Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ijwtsh

Sorin Grindeanu pe Facebook

Quote6 oferte depuse pentru  proiectarea și execuția Tronsonului 4 al Autostrăzii Sibiu-Fagăraș!
Constructori și proiectanți din România, Turcia, Georgia și Ucraina au înaintat oferte pentru Tronsonul de 16,26 km dintre Sâmbăta de Sus, Municipiul Făgăraș și Drumul de legătură cu DN1!
Antreprenorii care vor câștiga contractul de 1,16 mld. de lei vor avea la dispoziție maximum 48 de luni (12 luni proiectare, 36 de luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor.
Autostrada Sibiu – Făgăraș (68 km), a cărei construcție urmează să fie finanțată din fonduri europene, va asigura accesul pe rețeaua de transport europeană TENT - Comprehensive.

jalemare

Sa punem și ofertanții:

Au fost depuse 6 oferte pentru construcția tronsonului 4 al Autostrăzii Sibiu-Fagăraș (16,26 km)!
 
Tronsonul a cărei construcție are o valoare estimată de 1,16 miliarde de lei, fără TVA se va desfășura între localitatile Sâmbăta de Sus ( DJ 105B)- Municipiul Fagăraș și Drumul de legatură cu DN1.
Pana la termenul limita au depus oferte urmatorii ofertanti:

Cele 6 oferte au fost depuse de"
1. Asocierea AUTOMAGISTRAL – PIVDEN SRL – ROSTDORSTROY SRL (Ucraina)

2. Asocierea S.C. BOG'ART S.R.L. - SC CONI SRL - SC TOHME CONTRACTING LLC - S.C. RIA DESIGN CONSULTING SRL (Romania – Georgia)

3.IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)

4. Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET AS – YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI AS (Turcia)

5.MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)

6.Asocierea SC STRABAG SRL – SC GEIGER TRANSILVANIA SRL (Romania)

Perioada maxima pentru proiectare și execuție va fi de 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni execuție).

Sectorul de Autostradă Sibiu – Făgăraș (68 km), finanțat prin fonduri europene, are o importanţă majoră în desfăşurarea traficului deoarece face parte dintr-un proiect mai amplu de conectivitate a infrastructurii rutiere la rețeaua de transport europeană TENT - Comprehensive.

#CristianPistol

Bachus01

Cum de nu au ofertat Porr,  Webuild, tovarășul Beni sau Umb ?

montaniardul

@Bachus01 poate liciteaza PORR pentru lotul 1.   ;) 8)

ijwtsh

^^ Ce sa mai oferteze UMB? :lol: Si-asa au saracii de munca la greu.

alecu26

#2330
Umb are de lucru, we build va oferta loturile 2 și 3 si 1.Porr va oferta 1 și 2. Probabil și Retter Pizzarotti vor apărea în schema pe loturile 1...2....3.
Sa mergi la toate la grămadă fără nici o strategie nu are nici un sens.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

#2331
Quote from: alecu26 on November 30, 2022, 03:21:18 AMSa mergi la toate la grămadă fără nici o strategie nu are nici un sens.

Asta a fost de finețe. :lol:

Cred ca totuși se mai bagă Strabag (+Geiger) la un lot. E prea la botul calului. Porr pe 1 ar fi proști să nu se bage. Și Strabag pe 2 și/sau 3 la mare bătaie cu WeBuild și cine o mai fi.

Ofertele pe L4 arată încurajator.

GIV

 lotul 4 e primul pe care s-au depus oferte si sunt publice?

Ionut

^ Da.
L1 are termen depunere 5 decembrie.

L2 și L3 sunt suspendate ca urmare a depunerii unei contestații de către WeBuild care a contestat mizeriile de răspunsuri la clarificări făcute de CNAIR. După model PiSi 3 unde CNAIR nu a mai așteptat decizia CNSC și a dispus vreo 15 (din memorie) măsuri de remediere, s-a ridicat suspendarea și s-au depus ofertele.

E cam copy-paste aici, ca procedura. Sa vedem dacă și aici CNAIR se va mobiliza la fel sau dacă va aștepta întâi decizia CNSC.

alecu26

As zice ca oferta câștigătoare e cam la 90%. Orice sub e foarte riscant pe acele clarificări.
As merge pe Strabag Geiger în top 3 ca oferta financiara...și posibil sa câștige.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Încă o observație despre documentația de la licitație: au luat cu copy paste caietul de sarcini de pe Sibiu-Pitesti 3 (și chiar și așa le-a luat luni bune sa finalizeze documentația) cu mici modificări, însă au uitat să scoată o grămadă de referiri la tuneluri, la înlocuiri de zone sensibile cu poduri și alte asemenea ce nu aveau nicio legătură cu Sibiu-Fagaras. A fost festival prin clarificări cu privire și la aceste aspecte penibile.

user201

Bine că în sfârșit avem depuse oferte pe un lot din A13 și ar fi excelent dacă am vedea ceva si pe lotul 1, după cum zicea Ionut în 5 sau 6 Decembre.
Personal mi-aș dori pentru lotul ăsta pe SC STRABAG SRL – SC GEIGER TRANSILVANIA SRL, dar parcă și turcii ce lucrează pe A0 nu sunt răi. Sunt curios dacă nu vom avea o surpriză să câștige cele 3 firme ucrainene asociate.

Legat de Webuild, după cum îi văd pe A1 lotul 5 și în general în ultimii 2 ani, sincer sper să nu câștige nimic, că par mai curând reîncarnarea lui Imbecilio, decât un Astaldi vopsit.

reed

De ar termina Astaldi ce are contractat pe Feroviar si rutier.Ca si valori de lucrari sunt pe locul 2 dupa UMB

horatiu.cosma

#2338
A desființat Webuild clarificările și documentația CNAIR in contestațiile depuse pe Sibiu-Făgăraș 2 și 3.

A reiterat mare parte din aspectele pe care le-am scris și eu zilele trecute:

- nu se poate stabili un termen de depunere a ofertelor de 2 săptămâni după publicarea a sute de răspunsuri de "clarificări" complet neclare și pe deasupra a unor anexe de sute de pagini care reprezintă o bună bucată din documentația inițială sau modificări ale acestei documentații inițiale

- o mulțime de răspunsuri contradictorii, care modifică prevederile documentației inițiale sau care sunt pur și simplu ilegale

- deși SF-ul conform legii e ilustrativ și trebuie detaliat și dezvoltat la PT, CNAIR alege sa îl bată în cuie și să oblige ofertanții sa îl respecte la virgulă, chiar și în cazul erorilor, omisiunilor, neconcordanțelor evidente identificate de ofertanți

- la poduri in documentația inițială exista o singură cerință, respectiv lungimea minimă a structurilor. Prin clarificări CNAIR a bătut în cuie tot, număr de deschideri, lungimi, tip de suprastructură etc

- in altă serie de clarificări CNAIR, in mod schizofrenic, afirmă că de fapt documentația e la nivel SF care e orientativ și orice modificare/revizuire/corectare va trebui realizată de viitorul Antreprenor pe propriul risc la proiectul tehnic

- o mulțime de non-raspunsuri la nelămuriri cu privire la oferta financiară, unde mai exact trebuie cotate anumite activități, la ce categorii financiare

- CNAIR împinge la ofertanți niste riscuri pentru corectitudinea documentației care conform legii sunt in curtea CNAIR. In plus, încearcă să inducă ideea că eventuale erori identificate prin investigații/analize/studii ce se fac la proiectul tehnic ar trebui cumva prin magie identificate de ofertanți acum "in urma unei vizite în teren" și să cuantifice in oferta financiară toate aceste erori și să și le asumă in viitorul contract

- condițiile contractuale generale FIDIC Galben prevăzute în Hotărârea de Guvern 1/2018 nu pot fi modificate de CNAIR. Totuși, CNAIR face treaba asta mascat prin clarificări, împingând pe la spate unele riscuri din propria ogradă înspre viitorul Antreprenor

- CNAIR adaugă prin clarificări categorii noi de lucrări care nu au fost luate în considerare în valoarea estimata (pe mediu, utilități, stații de încărcare electrice, arheologie, gropi de împrumut sau organizare de șantier de obținut terenul, demolări). Dacă prin includerea acestora in oferta se depășește 100% din valoarea estimată (eronat) de CNAIR, deși oferta e financiar corectă pe realitatea din teren, ea va fi respinsa de CNAIR pentru depășirea valorii estimate

- nucleara Webuild: prevederile din auditul de siguranță rutieră neincluse in proiect de CNAIR. Aici Webuild a arătat pisica la CNAIR și dacă merge înainte cu partea asta din contestație, se anulează licitațiile, fiindcă e o situație fără ieșire legală pentru CNAIR. Pe de o parte CNAIR recunoaște că SF-ul nu respectă toate prevederile din auditul pentru siguranța circulației, dar spune că se vor rezolva prin rezervele de implementare în timpul viitorului contract. Însă asta e imposibil legal, fiindcă rezervele se pot utiliza doar pentru activități ce nu ar fi putut fi anticipate de un ofertant profesionist și vigilent și aici nu e cazul, fiindcă toată lumea știe azi despre acele prevederi din audit ce nu respecta SF-ul. Iar implementarea acestor modificări presupun schimbări de soluții tehnice, linie roșie, curbe, pante etc, care sunt bătute în cuie de CNAIR. Plus obligația ofertanților de a include in oferta niste viitoare modificări ale proiectului cauzat de prevederile auditului ce nu pot fi cuantificate obiectiv de pe acum. E un cerc vicios din care nu se poate ieși curat decât prin anularea licitației și refacerea documentației.

- CNAIR a împins la Antreprenor și riscul realizării exproprierilor suplimentare, deși cel mai probabil ele vor fi necesare că urmare a lacunelor din SF-ul CNAIR

- Deși legea exproprierilor prevede posibilitatea exproprierii gropilor de împrumut, iar ele au fost incluse în acordul de mediu, Cnair a decis să arunce responsabilitatea obținerii terenului tot la Antreprenor

- Referitor la arheologie, deși chiar CNAIR recunoaște ca cei de la Consitrans au analizat doar 30% din traseu, alege sa arunce riscul identificării de situri arheologice pe restul de 70% din traseu la Antreprenor

- CNAIR spune că va aproba documentele Antreprenorului "într-un termen rezonabil", deși legea obligă să răspundă la obiect clar și concis, nu cu chestiuni interpretabile și subiective; același răspuns și referitor la garanții și asigurări, CNAIR trimite ofertanții la Guvern sa se clarifice cu privire la interpretarea prevederilor legale din HG 1/2018

Ca fapt divers, i-au scăpat la Webuild in contestație câteva copy paste uri din contestația similară de pe Sibiu Pitești 3. Sibiu - Făgăraș nu e "cel mai greu proiect de infrastructură din România", iar SF-ul nu e unul vechi.

Pe viitor, ar ajuta sa mai apară astfel de voci critice față de incompetența din CNAIR din partea pieței, ar pune umărul la însănătoșirea CNAIR așa cum a făcut-o în ultimii ani socitatea civilă.

hefaistos

Nu e de vina CNAIR.
Sint de vina niste persoane cu nume prenume si CNP, care pe langa incompetenta, au dovedit si foarte mult tupeu. Atat timp cat aceste persoane nu vor raspunde in nici un fel pentru un prostiile facute ca reprezentanti ai companiei, nu se va vindeca nimeni.
Din pacate nici cadrul formal (legea) nici cel informal (societatea romaneasca) nu sunt propice.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.