Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

Cand se blocheaza licitatia cat de cat exista contestatii si recursuri si in doi ani se rezolva. Pana si projecte de miliarde pe CF pana la urma se atribuie.

Dar SFurile Brasov-Fagaras si A8 montan sunt agatate in instante sau anchete "de cand ma stiu"

alecu26

Fagaras Brasov e in instanta din cauza ca Beneficiarul intelege diferit fata de prestator onorarea obligatiilor contractuale. Nici nu conteaza cine are dreptate.
Si discutia e de prin 2010...2011. Dar e bine ca in final s-a clarificat. :). E deja asa de vechi studiul lui Poiry ca mai facem unul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

naivu

^scuze, dar cumva am ratat deznodământul de pe Făgăraș-Brașov, ce s-a clarificat?
- ne dă sau nu Poiry SF+PT-ul?
- poate fi folosit pt licitația pentru execuție sau nu?
- se reliciteaza elaborare SF+PT sau nu?

pasadia

Mă îndoiesc că poate fi folosit căci ar trebui să aibă și AM - care nu exista. Dar oricum eu înțeleg că nici documentația nu e completat în proprietatea CNAIR.

horatiu.cosma

Exact, documentația nu e în posesia CNAIR în integralitate, plus că nu există acord de mediu, multe normative s-au modificat în special pe partea geotehnică și seismicitate și trebuie investigații suplimentare. Deci, reiterând și pentru naivu care nu citește mai mult de un mesaj în spate, da, trebuie lansată licitația pentru SF+PT+AM+AC.

naivu

De fapt cum era(este) blocat proiectul în justiție? Nu avea CNAIR voie să relanseze licitația? Sau spera să mai primească ceva documentație și să țină cont de ea la noua licitație? Sau pur și simplu sufla în iaurt ca să nu întrebe curtea de conturi de sănătate?

cristi5

Pai practica CNAIR a fost mereu ca daca un proiect are probleme in justitie sa faca... nimic. Deblocarea administrativa merge cum merge dar deblocarea in justitie e zero.

Vezi LD2E acum. Sau SFul A8 montan. Si multe altele (restrictiile LD3...)

Probabil cea mai dezastruoasa consecinta a acestui fenomen e Brasov-Fagaras. Ca la A8 montan putem zice ca-s costuri mari, raport cost/beneficiu indoielnic etc.

Politicianul care vine la guvernare cu forte noi intreaba: "ce putem lansa?". Nu intreaba "ce putem debloca". Asa raman proiecte neatinse cu anii.

mirceaeliade

Acum cativa ani auzeam cativa prieteni din BV cu idei conspirationiste ca "aia din Buc" nu vor autostrazi in Bv.  daca e sa fiu sincer, pana si Galatiul se misca spre a fi conenctat la retaua de DX si A.  mi se pare dubios ca cele vreo 0 conexiuni de autostrada care ar trebui sa traga prin Bv, chiar toate sunt blocate: spre TgMures, spre Sibiu, spre Buc, spre Bc.  Mai e vreun alt centru major din tzara cu lipsa practic completa de progres de conectare la uatostrazid e mare viteza?  Poate doar Iasiul, dar macar acolo exista scuza ca e in margine tzarii. Ca noul ciot A3 e o centura, nu e o conexiune.

horatiu.cosma

În 2 direcții din 3 sunt treceri montane de care nu am fost capabili până în prezent să ne apucăm nicăieri în țară, iar a 3-a spre Sibiu înaintează în dulcele stil românesc, cu SF-uri gestionate dezastruos.

voicul

Nu vezi ca nu sunt in stare sa faca un SF kalumea nici la campie si cand ajung la campie trag de parca ar muta Everestul?

Iasi si Galati sunt relativ pe plat si o sa pupe autostrazi, klar o sa pupe, dar nu stim inca cand.
Intre timp BV a capatat 6 km  :lol:

RaduG

,,HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada A13 Brașov - Bacău: Care sunt variantele de traseu propuse pentru una dintre autostrăzile care să lege Moldova de Ardeal"
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24484909-autostrada-a13-brasov-bacau-traseu-harta-onesti-moldova.htm

EugenRo

#1406
^^^Ca sa raspund si unor intrebari anterioare, traseul anatomic care 'imi place' cel mai mult presupune o combinatie intre Var. Rosie si Albastra (la vest de Tg Secuiesc).
De la E la V, mi se pare de urmat Var. Rosie, cu ocolire Tg. Secuiesc pe la nord si apoi coborare pe Var. Albastra, ocolire pe la sud a Mestecanisului de la Reci, pe langa Bicfalau si ocolire Stupinii Prejmerului, apoi traversare DN10 si CF si suprapunere din nou cu Var. Rosie.
Motive PRO continuare partiala pe albastru:
-nu sunt inghesuite centura Sf. Gh, DN 12, A13 si DN11 pe acelasi culoar, tinand cont ca pana aproape de Ozun, CF de la Brasov merge paralel cu DN si complica un eventual nod usor cu A;
-ocoleste elegant zone de protectie naturala, alege zona plana, dar pe langa munte (ar fi de interes sa verificam si niste avantaje meteo - vant, fata de culoarul DN11);
-permite un nod usor cu centura Sf Gheorghe, printr-o prelungire a acesteia cu final intr-un nod trompeta simpla, intr-un spatiu generos;
-evita idiotenia unei noi cocoase (de data asta la Prejmer), permitand cate un nod cu DN10 atat inainte cat si dupa Prejmer (va functiona si ca centura pentru Prejmer fata de DN10);
-permite conexiunea cu un drum mai scurt de legatura cu centura BV
-apropiere si mai buna conectivitate pentru Intorsura Buzaului si Covasna

in detaliu:


Dezavantaje:
-financiare  (lungime mai mare, mai multe lucrari de arta etc.);
-in zona de trecere dintre Var. Rosie si Var. Albastra, intersecteaza magistrala de inalta tensiune (incercuire cu rosu).


mirceaeliade

#1407
S-ar putea sa trebuiasca sa "eat my own words" de ieri :).  Pt ca astazi a zis:

>Ministrul Transporturilor Lucian Bode a anunțat joi că în 2021 vor fi lansate licitațiile pentru proiectarea și execuția celor două tronsoane ale Autostrăzii Sibiu - Brașov, iar în 2022 va fi scoasă la licitație construcția Autostrăzii Brașov- Bacău.

https://www.economica.net/a13-brasov-bacau-brasov-sibiu-licitatii-lucian-bode_194326.html

Pt posteritate screenshoturi de pe harta interactiva:

intreg:


zoom Bv:


zoom montan:


zoom Bc:

hvm

^
cred ca mi-au scapat niste posturi dar cand a aparut varianta neagra? Sau bucata respectiva nu are legatura cu variantele de traseu?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

vm75

Varianta neagra e acolo de la inceput (a explicat @pasadia); se desprinde la Harja si reintra in traseul comun la Oituz. Cred ca merge pe langa linia de inalta tensiune (pe Google Maps apare un culoar defrisat)