Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

Of, of...pai tocmai ca e mai nasol o iarna care nu e nici macar geroasa sau strat de zapada gros. Si avem asa ploi dese si temperaturi in jur de zero grade multe luni pe an.
Terasamentele cand le incepi, e bine sa le faci continuu si cat mai mult.
Mai ales la terenul de fundare, daca ai decopertat solul vegetal si vreo 4..5 luni ii faci nimic...te impusti singur in picior.
Dupa ce incepi odata terasamente toamna tarziu, te inveti minte si nu mai repeti experienta. Ai lucruri mai bune de facut cu cateva sute de mii de euro.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Alexandrei22

Am desemnat câștigătorul pentru contractul necesar finalizării Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii #Brașov - #Bacău!

După semnarea contractului, CONSITRANS SRL va avea la dispoziție 81,2 milioane de lei (fără TVA) și maximum 24 de luni pentru completarea acestui #StudiudeFezabilitate.

#Autostrada Brașov - Bacău va avea o lungime estimată de 164 km și va asigura o nouă legătură între #Moldova și #Transilvania.

Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și dupa soluționarea acestora.

#CNAIR #investitii #dezvoltare #modernizare #CristianPistol

Pistol pe fb.

RazesIesean

Daca ramane Consitrans ne putem astepta la o livrare a proiectului peste 24 luni peste maximum lui Pistol.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

TeoH9

Si or sa proiecteze solutii tehnice pana se ajunge la un cost total al proiectului cat PIBul Romaniei :lol:

mirceaeliade

#2764
Aualeeeeeeeu, dupa 1 an intarziere ne alegem cu acelasi Consitrans care are deja bile negre pe CoBr?  Mai bine da CNAIR un apartament in Brasov sefului Consitrans ca asa poate are si interes sa livreze proiecte in termen 'adecvat' si la o calitate 'suportabila'

Alternativele erau turcii care parca nu au semnat pe Lugoj-DTS, sau Explan.  Cei din urma nu stiu daca erau mai ok...

P3trut

Consitrans are bile negre si pe Pascani - Iasi, pe Sibiu - Fagaras, chiar si pe A7 a avut intarzieri, unde chiar a fost si presiune politica, pe langa Brasov - Ploiesti unde e doar circ. Bile albe sa zicem ca are la Oradea - Arad unde lobby-ul politic a fost cel mai puternic din tara.

Cumva, singurul aspect pozitiv al celor de la Consitrans este ca ei termina eventual. Nu stiu sa fi renuntat la proiecte numai ca nu le cunosc toata istoria.

In orice caz, am impresia ca ar trebui o lege pentru firmele astea de proiectare cum e si pentru cele de constructie, sa li se verifice capacitatea. Momentan, Consitrans e un fel de UMB la cate contracte are si mai vrea.  :lol:

GAC

de vina nu e consitrans ci beneficiarul care nu-l struneste pe consitrans cu penalitati atunci cand nu livreaza la timp. consitrans trebuie sa faca un calendar al activitatilor pr care sa-l respecte sub sanctiuni.
asa cum si aktor a inceput sa miste, asa si consitrans. daca stapanu nu-i acasa, soarecii o sa joace pe masa, daca nu chiar sobolanii.

pasadia

Daca vrem neaparat sa aruncam vine aiurea, atunci o sa zic si eu pe sleau - de vina suntem cu totii pentru ca acceptam in continuare sa gandim EXCLUSIV in proiecte de 100+ kilometri, ce implica automat miliarde de euro in executie (si oricum multe milioane in faza de proiectare - pregatire). Si dupa aia ne incurcam in complexitate, o dam in bara, si o reluam tot la fel, pe proiecte mamut.

Eu ma pregatesc sa implinesc deceniu de cand sustin ca o solutie mai buna ar fi sa pregatim proiecte mult mai mici, care ulterior, daca e cazul, vor ajunge prin implementare sa totalizeze proiectul mamut. Strict in cazul asta specific, trebuiau de mult studiate doua segmente

- tunelul Oituz (adica Bretcu - Oituzul maghiar) pentru a scapa de nebunia serpentinelor de pe DN11)
- autostrada metropolitana Brasov (adica bucata Codlea - Podu Olt - Sfantu Gheorghe - Moacsa), bucata care ar fi permis traficului de tranzit sa circule fara sa se mai intercaleze in traficul local, de scurt parcurs.

Dupa aia urmeaza alte doua bucati:

- traversarea dealurilor bacauane, pe ce traseu doresti (evident cu conexiunea in A7, nu in DN2, si deci construibil doar dupa ce A7 e functionala in zona aia)
- centura Onesti (pe care in continuare as fi dorit-o pe la sud, nu pe la nord si vest).

tom_sawyer

#2768
Un precedent interesant este la Gura Humorului, unde deși încă din 2019 era lansată licitația asta:

[CN1016614] / 06.11.2019: "Elaborare Studiu de Fezabilitate Drum de mare viteza Baia Mare - Suceava: Lot 1 Baia Mare - Bistrita, Lot 2 Bistrita - Vatra Dornei si Lot 3 Vatra Dornei - Suceava"
    Depunere oferte: 08.01.2020 06.02.2020
    Oferte deschise in 06.02.2020: 3 oferte lot 1, 3 oferte lot 2, 3 oferte lot 3
    Stadiu actual licitatie lot 1: Anulata in 09.06.2021
    Valoare estimata lot 1:  19.415.185,95 RON fara TVA
    Valoare atribuire lot 1: -
    Stadiu actual licitatie lot 2: Contract atribuit in 10.03.2021 conform anuntului de atribuire [CAN1052623] / 23.03.2021 catre EXPLAN (loc ?)
    Valoare estimata lot 2:  16.497.789,72 RON fara TVA
    Valoare atribuire lot 2: 15.793.026,12 RON fara TVA
    Stadiu actual licitatie lot 3: Contract atribuit in 15.03.2021 conform anuntului de atribuire [CAN1052623] / 23.03.2021 catre BEST CONSULTING (loc ?)
    Valoare estimata lot 3:  17.595.156,80 RON fara TVA
    Valoare atribuire lot 3: 14.475.000,00 RON fara TVA


... pe 11.03.2021 CJ Suceava lanseaza licitație de SF (4 benzi+separator):

[CN1029088] / 11.03.2021: "Servicii de elaborare Studiu de Fezabilitate aferent obiectivului de investiţii "Varianta de ocolire Gura Humorului""
    Depunere oferte: 14.04.2021
    Oferte deschise in 14.04.2021: 5 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 07.09.2021 conform anuntului de atribuire [CAN1062732] / 18.09.2021 catre PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA (loc 1)
    Valoare estimata:  2.982.500,00 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 2.066.330,00 RON fara TVA

pasadia

Stiu, stiu. La fel cum stiu ca atunci cand am zis ca asta e calea pentru a reorganiza CNADNR-ul (adica proiecte mai mici, gestionate de DRDP-uri, DRDP-uri in care eventual devin jucatori mai importanti CJ-urile si ADI-urile din zona, evident cu aport si din partea ADR-urilor), mi s-a zis ca NU, NU exista know-how local, ca nu sunt specialisti decat la Bucuresti, ca trebuie neaparat sa avem CNIR, ca aducem in CNIR nu stiu ce experti de prin Occident dornici sa activeze aici si altele asemenea...
CNIR-ul stim unde se afla, CNAIR-ul se misca cum se misca (sincer sa fiu se misca mai bine decat in 2015), dar lucrurile se misca la fel de haotic ca intotdeauna (Bistrita o sa astepte centura pana va fi gata A14, Sighisoara o sa o astepte pana cand o sa ceara publicul autostrada in zona aia, etc...).

naivu

@pasadia, divizarea pe proiecte mici ar fi bună pt partea de detalii și ar fi excelentă pt prioritizarea segmentelor de interes maxim, dar pt stabilirea traseului aș prefera să fie pe 100+km, ca să nu ne trezim cu bucăți greu de lipit între ele. E mare păcat că, din contractul cu Search pt SF Brașov-Bacău, după 2,5ani, nu s-a predat măcar traseul, situație în care era perfect fezabil ce zici.
Un exemplu de așa nu este la Râșnov-Cristian, unde am înțeles că au excavat o groapă de împrumut exact cam pe unde ar trebui continuat cu Cristian-Codlea!

pasadia

De parca atunci cand au sapat groapa aia nu se stia ca e exact in traseul continuarii autostrazii. Sunt sigur ca exista inclusiv mesaje pe forum pe tema aia. Iar trasee pe BV- BC chiar au fost studiate in cadrul contractului precedent. Exista desene cu ele, chiar si pe forum, exista cred chiar si un AMC1...

tom_sawyer

#2772

naivu

^^atunci cine a dat aprobare pt groapa aia e chiar idiot!
^parca de atunci s-a mutat intentia de traseu de la Bacau la Racaciuni.

Geri

CNAIR a deblocat licitația pentru contractul de supervizare pe lotul 2 al Autostrăzii A 13 Sibiu-Făgăraș

CNAIR a deblocat licitația pentru contractul de supervizare pe lotul 2 al Autostrăzii A 13 Sibiu-Făgăraș și așteaptă ofertele proiectanților la noul termen -limită, 20 mai 2024. Licitația de aprox. 50 de milioane lei a fost lansată în urmă cu mai bine de un an, în aprilie 2023, dar a fost suspendată după ce proiectanții au depus peste 100 de solicitări de clarificare, iar CNAIR a avut nevoie de câteva luni pentru a răspunde întrebărilor, conform datelor pe care le-a consultat Economedia. Termenul inițial pentru depunerea ofertelor era 7 iunie 2023.

20 mai 2024, noul termen din SEAP pentru depunerea ofertelor la contractul de supervizare a lotului 2

Toate cele patru loturi ale secțiunii Sibiu (Boița)-Făgăraș care face parte din Autostrada A 13 Sibiu-Brașov-Bacău au contracte de proiectare și execuție semnate cu Makyol, constructor din Turcia (și al doilea constructor după UMB raportat la kilometri de autostradă contractați), dar la peste un an de la lansarea licitațiilor pentru supervizare (consultanță independentă) CNAIR nu are niciun contract semnat. Constructorul Makyol este în etapa de proiectare pe toate cele 4 loturi (68 km.), iar cele mai recente declarații ale oficialilor CNAIR indică dorința antreprenorului de a începe lucrările pregătitoare în această toamnă : ,,Cert este că din toamnă vom vedea lucrări pe acest tronson. Începutul  execuţiei, pe Autostrada Sibiu–Făgăraş, va fi anul acesta, cu siguranţă !" a transmis directorul general al Regionalei de Drumuri și Poduri Brașov, Tudor Duțu, citat de Adevărul.ro ( link-ul )