News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Propuneri de modificare a legislației rutiere

Started by alin2pas, October 05, 2021, 10:13:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alin2pas

Pe autostradă sau DX e mai ușor de supravegheat viteza medie: se pune un minim de camere la fiecare intrare și ieșire de pe traseul care vreau să-l supraveghez (inclusiv la spațiile de odihnă). Fiecare mașină e înregistrată în momentul intrării pe tronsonul supravegheat de pe autostradă sau DX și în momentul ieșirii. Dacă vreau să măresc numărul de camere, pot pune de exemplu din 5 în 5 km sau mai dese, iar atunci ar putea detecta și opririle pe banda de urgență pe porțiuni semnificative ca lungime. Dacă sunt camere doar în punctele de intrare și ieșire, sistemul mai poate fi fentat (dai ,,talpă" să recuperezi timpul pierdut într-un ambuteiaj, de exemplu), dar dacă sunt camerele la distanțe mai mici, nu va putea nimeni să recupereze timpul pierdut cu opriri sau cu mers încet pe unele porțiuni, că dă imediat în camera următoare.
Pe alte drumuri e foarte dificil de pus camere pentru viteza medie pe trasee lungi, pentru că accesul (în special în zonele de șes) se poate face prin foarte multe puncte și ar trebui mult mai multe puncte de control cu camere, deci sistemul nu ar fi atât de eficient. Pe trasee montane sunt porțiuni mai lungi fără posibilități de acces de pe alte drumuri sau terenuri, dar sunt și curbe, serpentine etc care necesită reducerea vitezei, deci camerele de viteză medie ar fi nefolositoare. De aceea se pot pune doar în punctele ,,negre".
@nirolf:
Acel proiect de lege ar fi foarte bun; ar putea detecta și prezența în trafic a autovehiculelor fără RCA valabil sau fără rovinietă, deci ar putea folosi și actualele camere pentru rovinietă sau le-ar suplimenta pe acestea. Cât despre depășirea masei maxime admise, aceasta nu se poate face fără un cântar, unde trebuie oprit vehiculul sau eventual să circule cu viteză redusă. Pe autostradă în Ungaria (pe M5 de exemplu) sunt locuri unde camioanele sunt obligate să iasă de pe autostradă și să treacă peste un asemenea cântar.
O modificare care ar trebui introdusă în acel proiect de lege ar fi ca toate numerele de înmatriculare și chipurile persoanelor care apar în pozele trimise contravenienților, cu excepția autovehiculului vizat și chipul șoferului acestuia să fie blurate sau șterse, pentru a face imposibilă orice contestație pe motiv de GDPR. Alt lucru care trebuie făcut e ca procesele-verbale să poată fi emise electronic, astfel se elimină o parte birocratică și se ușurează trimiterea proceselor-verbale la destinație.

Hercule

Propunere in legislatie: stabilirea clara a circulatiei in giratoriu, a prioritatilor precum si semnalizarea inainte/in giratoriu.
Deșteaptă-te române!

dr4qul4

propunere legislativa: identificarea soferilor care nu au documente la ei sa se faca mai detaliat. Daca nu afiseaza macar o copie /poza de pe buletin/permis, atunci sa li se ceara tot felul de detalii si daca nu le stiu perfect, sa fie dusi la sectie.
Sunt foarte multi care circula cu permisul suspendat si cand sunt opriti dau datele unui prieten. Sau datele de pe un buletin gasit pe undeva, si astfel scapa si de amenda
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

gruiarew

Există o variantă mai simplă. Mașina aia e înregistrată pe cineva. Lucru simplu verificabil de polițai. Șoferul nu are actele? Amenda la proprietar.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

Problema nu e neapărat amenda, cat condusul fara permis...
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

#20
Introducerea în legislație a regulii fermoarului.




kitsune

#21
M-am logat special ca să susțin propunerea. Și să te duc la 1000+
Regula fermoarului, nu doar pe șosele ci și în orașe.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

b1

Sau regula celor 2 secunde:
QuoteRegula celor două secunde ne poate salva viața. Dar ce înseamnă și cum o putem pune în aplicare pe șosele?

Există în trafic o regulă nescrisă, care poartă denumirea simplă de regula celor două secunde. Aceasta se referă la distanța pe care un șofer o păstrează față de mașina care rulează în fața sa. Prin urmare, conform acestei reguli, trebuie să avem mereu o distanță care se poate parcurge în cel puțin două secunde, la viteza cu care se circulă, față de mașina din față, pentru a avea timpul suficient pentru frânare în cazul apariției unui pericol iminent.

Cum se calculează corect pentru a respecta regula celor două secunde?

Pentru a respecta regula celor două secunde, poți lua ca reper un stâlp aflat pe marginea drumului. Din momentul în care mașina din fața ta trece pe lângă stâlpul respectiv, trebuie să treacă două secunde până când tu ajungi în dreptul acelui stâlp.

Atunci când vizibilitatea este redusă din cauza condițiilor atmosferice, pe timp de noapte sau când carosabilul este ud, acoperit de gheață sau zăpadă, distanța ar trebui să fie mai mare, pentru că distanța de frânare crește. Prin păstrarea unei distanțe corespunzătoare, reduci semnificativ riscul de coliziune față-spate.

Care este distanța necesară pentru frânare?

Șoferii trebuie să știe că distanța necesară pentru frânare depinde atât de timpul lor de reacție, cât și de condițiile de drum.

Conform unui studiu realizat de Consumers Report, o mașină sport are nevoie de 36 de metri pentru a frâna de la viteza de 100 km/h.

O limuzină premium de clasă medie va opri în 39 de metri.

Un SUV de clasă mică, un segment tot mai popular în Europa, va avea nevoie de 40 metri.

Există, evident, și mașini cu sisteme de frânare ultra-performante care opresc mult mai rapid. De exemplu, un Ferrari LaFerrari poate ajunge de la 100 la 0 km/h în 28 de metri.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

chr

In prezent limitele de viteza sunt:
50 km/h in localitate
90 km/h in afara (DC, DJ, DN)
100 km/h drum european si DX
130 km/h autostrada

Mi se pare aiurea ca pe un DN sa fie ori 90 ori 100 in functie de cum a stabilit cineva europeanul.
Si 100 km/h pe DX mi se pare cam putin.

Propun:
50 km/h in localitate
100 km/h in afara (DC, DJ, DN, E)
120 km/h DX
130 km/h autostrada

b1

Eu zic că:
1. în localități pot exista drumuti care să permită circulația vehiculelor în siguranță și cu 70-80 km/h. (ex: în Azuga);
2. mi se pare aberant să păstrezi aceleași limite de viteză din localități și noaptea;
3. urmează dacă nu deja au fost construite autostrăzi cu viteza de proiectare de 140 km/h.;

Concret:
● pentru autovehicule și motociclete:
   • între 5:00 și 24:00:
50-80 km/h. - în localități;
90 km/h. - DC și DJ;
100 km/h. - DN;
110 km/h. - DN cu separator median (care respecta normativele) și A half-profil (cândva poate vom avea și așa ceva);
120 km/h. - DX/DEx ( :lol:);
140 km/h. - A.
   • între 24:00 și 5:00:
70-80 km/h. - în localități;
90 km/h. - DC și DJ;
100 km/h. - DN;
110 km/h. - DN cu separator median și A half-profil;
120 km/h. - DX;
140 km/h. - A.
● pentru vehiculele grele:
   • între 5:00 și 24:00:
50 km/h. - în localități;
80 km/h. - DC și DJ;
90 km/h. - DN și A half-profil;
100 km/h. - DX și A.
   • între 24:00 și 5:00:
60 km/h. - în localități;
80 km/h. - DC și DJ;
90 km/h. - DN și A half-profil;
100 km/h. - DX și A.

Cam atât  :D.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

paulmare

^ regula fermoarului, poate ca va vine sa credeti sau nu, in Chiajna de exemplu se aplica foarte bine - fiecare lasa o singura masina de pe strada cu cedeaza indiferent ce conduce 
In Pipera - cand si cand acolo functioneaza inca io sunt masculul alfa ca am masina de 60000 si de ce sa dau prioritate la unul cu una de 15000

vancouver

@b1, nu sunt de acord. (explic imediat)
@chr: propunere acceptata

@b1: legea trebuie sa fie foarte simpla si supla. Nu poti face in lege toate nuantele de care vorbesti. Astea trebuie sa fie la latitudinea executivului (adica a politiei, administratorului drumului, etc..). Legea trebuie sa arate simplu, exact cum a spus @b1.

Legat de localitati, legea deja prevede posibilitatea de majorarea a limitei de viteza pana la max. 80, si nimeni nu impiedica sa se faca limite pe intervale orare.

Aceasta dispozitie ar trebui extinsa si la DN/DJ/DC, adica limita pe un DN sa poata fi majorata pana la max 120, daca exista parapet median intre sensuri cu o inaltime de minim 80cm sau daca sensurile sunt complet separate si sunt minim 2 benzi de circulatie pe sensul pe care se aplica majorarea. (Si atunci s-ar incadra aici 2+1 cu parapet median pentru sensul cu 2 benzi si eventuale zone cu aspect de drum express aflate pe DN, de ex. centura Adunatii Copaceni sau Centura Brasov)

Pentru vehicule grele, 100 e mult prea mult. In Germania e 90 si doar pentru vehiculele dotate cu sistem de franare automata in caz de pericol iminent e permisa o derogare de +10. De asemenea in Germania pe DN camioanele au 70, respectiv 80 cu derogarea. Nu om fi noi mai catolici decat papa.

Deci vehicule grele:
LOCALITATE - la fel ca si cele usoare (inclusiv majorarile pana la 80)
AFARA - 70
A+DX - 90
Si acea majorare de +10 afara si pe A+DX daca au sistem automat de franare de urgenta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

gruiarew

Noaptea prin localități ar trebui să fie redusă nu ridicată limita. Oamenii ăia trebuie să mai și doarmă....
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dumbravaandrei

#28
daca tot avem o multime de cazane pe strazi si suntem campioni pe judete la poluare, de ce nu limitam viteza maxima la 120KM/h?
Pentru cel mai lung traseu din tara (Port Constanta/Agigea-Nadlac II), turismele ar face o ora in plus daca am avea complet autostrada: 7h 6 min la 120KM/h vs 6h:14 min la 140 KM/h. La ora actuala, cu un turism, rar poti face traseul asta sub 10 ore. In ultimii 7 ani cred ca o singura data am reusit sa fac 9h:40 pe acest traseu dar a fost... crancen: fara pauze, depasiri la limita, plecat la 23:00 din Constanta.
Traficul de marfa si autocarele tot cu 90-110 or sa mearga, deci ele nu vor fi afectate de o astfel de masura.


Nu mai pun in balanta diferenta de uzura, consum combustibil, siguranta si alte alea care clar sunt in avantajul lui 120KM/h...


Ah... si camere fixe...


Cat despre limite, eu le-as pune in functie de clasa de incadrare tehnica a drumurilor...
Clasa I: ses: 120 KM/h, deal: 100 KM/h, munte: 80 KM/h
Clasa II cu separator median: ses: 110 KM/h, deal: 90 Km/h, munte: 80 Km/h
Clasa II fara separator median: ses: 100 KM/h, deal: 80 Km/h, munte: 70 Km/h
Clasa III: acolo unde geometria permite, 90Km/h. Acolo unde nu, reglementare locala 50-90Km/h
Clasa IV: acolo unde geometria permite, 80Km/h. Acolo unde nu, reglementare locala 30-90Km/h
Clasa V: Vit maxima 70Km/h


In locurile mari generatoare de trafic, se pot impune limite de viteze dinamice (de ex, L-V dimineata intre 07:00-09:00 de ce avem limita de 100/70Kmh pe DN1 de la Tancabesti pana la Casa Presei? in intervalul ala orar as pune limita in mod dinamic 70/50 Km/h pentru a permite si traficului local sa intre in siguranta in DN1....

alexandru_m

Stiu ca noaptea parte tentant sa marim limita de viteza pentru ca nu-i trafic, dar in localitati eu as milita exact pentru contrar.

De 3 ani locuiesc intr-un bloc, pe partea "de la strada" pe o artera lata si dreapta. Ziua chiar daca traficul este mai mare treaba e suportabila, chiar si cu geamul deschis.

Noaptea insa, cel putin vara...este crancen.

Am cautat pe internet si am vazut ca a fost facuta o harta a zgomotului si zona mea apare in una din cele 3 zone grena din oras. Normal ca nimeni nu ia nici o masura.

Vara trecuta trebuia sa plec pe la ora 8 dimineata in cursa, iar eu la ora 3 eram treaz, in bucatarie si admiram un grup de 5 motociclete care isi facusera un fel de circuit prin fata blocului meu. Treceau de la dreapta la stanga cu motoarele urland, dupa 2 minute reveneau pe partea cealalta. Si tot asa pret de vreo 2 ore. Efectiv stateam pe internet si voiam sa vad ce se intampla (daca e dosar penal sau nu) daca imi parchez masina de-a latul ca sa blochez bulevardul. Pur si simplu eram in pragul unei crize de nervi.

Cu mine mai e cum mai e, motanul saracul numai plonjeaza pe sub mobila cand trece noaptea cate un Schumacher sau Rossi...dar mai avem 3-4 saptamani si va apare membru nou in familie. Ma tem ca la vara imi cumpar pusca cu luneta.

Rezumat: NU pentru cresterea limitelor de viteza pe timp de noapte in zone locuite.