News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 4 Guests are viewing this topic.

pasadia

Asta a zis si el, stai linistit. Chit ca in fapt capitala naturala e Alba- Iulia (sâc!).

istvan78

Quote from: mihaionescu on November 02, 2018, 10:58:18 AM

Asa este, nici eu nu zic ca A8 nu trebuie construit, insa in situatia actuala este mai multa nevoie pe partea de jos decat prin munti. Plus ca A8 pina va primi toate avizele va dura cel putin 10 ani pina va fi terminat, daca nu si mai mult.


Fals. "Partea de jos" (adica Sibiu-Brasov) e deservita rezonabil si azi de soseaua existenta. Brasovul nu e izolat defel. Se circula binisor si spre Sibiu si spre Sighisoara si spre Bucuresti (mai putin in weekend). Si traficul de marfa nici pe autostrada nu poate merge mai rapid de 100. Si mai e si CF in proces de reabilitare. Si apoi, Sibiu Brasov se face oricum, pana la Fagarsas e deja demarat proiectul.
Moldova, in schimb, e IZOLATA. Si nici nu poti imbunatati mare lucru decat cu autostrada peste munti (macar half-profile.
A8 va dura 10 ani? Nuuuu!! Va dura aproape sigur mai mult, daca incepem AZI cu un SF serios. Tocmai de asta trebuie inceput AZI. Si tot de asta e falsa teza ca A8 ar absorbi toate resursele financiare disponibile. Sunt 7 miliarde? Poate (desi probabil e mai aproape de 5 cu o proiectare judicioasa), dar sunt costuri repartizate pe 12-15 ani. Ca mai repede nu se poate oricum, din motive de capacitate (administrativa si tehnica)

pasadia

De obicei imi e sila de argumentul ala cu "sa vorbeasca doar cei care folosesc acel drum, ceilalti sa aca din gura", dar de data asta invoc faptul ca fac BV-SB saptamanal. Nu e binisor de nici o culoare. Ma oboseste mai mult bucata asta decat bucata de la SB pana la TM (incluzand DN68A). Pentru a se circula haotic, si cu 30-40 (prin Fagaras, cu ale sale strazi distruse sau pe Bradu) si cu 120-140 (pe la Vestem sau pe la Vladeni pe liniile drepte), pentru ca se depaseste la limita, pe linii continue, in varf de panta, pentru ca sunt o multime de accidente, pentru ca...

Si gandul ca pe DN drumul imi ia cu o ora in plus fata de situatia in care ar fi autostrada, sincer sa fiu ma omoara cel mai mult. Pe DN13, pana la Sighisoara, recunosc faptul ca scot si viteze medii de 85 spre 90km/h (evident, nerespectand peste tot viteza maxima, mai ales pe Padurea Bogatii - dar e liber (la anumite ore), sunt putine sate, cateva centuri). In unele momente probabil ca as scoate aceeasi viteza medie si pe DN1 pana la Bucuresti. Dar spre Sibiu nu pot scoate nicicand mai mult de 60-62km/h. Tot eu, cu acelasi stil de condus, cu aceeasi masina.

Ca atare: da, Brasovul este izolat. Si da, cu SF serios incepi orice. Dar nu e corect ca discutia despre SF serios sa se poarte doar in jurul A8 si deloc in jurul A13. ASTA NU E CORECT DELOC!

TibiV

Quote from: pasadia on November 02, 2018, 02:13:43 PM
Chit ca in fapt capitala naturala e Alba- Iulia (sâc!).

Cum definesti "naturala"?...
Istoric? Caci in cazul asta capitala "naturala" a Munteniei este Targoviste, ceea ce inseamna ca A1, A2 si A3 au fost construite total gresit...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Nu inteleg de ce presupui ca autostrazile trebuie sa treaca prin capitalele istorice. Ele ar trebui sa treaca prin (pe langa) centrele economice. Si, ca sa fie off-topicul complet, ma refer nu numai la
- faptul istoric, in care Alba Iulia a reprezentat mai des "capitala" (chit ca formal nu a existat vreuna stabila, Duma intrunindu-se in diverse localitati) ci si
- la elementul simbolic (1918, 1923 plus cetatea bastionara, foarte bine renovata) plus
- elementul modern, in care Alba- Iulia este desemnata acum (poate vremelnic) capitala a regiunii Centru (fiind resedinta pentru AM-urile si OI-urile corespunzatoare)

Una peste alta, eu sunt impacat daca in buna traditie a Ardealului de a nu avea o capitala clara si distincta, vom promova in continuare ideea unei regiuni cu mai multe capitale (una economica, una culturala, una simbolica, alta turistica, si tot asa...)

mihaionescu

Portiunea de la Sibiu la Basov trebuie construita in cel mai scurt timp, oricat de mult ar urla toti ca trebuie facut mai intai A8.
Daca aceasta portiune este gata de la Brasov la Bacau nu mai e foarte mult, relieful e mai usor si conexiunea la A7 se va face aproape la mijlocul autostrazii, dand astfel posibilitatea si celor din Focsani, Ramnic sau Barlad sa o foloseasca si nu sa urce pina la Pascani ocolind 200km prin Pascani.

FRS

Lasa ca asa ocolesc eu din Suceava vreo 400 ca sa ajung la Cluj sau Targu Mures.

georgec

In primul rand spun ca sunt braşovean şi e posibil să fiu subiectiv.
Cred ca nu trebuie sa dam vrabia din mână pe cioara...
A13 are sanse ca in urmatorii 5 ani sa ajungă la Braşov sau chiar spre pasul Oituz.
Va ramane evident zona Oituz de facut, dar cei din judetele Bacau, Vrancea,Buzau,Vaslui, Galati vor avea autostrada spre vest cu 200km mai aproape, vor beneficia de ea si se va creea asteptarea pentru traversarea zonei montane.
Daca in schimb se alege A8 pana la functionalizarea acestei autostrazi eu estimez minim 12-15 ani.
Deci ar lasa o mare parte din Moldova 10 ani inca blocata.
Cred ca trebuie sa fim pragmatici si sa alegem A13.(desi banuiesc si eu ca este folosita de PSD pentru a justifica A3 in PPP)

adiarc

militez in continuare pt respectarea MP-lui,dar chiar pierdem o caruta de bani si o prima solutie ar fii sa facem proiecte de cel putin 2 ori cat finantarea europeană....ca sa nu mai zic de mix-ul de fonduri care e in sine o idee buna dar nefolosita

deci pot fii demarate in acelasi timp si A8 si A13.....inevitabil vor aparea blocaje cand pe una,cand pe alta ( si cand pe A1 sau pe A0 ) si atunci aceste 2 proiecte vor aduce o continuitatea mult dorita ( la absorbtie ,pt ca intr-o tara normala absorbtia integrala a banilor europeni ,ar trebuii sa fie prioritatea zero ( absorbtie pe proiecte utile nu de genul "teren de fotbal in panta")
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

georgec

#534
@adiarc  sunt de acord 100% trebuie sa fie pregatite proiect pentru absorbtie 200%  pentru a reusi sa luam 100%.
A13 si A8 cu SF-uri facute bine si lansate executii pe tronsoane.



thinker

@adiarc perfect de acord +1

si 300% din fonduri sa pregatim pentru absorbitie si nu ar fi o problema. Oricum in Romania nu banii sunt problema ci faptul ca se "pierd prin diverse buzunare" in cea mai mare parte.
Daca nu ar fi asta, nu s-ar pierde,  ne-am face si singuri cu banii nostri autostrazile, fiindca retele de gaz, apa, canalizare etc nu facem pe la sate, nici la oras nu sunt o obisnuinta, spitale nu facem, scoli nu facem. 
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

pasadia

La intrarea in Fagaras dinspre Brasov. N-am idee daca chiar are legatura cu A13, dar in lipsa de altceva... (GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

kumar

^ Probabil ca trag niste cabluri sau tevi pe sub drum.

mihaionescu

Se mai aude ceva de A13 Sibiu Fagaras?

Ionut

^^ Se pare ca ai surprins exact o foreza la lucru pentru studiul geotehnic. Deci A13. :)