Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

Geri

#2775

Offtopic din zona de intersectie A3 - A13

Autostrada Ploiești-Brașov : Guvernul aprobă indicatorii tehnico-economici pentru ,,ciotul" de 5 kilometri Cristian-Codlea

Guvernul urmează să aprobe marți, 14 mai 2024, indicatorii tehnico-economici pentru ,,ciotul" Cristian-Codlea al Autostrăzii A 3 Ploiești-Brașov.

Valoarea estimată este de peste 700 milioane lei, iar durata de execuție este de 2 ani.

După aprobarea Proiectului, CNAIR poate lansa licitația pentru lucrări.


,,Prin prezentul proiect de act normativ se urmărește reaprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenți obiectivului de investiţii ,,Autostrada BucureştiBraşov km 0+000 – 173+300", ca urmare a revizuirii și completării Studiului de Fezabilitate din 2006 aferentă Sectorului 5 Cristian – Ghimbav precum și modificarea anexei nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 507/2006 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii Autostrada BucureştiBraşov km 0+000 – 173+300, respectiv Sectorul 5 Cristian – Ghimbav, inclusiv cu redenumirea locației de final, respectiv în zona Municipiului Codlea." se arată în Nota de Fundamentare a actului normativ.

tom_sawyer

Quote from: Alexandrei22 on April 30, 2024, 12:28:58 PMAm desemnat câștigătorul pentru contractul necesar finalizării Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii #Brașov - #Bacău!

După semnarea contractului, CONSITRANS SRL va avea la dispoziție 81,2 milioane de lei (fără TVA) și maximum 24 de luni pentru completarea acestui #StudiudeFezabilitate.

Se pare că nu s-au depus contestații.

mirceaeliade

Quote,,Sunt loturi acum licitate pe PNRR, am toată situația trimisă, e o porțiune care va fi de 6,5 miliarde euro. Încerc cu domnul Grindeanu, să vedem pe acest exercițiu financiar pe care l-am început, să vedem cât mai putem prinde, se pot face, totuși, și împrumuturi... Spitalul regional are parte din PNRR, din fonduri europene, dar are și componentă BEI. Cu cât prindem componente din fonduri europene, pe urmă putem veni cu împrumuturi pe BEI. Nu închidem cercul, și aici aveți dreptate perfectă. E evident că A8 este în direcția corectă și, anul acesta, vom finaliza 147,8 km care vor fi dați în circulație, așa am gândit și cu constructorul, și cu domnul Grindeanu, să-i dăm în circulație. Nu se închide cercul fără A7, A8 și, nu în ultimul rând, trebuie închis și A13 între Bacău și Brașov", a comentat premierul.
www

GAC

La atatea loturi in paralel nu vad cum am putea fara imprumuturi.
Ideea e de timing. Curand o sa scada bancile centrale dobanzile, in semn de victorie asupra inflatiei, dar sunt sanse sa ne trezim in recesiune, iar la recesiune e vremea cand creditorii devin mult mai selctivi la calitatea proiectelor pe care le finanteaza si tare ma tem ca o recesiune va scoate in evidenta multe gauri negre din buget (care vor determina o crestere a riscului de tara si implicit a dobanzilor pe care statul le va plati la un potential imprumut).
Prin urmare ar trebui ca aranjamentele pentru un imprumut sa fie facute de pe-acum, ca sa prindem inca niste conditii de finantare bune. De asemenea, daca economia duduie, nu te obliga nimeni sa tragi acel imprumut, dar daca lucrurile incep sa mearga rau, lipsa acelui imprumut risca sa puna pe hold intregul efort de dezvoltare al infrastructurii.
Uneori, trebuie sa alegem raul mai mic. Daca nu ne imprumutam pentru a tine economia in miscare, ne vom imprumuta pentru pensii si salarii.

hefaistos

#2779
Împrumutul e luat si garantat de statul roman, nu contează proiectele finanțate. Sau, ma rog, contează mai puțin.
Problema e la deficit. Cheltuiala finanțată prin împrumut tot cheltuiala este, și se aduna la deficit.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

shift2rail

^ unica modalitate de a conturna deficitul bugetar este... PPP off-budget.

Eurostat (ESA 2010), defineste conditiile sub care un proiect PPP/ concesiune poate fi lasat in afara deficitului/datoriei publice; esential, ( i) partenerul privat pastreaza riscul constructiei si (ii) minim 50% din veniturile proiectului tb sa provina din taxe platite direct de utilizatori.

Imho, auto Comarnic-Bv e singurul proiect transport care se poate incadra in aceste criterii.

dr4qul4

partenerul privat ar trebui sa gaseasca si finantare si e cam dificil cand mai putin de 50% din venituri sunt garantate.
Si mai dificil va fi de estimat valoarea exacta a proiectului, pe un SF de 2 lei.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

^^greșit. Singura modalitate de a stăvili deficitul este să te oprești să faci împrumuturi pentru cheltuieli curente (salarii, pensii, venituri sociale). La ora actuală ne împrumutăm pentru cheltuieli curente deoarece statul se încăpățânează să nu colecteze banii datorați prin taxe și impozite. Pentru că scutiri la neamuri și prieteni, pentru că mulți cu putere de decizie trăiesc bine din evaziune, corupție și matrapazlâcuri. Să nu uităm că gradul de colectare este în continuare la sub 30% din PIB, în condițiile în care media europeană e pe la 40%. Dacă am ajunge la nivelul mediei, ar însemna să avem un plus la buget de minim 32 miliarde euro / an. Numai cu banii suplimentari dintr-un an ai închis orice capitol de infrastructură deschis acum.


Dacă ai fi o țară cât de cât normală, tocmai, că te-ai împrumuta doar pentru investiții. Aspectul frumos al unei investiții bine planificate e că produce valoare mult mai mare decât dobânda pe care o plătești pentru finanțarea acesteia. Dacă o gândești bine, practic orice împrumut l-ai lua ar fi ,,free money".

O imensă problemă pe care România o are la ora actuală e că nu ne putem opri din a ne împrumuta pentru plata de cheltuieli curente. Din ultimele cifre peste care m-am uitat, ponderea către investiții din împrumuturile luate în ultimii 4 ani, este sub 25%. Ori, în condițiile astea deficitul nu poate decât să crească.

Personal sunt extrem de uimit cum încă mai pot ține frâu deficitului și să ne finanțăm cât de cât în condiții semi-decente.

naivu

Și dacă s-ar muta jumătate din bugetul PNDL (care în mare parte sunt investiții inutile din care să tragă ceva și autoritățile locale) la MT, deja am vorbi altfel despre câte proiecte de infrastructură pot fi finanțate în paralel  :) .
Și bineînțeles, dacă nu s-ar mai risipi pe prostii, s-ar găsi buget pt mult mai multe!

Feri

QuoteCNAIR a primit șapte oferte de la consultanți la contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 2 al Autostrăzii A 13 Sibiu-Făgăraș.

După deblocarea licitației despre care Economedia a scris aici, ofertele au fost depuse la termen, luni, 20 mai :

1. Ofertant unic : IRD ENGINEERING,

2. Ofertant unic : PROYAPI MUHENDISLIK VE MUSAVIRLIK ANONIM SIRKETI,

3. Asociere : Italconsult S.p.A. (Leader),K-BOX CONSTRUCTION DESIGN

4. Asociere : CONSITRANS (Leader),GESTION INTEGRAL DEL SUELO SL,

5. Asociere : SEPTEMBRIE CONSULTING (Leader),PEYCO PROYECTOS, ESTUDIOS Y CONSTRUCCIONES, S.A.,

6. Asociere : EUROCERAD INTERNATIONAL (Leader),INITIATIVE EXCLUSIV CONSULTING MANAGEMENT,BOTEK,

7. Asociere : TECNIC Consulting Engineering Romania (Leader),ACTIV PROIECTARE INFRASTRUCTURĂ S.R.L.,

Loturile 1 și 2

CNAIR a emis ordinul pentru începerea etapei de proeictare cu data de 26 februarie 2024 (detalii aici), însă Makyol începuse în avans forajele geotehnice. Pentru Lotul 1, pe 9 aprilie au fost depuse 5 oferte pentru supervizare de la proiectanți.

Lotul 3

Arpașu de Jos (DN 1)- Sâmbăta de Sus (18 km. lungime) are ordin pentru proiectare dat începând cu octombrie 2023. Pe 4 aprilie au fost depuse 4 oferte de la proiectanți pentru dirigenție de șantier. Evaluarea ofertelor este estimată pentru începutul lunii iulie. Dacă se depun contestații este puțin probabil ca lucrările să înceapă la toamnă cu supervizor independent.
economedia

Dagda

@dumbravaandrei colectam din taxe sub media europeana ca procent si pentru ca avem taxe mai mici si fel si fel de scutiri pentru anumite categorii de populatie.

Totusi rolul statului este sa redistribuie banii acolo unde pot produce dezvoltare, deci spre infrastructura.

Legat de datoria publica, desi nu e ok sa te imprumuti pentru cheltuieli curente (obiceiul asta pentru stat e ca un drog, de care e foarte greu sa te lasi si care te distruge in timp sau te pune in mare dificultate cand incerci sa renunti la el, ex:2008), marea problema este ca avem un deficit comercial mare.

Revenind la A13, daca Grindeanu era din Brasov, sau A13 era in Timis probabil aveam utilaje in teren pe vremea asta... Din pacate autostrada asta nu prea se vrea sa fie facuta si nu e nimeni care sa isi bata capul cu ea, ca sa nu mai vorbesc de capacitatea intelectuala si de influenta politicienilor brasoveni.

Dupa atata timp ma asteptam sa mai depasim din barierele administrative in constructia de infrastructura si sa ajungem intr-o noua etapa unde provocarile sa fie de natura tehnica, dar pare ca tot acolo suntem, iar problemele pe care le avem sunt in mare parte administrative.

Ionut

Prezentare oficială CNAIR în cadrul CM PT mai 2024, Timișoara.


andreita

daca proiectarea este 12 luni pt loturi. cum pot unele sa aibe mai mult de 12 luni proiectare? Sau pur si simplu au dat OIL mai tarziu?

Ionut

Da, ordinele de începere sunt date mai târziu. Vezi tabelul din thread-ul generic de autostrăzi pentru A13.

OIL pe L1 și L2: 26.02.2024
OIL pe L3: 16.10.2023
OIL pe L4: 15.01.2024

Ionut

În prezentare la lotul 3 este greșit T1 2025 pentru finalizarea proiectării. :lol:
Dar na, gura păcătosului adevăr grăiește. :lol: