem cu mașina bunicului dacă se poate și handicapat. Ar rezolva și propunerea colegului de mai sus cu confiscarea.
5. Tot la RCA să se poată face și pe perioade mai scurte. Gen 7 zile sau chiar o zi. Sau RCA pe mai multe mașini.
6. Înmatricularea să se poată face și în alt județ nu doar cel de domiciliu.
7. DRPCIV să-și ceară singur de la ANAF hârtiile de care are nevoie. Idem cu Primăria.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

    La capitolul DEPĂȘIRE......  N-ar fi mai bine să se revină la interdicția depășirii "multiple" ?? De ce ?? Pentru că sunt mulți, care fac asta și la momentul la care tu te apuci de asigurare (ai liber în spate), începi semnalizarea (ai încă liber în spate....., confirmat de-o scutră privire-n oglindă), și mai arunci o privire în față pe o diagonală cât mai lungă (spre față) pentru a vedea dacă "fața" a rămas liberă, tu fiind deja cu roțile pe linia mediană sau ceva peste (bine-nțeles că semnalizarea ta arată "demult" stânga), te ........ trezești cu un kamikaze, din spate care "te taie" și-i și-n unghiul mort al oglinzii tale (poziția cea mai proastă, când vine să-ți taie depășirea ta).....
       Ca pe "vremuri", depășirea "la bucată", vehicul cu vehicul și revenirea-n bandă după fiecare depășire; s-ar termina (poate) și cu accidentele la virajul la stânga, când unul din spate face depășirea (mai ales pe linie continuă) și de obicei multiplă și te prinde în plin viraj stânga (cu toată asigurarea ta înapoi/în spatei și în față, pentru virajul respectiv)....
       Situația asta am văzut-o de "n" ori pe drumuri; mai ales văzută din spate, este  ca ceva pe ecranul de cinema... Vezi totul și ies în evidență "tarele" comportamentale, lipsa respectului pentru cei din față, spiritul de bombardier, etc.....

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

punktnet

Solutia ieftina si de bun simt care nu poate fi fentata de romanisme, este monitorizarea vitezei medii pe sectoare de drum in localitati sau in afara.
Infrastructura minima, investitie minima prin comparatie cu LIDAR-uri sau alte radare fixe si posibilitate zero de a pacali sistemul
Just kidding.

TibiV

#10
In localitati monitorizarea vitezei medii pe sectoare de drum NU ajuta, decat daca "sectoarele" sunt foarte scurte...

Goneste unul cu 120 - 150 km/h, dar opreste sa isi ia tigari.
Viteza medie va "iesi" de 50-60 km/h. Si mai putin, daca vanzatoarea este draguta si mai sta un pic de vorba cu ea...

Problema ramane si in afara localitatilor, dar nu este atat de acuta...

Exemple:
Fac 3 ore intre Pitesti si Ramnicu Valcea, dar am stat o ora sau mai mult la micii de la Dedulesti. Viteza medie este OK, dar asta nu inseamna ca nu am gonit ca la raliu pe serpentine...
Sau pe o autostrada opresc in fiecare parcare, ca sotia/iubita nu ma lasa sa fumez in masina, si bag cate o tigara la fiecare "spatiu de servicii"... In medie iese legal, dar de fapt "o calc" la peste 180...

Este insa adevarat, daca cineva parcurge distanta dintre km 37 si km 97 al unui drum (A, DX, DN, nu conteaza) in doar 20 de minute, inseamna ca fizic nu a avut nicaieri mai putin de 180 km/h... Bine, poate a incetinit in 2-3 locuri la 150, dar a compensat in alte locuri cu 230...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

TibiV, de acord cu tine avem nevoie de rezolvări punctuale. Vezi pe threadul de siguranța circulației, avem aceleasi contre. Eu zic ca nu ajută cu nimic amestecarea chestiilor în cabină cănd poți educa omul frumos omul la portofel.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

punktnet

Quote from: TibiV on October 06, 2021, 01:25:10 PM

Eu zic sa revenim cu picioarele pe pamant, monitorizarile nu se fac pe 30 km, se fac pe 2 maxim 5 km tocmai din cauza asta.
Daca se poate prin toata europa, sigur se poate si la noi. Ah...am uitat...noi vrem ceva sa putem fenta ;))

Link pentru studiu la wc :

https://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/knowledge/speed_enforcement/speed_enforcement_techniques_and_their_effectiveness/average_speed_control_en
Just kidding.

dr4qul4

@TiBiV, monitorizarea vitezei medii de deplasare functioneaza exact ca un radar, si in plus te impiedica sa accelerezi imediat dupa ce treci de radar.
"zona de monitorizare" nu este foarte mare, si de obicei acopera punctele negre.  Ar fi neproductiv sa ai punctele de masurare la Pitesti si Slatina. Ai avea o gramada de masini introduse in sistem degeaba. Multe ar trece pe la un singur punct, iar cei care vor cu adevarat sa alerge ar face o pauza de cafea
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nirolf

Repostez un mesaj de pe Siguranța circulației:

Există o încercare de a introduce camerele video în lege. N-am găsit prea multe știri în presa centrală, poate o poziție API ar fi utilă.

Proiect de lege: înregistrare automată prin video a abaterilor din trafic și amendă în plin acasă

QuoteÎncălcarea codului rutier se înregistrează automat, amenda vine direct acasă

Sistemul video de monitorizare a traficului rutier și constatare automată a abaterilor rutiere pe drumurile publice ar urma să colecteze informații din trafic prin intermediul echipamentelor montate pe infrastructura rutieră.

Sistemul va detecta abateri ale șoferilor precum:
– circularea cu viteză peste limita legală
– nerespectarea prevederilor privind trecerea la nivel cu calea ferată
– nerespectarea culorilor semaforului
– neacordarea de prioritate pietonilor
– absența unui ITP valabil
– nepurtarea centurii de siguranță
– neutilizarea luminilor de întâlnire
– depășirea masei maxime admise

Șoferii care nu vor respecta regulile vor fi înștiințați direct cu privire la eventualele încălcări ale legii și li se va transmite amenda direct la domiciliu.

De asemenea, sistemul va permite monitorizarea zonelor riscante ale traficului și, în urma procesării datelor, va stabili indicele de încălcare a reglementărilor rutiere și coeficientul de siguranță rutieră aferent drumurilor.

Aici găsiți expunerea de motive și proiectul de lege:

http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?idp=19507