News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discutii despre licitatiile din infrastructura

Started by vancouver, November 23, 2016, 12:24:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

M-am gandit si eu la asta, dar s-ar putea aplica doar daca rezilierea se face la cererea constructorului.
Si chiar si asa CNADNR poate pune bete in roate ca sa renunte si sa castige urmatorul clasat
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

Da, bine, dar asa CNADNR oricum pune beţe în roate ca să se refacă licitaţia. Vezi DN6 Mihăeşti-Caracal, că nici până în ziua de azi nu s-a atribuit :) Măcar aşa e agonia mai scurtă :)

Ionut

#17
Despre frica de lista neagra... eu sincer nu cred. Credeti ca se sperie Strabag sau Astaldi de lista neagra a CNAIR? :) Chiar nu cred.
Si apropo: are vreo valoare lista aia neagra in fata unei instante judecatoresti?

voicul

Am citit pe undeva (ceva ziar) ca nu prea va fi agreata de UE o lista neagra. Sigura posibilitate de eliminare a unei firme/o lista neagra este daca firma e acuzata (sau gasita- nu mai stiu) de fapte de coruptie.

dumbravaandrei

Poate sa faca CNAIR 100 de liste negre. La prima contestatie vor fi obligati sa evalueze oferta si de la cei de pe lista neagra, inscrisi in licitatie. Si dupa aia sa vedem pe cine mai dau vina.... presupun ca tot pe soros...

Dominik

#20
Zicea Cuc, despre firmele respective de pe lista neagra ca nu vor avea voie timp de 2 ani sa liciteze in vreun proiect din momentul ce vor intra pe lista
You're in Steelers Country

vancouver

#21
Pun aici un articol legat de centura Mihailesti (de pe DN6 Bucuresti - Alexandria). Explic imediat de ce.

ZF: Misiune imposibilă în infrastructura rutieră: Compania de drumuri se chinuie de 6 ani să construiască Centura de la Mihăileşti, dar nominalizează numai constructori fără competenţele necesare

link: http://www.zf.ro/auto/misiune-imposibila-in-infrastructura-rutiera-compania-de-drumuri-se-chinuie-de-6-ani-sa-construiasca-centura-de-la-mihailesti-dar-nominalizeaza-numai-constructori-fara-competentele-necesare-16722307

QuotePrima licitare a avut loc în anul 2011, însă la acea vreme proiectul a fost abandonat din start. Anul trecut a fost nominalizat un nou constructor, spaniolii de la Copisa, care au început efectiv lucările cu doar câteva săptămâni înaintea termenului-limită din iulie anul acesta. Mai mult, compania de drumuri estimează că abia undeva în primul semestru al anului viitor ar putea fi gata centura. Cu toate că este un drum de 3 km şi două sensuri giratorii, la câmpie, peste terenuri agricole, fără lucrări de artă sau alte proiecte complicate.

,,S-a licitat de mai multe ori. Prima dată a fost praf, a doua oară am participat şi noi şi am fost pe locul doi. Cel de pe locul 1, care a câştigat, era clar că nu putea face lucrarea, motiv pentru care s-a anulat din nou. După doi ani, am venit cu o ofertă puţin mai mare, iar acum a câştigat Copisa, care a venit cu o ofertă cu 20% mai mică decât a noastră. Iar acum vin la noi, la alţii, să ceară ofertă şi ne oferă nouă suma cu care au câştigat ei. La banii aştia nu se poate construi. În final fie iese o calitate foarte slabă, fie se reziliază încă o dată contractul. Mai este varianta de a aduce bani de acasă, însă puţin probabil", explică Cristian Erbaşu, proprietarul companiei Construcţii Erbaşu şi preşedintele Federaţiei Patronatelor Societăţilor din Construcţii.

El a subliniat că legea trebuie schimbată, iar dacă primul nu poate construi, să fie nominalizată compania de pe locul doi, nu să se reia procedura, altfel iar stai doi ani timp în care toată lumea pierde.

(...)

Mi se pare excelenta aceasta idee. De altfel stiu SIGUR ca ea a fost aplicata in Uniunea Europeana la un proiect gigant: constructia sediului Bancii Centrale Europene (ECB) din Frankfurt. Proiect in valoare de ca. 1 miliard de euro. Acolo initial s-a licitat intr-un mod "pachet complet" si s-a ajuns la un cost de 1,3 miliarde de euro, si li s-a parut exagerat, asa ca s-a reluat licitatia. Au fost si acolo 2-3 ani pierduti cu reluarea. Si ca sa nu se repete unele probleme s-a decis ca si firma clasata pe locul 2 sa fie luata in calcul si sa fie pregatita sa faca lucrarea daca i se cere.

La licitatia a doua s-au facut mai multe loturi. Pe lotul principal - cladirea turn noua - a castigat firma BARESEL. Dar ulterior si-au dat seama ca vor inregistra pierderi. Si au renuntat dupa un inceput timid de organizare de santier. Scenariul il cunoastem si de pe la noi (#Maltauro, #Copisa, etc...). Dar din fericirea acolo firma de pe locul 2 era posibil sa fie desemnata castigatoare daca primul renunta sau i se rezilia. Scurt pe doi s-a semnat un nou contract cu ED ZUBLIN AG (parte a grupului STRABAG) si 3 ani mai tarziu aveam cladirea gata.


Daca s-a putut la un obiectiv atat de mediatizat si important din UE, sigur se poate oriunde in UE. Cineva trebuie doar sa modifice legea, astfel ca ea sa permita acest scenariu. Ne referim evident la primii doi clasati dintre firmele admise, nu intra in calcul cei descalificati.

Cred ca este o masura simpla si extrem de utila in Romania: FIRMELE DE PE LOCUL 2 SA POATA SA PREIA O LUCRARE, DACA PRIMUL RENUNTA INTR-O FAZA INCIPIENTA. (de ex. daca sunt excutati mai putin de 1% din lucrare. Cel de pe locul 2 sa poata opta daca vrea sa continue el sau nu - primid desigur pretul intreg licitat de el. Cei max. 1% executati de cel care renunta fiindu-i scazuti acestuia din garantie, pentru a nu se ajunge sa fie platit acelasi lucru de 2 ori).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

perfidus

#22
Mi-a atras atentia postarea de mai jos legata de Pasajul de la Domnesti.

Quote from: Dan_s on September 06, 2017, 12:27:28 PM
Quote from: dr4qul4 on June 22, 2017, 12:10:10 PM
din cate stiu eu se accepta doar scrisori de garantie bancara, iar IFN inseamna "nebancara".

Acum se pot accepta si scrisori de garantie si de la IFN-uri.
http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/scrisorile-de-garantie-emise-de-ifn-uri-sunt-acceptate-pentru-garantarea-obligatiilor-fiscale-16719182
QuoteScrisorile de garanţie emise de IFN-uri sunt recunoscute şi acceptate pentru garantarea obligaţiilor fiscale, după modelul instituţiilor de credit, în baza unei ordonanţe a Guvernului din 31 august.

Este cumva o OUG cu dedicatie pentru noile proceduri de achizitie in pregatire la CNAIR? Au avut lobby puternic cei de la StraCo - Comnord?
Sunt sigur ca o SG de la un IFN e mult mai usor de obtinut pentru ca teoretic nu are legatura directa cu istoricul bancar al societatii solicitante, dar e mai avantajos pentru noi ca beneficiari(stat roman) sau doar pentru constructori?
Stie cineva, StraCo de ce a apelat pentru semnarea contractului la o SG de la IFN si nu la banca ei?
Sa deblocam achizitiile, de acord, dar chiar cu orice pret?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

GDPR

De ce? Foarte simplu, Straco e in insolventa. Crezi ca banca le da asa usor scrisoare de garantie in conditiile astea?

andrei@buc

legat de aceasta obisnuinta in romania sa se conteste si ras-conteste absolut fiecare licitatie de infrastructura, poate colegii care lucreaza prin europa ar putea sa precizeze daca si in alte tari se intampla la fel.

nu discut despre motivele (obiective, subiective, documentatie proasta sau firme rau intentionate etc) pentru care se contesta, vorbesc doar de frecventa. de cand urmaresc forumul mi se pare ca nu exista nici un pas facut de companie in care sa nu fie firme care sa mearga la cnsc, justitie, apel, si astea aduna costuri (bani, timp, nedezvoltare etc)

Ionut

Guvernul vrea să schimbe legea: Finanțatorii internaționali vor putea participa la licitaţii pe infrastructură

Vicepremierul Ion Marcel Ciolacu a avut joi, la Palatul Victoria, o întrevedere cu o delegaţie a Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), context în care oficialul român a comunicat intenţia Guvernului în privinţa unei eventuale modificări a legislaţiei, astfel încât instituţiile finanţatoare internaţionale să poată participa la licitaţiile pentru atribuirea de proiecte, cu preponderenţă în domeniul infrastructurii.

Capital

Nu inteleg, sincer.

nirolf

Licitații de miliarde de euro, desființate de ANAP

QuoteEste vorba de o simplă prevedere strecurată in documentații. În goană după lansarea de proiecte și fără a avea certitudinea existenței banilor la buget, la momentul întocmirii procedurilor de licitație, CNAIR a apelat la o găselință care acum este criticată de ANAP.

Autoritatea Contractantă are libertatea de a anula procedura de achiziție dacă Guvernul nu aprobă indicatorii tehnico-economici și dacă nu sunt prevăzuți bani în buget pentru lucrarea în cauză. Prevederea a fost inclusă în majoritatea licitațiilor importante precum podul de la Brăila peste Dunăre, autostrada Sibiu - Pitești, etc.


NGC

Sa trecem aici faptul ca Legea 98 / 2016 si Legea 101 / 2016 (si altele, dar nu asa relevante acum pentru noi) au fost modificate prin OUG 107 / 20.12.2017 publicata in MO 1022 / 22.12.2017.

Ionut

Interesant, dar posibil prea tarziu pentru Centura Bacau.



Digi24

GDPR

Mai nou, comunicarea publica cu privire la actele normative supuse spre aprobarea guvernului / aprobate de guvern scartaie rau de tot. Bine insa ca macar propunerile continua sa fie publicate pe site-ul SGG:

QuoteProiectele de acte normative care ar putea fi incluse în şedinţa Guvernului României din 10.01.2018

PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice

HG
NF
Anexa 1
Anexa 2

LE Vad ca Hotararea de Guvern s-a si publicat in MO nr. 26 din 11 ianuarie ca si HG 01/2018.