Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mirceaeliade

E Sibiu-Brasov proiectata sa poate fi extinsa la 2x3?  Ca ar fi dubios chiar pe sectorul montan sa se ceara asta.  Desi, cred ca Oituzul ar fi cel mai propice sector de trecere a Carpatilor sa se ceara 3 benzi la tuneluri, pt ca aici cred ca ar trebui sa fie cele mai scurte dintre toate

dr4qul4

doar ca tot traficul prin Orientali incape fara probleme pe 1 HP. Iar daca am face 2 (A13 si A8 - ambele HP in zona montana) ne-ar ajunge pana ne luam toti elicoptere
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Allex

Prin extinderea la 2x3 benzi eu inteleg adaugarea benzii de urgenta, adica transformarea din DX in A. Inteleg eu gresit?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

hefaistos

Nu, mai sunt inca vreo 2x2 metri pana la standardul 3 benzi pe sens
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

pasadia

Prin cerinta aia le impune potentialilor ofertanti ca in constructia PT-ul sa prevada la structuri - supratraversari mai ales - sa existe spatiul disponibil pentru o ipotetica viitoare largire la 2*3. Zic de supratraversari pentru ca acolo e, cred, cel mai mare impact financiar, mai ales in contextul interzicerii pilei in zona mediana a autostrazii -> asta face ca lungimea grinzilor sa fie tot mai mare, mai ales daca impui ca pe dedesupt sa existe spatiu pentru 3 benzi pe sens (chiar daca se construiesc doar 2 acum).

Dupa cum am mai spus si prima oara (caci discutia asta a mai fost deja, vedeti mai sus pe topic), cerinta in sine e stupida - nu va fi nevoie de 3 benzi pe sens NICIODATA.

horatiu.cosma

E o alăturare cel puțin ciudată în fraza respectivă. Pe de o parte se vorbește despre reducerea vitezei de proiectare și a lățimii platformei drumului ca urmare a unor constrângeri obiective (gen relief dificil de munte) și pe de altă parte se vorbește despre lărgirea de la 2 la 3 benzi pe sens a autostrăzii (în același relief dificil de munte care mai devreme necesita obiectiv o reducere a vitezei de proiectare și a platformei drumului). Dar până la urmă "sky is the limit" la exprimări "logice" venite dinspre CNAIR, așa că nu cred că are sens să despicăm firul în patru despre ce a vrut să zică CNAIR. Poate însemna orice, va ieși ce va ieși  :D .

alecu26

Iar începem cu extinderea la 3 benzi? Acea recomandare e scăpată în standard și e o prostie dpdv ingineresc și tehnic.
Prin anii 2010...2015 realizase și CNAIR acest lucru și se renunțase la cerință. Acum revine iar.
Pasajele superioare sunt cea mai mica problema. Problema sunt podetele si orice alta lucrare de consolidare care o ai. Ziduri de sprijin...etc.
Si santurile si tot sunt problema.
Iar extinderea la 3 benzi prin transformarea benzii de urgenta în banda de circulație e un fel de DN 2 dar aplicat la autostrada. (Unele din puținele accidente mortale pe autostrăzi la.noi au fost cand TIR urile stricate au rămas pe.banda a 3a la.urcare blocate și a întrat cineva în ele). Considerând cât de puține urcări cu banda a treia avem rata de accidente e enorma și îți arată că ai o problema.
PS: în tarile cu apa calda nici banda de accelerare..decelerare nu se obține prin suprimarea benzii de urgenta.
PS2: nevoie unei a treia benzi e asa de rara și intr-un viitor atât de îndepărtat...încât dacă chiar ajungi sa ai nevoie...poate mai bine faci încă o autostrada de doua benzi sau un DX care sa deservească mai bine nevoile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ionutpunctro

Faptul ca la noi se renunta la banda de urgenta pentru a crea banda de accelerare/decelerare mi se pare extrem de periculos.

Comparatie vizuala cu o autostrada dintr-o tara "cu apa calda"


dr4qul4

#2363
la DX12 acostamentul se pastreaza si cand apare banda de decelerare/accelerare .
Este mai ingust, dar in zona nodurilor DX12 este mai lat ca majoritatea autostrazilor.

Posibil sa fie o noua cerinta, si sa se pastreze banda de urgenta si in zona nodurilor (desi la PiSi1 dispare).

3x3 la noi este o prostie, cu mici exceptii (zona oraselor mari).
Decat sa facem 3x3 pe A0 intre A1 si A3, mai bine facem DX intre Ploiesti si Gaesti.
Si daca va fi nevoie de 3x3 pe A13, inseamna ca Romania isi va permite (pe langa A13, A8 si DX SV-BN) inca un DX intre Onesti si Ditrau. Sau intre Buzau si Sf Gheorghe.
Cat avem MZA adunata pe cele 7 traversari ale Orientaliilor Moldovenesti? 30k? (nu bag aici DN10 si DN1A). Cat trafic duce un 3x3?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ionutpunctro

Mai bine decat nimic dar pana la urma breteaua "inghite" banda de urgenta, in timp ce in Spania, locul de unde e poza de mai sus, banda de urgenta ramane si pe bretea.





Powered by API/PUM imgur uploader

reed

La fel in Olanda,Belgia,Germania si chiar  Polonia am vazut recent

JohannDB

             @ionutpunctro   in timp ce in Spania, locul de unde e poza de mai sus ..... vedem că au numai o glisieră pe dreapta, și aia de 0,75 m înălțime, apoi pe stânga, nimic (dacă urcă vreun bezmetic rambleul și sare gilsiera ??) și lățimea generală destul de generoasă..... Unde-s glisierele de 1,65 m înălțime și de ce are mai mult de 4,20 m lățime ?? Halal standarde, să nu te chinui, să vezi stânga dreapta; măăiii, măiiii.....!!  8)  8)

NGC

Quote from: hvm on January 16, 2023, 11:02:48 AM
QuoteCompania de Drumuri a suspendat luni, licitația pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov-Bacău luni [...]. Nu este exclus să se decidă o prelungire a termenului pentru depunerea ofertelor.

Nu este nici un dubiu, ci este o certitudine.

Quote from: hvm on January 16, 2023, 11:02:48 AMOricum azi era data limita asa ca au suspendat-o. Sunt curios de ce si pana cand.

Vechea "problema" a clarificarilor.

liviu09

QuoteImagini 📷📷📷 de astăzi de la investigațiile geotehnice pe Sectorul 1 (km. 0+000 - km. 5+000) al Autostrăzii Brașov - Făgăraș❗
Continuă testele de penetrare standard (SPT) și activități de foraj cu adâncimea planificată de 25 de metri.

Sursa: Pagina FB CNAIR




Powered by API/PUM imgur uploader

GIV

deci fagaras brasov e separat de brasov bacau dpdv contract sf si o sa fie a13 de la boita la bacau?