Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EugenRo

^Nu sunt probleme cu intersectiile fluxurilor catavreme exista separatoare de sens.

tom_sawyer

[CN1049774] / 24.11.2022: "Finalizare Studiu de Fezabilitate Autostrada Brasov – Bacau"

31.01.2023: Aceasta procedura a fost anulata automat deoarece la data limita de depunere a ofertelor nici unul din ofertantii inscrisi nu a criptat oferta financiara/sau nu a raspuns la toti factorii de evaluare electronici, dupa caz.

GIV

sa inteleg ca traseul pt a13 e batut in cuie inclusiv nodul cu a7 si mai trebuie finalizate toate hartogariile(cam asta inteleg din "finalizare studiu..") sau exista sanse ca prin Proiect tehic sa se adopte alta solutie?

mdragos

Nu vrea nimeni sa termine acest proiect ? Sau iar a dat-o CNAIR de gard la estimare si/sau documentatie?

danpandrea


iulic

#2390
Din cate retin, celebra Search Corporation a facut cam 5% din SF si mai trebuie "finalizat" restul de 95%. Legat de traseu, prin noiembrie a fost un protest al locuitorilor din Harman (Brasov) si Ilieni (Covasna), care au cerut modificarea traseului aprobat. Au acuzat lipsa de transparenta, respectiv alegerea variantei de traseu Brasov - Sf. Gheorghe care dezavantajeaza cele doua comunitati.

a.l.x

QuotePotrivit unor surse din CNAIR, in acest moment se reface documentatia pentru ajustarea pretului, iar licitatia pentru studiul de fezabilitate la A13 se va relua la finalul lunii februarie sau inceputul lunii martie.

Sursa

sillentium

QuoteConstructorul italian WeBuild (Astaldi) câștigă la CNSC contestația pentru lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a obligat Compania de Drumuri să transmită constructorilor noi răspunsuri la solicitările de clarificare cerute și să stabiliească un nou termen de depunere a ofertelor pentru lotul 3, Arpașu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105 B), un tronson cu o lungime de 18 km scos la licitație în august 2022 pentru o valoare cuprinsă între 1,8 și 2,1 miliarde lei. Primele trei loturi ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș sunt în continuare suspendate, iar lotul 4 Sâmbăta – Făgăraș are termen pentru depuenrea ofertelor pe 1 martie 2023.

Pentru Lotul 3, Astaldi a depus contestație pe 23 noiembrie 2022, iar CNSC a publicat decizia prin care admite, parțial contestația italienilor:

    ,,Consiliul decide: În temeiul dispozițiilor art. 26 alin. (2) și (5) din Legea nr. 101/2016, admite în parte, contestație formulată de WEBUILD SPA, în contradictoriu cu COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. și obligă autoritatea contractantă la formularea unor noi răspunsuri la solicitările de clarificări nr. 156, 170, 277, 295, 296, 298, astfel cum rezulă din motivarea prezentei. Obligă COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. să publice în SEAP aceste răspunsuri, pentru a fi aduse la cunoştinţa operatorilor economici interesaţi de participarea la procedură, în termen de 10 zile de la primirea prezentei și va stabili o nouă dată-limită de depunere a ofertelor în acord cu dispozițiile art. 153 din Legea nr. 98/2016. În temeiul dispozițiilor art. 26 alin. (6) din Legea nr. 101/2016, respinge restul critilor formulate de WEBUILD SPA, ca nefondate. Prezenta decizie este obligatorie pentru părţi, în conformitate cu dispoziţiile art. 28 alin. (1) din Legea nr. 101/2016."

Exemplu de solicitare clarificare:

,,În caz de neconcordanță/discrepanță/contradicții între informațiile din partea scrisă și partea desenată din proiectul SF pus la dispoziția ofertanților din documentația de atribuire vă solicităm să clarificați care dintre documente prevalează și la care dintre acestea trebuie să se raporteze operatorii economici" – Clarificare 277.

Răspuns CNAIR: ,,Vă rugăm să aveți în vedere faptul că documentația pusă la dispoziție este la nivel de fază de proiectare studiu de fezabilitate. Prezentul contract este de tip Proiectare și Execuție, iar Antreprenorul are și calitatea de proiectant lucrările urmând a fi executate în baza proiectului tehnic realizat de acesta. Eventualele discrepanțe/erori/omisiuni/neconformități/necorelări precum și eventualele soluții de optimizare se vor interpreta conform clauzelor contractuale, iar responsabilitatea și riscurile raportate la proiectare având la baza cerințele Beneficiarului sunt în sarcina Ofertanților". – Un răspuns prin care CNAIR transferă în sarcina constructorului riscurile și costurile care pot rezulta dintr-o docomentație lacunară sau cu erori.

https://economedia.ro/autostrada-sibiu-fagaras-webuild-astaldi-castiga-contestatia-pentrul-lotul-3-cnsc-obliga-compania-de-drumuri-sa-raspunda-corespunzator-clarificarilor-pe-care-le-au-cerut-constructorii-si-sa-stabi.html

mdragos

Daca si acuma CNAIR is bate joc de raspunsuri, merita iar contestat. Din pacate Romania pierde .... timp si bani.


mirceaeliade

T2 si T3 au clarificari adaugate dar tot suspendate sunt licitatiile. Probabil in cateva zile vor baga si clarificari la T1. Faptul ca au adaugat clarificarile la doar 2 zile dupa primirea documentului CNSC arata ca CNAIR putea sa dea drumul mai repede, dar a ales sa traga de timp.  E posibil ca astea 4 loturi A13 sa sufere de problema banilor limitati de la bugetul MT si in loc de incompetenta, sa avem scuza ca "nu sunt bani" pentru tergiversarea contractelor majore non-PNRR.  Probabil 0 sanse sa se dea castigatorul pe T4 la termenul anuntat de 1 Martie.

Ma indoiesc profund ca fara o interventie a politicienilor locali din SB si BV, aceste 4 loturi (nu mai vorbesc de continuarea pana macar in Covasna) sa se semneze pe un calendar gen A7, ci mai degraba dupa cum se NON-misca lucrurile pe A3/A0.

horatiu.cosma

M-am uitat puțin prin decizia CNSC referitoare la clarificările CNAIR. Pun mai jos câteva pasaje amuzante din "apărarea CNAIR".

Aici se vorbește despre auditul de siguranță rutieră. Odată că Legea 256/2008 nu are nicio treabă cu auditul de siguranță (este vorba despre Legea 265/2008), apoi art. 12 alin (2) din Legea 265 nu are nicio legătură cu subiectul vorbirii (eventual art. 14 alin (1)), iar mai apoi logica și cursivitatea frazei CNAIR e de noaptea minții. Subiectul este foarte clar: recomandările auditorului de siguranță de la etapa SF vor deveni obligatorii la următoarea etapă a auditului, de la momentul PT. CNAIR spune că nu trebuie ținut cont de ele acum la ofertare, că eventual se vor plăti din rezervele de implementare pe viitorul contract. Însă nu se pot plăti din rezerve decât lucrări IMPREVIZIBILE și nu e cazul aici, că se știe de acum despre aceste recomandări.


Aici este o altă frazeologie marca CNAIR. Webuild contestă faptul că prin răspunsul la clarificări, CNAIR aruncă la constructor responsabilitatea realizării documentațiilor pentru exproprieri suplimentare, chiar dacă aceste exproprieri suplimentare rezultă din erori ale SF-ului CNAIR. Adânca cugetare filosofico-agramato-naționalisto-conspiraționisto-antistrăini a CNAIR face toți banii.


Aici e vorba despre aruncarea riscului la constructor pentru partea de arheologie. CNAIR prin Consitrans la SF a verificat doar 30% din traseul autostrăzii pentru potențiale situri arheologice, pentru restul de 70% nu se știe nimic, dar să cuantifice ofertanții riscul de a găsi arheologie pe acel teren. "Logica" CNAIR e de aur: "dacă v-am spus că există acest risc să apară și altă arheologie suplimentară, înseamnă că îl puteți cuantifica". Curat murdar. Revoluția contractualismului, nu mai e nevoie de SF-uri, proiectare, dacă zice CNAIR că pe acolo trebuie să treacă o autostradă, gata, se poate oferta în consecință și totul va fi bine.


Continuarea arheologiei de mai sus. "În general arheologia e cam 1% din valoarea lucrării, nu e treaba noastră să vă zicem cum să ofertați, descurcați-vă".


Powered by API/PUM imgur uploader

alexandru_m

#2397
Adica aia care vor sa lucreze cum trebuie fac calcule si tot adauga neprevazute crescand oferta.

Apoi vine un fel de nea Beni care a calculat pe servetel la un botez si castiga licitatia. Ajunge in teren unde vede ca e problema, mai pierdem 2-3 ani in care ne explica cum ii stau utilajele si oamenii (asta in timp ce se crede Mesterul Manole pe alte lucrari). Reziliem, preturile cresc, reluam licitatia, nu oferteaza nimeni ca nu au fost actualizate preturile. Mai pierdem niste timp ca sa actualizam preturile, reluam iar licitatia unde vor fi necesare clarificari ca nu si-a batut nimeni capul sa faca dosarul cum trebuie macar a 3a oara. Mai amanam nitel pana raspundem in bataie de joc, mai amanam nitel pana analizam oferte. Dam castigator, vin iar contestatii, pana la urma se semneaza si acolo incepe dansul cu PT-ul cand incep suprizele pt ca valoarea reala a SFul este nula . Mai pierdem si acolo niste timp pana adaptam solutii, pana la urma agreem proiectul si se intra in santier. Daca constructorii sunt de meserie aktori sau pizzari ne-am scos.

Si iata cum au mai trecut vreo 3-4-5-7-10 ani.

Dar salariile, primele, sporurile, tichetele de vacanta si alte cele s-au platit mereu la timp.

Dumnezeu cu mila.

horatiu.cosma

Mda. Definiția nebuniei, să faci același lucru în mod repetat, și să aștepți rezultate diferite. Dar poate suntem noi într-o eroare, poate obiectivul este exact repetarea acelorași rezultate, ca să fie nevoie încă x zeci de ani de serviciile acelorași personaje "inestimabile".

alexandru_m

Exact la asta ma gandeam si eu acum.

Uneori simt ca li se spune sa puna intentionat bete in roate si sa tina lucrurile blocate cativa ani.