Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

Ofertele pentru cele 4 trosoane au termen limita saptamana viitoare, si vad ca niciuna nu are pe SEAP clarificari adaugate.  E posibil pentru ca cele 4 dosare au fost atat de bine facute ca nici un constructor nu a cerut clarificari?

horatiu.cosma

Sunt vreo 500 solicitări de clarificări per lot.

mirceaeliade

Ah ma gandeam eu ca e prea visator ca o tergiversare de vreo juma de an cu startul licitatiei sa insemne treaba de calitate din partea CNAIR. Deci sigur se intinde termenul de depunere. Sper ca nu dincolo de anul asta si ca asta inseamna ca fac treaba pe ofertele A7 in schimb.

mdragos

La 500 clarificari /lot=> minim 2 ani pana la semnare contracte. CNAIR va raspunde in bataie de joc => contestatii multe.

Geri


CNAIR are un TERMEN in care sa raspunda la aceste clarificari ?

Termenul se refera la:

TERMEN / clarificari oferta

sau

TERMEN / clarificare individuala


Sibiu - Fagaras care este aproximativ 68km.

Sibiu–Făgăraș   
T1   14,25
T2   19,92
T3   17,61
T4   16,26  +5,6


aproximativ 500 clarificari / lot

68km ( + 5,6 ) lotul / 500 clarificari => o clarificare la 136 metri ( 147,2 )


la 500 de clarificari pe tronson ( inversarea denumirii )

68km lotul ( + 5,6 ) / 2000 clarificari

cu distanta egala intre clarificari am ajunge la aproximativ o clarificare la 34 de metri ( 36,8  )


De aici multe semne de intrebare asupra Studiului de Fezabilitate in baza caruia s-au facut aceaste licitatii.

mirceaeliade

Nimeni nu se mira ca un SF care parca a durat 6 ani e facut cu curu'.  Sper ca din aspiratii politice Grindeanu totusi sa puna presiune pe CNAIR sa dea durmul si pe A13 pe langa A7 la licitatii.

Cetatean

La 500 de clarificari pe lot,pare ca SF a fost facut de ceva firma care se ocupa de orice altceva,dar nu de autostrazi.
Sa ma mai gandesc si cat a costat?
Imi ridica multe semne de intrebare. De urmarit.

dumbravaandrei

Presupun că sunt aceleași clarificări pe toate loturile, copy-cat

pasadia

horatiu a spus ca sunt 500 per lot.
Dar tot  e probabil ca aceeasi intrebare sa fie fomulata de mai multi posibili ofertanti. Astfel spus un total de 500 de clarificari poate insemna doar vreo 70-100 de intrebari reale, punctuale. Nu zic, sunt multe si astea, dar cine isi inchipuie ca se poate scapa complet de ele e putin cam naiv (ca sa nu zic altfel). In plus, parca imi amintesc ca chiar pentru aceste licitatii fusese pregatit caietul de sarcini in perioada ministeriatului USR (bine, pe baza unui SF facut de altii, nu zic).

horatiu.cosma

Caietul de sarcini nu era încă făcut când am plecat, doar SF-ul era aprobat. Ulterior înțeleg că l-au introdus din nou în CTE și l-au reaprobat, deci ar trebui întrebați actualii care e situația.

pasadia

Mari modificari nu or mai fi fost facute, nici la SF si nici la caietul de sarcini. Dar...

Apropo, sunt primele licitatii pe baza noului caiet de sarcini? Poate o parte din solicitarile de clarificari se refera la reglementarile noi, la anumite formulari contractuale sau alte detalii de genul asta? Vad ca au sarit mai sus unii sa blameze SF-ul, dar zic si eu ca poate nu e numai SF-ul de vina (de obicei exista intrebari si la adresa anumitor detalii din contract, contract care nu e parte din SF de exemplu).

alecu26

Cele mai multe clarificări se refera la studiul geotehnic și soluțiile de fundare. Mult copy paste. La un moment dat era aceleași lungimi de piloți peste tot.
Oricum ridicole acele poduri în arc în sistem Nielsen. Multe și degeaba. O alegere foarte proasta ținând cont ca multe sunt peste zone unde Oltul este amenajat hidrotehnice și Hidroelectrica nu va fi ușor și ieftin de convins sa acorde acces în albie. (De obstructionare nici nu vrea sau sa ma gandesc). Și pentru podurile în Arc ai nevoie de acest acces.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

E un singur pod peste Olt in proiect, nu mai multe. Iar daca sunt destepti aia de la Hidroelectrica, conditioneaza accesul de rezolvarea (de catre MT prin CFR) a podului aflat putin mai in amonte, cel din cauza careia se spune ca nu poate functiona CHE Racovita asa cum a fost proiectata.

mirceaeliade

primul tronson cu termen oferte pe 11 Octombire are licitatia suspendata pe SEAP.  deocamdata doar 1/4 suspendari, dar sa vedem ce se intampla cu nr mare de clarificari.

horatiu.cosma

Tactica clasică a CNAIR, suspendă până catadicsesc să răspundă la clarificări, după care dau un termen nou pentru depunerea ofertelor (vreo 20 de zile de la momentul publicării clarificărilor).