Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 6 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Investigațiile geo sunt și la SF și nu sunt puține, dacă ne luăm după Eurocoduri. Opoziția e la Consitrans în primul rând, că ei vor trebui să facă 10 foraje de adâncime pentru tunel, nu CNAIR. Nu compara mere cu pere, nu are nicio legătură situația cu OS3. Acolo a fost o decizie CNAIR bazată pe costuri suplimentare dacă bine țin minte. Ocolul pe la Boița e de peste 10 km pe direcția principală de mers, poate tu ești de acord, dar analiza multicriterială care a luat și acest criteriu în considerare spune altceva.

Dagda

aha ... acum inteleg si eu strategia, proiectele nerentabile le ingropam prin PPP, iar cele rentabile oricum nu se fac pentru ca... timpul trece, leafa merge, deci de ce sa ne batem capu sa ne batem capu?!

Singura autostradă peste Carpaţii Orientali care se califică pentru finanţarea din fonduri europene este Braşov – Bacău (A13), rezultă dintr-o analiză realizată la cererea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în cadrului programului de asistenţă PASSA, încheiat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI).

http://www.economica.net/autostrada-unirii-a8-moldova-targu-mures-iasi_160083.html

horatiu.cosma

#497
Incredibil, ce mizerabili...

Deci CNAIR a tras 4 linii pe harta si a facut o "analiza multicriteriala" pe baza lor din care rezulta:

3 linii sunt scumpe, nerentabile, nu vor primi niciodata acord de mediu, nu se califica pentru fonduri europene (de parca ei decid asta, nu UE) si multe alte dezavantaje, iar a patra linie e mirobolanta, splendida, ieftina, fezabila, va primi cu siguranta bani europeni (desi e la coada Masterplanului agreat cu UE).

Cica 3000 ar avea MZA A8, cat un drum judetean. Am mai vazut analize cost-beneficiu si multicriteriale masluite grosolan la Sibiu-Pitesti si chiar pe alocuri Sibiu-Fagaras, astfel incat sa iasa ce trebuie, dar asta cu 3000 MZA e chiar strigatoare la cer.

Sunt sigur ca BEI/Jaspers nu au girat mizeria asta fara niciun fundament tehnico-economic, deci cnair minte cu nerusinare si aici.

Se tot joaca cu focul pentru a fugi de raspunderea lansarii SF-urilor si derularii profesioniste a proiectelor, dar moldovenii au sange iute, nu va ramane asa, cu siguranta. O sa ajunga sa regrete toate tampeniile care le fac acum, toata bataia de joc, ascunsul cu capul in nisip, aruncarea cartofului la Comisia de Prognoza, promisiunile neonorate etc.

Ionut

Trebuie sa iasa PPP Ploiesti-Comarnic-Brasov, prieteni. Old habits die hard.

Allex

Pentru o "analiza (?)" corecta trebuiau sa ia in calcul A8 Ditrau - Targu Neamt (sau Pascani) versus A13 Bacau - Brasov. A8 de la Iasi pana la Pascani va trebui construit indiferent de traseul pe care il vor alege. Au comparat, ca de obicei, mere cu pere.

Targu Mures - Sighisoara - Bacau -> WTF?? Asta din ce palarie au mai scos-o? Probabil i-a dat cineva peste mana celui carte tragea liniile pe harta cu carioca. Despre Cluj - Suceava nici nu are rost sa discutam, numai un corijent (mai bine zis repetent) la Geografia Romaniei ar putea veni cu astfel de trasee. Sa nu zica lumea ca nu au luat in calcul mai multe "variante de traseu".

Initial cand am vazut titlul articolului ma aprinsesem rau, dar dupa ce l-am citit m-am calmat. Acest articol este o mizerie si ar trebui sters in urmatoarele doua ore.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

pasadia

Dane, daca tot ai "inteles" strategia, nu iti doresti sa o si citesti? Hai, pune pe cabinetul parlamentar solicitarea de a fi facuta publica, sa o vedem si noi. Caci asa, conspiratita economica.net e grozava dar nu ma incalzeste cu nimic...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

^^
Simt o anumită conotație... nu chiar prietenoasă în unele mesaje (inclusiv ăsta). Ceva nu îți chiar convine, dar maschezi nemulțumirea în ironii și aluzii răutăcioase. Ai numărul meu, există PM, dacă e vreo nemulțumire de interes general se poate exprima și pe vreun topic public de aici. E făcut deja draftul pentru interpelare.

pasadia

@ horatiu: Nu e la adresa ta, e la adresa lui dagda (e si el consilier pentru un parlamentar). Si da, stiu, nu am vreo dovada clara in sensul asta si chiar daca as avea nu e corect sa-l desconspir astfel pentru ca ... am numarul lui de telefon si as putea sa-i zic ce am de spus astfel. Dar vezi tu, ma simt responsabil pentru ca eu l-am adus si pe SSC si pe PUM (pe primul user cred ca a primit si ban de la Ionut). Si pe de alta parte refuza sa joace cinstit - arunca doar niste mesaje ocazionale, pe cateva teme, si atat. Ma lipsesc de asemenea contributii, mai ales din partea cuiva care stiu ca poate mai mult de atat.

Dagda

Nu am primit ban, am decis sa "ma retrag".
De ce am facut asta? pai... nu simteam ca se rezoneaza ideile mele, si nici nu vedeam vreo sansa de reconciliere.
Observ destul de multa vehementa aici pe forum, fiecare are parerea lui si cauta sa si-o argumenteze... nici vorba de vreo schimbare de opinii, chiar daca exista argumente.

Poate "arunc mesaje ocazional", dar asta doar pentru ca sunt curios sa vad cum evolueaza discutile, cat de agreata este sau nu o anumita idee.

Nu inteleg ce inseamna sa joc cinstit?

Sa stii ca si eu observ ca desi rezonam din multe puncte de vedere, ai o oarecare antipatie personala fata de mine, poate mi-o merit nu zic ca nu, sau poate ca doar mi se pare.

Ionut

Rugamintea mea ar fi sa rezolvati discutiile astea pe privat. In niciun caz aici pe thread-ul A13. :) Deci, daca putem sa revenim la autostrada noastra draga.

Stiu ca nu v-am dat niciun semn despre SF Sibiu-Fagaras din simplul motiv ca nu am informatii noi... dar daca o sa castigam la CAB studiul de fezabilitate, o sa primiti noutati. :) Poate intre timp mai aflam una-alta, desi nu inteleg de ce atata secretomanie.

TibiV

Mi se pare SUPER ( :lol:) ca pe un forum de INFRASTRUCTURA am ajuns sa ne "devoalam" vechi simpatii sau antipatiii...
Adevarat, off-topic...dar legat de subiect...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Quote"The big cities need to be connected to western highway network. More clever approaches are necessary in this field, like connecting Brasov to Sibiu instead of trying to go over the mountains," he said.

SURSA

JUVENTUS_1

The order of my priorities according to my own interest: 1.A7; 2.A13; 3.DX Bacau - Piatra Neamt; 4.A8; 5.Other.

voicul

Mergea si pe topicul de A8.

Schimbare de strategie pentru autostrada care va lega Moldova de Vest? Pică A8 de la Târgu Mureș, răsare A13 Brașov - Bacău

Autostrada A8 de la Târgu Mureș spre Moldova, tronsonul peste munți care ar trebui să lege regiunea de Transilvania și de Vest, ar putea fi anulată sau amânată pe termen lung. În locul său ar urma să fie prioritizat un proiect pe valea Oituzului - autostrada A13 Brașov - Bacău, potrivit unei analize a autorităților. Schimbarea, dacă va fi concretizată, ar fi prima modificare majoră a Master Planului de Transport, documentul strategic adoptat în urmă cu doi ani și care era menit să asigure stabilitatea în planificarea proiectelor de infrastructură. Motivul schimbării? A8 pe partea montană costă prea mult, chiar și dacă ar fi realizată pe bani europeni, dar atât opoziția, cât și societatea civilă dezaprobă intenția și acuză că mutarea ar fi făcută doar pentru a atrage trafic pe viitoarea autostradă Brașov - Comarnic - Ploiești, un proiect pe care statul insistă - pentru a patra oară - să-l facă prin parteneriat public-privat.

Informația pe scurt:

    - Autoritățile de la Transporturi au în curs o analiză cu specialiști de la BEI pentru identificarea de rute alternative și fezabile prin care să fie legată Moldova de Ardeal. Motivul? A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț ar costa circa 7 miliarde de euro, mult mai mult decât fondurile europene puse la dispoziția României.

    - Analiza, care ar urma să fie prezentată până la final de an, va prezenta foarte probabil ca proiect preferat autostrada A13 de pe Valea Oituzului, între Bacău și Brașov (cu o continuare spre Făgăraș).

    - Dacă această schimbare de prioritate a proiectelor va fi însușită de autorități, s-ar concretiza practic prima modificare majoră a Master Planului de Transport adoptat în 2016, un document strategic, cerut de Comisia Europeană, menit să asigure o coerență și stabilitate în planificarea și finanțarea proiectelor de infrastructură, indiferent de câte guverne se schimbă.

    - În Master Plan, A8 este cotată mai bine decât A13 și are un cost estimat la jumătate din ce a reieșit într-un studiu mai vechi. Ambele proiecte nu sunt însă deloc mature: pentru A8 trebuie revizuit din temelii SF-ul, iar pentru A13 trebuie făcut un SF de la zero.

    - Culmea e că anularea sau amânarea pe termen lung a tronsonului A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț se bate cap în cap cu un alt plan al Guvernului: realizarea tronsonului A8 Tg. Neamț - Iași - Ungheni printr-un Parteneriat Public Privat. În plus, realizarea integrală a A8 din fonduri europene este subiectul unui proiect de lege în curs de aprobare în Parlament.

    - Intenția deprioritizării A8 și promovarea soluției A13 este dezaprobată de două asociații din domeniul societății civile. Aceastea susțin că A13 este împinsă în față pentru a aduce trafic pentru autostrada de pe Valea Prahovei (Brașov - Comarnic - Ploiești), un proiect pe care statul român se încăpățânează să-l facă printr-un Parteneriat Public Privat, după trei tentative eșuate în ultimii 15 ani.

    - Și opoziția condamnă intenția Transporturilor de a schimba autostrada care ar urma să traverseze Carpații spre Moldova. Cătălin Drulă, deputat USR: ,,Asistăm la o nouă încercare de a bloca autostrada A8 Tg. Mureș-Iași [...] Este o obsesie a guvernărilor PSD - a făcut-o Dan Șova, acum o face și Lucian Șova. [...] Master Plan-ul spune clar că A8 este prioritar. Se tot scoate în față costul foarte mare, deși nu avem un studiu de fezabilitate bine făcut care să estimeze aceste costuri cu precizie. Și să aleagă acele soluții și compromisuri inteligente"

Articoul e lung, se mentioneaza si pozitia API, dar fiind multa vorbe inca (ca nici SF-uri nu sunt), nu il pun aici. Gasiti restul: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22789936-euroimpact-schimbare-strategie-pentru-autostrada-care-lega-moldova-vest-pic-a8-rgu-mure-sare-a13-bra-bac.htm