News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Propuneri de modificare a legislației rutiere

Started by alin2pas, October 05, 2021, 10:13:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

b1

@dumbravaandrei: poluarea o rezolvi plantând perdele forestiere și înființând spații verzi în orașe, nu prin defrișări, betonări și reducând limitele de viteză. Cel mai simplu putem începe cu împădurirea nodurilor rutiere (A2-A4, A4-DN3 etc.) și a spațiilor verzi din orașe, apoi cu înființarea de perdele forestiere pe lângă cele mai circulate drumuri și autostrăzi din România (Ex: A1, A2, DN1, DN2, DN5, DN7, DN39 et.) și în cele din urmă chiar cu desființarea fostelor zone industriale și înființarea de păduri pe locul acestora (Ex: fostul Combinat Siderurgic Călărași).

@restul: eu am propus creșterea limitei de viteză în localitățile de tranzit, cum ar fi Tovărășia sau Nicolești de pe DN2C sau în localitățile care s-au dezvoltat de-a lungul drumului (Ex: localitățile de pe DN25). În localitățile mari (Ex: Mizil, Urziceni, Adjud) limita poate fi chiar și de 30 km/h., dar cel mai bine ar fi să existe centuri. Eu am propus limitele în ajutorul șoferilor care nu vor beneficia în următorii 20 ani sau mai mult de drumuri de mare viteză și pentru ai obosi mai puțin tot frânând și accelerând (inclusiv vehiculele se vor uza mai puțin). Iar legat de consum: o mașină are consumul cel mai mic de combustibil atunci când circulă cu 110 km/h.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

dumbravaandrei

@b1 poluarea o combati la sursa producerii ei... Ce zici tu de perdele forestiere si spatii verzi in orase sunt masuri complementare reducerii poluarii la sursa.
aia cu consumul cel mai mic la 110Km/h e o duma de zile mari. Nici macar cel mai eficient consum (raportul beneficiului distanta/consum) nu este, ca ala e calculat la 90 Km/h....

TibiV

@b1

"o mașină are consumul cel mai mic de combustibil atunci când circulă cu 110 km/h."

Asta de unde ai scos-o?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

punktnet

Din fizica aplicata, desi vazusem niste calcule care ziceau ca dpdv aerodinamic lucrul asta se intampla pe la 100km/h.
De exemplu, la 120km/h un vehicul consuma cu 20% mai mult decat la 100km/h.
Just kidding.

b1

#34
@TibiV, @dumbravaandrei, atunci când @voicul a spus-o (în aceeași zi în care el a dat LogOut), voi nu l-ați contestat. Care este diferența dintre ce a spus el și ce am spus eu?  ???

Revenind la subiect:
Quote from: b1 on September 12, 2021, 07:57:34 PM
Să înviem acest topic cu un document mai vechi (din 2010), dar care este încă de actualitate (voi extrage câteva paragrafe pe care le consider mai interesante):

Cele mai bune practici în materie de siguranță rutieră

Paragraful 11 (după părerea mea ar trebui să fie obligatoriu și pentru cei care conduc trotinete electrice):
QuoteO practică promiţătoare
Folosirea obligatorie a căştilor de către biciclişti
 Despre ce este vorba? Căştile pentru biciclişti conţin un strat gros de polistiren care absoarbe
forţa unui impact şi poate reduce consecinţele unui accident, în speciale cele referitoare la rănile
la cap. Deşi potenţialul de siguranţă al căştilor pentru biciclişti este ridicat şi bine documentat,
acestea sunt purtate într-o proporţie foarte mică în prezent. În Austria, campaniile pentru purtarea căştii de protecţie de către biciclişti se pare că nu au dus la o rată dezirabilă de purtare a căştii,
nici în rândul copiilor, nici în rândul adulţilor. Purtarea obligatorie a căştii de către biciclişti ar fi
necesară pentru ca aceasta să fie folosită în proporţia dezirabilă.
 Care sunt factorii implicaţi? Folosirea obligatorie a căştii ar trebuie reglementată prin lege şi
susţinută prin campanii de informare şi de punere în aplicare.
 Cât estede eficientă şi care sunt costurile implicate deaceastăpractică? S-a calculat că numărul de biciclişti răniţi mortal
sau grav ar scădea cu 20% dacă toţi bicicliştii ar purta căşti. Rănile uşoare ar creşte puţin (cu aproximativ 1%), deoarece
unele dintre rănile grave ar deveni răni uşoare datorită utilizării căştii de protecţie. Un studiu austriac a calculat costurile şi
beneficiile. Presupunând că o cască costă 20 sau 40 de euro, raportul beneficii-costuri este de 2,3 sau 1,1 când se iau în
considerare toate accidentele rutiere, şi de 4,1 sau 2,1 când se iau în considerare doar accidentele de bicicletă. o analiză
costuri-beneficii realizată în Noua Zeelandă a arătat că introducerea obligativităţii căştilor pentru copii ar fi rentabilă,
însă nu şi pentru adulţi. În general, rezultatele referitoare la efectele căştilor pentru biciclişti sunt mai clare pentru copii
decât pentru adulţi. Folosirea obligatorie a căştilor pentru biciclişti poate avea un efect negativ asupra utilizării bicicletei.
 Mai multe informaţii? www.cyclehelmets.org

Paragraful 12 (plus faruri, stopuri și vestă reflectorizantă în timpul nopții, la fel și pentru trotinetele electrice mai puțin reflectorizarea laterală - tot părere personală):
QuoteCea mai bună practică
Semnalizarea reflectorizantă laterală a bicicletelor
 Despre ce este vorba? Semnalizarea reflectorizantă laterală a bicicletelor
înseamnă instalarea pe roata din faţă şi pe roata din spate a acestora a unui
material reflectorizant pentru a spori vizibilitatea bicicliştilor pe timp de noapte
şi pe înserat. Această măsură vizează prevenirea accidentelor produse pe timp
de noapte sau pe înserat dintre biciclete şi vehicule cu motor (inclusiv mopede)
care se ciocnesc din lateral. În general, materialul reflectorizant este inclus în
cauciucurile bicicletelor de către producătorul de cauciucuri.
 Care suntfactorii implicaţi? Semnalizarea reflectorizantă poate fi reglementată
prin lege sau introdusă de către factorii influenţi de pe piaţă (producătorii de
biciclete sau industria de fabricare a cauciucurilor).
 Cât este de eficientă şi care sunt costurile implicate de această practică? În Ţările de Jos, introducerea semnalizării
reflectorizante laterale a bicicletelor a dus la scăderea cu 4% a numărului de biciclişti răniţi în accidentele produse pe
timpul nopţii şi pe înserat şi la o scădere în ansamblu cu aproximativ 1%. Cum costurile antrenate de introducerea
acestei măsuri sunt neglijabile, raportul beneficii-costuri este mare.
 Mai multe informaţii? www.swov.nl/rapport/Factsheets/UK/FS_Cyclists.pdf

Sursa: click pe titlu :D :popcorn:
Noapte bună!  :sleep: :bye:

+

Quote from: b1 on September 12, 2021, 07:57:34 PM
Să înviem acest topic cu un document mai vechi (din 2010), dar care este încă de actualitate (voi extrage câteva paragrafe pe care le consider mai interesante):

Cele mai bune practici în materie de siguranță rutieră


Bonus: paragraful 21 (inițial am vrut să postez doar 20, dar...):
QuoteCea mai bună practică
Benzi de urgenţă în ambuteiaje în Germania şi Elveţia
 Despre ce este vorba? Termenul german Rettungsgasse (bandă de urgenţă) este
definit prin lege în Germania şi în Elveţia. Aceasta înseamnă că, dacă există un
ambuteiaj, iar un vehicul de urgenţă trebuie să treacă, trebuie să se păstreze un
culoar liber în mijlocul a două benzi. Dacă există mai mult de două benzi, toate
maşinile de pe prima bandă din stânga trebuie să se deplaseze spre stânga şi toţi
ceilalţi spre dreapta. Această bandă liberă permite tuturor vehiculelor de urgenţă să
ofere asistenţă rapidă şi eficientă în condiţii de trafic aglomerat.
 Care sunt factorii implicaţi? Guvernul trebuie să elaboreze o lege cu privire la
comportamentul conducătorilor auto în cazul producerii unui accident şi trebuie
să-i informeze în legătură cu această lege.
 Cât este de eficientă şi care sunt costurile implicate de această practică? Beneficiile constau în faptul că, în caz de
ambuteiaj, vehiculele de urgenţă pot ajunge mai repede la locul accidentului. Costurile sunt limitate în principal la
costurile de publicitate atunci când se introduce noua lege. Deşi nu există estimări precise, raportul costuri – beneficii
este, cel mai probabil, favorabil.
 Mai multe informaţii? www.oeamtc.at/netautor/pages/resshp/anwendg/1124101.html
www.admin.ch/ch/d/sr/741_11/a16.html

Sursa: click pe titlu :D :popcorn:
Noapte bună!  :sleep: :bye:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

Europiu

Orice vehicul ați lua, consumul cel mai mic îl are când stă pe loc.

@punktnet: discuția asta a mai avut loc, consumul nu crește liniar cu viteza.

@ionut: strict vorbind, thread-ul conține o eroare gramaticală. Se urmărește modificarea (la singular) a legislației prin niște propuneri. Propunerile nu sunt ale legislației ci ale modificării. Sorry :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

chr

Propunere:
Interzicerea devansarii prin dreapta pe autostrazi si DX (sau pe toate drumurile din afara localitatilor cu minim 2 benzi pe sens). Cu exceptia circulatiei in coloana, dar numai daca viteza este sub o limita si viteza relativa fata de banda devansata este si ea sub o limita.
Am inteles ca asa e in Germania, nu as vedea nimic rau daca am face copy-paste.

rt25

#37
Imi dau si eu cu parerea legat de propunerea lui @b1 de a mari viteza noaptea.

Nu sunt de acord:
1. In predeal pe linia dreapta mi-a trecut ursul prin fata pe DN1. Asa de dimensiunea unui Smart cu 2 locuri era de mare ... Nu ar fi fost amuzant daca aveam 80km/h in loc de 50km/h. L-am vazut in ultimul moment.
2. Pe DN1A prin zona Valeni mi-a sarit un caine in fata de nicaieri. Pentru ca nu aveam viteza am reusit sa franez si sa trag usor de volan in conditii de siguranta. L-am lovit destul de incet, a fugit intr-o curte (l-as fi dus la veterinar, dar nu a mai fost de gasitde gasit)... Mentionez ca in zona toate casele sunt putin retrase de la strada, e loc de largire 2x2 acolo - aviz pentru cei care vor 2x2 prin localitati spre Targoviste.
3. Pe DN1 in zona Romanesti (adica 2x2 cu parapet median si iluminat care nu functiona in acel moment) m-am trezit intre banda 1 si banda 2 cu un nene (o fi fost beat nu stiu ce cauta acolo). L-am vazut in ultimul moment, si am reusit sa il evit trecand razand de parapetul median.


In mod normal, pe timp de zi toate pericolele astea le vezi de departe. Noaptea , tu ca si sofer e clar ca esti mai obosit, traficul mai monoton (adica esti pe pilot automat) si situatiile care pot aparea mai imprevizibile.

Ce mi se pare mie ciudat e ca, in afara de 1 singura data in Nistoresti, cand am incasat si o amenda de viteza (cine mai baga de seama limita de 70km/h noaptea la 2 pe 2x2 cu parapete median....) nu am vazut vreodata politie si radar.

@chr:
Nu stiu ce sa zic, si asa dobitocii se urca cu flash-uri pe tine pe autostrada si stau la 1 m de fundul masinii. Momentan au o modalitate de a-si vedea de drumul lor...
Sa nu uitam mai sunt si celalalt tip de soferi ne-educati de lipsa autostrazilor care uita sa se mai intoarca pe banda 1 dupa ce au terminat devansarea (adica exista deja prevederea legala sub o alta forma). Inclusiv mie mi se intampla sa fac manevra asta. Trebuie sa fie vreun gigel cu nasu in telefon pe banda 2 cu 90km/h....

In final, tot ce ar trebui sa se respecte si sa se impuna este intoarcerea pe banda cea mai din dreapta la terminarea devansarii indiferent de viteza cu care circuli (unii considera ca daca au 130km/h pe pilot automat, nu ar trebui sa se duca pe banda 1 care e deja libera).

A se vedea A3 la intrarea in Bucuresti dinspre Moara Vlasiei (adica pe 3 benzi) unde NIMENI nu circula pe banda 1.

punktnet

Ar fi bine de scos din sertar si initiativa legislativa de a include categoria A1 in categoria B.
Eu personal as renunta 8 luni pe an la masina in oras in favoarea unui motor 125cc, ba chiar merge si pe distante medii de o plimbare.
Just kidding.

JohannDB

#39
       Vorbeam....., mă rog, aduceam în discuție depășirea multiplă , care să devină prohibită și revenirea la depășirea "la bucată"; după exemplul de acum două/trei zile de pe DN1 de la Teiuș de unde sunt și imaginile video aferente (cazurile astea ca cele din video, sunt cam unul la 20 km parcurși în astfel de zone), aș aduce în discuție și scoaterea din (orice) culpă a celui ce virează la stânga, mai ales în zonele unde funcționează/există  linia continuă (situația din imagini)....    Poate astfel să fie cumva temperați cei ce intră în depășire pe linie continuă, mai ales în zona intersecțiilor, bifurcațiilor, ș.a. de gen...
         În video-ul în cauză berbecul cu "dubița" albă, la viteza cu care vine și evită în extremis, numai o simplă depășire n-a făcut, a venit lansat peste vreo două-trei mașini, cel puțin ("împricinatul" pare a le avea cu volanul, deoarece alege rapid traiectoria și amploarea manevrei de eschivă/evitare) ......... 

       L.E. .... În situația prezentată în aceste imagini, dacă "albul" troznea mașina care vira stânga, ne găseam și la culpa celui ce virează, că nu s-a asigurat din spate că cineva, de undeva din fundul coloanei, PE LINIE CONTINUĂ, nu face manevra de....depășire......,

         https://www.realitatea.net/stiri/actual/video-depasire-criminala-la-un-pas-de-tragedie-pe-dn1-accident-evitat-la-limita_6163bc83a2f17a44c87db78a


                                   

JohannDB

#40
                        "@punktnet" cu asta.... de scos din sertar si initiativa legislativa de a include categoria A1 in categoria B. și eu așteptam acest lucru, de prin 2015, când se cocheta la modul mai serios de propunere legislativă......
                        ÎN PRINCIPIU ar fi super; repet și eu o aștept.....
                        DAR..... DAR, ar trebui și ceva condiții, pentru că, la CEEA CE VĂD pe drum cu motoriștii, să-i dai unuia care n-are nici măcar AM (scutere) la mână și are, astfel, o oarecare experiență pe două roți, să-l lași "pe român" (nu că alții ar fi mai cu capul  pe umeri, sau mai cerebrali - la noi, însă, pare/ESTE mai acută problema disciplinei și respectului, etc., în trafic), o să fim în situația în care te trezești cu un nou tip de bizon, pe două roți ce are "acces direct" (nu la tv ci pe șosea) cu 125 cmc, cu care deja alergi peste sută, bine-mersi......
                      ÎN SITUAȚIA ASTA, aș fi de acord, ca respectivul pretendent să fi avut măcar AM, cu  o anumită vechime sau să aibă la bază niște cursuri de A1 (fără examen), dar cursuri de poligon...... Pentru unul cu B "se prezumă" (mă rog, că sunt mulți ce n-ar avea ce căuta-n trafic, e altă treabă) se prezumă că cunoaște...... legislația, cunoaște ...... "tarele" din trafic, dar n-are îndemânare și nu cunoaște încă ceea ce înseamnă "călăria" pe două roți" (care are și acea plăcere sublimă a unei independențe în care ești și mai insinuat în natura din jurul tău).....
                     Pe două roți, cu deja 125 cmc, este sinucigaș să ieși direct în trafic, nu că nu e același lucru și mersul cu-n amărât de scuter (AM).... Care te dă de asfalt cu aceeași "râvnă" cu care te doboară și-un motor mai mare, la o oarecare viteză; asfaltul e la fel de dur, viteza este alta !!
                     Un lucru ce mai ajută la motoare mai mari este și să ai posibilitatea de-a mai face "off-road" cu motor de împrumut pe coclauri/dealuri/câmpuri, pe care bine-nțeles că le duci pe trailer până nu mai ești pe drum public; sunt unii care fac astfel de împrumuturi, chiar organizate, de motoare și este chiar super și capeți la modul ăsta experiență/îndemânare !!
                     Și ca să închei, eram la Glogow, în Polonia, căram segmente de turn de eoliană de la fabrica de aici (mă întreb, cum de noi nu am putut produce astfel de piese la C.U.G.-urile de pe la noi) și într-un weekend, în parcarea de la Tesco-ul de aici am văzut o superbă expoziție cu vânzare a unor scutere (daaa, scutere de 125 sau mai mari) și motoare, cu deosebire în gama celor de 125 cmc, care la ei se conduc cu "B"-ul..... Prețul, sensibil egal cu cel de la noi (1zlot era = 1,12 lei)......................

punktnet

Cadrul legal de acordare a categoriei se poate discuta in functie de experienta si varsta, nu cred ca este cu mult mai periculos un scuterist cu 125cc decat un idiot posesor de A cu 1000cmc sub fund. Ba chiar sofer fiind sunt mult mai atent pe doua roti, mai preventiv, decat in masina.
Legat de viteza, mopedul meu 50cc merge peste 80km/h cu mine la 120kile, un 125cc in mod normal nu trece de 100km/h, nu e mare diferenta de top speed dar te ajuta foarte mult demarajul mai vioi al motorului mare.
Mare pacat ca au dat-o la sertar cu legea asta, poate se trezesc daca vine Ciolosh
Just kidding.

dr4qul4

@JohanDB, total de acord cu propunerea ta. Cel care vireaza stanga trebuie scos din culpa in cazul in care avem linie continua pana acolo. Si ar putea fi scos din culpa si daca este linie discontinua, dar el a semnalizat, si masina care il loveste nu este cea care era exact in spatele lui. Pur si simplu nu poti sa vezi daca o masina aflata mai in spate in coloana a semnalizat inaintea ta intentia de a depasi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis