Drumul Expres DEx București-Târgoviște

Started by NGC, March 31, 2021, 07:40:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danpandrea


Xed

In completarea lui DanPandrea avem o randare a drumului pe pagina de Fb a sefului CJ DB, Corneliu Stefan:

Quote#Pucioasa și #Fieni au nevoie o centură rutieră care să scoată traficul din centrul orașelor.
O cer oamenii din zona de nord a județului, o cer transportatorii!
Am găsit cea mai bună soluție: 15,13 km de drum expres care urmărește albia râului Ialomița, ocolește comunele #Brănești, Moțăieni și #Buciumeni, orașele #Pucioasa și #Fieni.
De asemenea, sunt prevăzute 9 pasaje, 7 poduri și o punte pietonală. Vrem să turnăm 308.853 mp de astfalt și să construim 24.075 mp de pasaje și poduri.
#ConsiliulJudeteanDambovita

Linkul catre video: https://www.facebook.com/100001842529026/videos/5514583491946347/

Alte informatii preluate dintr-un articol Adevarul de acum 2 zile:

Quote...

Centura ocolitoare pentru Pucioasa şi Fieni are lungimea de 15,13 km. Ea se desprinde din DN 71, în apropierea haltei Scârlenţa din comuna Brăneşti, iar ca suprafaţă desfăşurată, fiind vorba de peste 308.853 m2.   

Traseul urmăreşte cursul râului Ialomiţa, pe lungimea de 15,13 km, cu excepţia porţiunii dintre km 7 şi km 11, care ocoleşte comuna Moţăieni.   

Punctul de intrare, din nou, în centura ocolitoare, este DN 71 - la ieşirea din oraşul Fieni, intrarea în comuna Buciumeni. La capetele traseului sunt prevăzute două noduri rutiere cu patru bretele, astfel încât să fie asigurate toate relaţiile de deplasare, însă vor fi asigurate şi două noduri intermediare: unul care va face legătura cu DC 136, în Pucioasa, şi altul care va face legătura cu DN 71, în Fieni.

Platforma drumului are o lăţime totală de 21,5 m şi este compusă dintr-o bandă mediană de 3 m, parte carosabilă de 7 m, benzi de încadrare de câte 1,5 m şi acostamente de 3 m. Pentru drumul de ocolire sunt prevăzute 17 lucrări de artă: 9 pasaje, 7 poduri, o punte pietonală.   

Cât costă centura din nordul judeţului   

Cheltuielile pentru investiţia de bază sunt împărţite astfel: partea carosabilă - 273.000.000 lei (aproximativ 54,6 milioane Euro), parapete de protecţie - 21.000.000 lei (aproximativ 4,2 milioane Euro), poduri şi pasaje - 220.000.000 lei (aproximativ 44 milioane Euro), amenajarea curgerii apelor - 9.000.000 lei (aproximativ 2 milioane Euro). Astfel, costul total al investiţiei de bază este de peste 555.000.000 lei (aproximativ 111.000.000 Euro).    Proiectul se va realiza în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare.

In concluzie, daca chiar se doreste asa ceva atunci nici eu nu vad de ce nu ar incerca sa uneasca proiectul DX Bucuresti-Targoviste cu acesta.

AlexxC

Nu e putin exagerat drum expres acolo? ce beneficii aduce pe o distanta asa scurta un drum de juma de miliard de lei ? vorbim totusi despre trafic local.Cu un sfert din banii aia faci o centura 1+1 decenta in zona.
Fara suparare pentru damboviteni ,dar a devenit cumva o moda sa facem drum expres oriunde?
Mai se lauda in ultima vreme niste politicieni ca au bagat in Masterplan si Drum Expres Tg-Jiu-Simeria...numai gogosi de zici ca suntem inainte de alegeri.
Si valorile de trafic sa se vada enormitatea propusa:

dr4qul4

Daca il face CJ atunci sa-l faca. Chiar daca banii vor veni din POIM (daca mai ramane ceva).
Totusi nici eu nu-l vad necesar. Acolo e trafic local, ca langa orice resedinta de judet. Si pentru astea ai nevoie de bulevarde nu de DX-uri.
Se justifica DX Ploiesti-Gaesti si chiar si Targoviste-Bucuresti (desi aici mergeau cateva imbunatatiri punctuale pt DN71), dar nu vad cum ar putea sa-l prelungeasca pe acesta pana in partea de nord. Si ar fi culmea sa avem DX la nord si sud de oras, dar fara legatura intre ele.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Fred

Pe vremuri mergeam pe-acolo la Sinaia, era o alternativa destul de buna. Intre timp traficul e prea dens si sunt prea multe localitati, de la Targoviste pana dupa Fieni viteza medie de deplasare e sub 50 km/h. Traversarea oraselor Pucioasa si Fieni e anevoioasa, iar pe la Motaieni sunt niste serpentine destul de dificile, la fel si la iesirea din Fieni, genul curbe in panta cu vizibilitate minima.

Nu stiu daca traficul justifica un DX, dar e semnificativ si la DN nu se poate face mai nimic; daca ar face un DN nou pe traseul propus pentru DX, costul ar fi mai mic, dar nu la jumatate si s-ar putea ca diferenta mica sa faca sa merite direct DX.

Xed

@AlexxC, nu se supara nimeni  :lol:

Daca vrea sa se bage CJ DB la asa ceva sa il faca el dar tot trebuie conectat la DX Bucuresti-Targoviste. Oricum, pana se hotarasc la ce vor sa faca, cred ca mai avem de asteptat cel putin un an de zile.

dr4qul4

DN-ul ar trebui reabilitat pe proiectul existent. Nu ai loc acolo sa faci si DX si nici nu ai motive. Inca este plin de carute. Si de gropi si denivelari.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Alexander

#37
Am locuit/locuiesc in zona si pot sa va spun cu mana pe inima ca bat campii grav de tot. Sunt premise sa se faca varianta de ocolire 1+1 pentru Pucioasa, poate daca ar incerca ar gasi o solutie si pentru Fieni insa ce au desenat ei e imposibil de realizat. Cel putin 1/4 din traseu, asa cum e desenat acum, trece prin dealuri. Si fara legatura directa cu orasul Targoviste, e cam inutil, cu beneficii minore pentru trafic-ul de tranzit.
As propune varianta de ocolire pucioasa-fieni pe langa lac, in paralel cu calea ferata si varianta ocolire pietrosita-moroieni (cu accent pe satul Glod) unde este literalmente o satra in sosea. Neaparat un pod peste toata mizeria aia, unul care sa se termine la minim 1km de ultima casa.
1+1 este suficient pe oricare sectiune, mai ales daca s-ar face un traseu mai drept si fara restrictii (curbe stranse, masini parcate etc). De restul banilor ar putea sa modernizeze zona Paduchiosu-cota1000 unde sunt multe zone in care asfaltul se scufunda constant + ca drumul e praf. Trebuie reasfaltat din temelie pana la intersectia cu DN1.
Dar ma rog, e gratis si usor sa visezi. Asa cum au visat si largirea Targoviste-Baldana.

yetiman

7 oferte pentru elaborare pre-SF și SF pentru Drum Expres București-Târgoviște


Quote7 oferte pentru elaborare pre-SF și SF pentru Drum Expres București-Târgoviște
28 Mai 2021 Interes general

Vineri, 28.05.2021, s-au depus 7 oferte pentru procedura de atribuire a contractului "Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres București Târgoviște".

Până la termenul limită de deschidere au depus candidaturi următorii ofertanți:

1. Asocierea SC IRIMAT CONS SRL – SC STUDIO CORONA SRL CIVIL ENGINEERING

2. Asocierea SC ROMAIR CONSULTING SRL – INSTITUT IGH d.d. – SC EXPERT PROIECT 2002 SRL

3. Asocierea SC EXPLAN – MEINHARDT INFRASTRUCTURE AND ENVIRONMENT LIMITED

4. Asocierea SC SEARCH CORPORATION SRL – SC LIKE CONSULTING SRL – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC)

5. SC TPF INGINERIE SRL

6. Asocierea SC VIAPONTE ROM SRL – METROUL S.A. – SC CAPITAL VISION SRL

7. YUKSEL PROJE A.S.

Valoarea estimată a contractului este de 12.826.180,80 lei fără TVA.

Perioda de elaborare pentru Studiul de Prefezabilitate este de 2 luni și pentru Studiul de Fezabilitate 18 luni.

În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.



CNAIR S.A.

Sursa: CNAIR S.A.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

al3x

^ Nu inteleg care-i smecheria pentru care multi cer dublarea intre Baldana si Targoviste.
E o sosea prin mai multe comune, viteza maxima va fi limitata la 70.
Singura varianta este o sosea noua care sa ocoleasca comunele respective.
Cu ce pot fi de acord este ca momentan nu este suficient trafic pentru un drum expres. Pe de alta parte e de incurajat ca gandim pentru viitor, nu pentru azi.

RaduG

#40
FB Cătălin Drulă

,,ASTĂZI S-AU DEPUS 7 OFERTE PENTRU PROIECTAREA NOULUI DRUM DE MARE VITEZĂ BUCUREȘTI - TÂRGOVIȘTE
Interes mare din partea firmelor de profil din România și străinătate pentru elaborarea studiilor de traseu și soluțiilor tehnice (SPF+SF) ale noului drum București-Târgoviște.
Am spus din primele zile ale mandatului că soluția pentru această legătură este un drum nou de mare viteză (120-130km/h) cu 2 benzi pe sens și separare pe mijloc, noduri și intersecții denivelate, în afara localitaților. NU dublarea drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localități.
Decizia privind profilul final (autostradă sau drum expres) va fi luată în prima etapă a contractului.
Va rezulta un studiu de fezabilitate cu grad mare de detaliu - un proiect tehnic preliminar ("preliminary design") al viitorului drum,  cu investigații geotehnice și modelare a terenului, astfel încât ulterior să poată fi licitat corect pe modelul design&build.
Legătura cu Bucureștiul va fi făcută, cel mai probabil, cu un nod din viitoarea autostradă de centură A0 Nord.
Și această licitație beneficiază de reforma caietului de sarcini cu condiții contractuale mult mai clare și echilibrate. Astfel vom evita problemele de pe contractele din trecut.
Între timp, pe DN71 am promis lucrări și ameliorări ale siguranței rutiere. Până la finalizarea drumului expres pe aici trebuie să se circule mai bine decât în trecut.
Așadar au fost executate:
+ Reparații suprafețe extinse pe 35.000 de metri pătrați
+ Reparații gropi pe 2.000 de metri pătrați
+ Instalări de panouri de orientare de dimensiuni mari
+ Instalări de indicatoare rutiere de orientare
Urmează:
+ amenajarea tuturor intersecțiilor, trecerilor de pietoni și punctelor negre de pe traseu cu semnalizare orizontală și verticală, marcaj antiderapant, gard pietonal, marcaje rezonatoare, stâlpișori lamelari și alte indicatoare rutiere.
În luna iunie se vor finaliza aceste lucrări.
În fine, pe Lotul 2 al DN71 de la Târgoviște la Sinaia va fi reluată licitația pentru modernizare. Cea precedentă fusese anulată pentru că nu se prezentase nimeni. Documentația a fost refăcută pe baze mai solide, cu prețuri actualizate și termene mai realiste.


PS Traseul din imaginea atașată pentru drumul de mare viteză este doar ilustrativ. Varianta finală va reieși din contractul pentru care s-au depus ofertele astăzi."




Powered by API/PUM imgur uploader


dr4qul4

ii ai putin mai sus.

In alta ordine de idei, observ un MZA de aproape 10.000. Si asta pe segmentul spre Targoviste. Langa Bucuresti e mult mai mare (dar aici e alta discutie).
Multe DX-uri in lucru "pe hartie" nu au asemenea valori de trafic.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

subway

Scuze, m-am uitat doar la mesajul ministrului.

vancouver

#44
Sugerez să se studieze și următoarea variantă de traseu:



Avantaje:

1. Se poate renunta la proiectul lărgirii la 4 benzi a DN7 Bâldana - Titu (proiect nociv, cu trecere prin sate, exproprieri, utilități, etc...). Se păstrează doar lărgirea la 4 benzi DN7 între nodul Titu al acestei propuneri, până la intrarea in Titu.
2. DX va deservi si orasul Titu. In varianta initiala nu ajută cu nimic acest oras, desi trece destul de aproape.
3. Deserveste centrul Tehnic Renault Titu (o cerință veche a firmei Renault)
4. Rezolva automat centura localităților Slobozia Moară și Lungulețu.
5. Acces in continuare facil pentru localitatile de-a lungul DN71: noduri Boteni, Răcari, Tărtășești, Săbăreni - toate la 1,5-3 km de DN71 pe drumuri existente.
6. Trece prin mai puține zone de pădure.
7. Trece la mai mare distanță de zonele mlăștinoase ale râului Colentina, și mai aproape de Dâmbovița, care este canalizată.
8. Varianta "oficiala" se termina intr-o zona extrem de dificil de racordat la A0 si la DN7, acolo fiind deja proiectat un nod A0 / DN7, care complica mult situatia. Varianta prezentata se intersecteaza cu A0 in camp liber.
9. Varianta "oficiala" se infunda in A0, e extrem de greu de continuat spre DNCB si Bucuresti (zone dens-construite). Varianta prezentata se poate continua fara nici o constrangere pana la DNCB (câmp liber) si mai departe cu strapungerea Giulesti Sarbi, deja planificata.
10. O varianta care s-ar opri in A0 ar incarca A0 cu trafic radial (care in mod normal merge perpendicular cu A0) si astfel pot aparea ambuteiaje locale pe A0 - care pot fi evitate extrem de simplu daca proiectul continua spre Bucuresti, macar pana in DNCB.
11. Varianta prezentata deserveste in plus localitatea Sabareni
12. Deservind mai multe localitati (inclusiv un oras: Titu) creeaza sansa unor dezvoltari economice suplimentare.

Dezavantaje:
1. Lungimea traseului este mai mare cu ca. 3km pana in A0 si daca se face pana la DNCB creste cu inca 5km, deci cost mai mare.
2. Numar mai mare de noduri, cost mai mare.
3. Posibil numarul mare de noduri sa duca la anumite ore la o mai mare aglomerare, drumul fiind mai aproape de un numar mai mare de localitati.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.