Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 25 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

@skynick, pai cu 60 km/h imi arata vitezometrul. la coada  O:-)
Din pacate nu am putut sa raportez incidentul pe waze.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

RaduG

FB CNAIR:

QuoteDe vorbă cu drumarii - Alexe Florea, Șef șantier la Podul de la Cernavodă
Alexe Florea, Șef șantier la Podul de la Cernavodă: ,,Șantierul înseamnă pasiune. Noi am lucrat fără pauze, de luni până luni".

Alexe Florea, Șef șantier responsabil de reabilitarea Podului de la Cernavodă, din partea Maristar, a exemplificat în cadrul unui interviu gama de lucrări întreprinse în doar trei luni (stadiul fizic al lucrărilor fiind de 30%), subliniind că munca pe șantier înseamnă în primul rând, pasiune.

"La nivel de medie, în general, în luna cea mai aglomerată, respectiv aprilie, am avut 250 de muncitori și 20 de oameni personal TESA", a subliniat Alexe Florea.

🔵 Cum au avansat lucrările?

În data de 27 martie ne-am apucat de muncă prin închiderea traficului și execuția bretelei de deviere, iar tot în aceeași zi s-a reluat traficul pe sensul Constanța-București. Executând lucrările pe partea carosabilă am întreprins mai multe acțiuni precum: înlocuirea hidroizolației și returnarea stratului asfaltului, înlocuirea parapetului direcțional de tip greu.

În prezent, suntem focalizați pe lucrările de întreținere, reparație betoane și vopsirea grinzilor principale de metal pe partea de viaducte, respectiv poduri de metal. Până la ora actuală am reușit să atingem stadiul fizic al lucrărilor de 30%.

După cum se poate și observa pe partea de viaducte avem trei tronsoane finalizate pe calea 1 și 2, iar pe partea de pod de metal am reușit să finalizăm o cale de pod (calea 2 Constanța -București) cu primul strat de protecție anticorozivă, urmând să le efectuăm și pe celelalte.

Pentru anul acesta mi-am propus ca în septembrie să reînchidem calea 2, care este executată, pentru a înlocui aparatele de dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație și parapetul pietonal. Ulterior, până anul viitor în martie vom închide traficul pe calea 1 ce înseamnă București-Constanța, urmând să repetăm toate activitățile de frezare, înlocuire strat suport hidroizolație, returnarea straturilor asfaltice și înlocuirea parapetului de tip foarte greu.

Noi ne-am propus să demarăm lucrările și să încercăm să finalizăm mult mai repede decât termenul prevăzut în contract de 24 de luni.

Ce m-a determinat pe mine să vin și să preiau această lucrare (vorbim despre unul dintre cele mai mari poduri din România)!, care a fost construit acum 37 de ani? A fost o provocare foarte mare din punct de vedere al execuției podului și ce înseamnă reabilitarea lui, reabilitarea straturilor de beton, reperația și întreținerea pilelor, inclusiv întreținerea grinzilor de metal care alcătuiesc sistemul de viaduct, adică podul de 470 de metri (realizat din trei deschideri).

🔵 Ce înseamnă această experiență pe viitor?

Cred că această experiență acumulată reprezintă o punte de lansare pe viitor pentru reabilitarea și întreținerea podurilor.

La ora actuală în România sunt multe poduri care necesită lucrări de reabilitare, dacă nu și o modernizare, conform normativelor în vigoare și aducerea la un nivel cât mai ridicat a siguranței circulației .

🔵 Ați întâmpinat obstacole din martie până în prezent?

Am întâmpinat și obstacole, în special, pe partea de reabilitare. Probleme au fost după desfacerea căii pe hidroizolație, degradarea plăcii de conlucrare, căutarea unor soluții pentru consolidarea plăcilor înlocuind armătura și punând un strat suplimentar de protecție, precum și în ceea ce privește planeitatea și viabilitatea podului.

Spun planeitate și viabilitate deoarece la data execuției existau alte exigențe în ceea ce privește confortul și siguranța participanților la trafic și pentru a optimiza conform normativelor actuale trebuie să oferim o lucrare de calitate, mai ales că vorbim de o autostradă.

În rest, lucrurile neprevăzute sunt ca pe orice șantier în care nu execuți o lucrare de la zero și încerci să reabilitezi sau să modernizezi. Problemele s-au remediat, ne-am pus la punct și mergem mai departe.

Fenomenele meteorologice ne-au întârziat doar trei zile. Noi am lucrat fără pauze, adică de luni până luni. Deci am avut un ritm foarte alert pentru a ne putea încadra promisiunilor și respectarea termenului de 27 mai să dăm calea liberă înainte de începerea sezonului estival.

🔵 Câți oameni au fost mobilizați pe șantier?

La nivel de medie, în general, în luna cea mai aglomerată, respectiv aprilie, am avut 250 de muncitori și 20 de oameni personal TESA. Pe partea de mecanizare nu a fost mare forfotă. În schimb, tot ce s-a executat a fost mai mult manual.

Nu s-au văzut toți acești 250 de oameni pentru că majoritatea au fost angrenați în ceea ce înseamnă reabilitarea structurii și protecția anticorozivă. Am avut o medie pe cele trei luni și un pic de 180-200 de oameni în permanență pe șantier.

🔵 De ce ați ales meseria de inginer?

Sincer, nu mă vedeam făcând altceva, mai ales că eu vreau să văd ceva după fiecare zi care trece. Nu sunt făcut pentru munca de birou și nici nu mă văd făcând altceva în afară de construcții.

Îmi place meseria pe care o fac. Este și un mediu dinamic. Nu te lovești de plafonare de la zi la zi. În fiecare zi întâmpini alte probleme și te lovești de alte obstacole care necesită, firești, alte soluții.

Nicio zi nu seamănă cu cealăltă. Pot să spun că este o pasiune.

Video: https://fb.watch/v/aK77mQ5ld/

bogdan.stroe

Se stie cand va fi dat in circulatie noua iesire de pe A2 de la Branesti?
Ce parere aveti de proiect? Mie mi se par destul de stranse curbele pentru iesirea de pe autostrada.

voicul

Se plangeau unii pe FB ca "smecherii" merg pe banda de urgenta.
Eu postez ca sa sugerez sa mergeti cu Waze-ul deschis ca nu stii cand te trezesti cu o coloana in fata.
Impresii de acum 2 saptamani cand zicea ca ploua la mare, deci a fost mai liber pe A2: se conduce dupa viteza maxima a BNV-ului DPF off si cu pressing maxim cat inca se mai tine maxina in toate suruburile.

Inca nu s-a eliberat traseul + taxa de la Fetesti + coloana pe A4 la Agigea ... nu se ajunge usor la mare (si probabil nici maine in B).

Week-endul în care 100.000 de oameni sunt așteptați pe litoral a început cu blocaje pe A2, unde au avut loc două accidente

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/week-endul-in-care-100-000-de-oameni-sunt-asteptati-pe-litoral-a-inceput-cu-blocaje-pe-a2-unde-au-avut-loc-doua-accidente-1592761

Cetatean

A facut aseara un coleg 4 ore jumate de la Eforie la Bucuresti. A plecat la 6.

voicul

#1610
Atentie la ceata pe A2, mai ales ca din B se pleaca la mare la 6 - 7 fix la orele de producere a cetii.
A mai fost un accident acum vreo 2 ani doar cu vreo 20 de masini soldat cu victime, dar fix din cauza cetii.

Pun articolul si pentru ca unii au lasat pe mijloc loc de trecere pentru atuospeciale, desi e banda de urgenta.
Stiu ca e ca in Germania, dar suntem in Romania cu alta legislatie (sau poate s-a schimbat si nu stiu eu).
Sau poate s-a parcat pe banda de urgenta ca sa nu circule "grabitii"

VIDEO&FOTO  Carambol pe Autostrada Soarelui: 55 de mașini lovite în 4 accidente în lanț. Circulația este blocată

Carambol pe Autostrada Soarelui. 55 de mașini au fost implicate în 4 accidente în lanț pe drumul spre mare, traficul fiind blocat.

ACTUALIZARE. Planul roşu va fi dezactivat de la ora 11.00, ultimul bilanţ al ISU Dobrogea arătând că 16 persoane au fost duse la spital. Potrivit ISU, 11 adulţi şi cinci copii au fost transportaţi la spital, iar opt persoane au fost asistate medical la faţa locului, fiind vorba despre adulţi.

https://www.digi24.ro/stiri/video-carambol-pe-autostrada-soarelui-peste-20-de-masini-au-fost-implicate-in-accidentul-in-lant-1600197

RaduG

FB CNAIR:

QuoteDe vorbă cu drumarii - Barbacaru Radu, Șef adjunct de șantier la Podul peste Brațul Borcea

👷‍♂️ Barbacaru Radu, Șef adjunct de șantier la Podul peste Brațul Borcea: "Viața pe șantier este viața noastră. Ingineria e o meserie nobilă".
🔵 Reabilitarea Podului peste Brațul Borcea evoluează într-un ritm corelat direct cu pretențiile unei lucrări de calitate. Barbacaru Radu, adjunct Șef de șantier la Podul peste Brațul Borcea ne-a prezentat debutul acestui proces de reabilitare, un proiect necesar și îndelung așteptat de conducătorii auto.
"Lucrările au început cu sablarea pilelor de pe calea 1 și 2 până la numărul 7. A urmat apoi buciardarea suprafețelor afectate la pile calea 1 și doi (de la pila una până la șapte).
Pila și riglele au fost sablate, iar suprafețele au fost curățate de betonul afectat care a fost și îndepărtat. Următoarea lucrare va consta în spălarea pilelor și riglelor după executarea propriu zisă a ultimei pile. Echipa de sablare a efectuat lucrările la ambele căi din sensul de mers Cernavodă - București", a explicat Barbacaru Radu.
🔵 Cât de mult îți place viața pe șantier?
Acum, ținând cont că suntem plecați de acasă, viața pe șantier este viața noastră. De dimineață de când ne trezim grija noastră până punem capul pe pernă este șantierul.
Aceasta este ocupația noastră în momentul de față și nu regret nicicum decizia. Îmi place ceea ce fac. Este un lucru nobil și întreaga echipă Maristar face un lucru de calitate cu această lucrare. Este o mândrie mare să fac parte din acest proiect.
🔵 Peste 20 de ani tot pe șantier?
Cu siguranță, dar peste 20 de ani mă văd într-o altă poziție din care să execut lucrări de genul acesta pe șantier. E normal să-mi leg viața de ce înseamnă șantierul.
Cum am spus și mai devreme nu regret decizia de a deveni inginer. Alegerea facultății a fost foarte rapidă și sunt foarte mulțumit de alegerea făcută.
🔵 Ai recomanda unui tânăr această facultate?
Nu sunt eu prea bătrân, dar aș recomanda unui absolvent de liceu să aleagă o facultate de construcții. N-aș impune, ci aș spune punctele forte ale acestei facultăți, precum formarea și pregătirea profesională, inclusiv în viață, și socializarea, cunoașterea mai multor straturi de interacțiuni, antreprenor, beneficiar, muncitori, terți, șamd. Astfel, se obțin abilități diverse care te ajută în meseria de inginer constructor.
Este un viitor în domeniul construcțiilor și în mare parte în Căi Ferate Drumuri și Poduri, specializare pe care am ales-o eu acum 4 ani de zile. Le-aș sugera celor direct interesați de această profesie să facă acest pas din perspectiva frumosului și a diversității ce implică ingineria. Dacă le place viața de șantier să știe, totuși, că e alergătură multă. Practic nu e un job pentru oricine, ci pentru persoane mobile și dinamice.

Video: https://fb.watch/6Oh3ult5ov/

danutzu_1069

Si azi-dimineață a fost cu trosneala pe A2... dar pe bucata din Baragan...

Duta C

neatentie,delasare......unii au impresia ca pe autostrada este precum in copilarie cu roata pe ulita!

alex8

Fiind multe mașini lovite este mai bine sa rămână pe banda de urgenta. Se ușurează reluarea circulației pe o banda la început.

bogdan.stroe

Din ce vad in presa a fost dat in folosinta noul nod de pe A2 de la Branesti. Pentru cei care vin de la Constanta si merg la aeroport e practic o noua ruta prin care pot ajunge mai usor acolo ocolind zonele aglomerate din Bucuresti si de pe centura.

https://buletin.de/bucuresti/o-noua-cale-de-acces-catre-autostrada-soarelui-via-dn1-branesti/

voicul

Interesanta si buna alternativa creata odata cu acest nod de la Branesti.

Probleme ar putea sa fie in rond la Branesti si la trecerea peste DN2 (daca nu au dat drumul la semafor).
Dar se poate merge si asa ca DNCB are 2 benzi de acolo si cu trafic (mai) fluid pe partea de N





Powered by API/PUM imgur uploader

kitsune

@bogdan.stroe am scris eu aici de nodul de la Brănești când s-a deschis.

@voicul, este și o trecere la nivel cu CF800, te mai întârzie și aia
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

slartibartfast

Și prin Șindrilița e o variantă OK, zic eu, pentru aeroport.

al_eugen

Cer scuze daca s-a mai postat asta:

Pe sensul spre Constanta, la intrarea si iesirea din Rompetrol (km 88) benzile de decelerare si accelerare sunt ridicol de inguste, practic am accelerat cu rotile din stanga pe banda 1.
La fel si la Petrom ( km 66) pe sensul spre Bucuresti.

In schimb banda 1 pare enorm de mare, oare o fi corect marcajul?