Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Suport public va avea si nu este vorba de favorizarea CoBra in detrimentul PiSi. Vor avea inclusiv surse de finantare separate (una de la buget, alta din fonduri europene).
Faptul ca Fagaras (gluma de Calea Bucuresti - nici comuna, nici oras, bun venit la Fagaras) nu are centura nici la ora actuala se datoreaza EXCLUSIV primariei Fagaras.
Din punct de vedere al conectivitatii A13 este critica pentru cel putin alte TREI trasee: Fagaras - Sighisoara - Tg Mures, CoBra si Brasov-Bacau. De asta, din punct de vedere strategic trebuie facuta ACUM si nu dupa 2025. CoBra ce e drept, mai poate sa astepte inca 10 ani, nu va fi tragedie cu exceptia week-end-ului. In schimb A13 este critic pentru industrie si mai ales pentru judetele limitrofe Brasovului chiar ajungand ca raza de influenta pana la Bacau / Focsani. Argumente are mai mult decat suficiente.
Singurul pericol pentru A13 e sa se trezeasca Bucurestiul si sa planga dupa faptul ca pentru tara (adica bucuresti - ei nu gandesc mai departe de Potigrafu) e mai important ca lumea sa nu intarzie la schi decat sa dam drumul la zone deja industrializate si care produc.
Sa nu uitam ca din lipsa de A13 pana acum, noi ca tara am pierdut:
1) Fabrica Jaguar-LandRover (2015. investitie de 700 mil Eur, acu se va face in Cehia)
2) Fabrica Airbus Structures (2013. investitie de 300 mil Eur, acu se va face tot in Cehia)
3) Extinderea liniilor de productie a actualelor fabrici din automotive (2010-2016, investitii preconizate la cel putin 180 mil Eur, poate se mai razgandeste INA pana in aprilie si totusi vor face ei o extindere)
Si multe alte investitii de tipul Hub / Fabrication Just in Time.
La o privire asa rudimentara pentru faptul ca nu am investit unde trebuie 200 mil. Eur, numai din investitii s-a pierdut 1mld. Nu mai zic de alte efecte economice pe orizontala dar mai ales pe verticala.
Asta cred ca trebuie explicat. CoBra nu va aduce decat turisti din Bucuresti si atat.
Bunastarea economica a judetului Brasov NU tine de Bucuresti. Tine de colaborarea cu vestul si in special cu jud Sibiu, Alba si Cluj.
Asa ca A13 cat mai repede mai ales ca A10 nu mai dureaza chiar foarte mult si va fi gata. Ar fi prima autostrada care va aduce cu adevarat accesul transportului industrial pana in mijlocul tarii creand cu adevarat mai multe oportunitati si marind aria de oportunitate pentru investitii (care la drept vorbind, astazi este restransa numai la judetele Bihor, Arad, Timisoara, Alba si Cluj).
Avantajele economice ale unui A13 sunt incomensurabile fata de alte proiecte. Vorbim de conectarea unei zone DEJA active din punct de vedere economic.

vancouver

QuoteSuport public va avea si nu este vorba de favorizarea CoBra in detrimentul PiSi. Vor avea inclusiv surse de finantare separate (una de la buget, alta din fonduri europene).

Comarnic Brasov are finantare europeana. De cate ori trebuie sa mai repet. Parca sunteti turbati cu finantarea de la buget. Aberatii inventate de guverne trecute ca sa justifice ca nu se poate altfel decat prin concesiune, etc... Ca sa se poata fura. Ploiesti - Brasov este in Master Plan pe un loc fruntas, nu departe de Sibiu-Pitesti. Era dintotdeauna pe TEN-T comprehensive si UE nu a spus niciodata (nici acum 10 sau acum 20 de ani) ca nu o finanteaza, ci doar a insistat sa facem prima data ceea ce s-a convenit initial si care este pe drumul mai scurt si la altitudine mai mica, resp. coridorul 4 pe la Sibiu - Pitesti.

Iar Sibiu-Brasov este de asemenea pe fonduri europene si se poate face, doar ca evident, ca si orice alt proiect in faza incipienta, va dura ca. 10 ani pana sa fie gata (4-5 faza de pregatire, studii, proiectare si 4-5 ani constructia - in fiecare caz din cei 4-5 ani, 1-2 sunt pentru licitatii).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan027

Quote from: vancouver on November 18, 2016, 01:48:28 PM
Iar Sibiu-Brasov este de asemenea pe fonduri europene si se poate face, doar ca evident, ca si orice alt proiect in faza incipienta, va dura ca. 10 ani pana sa fie gata (4-5 faza de pregatire, studii, proiectare si 4-5 ani constructia - in fiecare caz din cei 4-5 ani, 1-2 sunt pentru licitatii).

Sa fim putin mai optimisti, schimbam denumirea autostrazii (sau numerotarea cum ii zice) din 13 in 99 si o facem in 4-5 ani.  O:-)
1-2 pt studii si proiectare, 1 pt licitatii, 1-2 pt constructie  :D

SILVIUFG


Bogdan_Cluj

Quote from: dumbravaandrei on November 18, 2016, 01:25:07 PM
[...]
La o privire asa rudimentara pentru faptul ca nu am investit unde trebuie 200 mil. Eur, numai din investitii s-a pierdut 1mld. Nu mai zic de alte efecte economice pe orizontala dar mai ales pe verticala.
Asta cred ca trebuie explicat. CoBra nu va aduce decat turisti din Bucuresti si atat.
Bunastarea economica a judetului Brasov NU tine de Bucuresti. Tine de colaborarea cu vestul si in special cu jud Sibiu, Alba si Cluj.
Asa ca A13 cat mai repede mai ales ca A10 nu mai dureaza chiar foarte mult si va fi gata. Ar fi prima autostrada care va aduce cu adevarat accesul transportului industrial pana in mijlocul tarii creand cu adevarat mai multe oportunitati si marind aria de oportunitate pentru investitii (care la drept vorbind, astazi este restransa numai la judetele Bihor, Arad, Timisoara, Alba si Cluj).
Avantajele economice ale unui A13 sunt incomensurabile fata de alte proiecte. Vorbim de conectarea unei zone DEJA active din punct de vedere economic.
Foarte buna analiza. +1

Ionut

Se face A13 intr-un viitor destul de apropiat (intre Sibiu si Brasov, ma refer).

Pe ce ma bazez? Se gandeste nodul Boita de pe A1 Sibiu-Pitesti astfel incat sa permita conectarea A13 cu A1. Sunt doua variante de lucru: bretelele A13 sa fie DEJA incluse in proiectul A1 Sibiu-Pitesti (nod Boita) (varianta pe care eu o prefer si majoritatea celor normali la cap) si a doua varianta, mai ieftina, doar proiectarea nodului Boita astfel incat bretelele A13 in nod sa poata fi executate sub trafic (avand in vedere ca sunt sanse sa circulam pe A1 Sibiu-Boita inainte de A13).

pasadia

Contract pentru SF pe Sibiu (Boita) - Fagaras suspendat inca. Nici o informative cu privire la SF-ul pe Fagaras - Brasov (deh, bucata din autostrada Transilvania dintre Ungheni si Bors a mai beneficat de o reactualizare de SF, de o noua documentatie pentru AM, etc... in vreme pe cealalta parte din autostrada Bechtel nu s-a mai uitat nimeni - ca atare imi permit sa cred ca nu avem SF util pentru Fagaras - Brasov.

Asa ca da-mi voie sa ma indoiesc la mesaje precum cele de mai sus. Pun si pariu daca e cazul: Sibiu - Brasov nu va fi terminat pana in 2022. De fapt as pune 2025, daca e sa fiu sincer.

myid

 ^^
:(, tristul adevar .
+1

Nu pot sa pricep de ce am pierdut ultimul an si jumatate si de ce SF-urile pentru Sibiu -Brasov sunt inca blocate.
Iar ajungem la sfarsit de calendar de program fara absorbtie 100%.

ddfab

^^^ pot niste prieteni de pe la sursa sa ne dea ceva vesti?  ;)

cricric

Quote from: Ionut on December 08, 2016, 07:00:00 AM
Se face A13 intr-un viitor destul de apropiat (intre Sibiu si Brasov, ma refer).

Pe ce ma bazez? Se gandeste nodul Boita de pe A1 Sibiu-Pitesti astfel incat sa permita conectarea A13 cu A1.
Faptul ca-l fac future proof nu inseamna automat ca se va continua curand. Pacat de Sibiu-Fagaras, pentru ca ar fi acoperit gaura din anii urmatori.


Ionut

Autostrada Sibiu-Făgăraș, "castana încinsă" aruncată noului guvern

"Castana încinsă" a fost aruncată în joc de guvernarea tehnocrată cu doar câteva zile înainte de învestirea Guvernului PSD. După ce a suspendat revizuirea studiului de fezabilitate pentru Sibiu-Făgăraș în noiembrie 2015, din lipsă de fonduri, CNAIR a anunțat, acum, că s-au găsit resursele necesare și că proiectul se va relua. Decizia are aplicabilitate din 17 ianuarie 2017. Tronsonul Sibiu-Făgăraș, parte din autostrada Sibiu-Brașov, nu se regăsea, însă, în promisiunile de campanie ale PSD, în ceea ce privește infrastructura.

CNAIR a anunțat deja, potrivit forumului de specialitate PeUndeMerg.ro, reluarea contractului suspendat la finalul lui 2015. "Având în vedere că a fost identificată sursa de finanţare pentru acest obiectiv şi solicitarea prestatorului cu privire la perioada de timp necesară Asocierii pentru a se mobiliza, în vederea demarării serviciilor rămase de executat, ridicarea suspendării îşi va face efectul începând cu data de 17 ianuarie 2017", se arată într-un document al CNAIR, publicat pe forumul de infrastructură. Revizuirea are o valoare de peste 3,6 milioane de euro. Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene pentru Dezvoltare Regională (FEDR 85%) și Bugetul de Stat (GOR 15%).

TurnulSfatului.ro

SILVIUFG

Aparatul meu foto abia asteapta sa vada ,,treaba" pe Sibiu-Fagaras.  :D

adiarc

astazi ,la iesirea din localitatea Ileni catre Fagaras ,am vazut o masina de Geostud care facea foraje,chiar langa drum,posibil pentru SF-ul aferent variantei ocolitoare a Fagarasului ( e doar o supozitie personala ).

Are cineva mai multe informatii ? SilviuFg,NGC20 ??
Multumesc anticipat.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

#134
Pai mai intai ar trebui sa intrebi daca au de-suspendat contractul ce il au cu AECOM pentru SF-ul Fagaras - Sibiu (care include in mod normal si ocolitoarea Fagaras).

Caci daca fac alt SF separat (asa cum ai putea deduce din acel angajament al DRDP BV de a construi in regie proprie centura Fagaras), atunci cred ca ar fi trebuit inainte de a contracta acest serviciu sa anuleze celalalt contract ce are parctial acelasi obiect.