Discutii despre licitatiile din infrastructura

Started by vancouver, November 23, 2016, 12:24:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

^^^

Tot legat de HG 1 / 2018, sa punem si aici o clarificare de la VO Bacau.

C2I2

Quote
Cu privire la directiva nr. 49821/21.12.2017 emisa de catre Ministerul Transporturilor, va rugam prin prezenta sa luati toate masurile necesare ca aceasta licitatie: "Proiectare si executie Varianta de ocolire Bacau", sa nu se desfasoare in temeiul Ordinului MT nr. 600/2017.
Prin urmare, daca exista in oricare dintre documentele de licitatie, documentatia tehnica, fisa de date, etc., reglementarile Ordinului MT nr. 600/2017, va rugam de urgenta sa le eliminati si sa postati pe SEAP documentatia revizuita.

C2R2

Quote
Va rugam sa aveti in vedere ca in Monitorul Oficial nr. 26 din 11.01.2018 a fost publicata Hotararea nr. 1 din 10 ianuarie 2018 pentru aprobarea conditiilor generale si specifice pentru anumite categorii de contracte de achizitie aferemte obiectivelor de investitii finantate din fonduri publice, sens in care va rugam sa aveti in vedere prevederile art. 2 si ale art. 3 alin. (1)-(2) din acest act normativ:
"Art. 2 - Se aprobă condiţiile generale şi specifice, împreună cu modelul-cadru de acord contractual, pentru contractele de achiziţie publică sau sectorială de lucrări care au ca obiect atât proiectarea, cât şi execuţia de lucrări şi care sunt aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice, inclusiv fonduri nerambursabile şi/sau rambursabile, a căror valoare totală estimată, conform prevederilor legale, este egală sau mai mare decât pragul valoric prevăzut de art. 7 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3
(1) Prezenta hotărâre se aplică în cazul contractelor prevăzute la art. 1 şi 2 care sunt aferente procedurilor de achiziţie publică sau sectorială INIŢIATE DUPĂ DATA INTRĂRII SALE ÎN VIGOARE.
(2) Contractele prevăzute la art. 1 şi 2, aferente unor proceduri de achiziţie publică
sau sectorială INIŢIATE ÎNAINTE DE DATA INTRĂRII ÎN VIGOARE A PREZENTEI HOTĂRÂRI, SE SUPUN DISPOZIŢIILOR LEGALE ÎN VIGOARE LA DATA INIŢIERII PROCEDURILOR ÎN CAUZĂ, ÎN TOT CEEA CE PRIVEŞTE ÎNCHEIEREA, MODIFICAREA, INTERPRETAREA, EFECTELE, EXECUTAREA ŞI ÎNCETAREA RESPECTIVELOR CONTRACTE.
"
Avand in vedere prevederile Hotararii nr. 1/2018, precum si faptul ca procedura de achizitie publica a contractului "Proiectare si executie Varianta de ocolire Bacau" a fost initiata anterior intrarii in vigoare a Hotararii nr. 1/2018, acesteia ii sunt aplicabile dispozitiile legale in vigoare la data initierii procedurii de atribuire, respectiv Conditiile speciale de contract incidente sunt cele aprobate prin Ordinul MT 600/2017.
Prin urmare, Autoritatea Contractanta nu va revizui documentatia de atribuire in sensul solicitat de dvs. in clarificare.

Sublinierile si erorile din text nu imi apartin.

cristi5

#31
Tonul ultimativ al intrebarii (C2I2) arata tensiunea dintre constructori si MT.

Intrebare: Ati dat in sfarsit HG1, eliminati urgent O600 din licitatia asta (si repetat aceeasi "intrebare" la alte licitatii probabil)
Raspuns: Nu suntem obligati sa il eliminam. Pa.

E clar ca CNAIR "in frunte cu secretarul sau general" (care se zice ca a dictat O600 ministrului Cuc) iubeste O600, chiar daca e mort (deci statul recunoaste ca e prost), va produce efecte multi multi ani prin licitatiile lansate deja. Doua loturi de PiSi, A0 sud si alte proiecte "minore"... Logic, nu?

Ionut, poate vrei sa pui in tabel o stampila pe proiectele afectate: Garantat O600.

Ionut

#32
Pe OMT600 avem asa:

1. A0 sud 3 loturi lansare SEAP 08.07.2017 (51,195 km)
2. A1 PiSi 1 si PiSi 5 lansare SEAP 11.07.2017 (43,52 km)
3. A3 Suplacu-Bors 3 loturi lansare SEAP 23.08.2017 (60,25 km)
4. A7 Centura Bacau lansare SEAP 16.12.2017 (16,269 km autostrada plus alti km drum national)

DOAR A3 Tg Mures-Ungheni nu este pe OMT600 pt ca e lansata pe 21.10.2016.

Cu alte cuvinte, TOATE autostrazile licitate (cu exceptia Tg Mures-Ungheni) sunt pe OMT600! Adica din 175,734 km aflati in licitatie, doar 4,5 km NU sunt pe OMT600! Avem 97,4% din km de autostrada aflati in licitatie pe OMT600!!!

Daca pentru A0 si PiSi nu se mai poate face nimic, raman pe OMT600, pentru Suplacu-Bors si Centura Bacau INCA SE POT TRECE PE NOUL CONTRACT NATIONAL pentru ca nu s-au deschis ofertele si se poate face, exact ca la Pod Braila, remediere!!! La Pod Braila "remedierea" a fost INVERS, de pe FIDIC "clasic" pe OMT600!!!!!!!!

Si Craiova-Pitesti (DX) este TOT pe OMT600!!!!!!

NEMERNICI.

cristi5

Eu inteleg raspunsul asa: regulile jocului in acest moment sunt X. E un functionar care nu poate decide, el spune care-i regula.

Probabil e legal sa modifice unele licitatii in derulare, dar poate nu cele la care s-au depus oferte? Oricum n-o s-o faca din proprie initiativa, trebuie ajutati.

Ionut

Unde s-au depus ofertele nu mai poti trece pe noul contract. Dar unde NU s-au depus (pe Suplacu-Bors si A7), se poate. Se poate pentru ca au facut asta, invers, pentru Pod Braila.

NGC

^^^

La fel au facut si pentru VO Timisoara Sud. Am scris detaliile recent in topicul respectiv.

Ionut

Am luat atitudine. Am trimis catre toata presa la care avem acces.
Va rog preluati/dati share pe Facebook.




Pozitie API pe Facebook

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere își bate joc în continuare de investiții de sute de milioane de euro, refuzând să transfere licitațiile de pe Ordinul Ministrului Transportului OMT 600/30.05.2017 pe noul model de contract național (HG 1/10.01.2018), în ciuda criticilor vehemente ale constructorilor, proiectanților, consultanților, societății civile și mai ales ale oficialilor Comisiei Europene!

Într-un răspuns la o clarificare cerută în cadrul licitației pentru Centura Bacău, CNAIR pur și simplu REFUZĂ să modifice documentația de licitație în sensul trecerii pe noul model de contract național, invocând strâmb prevederile HG 1/10.01.2018, mai precis faptul că această licitație este lansată înainte de publicarea în Monitorul Oficial a noului model de contract național (vezi captură ecran atașată).

Însă CNAIR are toate prerogativele, ca autoritate contractantă, să facă această modificare! Mai mult, acest lucru A FOST FĂCUT DEJA de CNAIR "în sens invers", atât pentru podul suspendat de la Brăila (430 milioane euro) cât și pentru Centura Timișoara Sud (83 milioane euro). Pentru aceste două proiecte majore, care au fost lansate ÎNAINTE de emiterea OMT 600/30.05.2017, CNAIR a luat așa-numitele "măsuri de remediere" și le-a trecut de pe condițiile FIDIC "clasice" pe condițiile aduse de OMT 600, prevederi inechitabile, părtinitoare, aspru criticate de toată lumea.

Așadar, CNAIR interpretează legea după bunul plac, cu rea-voință, ignorând avertismentele pieței, ale societății civile dar mai ales ale finanțatorului (Uniunea Europeană)!

Dacă alte licitații majore (A0 Centura București sau A1 Sibiu-Pitești Secțiunile 1 și 5) nu se mai pot trece pe noul model de contract, Centura Bacău (16,269 km de autostradă și 14,54 km de drum național, 167 milioane euro) și cele 3 loturi din Autostrada A3 Suplacu de Barcău-Borș (60,25 km, 215 milioane euro) încă pot fi remediate și trecute pe noua legislație acceptată de toate părțile implicate.

Pentru documentare detaliată, vă reamintim reacțiile și explicațiile noastre pe acest subiect. În 26.10.2017 luam poziție față de OMT 600 analizând cele mai nocive prevederi ale sale: http://bit.ly/2mZk9rE. Pe 24.11.2017 comunicam public promisiunea CNAIR și MT (făcută în fața oficialilor de la Bruxelles) de a NU mai lansa licitații pe acest Ordin nociv: http://bit.ly/2rxneEQ. Iar pe 19.12.2017, stupefiați de tupeul CNAIR, luam poziție față de scoaterea la licitație a Centurii Bacău pe ACELAȘI Ordin 600, în ciuda promisiunilor autorităților și a avertismentelor Comisiei Europene: http://bit.ly/2n0blCt.

CEREM INSISTENT decidenților din vârful CNAIR să își respecte promisiunile și să-și facă datoria în interesul cetățenilor români și europeni, cei care finanțează toate aceste investiții vitale pentru țară, transferând URGENT licitațiile pentru proiectarea și execuția tronsoanelor A3 Suplacu de Barcău-Borș și A7 Centura Bacău pe noul model de contract național, așa cum au cerut TOȚI actorii implicați (Comisia Europeană, constructori, proiectanți, consultanți și societatea civilă).

#FărăResponsabilitate #AutostradaA7 #AutostradaA3

Ionut

Dosarul contra OMT600 are termen pe 31 ianuarie.

Nr. unic (nr. format vechi) :   8965/2/2017
Data inregistrarii   23.11.2017
Data ultimei modificari:   21.01.2018 (ieri)
Sectie:   Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal
Materie:   Contencios administrativ şi fiscal
Obiect:   suspendare executare act administrativ
Stadiu procesual:   Fond

31.01.2018
Ora estimata: 12:00
Complet: S8 Completul 35 fond
Tip solutie:
Solutia pe scurt:
Document:   

Ionut

Ecouri ale pozitiei: Asociatia Pro Infrastructura: Compania de Autostrazi refuza modificarea licitatiilor majore de infrastructura Hotnews. Am dat un interviu si la RFI si cam atat. De data asta foarte slab, presa este incapabila sa inteleaga cat de nociv este OMT 600 si cat de grave sunt porcariile facute de CNAIR.

TibiV

Ionut,
subiectul este mult prea "tehnic".

Cand o sa ai un accident cu 30 de morti din cauza OMT600, presa va fi foarte interesata.
Cat timp este vorba (aparent) doar de un "ping-pong" intre niste companii "facem sau nu facem, si daca facem atunci cum anume facem ?...) nu va starni mare interes....

Nici abordarea API nu a fost tocmai fericita de data asta... :(
Daca vrei discutam mai mult pe privat.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

prd.marius

Salut, acesta e primul meu post pe forum, pe care de altfel il urmaresc de mult timp.
Intrebarea mea este, de ce aceste amanari? Constructorii nu se mai baga la licitatii din cauza incompetentei autoritatilor romane?

vancouver

#41
Amanarile sunt cerute de constructorii care intocmesc oferte. Ei cer diverse clarificari si unele dureaza. Ca sa aibe toti sanse egale trebuie facute aceste clarificari in mod public, apoi trebuie sa ramana timp ca toti ofertantii sa faca modificari.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Aici e vorba despre evaluarea unor oferte depuse deja. Nu cred ca sunt de vina cu nimic constructorii, ei au depus deja tot. E vorba doar de competenta CNAIR care nu pot respecta nici macar termenul pe care tot ei si l-au propus.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


mihaihedes

#43
Nu e vorba de asta. Bănuiesc că nu ai văzut în viața ta cum se evaluează o oferta. Tot timpul ceva nu se potrivește și dacă nu ceri destule clarificări îți dau ofertanții cu procedura in cap și o iei de la capăt după ce ai muncit 5-6 luni la ea. Nu e de gluma. Întrebi și aștepți răspunsuri. Așa merge jocul aici.

pasadia

Am vazut dosare si bibliorafturi intocmite pe fonduri europene. Stiu ca sunt complicate. Dar tocmai din cauza asta-

- aloci resurse umane suficiente / subcontractezi extern eventual anumite verificari (s-a/ se practica pe alte programe operationale, de exemplu)
- iti asumi termene mai realiste (nu 30-45 de zile ci 180 daca constati ca asta e termenul mediu uzual - nu se va termina nimeni daca termini mai repede)
- schimbi eventual procedura cu privire la evaluare (verifici un numar mai redus de criterii, doar pentru anumite oferte, etc)...

Ideea e ca solutii existe, dar ei prefera sa se faca de ras cu aceste amanari.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk