Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

adiarc

bravo Silviu ...ma bucur ca mi s-au adeverit banuielile,dar sincer credeam ca e ceva legat de trambitata centura,planificata de Primaria Fagaras.....A13?esteeeeeee...chiar mult mai bine decat ma asteptam.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

SILVIUFG

Iti multumim Adi ca ne-ai aprins ,,scanteia" cu acea informatie. Nu avea cum sa fie centura primariei ca aia e pe langa Olt pe partea de nord a orasului. Eu lucrand in presa mai am nevoie de ceva ,,sapaturi" sa putem da si o stire mai oficial informata maine. Vom incerca maine sa dam de cineva de la Geostud sa ne confirme oficial ca lucreaza pentru SF-autostrada. In presa nu pot da stirea pe spusele celor de pe camp. Nu inteleg insa cum de nimeni din presa din Fagaras nu sufla o vorba. Credeti-ma ca nu poti da o besina (scuzati expresia) in oras fara sa stie ei. E un pic de oras dar cu o gramada de ziare , tv-uri locale, radio-uri. Eu lucrez la doua radio-uri si mai sunt doua. Ma rog.... Eu unul sunt curios ce va fi in viitor pentru ca Primaria vrea neparat sa faca centura pe la Olt ca si cum n-ar sti nimic de SF-ul asta. Poate nu au incredere ca intr-adevar se va face ceva sau tot ce fac acum e doar gargara pentru capital de imagine. Nu stiu... Daca mai aflu ceva va tin la curent.

cricric

@Silviu
Intreaba de stadiul in care se afla. De unde s-au apucat, au venit dinspre Talmaciu spre Fagaras, etc.

Ionut

#153
Silviu, așteaptă un pic poate dau eu niște informații mâine.
Vorbesc eu la Geostud, avem o relație stabilita acolo.

NGC

Am primit si eu o confirmare ca se ocupa de foraje pentru A13, dar sa asteptam mai bine sa ia Ionut legatura oficial cu ei.

SILVIUFG

Ok. Am inteles Ionut. Asteptam informatii.  ;)

pasadia

Daca tot puneti intrebari, incercati sa aflati cum si unde au de gand sa faca capatul estic. Mai exact: aici vorbim de SF pentru A intre Boita / Talmaciu - (probabil) Mandra, menit sa inlocuiasca SF-ul vechi de DX facut pentru tronsonul A3 (zona Mandra) - Sibiu. Deci ambele capete se schimba, iar daca capatul vestic trebuie corelat cu SF-ul pentru PiSi, capatul estic teoretic nu au de ce sa il mai coreleze (in conditiile in care Autostrada Transilvania nu exista in zona). Deci proiectul asta ar trebui sa propuna o legatura in DN1, legatura care sa permita intr-un viitor indepartat continuarea spre Brasov. 

Tare as vrea sa aflu unde vor face aceasta legatura, care va fi capatul estic al acestui SF: DJ104B, DC 66A, DN73A sau DN1 undeva intre Sercaia si Persani? Ultima varianta ar fi cea mai buna, dar imi e greu sa cred ca vor ajunge pana acolo.

Ionut

Știu deja ca SF PiSi este corelat la Boita cu SiBra. Dar nu știu cate pot afla de la Geostud, ei mai mult se baga pe studiile geo, nu fac cap-coada SF-uri. Vad ce pot afla.

dr4qul4

important e sa faca o centura la Fagaras, cu noduri definitive sau macar un nod si o descarcare temporara la unul din capete, direct in DN1.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Plimbaretu

Eu cred ca A13 ar fi urmatoarea prioritate dupa A1, A10 si ceea ce s-a inceput deja din A3. Leaga Brasovul la ceea ce exista deja si face legatura cu Moldova traversand Carpatii Orientali prin pasul care pare cel mai accesibil. Pasul Oituz, la 866 m. este probabil calea cea mai simpla, cu costurile cele mai mici, termenele cele mai accesibile si traseul cel mai usor de intretinut dupa realizare.
As propune insa o modificare: in loc sa mearga la Bacau, A13 ar trebui ca la iesirea din munti sa se indrepte spre A7 pe drumul cel mai scurt (dar care sa si fie realizabil). Probabil ca ar trebui sa faca jonctiunea undeva in zona Sascut. Ar fi astfel mai simplu de mers catre Galati/Braila care impreuna au pe la 450000 locuitori si s-ar da eventual si o noua viata combinatului de la Galati care ar putea livra mai usor piese mari catre Transilvania. Iar ocolul catre Bacau nu ar fi prea mare.
Portiunea care ar trebui facuta prima ar fi Brasov-Fagaras. Ar fi grozav sa existe o alternativa mai usoara la traversarea Persanilor.
Eu nu cred in A8. Pentru mine portiunea de A8 dintre Targu Mures si Targu Neamt este foarte dificila daca ne gandim la istoria constructiilor de pana acum si la experienta pe care o avem. Acea bucata ar traversa trei lanturi muntoase prin zone slab populate si cu foarte putine legaturi la drumuri existente.  Ma astept la mari probleme de mediu si la necesitatea constructiei unor tunele serioase. Noi nu am facut pana acum nici macar 1 m. de tunel la nivel de autostrada. Probabil ca acolo va fi imposibil sa se construiasca in timpul iernii. Realist, poate in 10-15 ani sa fie gata. Cealalta portiune, intre A7 si Iasi/Ungheni ar trebui facuta cat de repede, dar nu ma astept sa fie usoara. Cred ca va fi mai dificila decat A10.

pasadia

#160
Eu ce stiam de la AECOM (cei care fac SF-ul) din 2015 era ca CNADNR-ul de pe atunci trebuia sa le avizeze unul din cele 6 trasee propuse (unul era pe la  nord de Olt, celelalte 5 pe la sud). Din moment ce acum fac studiile geo imi inchipui ca a fost avizat un anumit traseu, deci asta ar trebui sa insemne ca stie si Geostud cam pe unde se termina proiectul.

LE: @ draqula: proiectul asta cel mai probabil NU va intersecta DN1 deloc, mentinandu-se tot timpul mai la sud cu 5 pana la vreo 15 km. Nodurile / descarcarile se vor face in drumuri locale sau judetene (plus probabil un nod in DN7C - Transfagarasan). Continuarea spre Brasov, suspectez eu, va intersecta DN1 o singura data, la vest de Persani, urmand ca apoi A13 sa ramana la nord de DN1. Din cauza asta logica mea ar plasa capatul la acea intersectare a traseului cu DN1.

SILVIUFG

Asa cum cred si sper si eu se va incepe cu centura Fagarasului. Spre Brasov nu cred ca se vor duce prea mult . Cel mai probabil va fi facut un drum nou de legatura intre A13 si DN1 intre Fagaras si Mandra. Spre Brasov trebuie facut Sf iar contractul cu Aecom cred ca se opreste unde am zis, intre Mandra si Fagaras.

dumbravaandrei

Nu-i cam devreme sa intrebam de traseu? Ca poate descopera unobtanium pe acolo si trebuie sa mai faca modificari... sau s-o mai trezi cj Brasov ca prea trece pe langa case si va trebui sa mute traseul nitel (vezi cluj)
In alta ordine de idei
1. Cu siguranta inainte de Fagaras dinspre Brasov se va putea urca pe autostrada. :banana:
2. Stiind ca autostrada nu e chiar asa de departe, poate se mai calmeaza soferii, acceptam cu drag mcv-uri in cascada cat doreste politia...
3. Da. Trebuie facuta cat mai repede si sa ajunga cat mai aproape de bv
4. Poate in al 12-lea ceas se trezesc si cei de la CJ Bv cat si Sb si poate or sa inteleaga ca e mai util si mai bine sa-si stranga mainile si sa munceasca impreuna decat sa-si dea palme dupa ceafa. Poate invata Brasovenii ceva din tandemul SB-AB

cricric

@pasadia: sau autostrada se termina undeva intre Rausor si Mandra, urmand ca sa fie legata (prin nod) printr-un drum de legatura cu DN1(giratoriu). Iar cand va fi, se poate lucra mai departe, fara sa incurce traficul.
Optimal ar fi sa faca pana in DN1. Sa se termine in drumurile alea locale enumerate de tine ar fi total nepractic. N-ai pe unde baga tirurile de pe DN1 prin Mandra, de exemplu.

Ionut

Nu am uitat de ce am promis. Pana acum am avut eu treaba si nu am putut vorbi la Geostud. Rabdare, sa dau de cine trebuie. :D