Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 9 Guests are viewing this topic.

mihaionescu

Sper ca cei de la CNAIR, oricat de incompetenti ar fi, sa dea odata drumul la A13.

Sa te apuci de construit acum A8 doar pentru ca vrea UE mi se pare o mare prostie. O autostrada prin munti care nu uneste nici un oras important pe traseu si are doar rolul de a uni Moldova de Vest si sa coste si aproape 7 miliarde este cu adevarat o mare prostie sa fie construita in momentul asta.

A13 se va construi mult mai repede decat A8, va uni mai multe orase si da va face din Brasov, in cazul in care va construi si A3 pe Valea Prahovei, un hub de autostrazi. Dar din ce am vazut e un lucru rau, mai bine facem Pascaniul hub de autostrazi intre A7 si A8 ca si acolo sunt fabrici ce exporta de vreo 2 milarde de Euro.

ghrt

Dacă ideea este că Braşovul exportă, încotro o face? Dacă este înspre vest, nu are treabă pasul Oituz ci cu trecerea de Făgăraş, nu vorbim de o autostradă prin munţi.

Cât timp nu avem nişte studii decente nu avem ce compara, şi comunicate astea din partea "autorităţilor" sunt exclusiv fente mediatice.
Cont (aproape) inactiv.

thinker

Chestia asta cu grija de bani, de fondurile UE, ca nu ajung, mi se pare prea mare si in totala opozitie cu problema. Problema e ca noi nu cheltuim cat ar trebui sa absorbim aceste fonduri care ne-ar aduce ceva infrastructura si bani la buget- taxe si impozite pe salarii, firme - fiindca tot cu materiale preponderent din Romania si forta de munca majoritar de aici o sa se faca.
Romania nu cred ca a avut vreu an in care sa plateasca 1 mld euro pentru autostrazile in lucru. Si daca o sa cheltuim dublu sau triplu, tot nu o sa absorbim toate fondurile in intervalul stabilit.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

tom_sawyer

#513
Quote from: mihaionescu on November 01, 2018, 10:23:37 PM
A13 se va construi mult mai repede decat A8, va uni mai multe orase

Iasi, Tg. Frumos, Pascani, Tg. Neamt, Tg. Mures = 5

Bacau, Onesti, Tg. Secuiesc, Sf. Gheorghe, Brasov = 5

Quote from: mihaionescu on November 01, 2018, 10:23:37 PMsi da va face din Brasov, in cazul in care va construi si A3 pe Valea Prahovei, un hub de autostrazi. Dar din ce am vazut e un lucru rau, mai bine facem Pascaniul hub de autostrazi intre A7 si A8 ca si acolo sunt fabrici ce exporta de vreo 2 milarde de Euro.

Brasovul e la 150 km distanta de reteaua de autostrazi a Europei. Se termina SF-ul pe Sibiu-Fagaras in curand si se va scoate la licitatie, sa speram, proiectare+executie.

Pascaniul si restul Moldovei la ce distanta sunt?

Gendan

Ok, ne-am lamurit ca mihaionescu e un troll.
Hai sa nu ne facem ca am uitat motivele pentru care un anumit premier a inceput sa promoveze CoBra si A13, legandu-si mandatul de finalizarea CoBra.
Also, hai sa retinem un lucru important, subliniat si de voicul: multe vorbe in articole. Si Neaga si Serbanescu vorbesc, acum a mai aparut un nene director care, surpriza, ce face? Trage linii pe harta.
Multa presiune in continuare trebuie sa punem pentru orice informatie legata de contractul de SF pe A13. Despre traversarile Orientalilor, SF trebuie sa stim sa cerem, nu rute.

mihaionescu

Quote from: tom_sawyer on November 01, 2018, 11:08:36 PM
Iasi, Tg. Frumos, Pascani, Tg. Neamt, Tg. Mures = 5

Bacau, Onesti, Tg. Secuiesc, Sf. Gheorghe, Brasov = 5

Daca mergem pe acelasi rationament atunci A13 pleaca de la Sibiu, deci avem :
Bacau, Onesti, Tg. Secuiesc, Sf. Gheorghe, Brasov, Sacele, Ghimbav, Codlea, Fagaras, Sibiu = 10 si cele adiacente - Covasna, Tg 0cna,

Quote from: tom_sawyer on November 01, 2018, 11:08:36 PM

Brasovul e la 150 km distanta de reteaua de autostrazi a Europei. Se termina SF-ul pe Sibiu-Fagaras in curand si se va scoate la licitatie, sa speram, proiectare+executie.

Pascaniul si restul Moldovei la ce distanta sunt?

Pascaniul daca se va construi A7 va fi destul de aproape de reteaua de autostrazi. Daca se construieste A13, Moldova tot va fi legata la restul Europei. Moldova nu inseamna doar Iasi  Pascani, Suceava si Botosani.

Ca fapt divers nu prea inteleg ce are lumea cu COBRA. EU nu contest terminarea autostrazii Sibiu Pitesti, insa daca traficul pe valea Prahovei este de autostrada atunci de ce nu s ar construi si aici una. Ca se construieste in PPP, nici mie nu imi convine.

Nu sunt troll, sunt inregistrat pe acest forum de mai bine de 4 ani.

voicul

A durat 100 de ani sa faca 3 pasarele pe VP, cat o sa dureze o autostrada?

Revenind: la ora actuala nu prea conteaza la ce ii dau drumul, ci cam trebuie sa dea drumul al orice. A13, A8, A7.
Pentru ca oricum pana liciteaza, gasesc un castigator si se primeste AC ... aici vrobim cam de 1 an in caz fericit si 2 lejer.

Desi, inca odata: A13 nu exclude A8-ul, pe A13 il vad ca se va face in viitorul apropiat (parerea mea).

kumar

Se pare ca nu s-a inteles nimic din motivele pentru care se fac autostrazi si care este utilitatea acestora!

mihaionescu

Quote from: voicul on November 02, 2018, 08:18:46 AM
Desi, inca odata: A13 nu exclude A8-ul, pe A13 il vad ca se va face in viitorul apropiat (parerea mea).

Asa este, nici eu nu zic ca A8 nu trebuie construit, insa in situatia actuala este mai multa nevoie pe partea de jos decat prin munti. Plus ca A8 pina va primi toate avizele va dura cel putin 10 ani pina va fi terminat, daca nu si mai mult.

Quote from: kumar on November 02, 2018, 09:57:27 AM
Se pare ca nu s-a inteles nimic din motivele pentru care se fac autostrazi si care este utilitatea acestora!

Probabil ca nu. Eu cred ca o autostrada trebuie sa lege orasele importante a unei tari si mai apoi tara de vecinii ei.

dumbravaandrei

#519
A13 ni-l permitem sa-l facem pe bugetul national, fara co-finantare UE, si astazi. A8, fara mix de finantare international si finantare UE, nu o sa ni-l permitem nici peste 100 de ani, pentru ca prea o sa ni sa para ca rupem de la pomeni electorale sau alte parghii populiste. De aia trebuie dat bice pe fonduri UE cu A8 si in paralel da, poti incepe si A13. Daca te vad astia ca muncesti, mai mult ca sigur ca UE va deconta o parte insemnata si din A13.

Da, A13 si A8 nu se exclud, dar toate discutiile astea demonstreaza cat incompetenti, nepregatiti si lipsiti de viziune sunt cei care iau deciziile in tara asta. Si cat de idioti, prosti si calici sunt cei care ii mai si voteaza. In loc sa discutam despre solutii de finantare si distributie a investitiilor, plecam pe fente din astea.

TibiV

Quote from: mihaionescu on November 02, 2018, 10:58:18 AM
cred ca o autostrada trebuie sa lege orasele importante a unei tari si mai apoi tara de vecinii ei.
Nu atat orasele importante ale unei tari, cat regiunile ei, mai ales cand sunt seprate de bariere naturale...
Iar Iasiul este capitala Moldovei, trebuie legat de capitala Munteniei (A7) si a Transilvaniei (A8&A3).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mihaionescu

Si sa lasam fara autostrazi zone ce acum produc, au fabrici si au nevoie urgenta de autostrazi, doar pentru ca UE spune sa facem acum A8 si pentru ca diaspora nu are pe unde veni acasa.

dr4qul4

#522
aici gresesti.
Intai avem nevoie de legaturi intra-regionale  si apoi inter-regionale.
Iasiul trebuie legat intai de Bacau, si mai apoi de Cluj si Bucuresti. Exact asa cum Bucurestiul a fost legat intai de Pitesti, Ploiesti si Constanta, Timisoara a fost legata intai de Arad si Clujul va fi legat intai de Tg Mures si Alba Iulia.
Si Sibiul trebuia sa fie legat intai de Brasov. De fapt in acest caz, Clujul trebuia sa fie legat intai de Brasov, petru ca astea erau cele mai importante 2 orase din regiune.

Motivul pentru aceasta abordare se numeste eficienta. Adica beneficii maxime la costuri minime.

Daca logica ta (@TibiV) ar fi corecta, atunci Iasiul trebuie legat de Bucuresti.... prin Vaslui

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovideatza

#523
Quote from: mihaionescu on November 02, 2018, 11:55:17 AM
Si sa lasam fara autostrazi zone ce acum produc, au fabrici si au nevoie urgenta de autostrazi, doar pentru ca UE spune sa facem acum A8 si pentru ca diaspora nu are pe unde veni acasa.

Ce zona "care produce" ramane izolata daca se face A8 montan vs A13 montan?

A13 Sibiu-Brasov nu intra in aceasta discutie, e cumva clar ca trebuie/ se va face.
Si atunci Brasovul va fi legat de cam toate orasele principale din Transilvania prin Autostrada. (ia in calcul A1, A10 si A3). Problema va avea doar pe legatura directa spre Bucuresti, nu cu ocolire prin Sibiu, ocolire care intr-un termen de 10-15 ani va asigura si legatura pe autostrada cu Muntenia si Dobrogea.

Eu personal vad ca trebuie SF-uri pe ambele trasee montane, din care dat drumul la lucrari cat mai repede pe A8 half-profile si A13 half-profile/ zonele de tunel legate de DN actual.

Orice decizie se poate lua doar dupa ce avem traseu si SF-uri realizate in mod serios.
Pana atunci vorbim degeaba si starnim animozitati.

adiarc

Ca sa mai destind putin...Tibiv...dupa parerea mea ( sibian de generatii),Clujul e capitala Transilvaniei ( pe baza de cifre) :D
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura