Drumul Expres DEx București-Târgoviște

Started by NGC, March 31, 2021, 07:40:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Mie imi place varianta ta, dar sunt subiectiv. YMBI scrie pe mine  :lol:. Am totusi cateva observatii.
- Dambovita nu este canalizata decat dupa Lunguletu.
- traversarea Dambovitei ar merge la nord de DJ701. Acolo au taiat deja padurea, asa ca nu mai are rost sa o taiem si putin mai jos (e o plantatie noua mai jos ). In felul asta ne departam si de zona inundabila de la nord de Boteni (Savesti).
- exista o zona mlastinoasa pe Ilfov, la Racari, dar nimic grav
-  e de ajuns un singur nod intre Racari si Slobozia Moara, pe DJ-ul dintre ele (distanta e de sub 2 km intre cele 2 localitati).
- e de ajuns un nod la Boteni fara drum de legatura cu Titu (de fapt cu DN7) si folosit DJ42
- Daca vrei sa legi mai bine Titu, atunci faci drum paralel cu CF-ul pana langa bariera.
- nodul Tartasesti e degeaba (ar tb si drum) si oricum intre racari si Sabareni sunt doar 16 km. Cei din Tartasesti vor merge tot pe DN7 pt ca pana in A0 nu au nici un sat. Doar o mica extensie comerciala (relativ noua) a Buftei, langa pod.

Problema cea mare este in zona Gulia-Sabareni-Joita. Au aparut mai multe "Cartiere rezidentiale" si nu stiu ce culaor a mai ramas. Parca vad ca singura solutie e prin acea padurice, dar si asa s-ar putea sa fie nevoie de demolari.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

#46
^ de acord cu observatiile, cu exceptia:

"- e de ajuns un nod la Boteni fara drum de legatura cu Titu (de fapt cu DN7) si folosit DJ42". Pentru ca nu este vorba doar de a ajunge in Titu, ci drumul de legatura are rol de centura DN7 pentru Slobozia Moara si Lunguletu. Asa cum zici tu, un camion care merge de la Gaesti la Baldana va fi nevoit sa treaca pe acel drum comunal (nu e DJ42, ci DC42), care:
- face un unghi de 90° cu DN7, deci intrare dificila si periculoasa
- nu este nici macar asfaltat intre Titu si gara Boteni
(sau alternativ, camionul trebuie sa mearga prin oras spre acel drum de legatura propus de tine paralel cu CF)

Deci scopul nu este numai sa leg Titu de DX, ci si sa leg DN7 de DX, facand inutila largirea la 4 benzi a acestuia (economie de bani suficienta cat sa acopere fara probleme drumul de legatura). Iar drumul DC42 poate sa ramana cum este, nodul Boteni nu este pentru a deservi Titu, ci pentru a deservi Boteni si Contesti.


Legat de "paduricea" dintre Gulia si Sabareni, poate chiar e mai bine sa treaca prin padure, ca automat asta ofera protectia fonica localitatilor din jur si drumul este ferit de fenomene meteo gen ceata si troiene. In compensatia cu taierea culoarului drumului se poate planta o suprafata dubla de padure de-a lungul drumului, tot asa ca perdea fonica langa alte localitati.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

naivu

#47
^^^++1. Apreciez si varianta si argumentatia. Imho, avantajele 1, 2, 3 chiar sunt cele mai importante. Cat priveste dezavantajele:
1. 3-5km in plus la 70km este nimic daca prin aceasta se faciliteaza niste conexiuni si se evita niste conflicte de traseu (pt comparatie Buc-Ploiesti 65km pe DN1 80km pe A3; acolo ce sa mai zicem?!)
2. In mod sigur si varianta "ilustrativa" are ceva noduri si, vorba dr4qul4-ui, ai vreo 3-4 noduri neesentiale (dpmdv nu s-ar pierde f mult daca s-ar renunta la nodurile Boteni, Racari, Tartasesti si chiar Sabareni); asa ca nu garantez care varianta va avea mai multe noduri si cu cate
3. Daca nodurile vor aduce prea mult trafic pe DX, asta se va intampla cand va fi trafic care sa umple atat DX-ul cat si drumurile secundare, situatie in care, moral, nu vad de ce s-ar privilegia traficul de la Targoviste in fata traficului din Sabareni

dr4qul4

Din DN7 spre Bucuresti mergi pe A1. Nu ai nevoie de centura pt Lunguletu. Traficul greu oricum va ajunge in Lunguletu pentru ca acolo e targul. De acolo pleaca zilnic zeci de camioane cu varza sau cartofi.
Si zona industriala din Titu e langa CF. Dar pe partea cealalta, astfel ca nu vor trece prin oras.
Strada pe langa cf are deja continuare. Si DC42 parca e asfaltat. Nu bag mana in foc, dar in zona aia sunt si ulițele care duc spre camp asfaltate!. Cu 3 straturi chiar.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Nu insist. In definitiv un drum de legatura se poate face si ulterior, daca se va dovedi necesar.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

oc7avian

Dacă MT e coerent, aș zice că varianta ta ar trebui să fie în cărți  ;)

Quote from: oc7avian on March 31, 2021, 03:45:56 PM
Oare?  :D

Quote from: oc7avian on March 31, 2021, 03:43:46 PM
Orbital București Drumuri Radiale

Plan general



Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

poate imi scapa mie ceva, dar cam care e rostul la un drum direct Targoviste-Buc pe cand ap putea sa se foloseasca DX Ploiesti-Gaesti si dupa aia A2 pt a ajunge la acelasi rezultat?

naivu

Pt acelasi motiv pt care nici acum nu se foloseste A3 si centura 2+2 a Ploiestilor pt a veni de la Targoviste la Bucuresti: vreo 50km in plus peste 70km drumul direct  :). In plus intrarea A3 in Bucuresti e deja aglomerata si asteapta pe viitor si traficul de Moldova de pe A7; nu stiu cat de tentat va fi traficul de Targoviste sa o ia pe acolo! La fel de bine puteai propune sa se foloseasca DX-Gaesti-A1: are aceleasi dezavantaje  :).

Alexander

In functie de trafic sunt dati cand Waze ma trimite pe ruta Targoviste-Ploiesti-A3 in conditiile in care merg relativ in centru. Daca vreau sa ajung in Colentina de exemplu, in peste 90% din cazuri ma trimite pe ruta asta. In mod normal, ruta Targoviste-Bucuresti pe dn71 e mult mai scurta dar aparent doar marginal mai rapida. Probabil cu DX Gaesti-Ploiesti va fi clara treaba.
Intrarea de pe A3 in Bucuresti este mega ok comparativ cu intrarea de pe A1, pe Iuliu Maniu.  Sunt foarte curios ce se va intampla/schimba daca s-ar face extinderea caii Giulesti.

naivu

Iar dincolo de considerentele de trafic e si o problema un pic politica: actualul MT este cel ce a blocat largirea Baldana-Targoviste la 2+2 promitand in loc DX pe langa localitati; poate sa le zica acum sa o ia pe la Ploiesti si ca un drum direct Targoviste-Bucuresti n-are rost?!!! Daca nu livreaza DX macar intre Targoviste si cea mai apropiata sectiune de 2+2 a DN7, in 2024 USR va avea spre zero voturi in Dambovita  :) .

dr4qul4

blocarea dublarii DN71 pe amplasamentul initial a fost cea mai buna decizie luata.
As fi vrut sa vad decizii asemanatoare si pt cocoasele de la Focsani, Boita si Balcauti.
Bineinteles, exista si posibilitatea unei solutii de mijloc, cu scoaterea DN71 din localitatile lungi si dublarea pe amplasament pe restul zonelor, dar ar fi continuat "macelul" de la Tartasesti, unde traficul de naveta se intrepatrunde cu traficul de tranzit. Se circula cu 90-100 pe acolo si pietonii se cred la 110m garduri.
Initial nu mi s-a parut prea buna ideea de a porni un DX de la 0, dar la cat de repede s-a miscat, s-a dovedit a fi cea corecta. Proiectul vechi ar fi durat o vesnicie (DN76 ar fi fost joaca de copii) si ar fi adus beneficii nesemnificative.
Acum, sa vedem ce iese.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

^+1 pt ca ai reamintit ca blocarea dublarii DN71 Baldana-Targoviste a fost cea mai buna decizie si sper ca din propunerea lui @vancouver sa se transpuna in practica macar ideea unui drum de legatura spre Titu, pt ca sa poata fi blocata si dublarea DN7 Baldana-Titu!

NGC

"Elaborare Studiu de Prefezabilitate si Studiu de Fezabilitate pentru "Drum Expres Bucuresti Targoviste""

Dupa cum umbla vorba prin targ, castigatorul initial este asocierea condusa de ROMAIR CONSULTING. Va mai aduceti aminte de ei? ;) :lol:

Alexander

Personal nu dar as afla cu placere. Stii cumva ceva termene? Era frumos sa fie si PT-ul inclus..

NGC

Referitor la ROMAIR CONSULTING, cautati in topicul A1 detalii despre vechea licitatie din 2014 pentru "Revizuire/ Actualizare Studiu de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Pitesti".

Referitor la actuala licitatie, asta este durata contractului.

Quote from: NGC on March 31, 2021, 07:40:41 AM
Durata contractului: "25 luni de la Data de Incepere a Contractului (din care 2 luni – Studiu de Prefezabiltiate si 18 luni – Studiul de Fezabilitate)"