News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 6 Guests are viewing this topic.

adi

In ur,a cu 20min am trecut prin zona, circulatia este restrictionata total in dreptul parcarii de la km19 pe sensul catre Bucuresti. Se merge prin spatiul de servicii, dar semnalizarea putea fi mai buna, cu maxim 100m inainte de intrarea in spatiul de servicii, se ingusteaza ambele benzi si se directioneaza traficul pe banda de decelerare si intrare in spatiul de servicii.....

Utilajele erau la treaba, chiar nu stiam ce fac acolo pana nu am citit articolul mai sus mentionat.

danutzu_1069

Pana nu se lasa cu accident mortal, nu o sa miste nimeni din cnair, un deget...

Sorinus

E a 3a oara. CNAIR cum afla, cand da cate un sofer in dambul creat si suna la politie, sau patruleaza si monitorizeaza situatia?

Earthchild

#1023
Solutia definitiva cred ca ar fi refacerea intregului tronson cu un constructor specializat, dar pentru asta trebuie lansata o licitatie, ce face acum CNIR este doar sa peticeasca sacul. Cat mai tine asa, nu stiu.
Apropos, cine a construit tronsonul, nu cumva Astaldi cu CCCF? De ce or fi ales solutia stratului de rulare din beton?

ghrt

Cum au reconstruit Feteşti-Cernavodă ar trebui să reconstruiască şi DNCB - Fundulea. Deja alternativa pe DN3 s-a aglomerat substanţial.
Cont (aproape) inactiv.

vancouver

DN3 nu este nici o alernativa la A2. S-a aglomerat datorita traficului local, normal pentru zona de perifieria a unei metropole. Ca si DN7 spre Baldana, DN5, Dn2, Dn1a spre Mogosoaia, DN6 etc. Toate aceste drumuri care intra ca niste raze in Bucuresti nu au cum sa mai reziste la 1+1 si trebuie largite la 2+2, 3+3 etc..., asemenea unor bulevarde.

Solutie cu dale din beton pe A2 Bucuresti - Fundulea a fost aleasa in alta epoca istorica, pe vremea lui Ceausescu. Tronsonul a fost executat undeva la 50% pana in 1991, apoi abandonat si dat in circulatie abia prin 2001-2002. De atunci au trecut 17 ani de trafic, plus intretinere precara = nasol.

Evident trebuie o refacere totala a tronsonului, inclusiv fundatia, dupa model Cernavada-Fetesti. Se tot chinuie de vreo 5 ani sa demareze treaba, dar de fiecare data exista alte prioritati politice sau apar idei de genul A0 sud in concesiune inclusiv A2, concesionarul avand obligatia de a repara. Acum A0 sud s-a licitat normal (din fericire) si trebuie de urgenta facut ceva pe A2. Am vazut ca CNAIR a luat masura de a freza si reasfalta pe suprafete intinse, mai ales pe prima banda. E o solutie de domolire a problemei, dar nu o sa tina mult. Fundatia fiind deja veche si afectata, probabil exista locuri in care apa se infiltreaza de jos in sus, in perioadele umede, iarna ingheta si crapa. Adica gropi in fiecare iarna - primavara. Ceea ce vedem deja pe zonele asfaltate in anii anteriori. Exista acolo 2-3 randuri de petice de vehime diferita.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

#1026
Quote from: Earthchild on July 18, 2018, 09:40:08 AM
Apropos, cine a construit tronsonul, nu cumva Astaldi cu CCCF? De ce or fi ales solutia stratului de rulare din beton?

Da, Italstrade, care a fost absorbit apoi de Astaldi si CCCF.

Solutia a fost aleasa in 1990, cand s-a negociat constructia, considerandu-se ca exista capacitati mult mai mari disponibile de a fabrica beton pe piata locala decat asfalt. Doar ca reteta nu a fost niciodata adaptata pietei locale si conditiilor climatice locale. Apoi lucrarile au fost abandonate din 1994 pana in 2000.

Quote from: vancouver on July 18, 2018, 12:54:47 PM
Solutie cu dale din beton pe A2 Bucuresti - Fundulea a fost aleasa in alta epoca istorica, pe vremea lui Ceausescu.

Nu, traseul a fost stabilit (pe baza studiilor facute in comunism) prin HG 557/1990. Solutia tehnica constructiva a fost definitivata dupa negocierile cu Italstrade. Primele lucrari au inceput in 1991. Nu exista nici un pai miscat inainte de 1990 - poti verifica starea santierului folosind arhivele Landsat, rezolutia e suficienta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

voicul

Pai adaptata sau nu reteta la RO, buna sau rea solutia ... cat sa tina si ea?
Ca din 1994 sunt vreo 24 de ani! Adevarat ca doar vreo 15+ a stat sub trafic, dar 24 de ani ...

Doar A3 bucata Bechtel o tina mai mult si mai calitativ!

JohannDB

"Doar A3 bucata Bechtel o tina mai mult si mai calitativ!".......... Nu știu ce să zic; azi am trecut pe A3, Gilău - Cp.Turzii și "din păcate" chiar în zona "C.I.C."-ului au început să apară trambuline la capetele de pod și ușor-ușor nu numai acolo.... Dar, daaa, încă se ține "bine".....
Este o remarcă numai legată de A3, deși suntem la A2, dar numai ca element de comparație !

adiarc

oare ce trebuie sa se mai intample sa faca licitatia aia,pe care o tooottt amana?cu peticeli pe 100 de m nu rezolvi nimic..
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

danutzu_1069

^^ Pana se intampla sa fie accident cu mortaciuni....

ghrt

Este aiurea să demolezi o autostradă , inclusiv fundaţia, la fiecare 15 sau chiar 24 de ani, nu? Citisem că ar fi trebuit să reziste vreo 50 de ani dacă adaptau cimentul la condiţiile climatice.

DN3 mi se pare o alternativă la A2 cel puţin pentru autoturisme. Acum nu mai merg deloc pe DNCB-Fundulea, iar în sezon de obicei evit sensul B-CT de vineri până sâmbăta seară şi invers de duminică până luni. Iar dacă merg cu mulţimea verific Maps-ul la fiecare ieşire. Din cauza ambuteiajelor cauzate de accidente am fost nevoit să merg până la Feteşti pe A3 şi am ajuns mai repede circulând legal pe DN (care era liber) decât amicii blocaţi pe A2. Duminica trecută am numărat 4 accidente soldate cu ambuteiaje.

Sunt destui care preferă DN3 sectorului Fundulea- Buc. Utilizând des DNul văd diferenţele de trafic şi de comportament. În timpul săptămânii cei mai amatori de depăşiri riscante sunt şoferii de dube, de obicei mai vechi, cu numere diverse (predomină B şi CL), iar în weekend sunt conducătorii de autoturisme în general noi, cu număr de B.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Din ce am inteles eu ca nespecialist ... suntem speciali!

Nu prea merge nimic adaptat pentru avem clima speciala: de la -20 de grade la +40 grade SI de aia nu tine nimic (cel putin asa se mai aude prin declaratiile celor de la conducere).

vancouver

Dupa vreo 30 de ani e normal sa se refaca fundatia unui drum. Depinde desigur de mai multe aspecte, cum ar fi intretinerea, traficul, relieful, calitatea lucrarii initiale, etc.. De ex. la autostrazile din beton e importanta intretinerea rosturilor. Acelea trebuie sa fie mereu pline cu un material elastic permanent, astfel ca pe acolo sa nu intre agregate (pietre) sau lichide inspre fundatie. Cum la A2 aceasta intretinere nu s-a facut, rezulta evident ca fundatia este deteriorata si trebuie refacuta, inainte de a se implini cei 30 de ani.

A doua oara e posibil sa tina si 50 de ani sau mai mult. Tasarile sunt in mare masura consumate, punctele sensibile se cunosc si se trateaza mai cu atentie. La multe autostrazi vest-europene suntem deja la a doua fundatie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

Pe scurt si la autostrazi trebuie RK si peste cateva decenii autostrazile romanesti construite in anii 2000-2020 au toate sansele sa ajunga in starea in care sunt astazi caile ferate.

Cat costa pe km refacerea fundatiei? Finanteaza EU asa ceva? Nu de alta dar la cat vor "costa" pensiile, nu stiu daca va ramane spatiu bugetar...