Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

P3trut

In medie, la noi, din ce stiu eu, cam 1 an jumate dureaza o licitatie. In ultima vreme am vazut niste imbunatatiri totusi, pe A1 si pe A7, unde au durat cam 1 an semnarile de contracte.  :D

mirceaeliade

Ultimele decizii pe A7 au durat cam 3 luni si ultimele semnari cu success au durat cam 1-2 luni de la decizie.    Daca printr-un miracol se mentine ritmul de acum la CNAIR, poate, poate se va semna pe A13 prin Martie 2023 (asta daca nu cumva deciziile pe A7 mentin personalul ocupat).  Personal nu sper la asa termene, dar poate prin vara se semneaza ca prin vara 2024 sa intre primele utilaje pe teren.

pelan87

@raulbogdan23
Nodul Avrig este pe tronsonul 2, iar nodurile Arpasu si Sambata sunt pe tronsonul 3. Celelalte noduri e clar pe ce tronsoane sunt.

raulbogdan23

@pelan87 multumesc de clarificare, asa intelegeam si eu din harta API.

Ma gandeam ca in cazul in care se intarzie mult cu lotul 1, lotul 2 va fi muzeu o vreme

P3trut

Cred ca daca se ajunge la un decalaj semnificativ, se va face o descarcare temporara.

Ionut

API pe Facebook

Licitații lansate pe #AutostradaA13 Sibiu-Făgăraș după 8 ani de chin. Cei 68,05 kilometri dintre Boița (conexiune cu A1 Sibiu-Pitești) și Făgăraș sunt împărțiți în 4 tronsoane. Hartă interactivă cu traseu calibrat cu mare precizie: https://bit.ly/3vNc39L.

În 06.08.2022 a fost pornită licitația aferentă lotului 1 Boița-Avrig (lungime 14,253 km, valoare estimată 2,1-2,47 miliarde lei fără TVA), iar cu trei zile înainte, pe 03.08.2022, au demarat cele pentru loturile 2 Avrig-Arpașu de Jos (19,922 km, 1,71-2,02 miliarde lei), 3 Arpașu de Jos-Sâmbăta (17,61 km, 1,84-2,16 miliarde lei) și 4 Sâmbăta-Făgăraș (16,265 km din A13 și 5,65 km drum de legătură, 1,16-1,37 miliarde lei).

Datele depunerii ofertelor sunt în perioada 11-14 octombrie 2022 dar, ca în aproape toate cazurile pe proiecte majore, ele probabil vor fi amânate.

CNAIR se chinuie să pregătească această autostradă esențială din 31.05.2014, moment în care a lansat licitația de revizuire a studiului de fezabilitate vechi, făcut pe genunchi, care prevedea drum expres pe ruta Sibiu-Brașov.

Contractul de actualizare SF a fost atribuit după aproape un an de zile, pe 07.04.2015, celor de la Consitrans pe suma de 16,3 milioane lei fără TVA, termenul de predare fiind 17 luni. După ce inițial s-a pierdut un an întreg doar din cauza lipsei finanțării, au urmat ani întregi de total dezinteres politic, probleme birocratice, tergiversări și dezbateri interminabile pe variantele de traseu între Consitrans, CNAIR și JASPERS, cei care supervizează proiectele majore din partea Comisiei Europene.

Într-un final apoteotic, studiul de fezabilitate a fost avizat de CNAIR abia pe 28 decembrie 2021, așadar cu "doar" vreo 5 ani de întârziere!

Nici bucata Făgăraș-Brașov nu se lasă mai prejos. Ani întregi nu s-a făcut nimic, nici măcar pregătire, singura cariocă trasată pe hartă fiind cea din studiul de fezabilitate vechi.

În 31.03.2021 se scoate la licitație completarea studiului de fezabilitate la pachet cu realizarea proiectului tehnic pe secțiunea Făgăraș-Brașov, iar contractul este dat celor de la Search în 24.08.2021 pe suma de aproape 18,2 milioane lei fără TVA.

Termene: actualizarea studiului de fezabilitate timp de 22 luni și alte 3 aferente PAC (Proiect pentru Autorizarea lucrărilor de Construire), plus încă 3 luni de definitivare a proiectului tehnic și alte două de asistență în atribuirea lucrărilor (licitație).

Pe 07.07.2022 s-a avizat AMC2 (Analiza Multi-Criterială 2). În cel mai fericit caz, putem spera la startul licitației de lucrări în primăvara anului viitor pe cei aproximativ 48 kilometri dintre Făgăraș și Brașov (zona Codlea-Ghimbav-Cristian).

jalemare

Fagaras-Brasov va cuprinde si conexiunea cu A3 la Cristian?
Ca astia ar fi in stare sa lase ciotul ala izolat in mijlocul campului.

georgec

Harta interactivă este calibrată și pentru Fagaraș-Brașov?

Ionut

@jalemare
Din ce înțeleg, nodul cu A3 la Codlea/Ghimbav cu A13 Brașov-Bacău va fi licitat și executat în A13 Făgăraș-Brașov (pe model A7 Bacău-Pașcani cu nodul A7-A8), se include acum în contractul cu Search și apoi la licitație lucrări pe Făgăraș-Brașov. Dar ciotul Codlea/Ghimbav-Cristian nu știu dacă va fi inclus și el. Teoretic da, așa ar trebui, să fie folosită și bucata respectivă din A3.

@georgec
Harta ar trebui să fie calibrată, dar e posibil să fie mici modificări de traseu, mai ales că se va face PT. Va fi calibrată după ce e gata PT. Avem AMC2, deci na, mai durează.

mirceaeliade

Pe plansele Fagaras-Brasov am vazut desenele terminate imediat dupa trecerea peste DN1 la Codlea. Dar pe Ploiesti-Brasov se pare ca proiectantul a inceput cu studiile geo pe langa Codlea.  Segmentul actual A3-Bv pana la Codlea e inclus in Ploiesti-Brasov, DAR daca ar fi sa presupunem bune intentii, e probabil sa fie predat cu mult inainte de termenul la restul segmentului. 
Daca ar fi sa presupunem ca cei de la CNADNR sunt semi-competenti, e probabil sa primeasca/ia documentatia de acolo si sa o puna la un loc cu cea de pe Fagaras-Brasov pentru executie cand se presupune ca va fi predata - daca ar fi dupa termen, asta ar fi candva in 2022.  Suspectez ca dodul de la Codlea intre A3 si A13+A3 sa fi fost la Brasov-Bacau, dar nu stiu exact.

stangabriel

De pe Facebook - Sorin Grindeanu.

https://www.facebook.com/photo?fbid=779169153564391&set=pcb.779169236897716





Powered by API/PUM imgur uploader


NU prea inteleg, pe sub A1, inceput Lot 2 Sibiu Pitesti ....

RobertH

@georgec Fagaras-Brasov e pus dupa niste planse foarte vechi. Nu va fi asa... astept dupa ceva mai recent .

Brasov-Bacau in schimb e recent, dupa AMC2.

horatiu.cosma

Inițial nodul a fost proiectat pe Brașov - Bacău, dar a apărut o modificare de poziție și fiindcă s-a reziliat contractul ăla, au mutat nodul pe Brașov - Făgăraș.

mirceaeliade

#2173
Nu stiu ce planse am deschis acum cateva saptamani, dar tind sa cred ca era ceva venit de la ce fusese avizat AMC1 pt Fagaras-Brasov dar inainte sa vina anuntul cu rezilierea pe lotul alaturat. Poate ma insel totusi dar nu retin nimic sa fie nod acolo (langa Codlea), asta inseamna ca s-a semnat ceva (si se dau ceva bani in plus) la contractul actual pe Fagaras-Brasov?  Ca nu cred ca exista privat care sa accepte munca in plus fara motivatie de vreun fel.

Sagitarius

Deci , bazat pe poza postata de ilustrul nostru ministru se mai construieste un viaduct Talmacel , in paralel cu cele 2 deja construite?