Valahia Expres: noile conexiuni București-Târgoviște-Sinaia

Started by vancouver, January 15, 2021, 01:06:15 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naivu

QuoteD'aia ma astept eu la o analiza foarte amanuntita pt a updata Master Plan-ul.
Dimpotrivă, eu zic să lase MasterPlanul în pace. Nu pt că l-as considera perfect, ci pt că un MasterPlan trebuie să fie în primul rând ceva ce nu trebuie schimbat la fiecare guvernare. În al doilea rând, sunt prea multe de reformat pt a mai pierde timp cu dezbaterea unui nou MasterPlan. Abia peste 3-4ani, dacă actuala constelație va dovedi ceva, se poate lua în calcul discutarea unui MasterPlan mai bun!

hvm

^
Eu as nuanta putin in diferit aceasta discutie cu modificarea master planului, si anume ca intradevar daca avem un master plan hai sa incerca sa facem acum ce e cel mai important pe primele pozitii din acest masterplan, si in acelasti timp putem sa ne gandim sa il modificam in sensul adaugarii de alte segmente in master plan care sa fie incepute cu un SF, si apoi prioritizate in Master Plan pe baza disponibilitatilor financiare, sau a modificarilor de trafic care apar datorita proiectelor deja incheiate.

Ca altfel daca masterplan-ul nu mai conteaza si facem unul nou la fiecare guvernare, nu ajungem nicaieri.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma

Deocamdată discuția e până la A0, nu DNCB. Vom discuta și cu capitala pentru a ne coordona în interiorul A0.

Xed

Multumim pentru informatie, @horatiu.cosma.
Acum daca se ia in considerare nod cu A0 e interesant de vazut care sunt avantajele si dezavantajele ca acest nod sa fie facut la NV de Mogosoaia sau cum spunea cineva mai devreme, in dreptul localitatii Rudeni.

Off-topic: cred ca o sa fie nevoie de un nou thread cu DX Valahia  :D

pelan87

@horatiu.cosma, multumim! Si bine ai revenit, fiind prima ta postare de dupa cea in care ne-ai anuntat ca faci parte din echipa lui @cutter! Chiar daca sunt constient ca postarile tale vor fi mult mai rare decat in trecut, orice informatie venita din partea ta, eu o astept cu nerabdare!  :gj:

Referitor la intersectia cu A0, consider ca se poate lua in calcul si varianta de desprindere din A0 la nord de Mogosoaia (intre Mogosoaia si Tamasi), apoi mers oarecum paralel cu DN1A pana aproape de Butimanu, dupa care traseu direct spre Targoviste.

Iar DX Ploiesti - Gaesti sa aiba traseu oarecum in linie dreapta, sa nu mai faca ocolul pana la Targoviste. In cazul acesta, nodul dintre DX Ploiesti - Gaesti si DX A0 - Targoviste ar putea sa fie undeva intre Baleni si Mircea-Voda.

vancouver

Neaparat trebuie continuat si de la A0 spre oras. Ar fi o mare greseala sa inceapa acest drum din A0.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Xed

Da, trebuie continuat si ramificat astfel incat sa nu se verse tot traficul intr-o singura artera a Bucurestiului.

Acum ca @pelan87 a adus in discutie si DX Gaesti-Ploiesti, un eventual nod cu un DX Targoviste Bucuresti ar trebui sa se faca si mai in exteriorul Targovistei insa nu m-as duce atat de in sud pana la Baleni sau Mircea-Voda. L-as tine totusi mai aproape. Am expus pe threadul DX7 motivele pentru care ar trebui sa faca "ocolul" pe la Targoviste si nu mers in linie dreapta.

O eventuala intersectie as vedea-o intre Ulmi si Vacaresti sau la nord de localitatea Lazuri. Asa vad eu lucrurile momentan.

raducucasa

salut!

ca un feeback pentru voi, am locuit in zona Crevedia foarte mult timp, acum locuiesc in Bucuresti, cunosc foarte bine zona. Mogosoaia si Buftea sunt foarte aglomerate, traficul a crescut enorm in ultimii ani si va mai creste. S-a construit enorm, mai vin si 1000 de apartamente de la erbasu, DN1A e o sosea cu o banda pe sens(foarte curios de ce trec atat de multe tiruri pe aici, dar asta e alta discutie). Ca sa treci Buftea, de pe pod la Buciumeni pana dupa Kaufland faci 15 minute ca popa. pe Chitila, la fel, inainte de pandemie cozile erau uriase, cine sta in zona cunoaste foarte bine.

cred ca este o oportunitate odata cu aceasta dezbatere sa vorbim de o centura pentru buftea si mogosoaia. parca la un moment dat era vorba de un drum care sa dea in sensul giratoriu dintre mogosoaia si otopeni, nu stiu exact. la fel, se vorbea de o centura pentru corbeanca, si ea foarte aglomerata de cei care merg in bucuresti pipera pe varianta aceasta.

ps: primul meu post, nu sariti cu pietre. va urmaresc de mult timp, faceti o treaba buna, keep up! de aici am aflat de catalina drula, am votat in speranta sa ajunga ministru transporturilor, a iesit, ii urez bafta si multa rabdare!

vancouver

O noua propunere:


*click pentru harta mai mare

Am analizat mai atent situatia cu A0. Cu A0 vom avea o mare mare problema daca se face cum este acum in proiect, cu 2 noduri foarte apropiate. O sa se foloseasca pentru trafic local, multi o sa schimbe via A0 de pe DN7 pe DN1A si invers. Asta va duce la ambuteiaje pe A0, posibil zilnic, posibil de stat cu orele. Se vor crea cozi pe iesiere, ca nu vor avea cum sa iasa asa multi si se da intr-o strada si asa aglomerata, si se va ajunge la ambuteiaj pe autostrada din cauza bretelelor blocate.

Asa cum vedem de altfel si prin alte tari (incl. Japonia, SUA, etc..).

Practic aruncam la gunoi ideea de A0 cu asa o prostie.


DACA IN PLUS DE ASTA MAI APARE SI INTERSECTIA DX71 CU A0 - atunci suntem DOOM! De aceea eu propun renuntarea totala la intersectia A0 cu cele doua DN, care aici au rol local, si descarcarea prin intermediul DX-ului. DX-ul la randul lui NU SE INTALNESTE direct cu DN7 si DN1A, iar pe DX intre nodul cu A0 si nodul Buftea vest se pot face 3 sau chiar 4 benzi, ca sa preia traficul de incarcare / descarcare de pe autostrada.

In sine povestea pe care o evitam e A0 o avem atunci pe DX, cu 2 noduri apropiate. Dar e cu totul si cu totul altceva. Una e sa blochezi autostrada majora de tranzit, si alta e sa blochezi autostrada secundara de intrare in oras, care si asa are varfuri si blocaje la orele de varf.

Dar, cum spuneam, DX71 nu va avea nod direct cu DN1A si DN7. Cu DN7 doar spre Bucuresti, dar acolo e intrare directa in bulevard cu mai multe benzi, fara nod propriu zis. Practic, cum am desenat eu nu vad cum sa apara blocaje.


De asemenea cred ca apare sansa pentru cei care vin pe DN1A de la nord de Crevedia, de a folosi acest DX ca sa ocoleasca Crevedia si Buftea in drum spre Bucuresti. Ce zici @raducucasa, te-ar ajuta asa ceva?

PS. La o adica, de pe DN1A venind din Mogosoaia, se poate face doar breteaua de urcare pe autostrada spre nord.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

tinand cont ca intai se va face DX Ploiesti- Gaesti, nu ar strica sa avem DX71 spre Giulesti. Astfel am avea 2 alternative de la Ploiesti..Una spre Pipera si alta spre Giulesti si implicit spre A1.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

Data de 7 Ianuarie e a 5a zi lucrătoare după data de 30?
PS: nu avem nici o dovada ca ce susține Șerbănescu e adevarat sau ca garantia depusă îndeplinea condițiile legale.
Drumurile noastre POATE;

MihaiD

Da, 7 ianuarie a fost a cincea zi lucrătoare după 30 decembrie. E cuvântul unuia împotriva cuvântului altuia, ar fi interesant de citit cum își argumentează poziția fiecare parte.

panzer

@vancouver: Arunca un DX intreg in amarata aia de Chitila care n-a suferit destul cat timp DNCB facea SSSS-rui prin sat. Si acum are si cedeaza trecerea la intrarea in Bucuresti sub DNCB.
Pentru informarea ta care stai in Germania exact de unde se termina DXul tau incepe coada in fiecare dimineata ca sa treci de Chitila. Cam 30 de minute acum.

Grija ta pentru nodurile lui A0 este extraordinara. Poate ca inginer te gandesti si la cei care vor folosi solutiile tale. N-ai tras concluziile din faptul ca A1 intra in Militari (iar aia vai de ei iar Ciurel A1 sta in dezbatere) sau ca A2 intra pe Palady. Altii au tras aceasta concluzie si A3 intrat pe un drum NOU. Cum era sa aduca A3 in DN1?

Similar: DX-ul asta intra in Bucuresti pe un drum nou sau nu intra deloc = ramane in A0 si DNCB. Bineinteles ca va avea un nod cu Dn7 si cine vrea vine pe drumul vechi. Mai ales ca intre A1 si DN1 toate (amandoua de fapt) intrarile/iesirile din/in Bucuresti sunt foarte prost proiectate! O pedeapsa pe care cei care circula pe DN7 si DN1A nu stiu de ce o merita, dar asta este alta problema! (Multumim Boc si Boagiu!)

Este cea mai slaba propunere de pana acum.

Intre Chitila si Mogosoaia nu e loc sa arunci un ac. Mai sunt si lacuri.
DX-ul nu are cum sa vina decat:
- Var1: pe la Nord de Mogosoaia si sa intepe in DNCB si apoi penetratia pana la Casa Presei (sau macar pana la Sisesti) sau
- Var2: pe la Vest de Chitila (prin Sabareni si apoi Dragomiresti) si sa se intepe in DNCB undeva pe langa Rudeni cu prelungire apoi pana in Chiajna spre vest si Giulesti spre nord.

A treia varianta cea mai putin fezabila este sa se intepe in DN1, dupa Aeroport (fara nod cu A0). Dar si acolo MZAul depaseste deja capacitatea drumului.

Eu unul pun o bere pe prima varianta din urmatoarele motive:
+ proprietarul terenului (din grupul IKEA) a oferit deja terenul gratis primariei ca sa faca pentratia DNCB pana la Sisesti cu conditia ca primaria sa construiasca drumul. Nici Insulina nici Gaina n-au fost interesati.
+ penetrarea aceasta nu se impiedica de linia de CF = un nod mai simplu la DNCB.
+ Dpdv trafic se leaga de noile principii ale PMB: de la Sisesti pana la Park and Ride-ul de la Straulesti mai este 1km.
Minusuri:
- desi ar fi usor de legat de "autostrada suspendata" - aceasta nu cred ca se va face nici macar la nivelul solului.
- nici in cele mai umede vise nu vad un primar la Bucuresti sau pe S1 care sa plateasca despagubirile pentru a doua parte a penetratiei: Sisesti - Piata Presei Libere. (sau macar Poligrafiei) Mai ales ca trece pe la Petrom prin parcare. Proiectul a aparut si s-a stins inainte ca Petrom sa faca City-ul acolo.
- nodul cu Dn71 e departe. Ar cam trebui sa se desparta de Dn71 inainte de Crevedia. Dar ca plus ar prelua trafic de pe Dn1a
- nu prea e plauzibil daca se incearca deviera DXului spre Titu.

Varianta 2 are avantajul ca Giulesti duce in centru si e legata si de Grant si de Basarab foarte bine.
Dezavantaj: Giulesti nu prea are cine stie ce capacitate. Largirea Dr Sabareni nu stiu cat este de fezabila. In atatia ani de Bucuresti nu am ajuns niciodata acolo.
Plus:
- traseul DXului se poate intersecta cu DN7 si cu DN71. Similar poate ocoli padurile Gulia si Raioasa.
- ca sa fie si colegul vancouver happy, nodul cu A0 ar fi suficient de departe de nodul cu DN7 sa nu iasa blocaje!  :p

PS: sa nu crezi ca am scris atat ca raspuns la propunerea ta. Stiu ca si Catalin si Horatiu cunosc foarte bine situatia Dn7 si Dn1A langa Bucuresti.
Post-ul acesta este pentru ceilalti care poate nu sunt familiari cu situatia exacta din zona.

vancouver

Quote from: panzer on January 16, 2021, 08:58:56 PM
- ca sa fie si colegul vancouver happy, nodul cu A0 ar fi suficient de departe de nodul cu DN7 sa nu iasa blocaje!  :p

Ca sa fiu eu happy... am mai explicat de o mie de ori, ca pe mine ma doare-n cot. Eu daca merg de doua ori pe an pe acolo pot sa stau si o ora sa astept in ambuteiaj, mai rau o sa fie de ala care merge zilnic.

Eu v-am avertizat in 2010 si 2011 de nenorocirea care va fi pe DNCB cu sensurile giratorii. Nu m-ati crezut, ba mai mult, aproape nimeni nu m-a bagat in seama, imi aratau unii si altii ca si in Spania sau Franta exista sensuri giratorii cu 2 benzi ....

V-am avertizat ca o sa existe ambuteiaje la reducerile de 2 benzi la 1 banda pe DN2 in sistem 2+1. Si anume repetat, la fiecare retragere. Ati urlat ca sunt tembel. Apoi ati vazut si va mirati si in ziua de azi de ce daca s-a redus numarul de vehicule la prima trecere de la 2 la 1, de ce apare iar ambuteiaj si la a doua. De aia, ca nu urmariti logica. Si daca o sa se faca tot DN2 asa, la unele ore asa o sa se mearga pe 400km, cu stat cate 10-15 minute la fiecare retragere, deci in total 5-10 ore intarziere.

Nu vreti sa intelegeti ca pe autostrazile principale nu trebuie sa aveti noduri dese langa aglomerari urbane mari. Foarte bine, bateti-va in continuare joc de ce spun eu, ca doar stau in Germania si ca atare nu mananc salam de soia. (de parca ar avea vreo legatura unde stau eu). Bravo.

Cat despre intrarea radiala in oras, da, wow, se blocheaza in Militari. Serios. Parintii mei locuiesc acolo si am locuit si eu ani de zile in Militari. Cunosc cartierul pe de rost si inclusiv problemele de trafic. Inca se pot face imbunatatiri majore acolo (de exemplu la iesire spre A1, dopul este cauzat NUMAI SI NUMAI de punctul critic de la statia Pacii, unde e statie de autobuze si de microbuze de navetisti, si tot acolo de la 3 benzi se fac 2 imediat dupa intersectie. Dar cum o banda e ocupate permanent de masini oprite, autobuze sau microbuze, de fapt traficul principal trebuie sa se retraga pe o singura banda si 20m mai incolo se fac iar 2! Si mai e si o trecere de pietoni acolo. Acolo s-a rasturnat caruta cu prosti din Bucuresti, si sa va fie rusine ca nu sunteti in stare sa observati ceva asa de evident si sa rezolvati situatia, ca e vorba de masuri care aproape ca nu costa bani!  Si daca n-ati inteles principiul, ca si la Busteni: URMARITI MOMENTUL DE LA CARE NU MAI AJUNGETI SA VA OPRITI SI INCEPETI SA MERGETI DIN CE IN CE MAI REPEDE. Inseamna ca ati trecut de punctul critic, cauzatorul ambuteiajului. In Militari, dupa ce treci de acel punct critic, incepi sa te misti. Initial mai lent. Mai opresti doar la semafor sau la treceri de pietoni, dar scurt. Si culmea culmilor: pe intrare nu se face asa un ambuteiaj de grav ca la iesire, ca nu exista asa un punct de congestie atat de idiot ca la Pacii! Pe intrarea in oras stai 10-15 minute maxim, rar de tot mai mult, apoi taca taca din semafor in semafor...)

Deci ce-mi povestesti de Militari, pune mana si da solutii. Afara de asta, la orice intrare intr-un oras mare din lume SE STA. In Frankfurt exista chiar semafoare speciale, care tin soferii sa nu intre in oras. Aparent fara logica stau pe rosu. Cum ar fi sa se puna un semafor pe A1 la intrarea in Militari, dupa rampa peste DNCB. Si care sa stea mai mult pe rosu, fara logica aparenta. Dar cu logica de a nu permite sa intre mai multe masini, decat duc semafoarele din inima cartierului. DE CE? Ca sa nu se blocheze si strazile secundare si poluarea cu masini care stau sa fie in afara orasului! Si sa incurajeze lumea sa lase masina si sa vina cu trenul suburban in oras. Aaaa, cum care tren suburban? Alaaaa, de care unii zic ca nu e bun, ca nu se pot baga trenuri pe linii de metrou.

Deci NU AI CUM sa eviti ambuteiajele de la intrarea in oras. DAR PE ALEA DE PE A0, DA, PE ALEA POTI SA LE EVITI.

--------

Legat de traseul DX71. Da, e ok si intrarea prin alta parte. Probabil ca solutia mea e proasta. E mult mai bine cum s-a facut la A3, o penetratie pana mai in oras, apoi bifurcata. Deseneaza sa vedem concret cum e cel mai bine pe DX71. Hai sa vedem propuneri, comparam. Daca avem ce sa alegem, putem alege.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

naivu

@panzer, DX-ul va arunca in amarata aia de Chitila exact acelasi trafic ca si acuma, va diferi doar faptul ca de la Ulmi la intrarea in Chitila traficul se imparte intre DX si DN (si ajung soferii mai putin stresati :))! Avantajul variantei @vancouver este ca nu mai este nevoie sa se faca loc pt DX Valahia nici pe DNCB nici prin Bucuresti, iar DX-ul se descarca intr-un bulevard destul de generos (si tin sa precizez ca traficul dinspre Targoviste nu se poate compara cu cel dinspre A1, A2 sau A3).
Variantele propuse de tine sunt mai ocolite si implica penetrari si largiri de sosele (care nu au fost gandite sa preia fluxuri de DN) in zone urbane destul de aglomerate.
Varianta 2 as vedea-o mai degraba ca o strapungere de la A0 (langa Sabareni), la DNCB (langa Rudeni), apoi bifurcata spre Chiajna si Giulesti. Si cine are treaba in zonele acelea, indiferent ca vine de pe A1 sau DN7, va folosi A0 pana la Sabareni si apoi strapungerea.
@vancouver, la A3 a ajutat "relieful" la penetratie, pe partea de NV nu exista spatiu liber atat de "in oras" decat prin lunca Dambovitei, iar din discutiile de la strapungerea Ciurel-A1 inteleg ca nu e prea fezabil sa construiesti drumuri pe acolo.