Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

București-Timișoara. Călătoria cu avionul a ajuns la jumătate de preț față de cea cu trenul

Efectul concurenței pe această rută este o masivă reducere a prețurilor la biletele de avion. Una dintre companii cere doritorilor pentru zboruri București – Timișoara un preț de 10 euro pe bilet, adică mai puțin de jumătate din prețul biletului de tren. Potrivit CFR, un bilet la un tren InterRegio, clasa a 2-a se vinde cu circa 100 de lei între destinațiile menționate.

Digi24

rizzuh

Eh, hai totusi, ala e pret de dumping. Asa si CFR poate sa-ti dea bilet la 3 lei, doar sa nu circule cu trenul gol. Ia compara pretul CFR (care e standard, full-fare) cu pretul avionului pentru o calatorie maine. Ca sa nu zic peste cateva ore.

Ionut

ANALIZĂ: Tarom, prima în topul celor mai de încredere companii aviatice naţionale, cu cel mai mic număr de incidente

Transportatorul aerian naţional Tarom s-a situat în primele opt luni ale anului pe locul întâi, din şase companii naţionale, din punctul de vedere al numărului de curse cu incidente raportat la volumul total al zborurilor, cu 1,2 incidente la 100 de zboruri, arată o analiză Flight Refund, companie specializată în obţinerea despăgubirilor pentru pasageri. La polul opus s-a situat Air France, cu o pondere de aproape patru ori mai mare a incidentelor, de 4,6%. Analiza a luat în considerare şase companii naţionale, active în România: Tarom, LOT, Czech Airlines, Lufthansa, Air France şi British Airways. O analiză anterioară a Flight Refund a arătat că, cel puţin în România, companiile tradiţionale au înregistrat o pondere dublă a incidentelor de zbor faţă de transportatorii low cost. Astfel, anul trecut în România, companiile tradiţionale au avut un procent de 0,42% din totalul zborurilor înregistrate.

"Numărul curselor aeriene din Europa creşte cu rapiditate, iar infrastructura rămâne în urma acestei evoluţii.  În acest context, ne aşteptăm ca numărul incidentelor să crească. Pasagerii au dreptul la compensaţii de până la 600 de euro dacă incidentul este imputabil liniei aeriene. Serviciul online Flight Refund ajută acei călători al căror zbor a întârziat mai mult de trei ore, a fost anulat sau în cazul în care li s-a interzis îmbarcarea în mod nejustificat. Din păcate, mai puţin de 5% din călători îşi cunosc drepturile", a declarat directorul general al Flight Refund, Anikó Bolyó.

News.ro

frunzaverde

^

Este o porcarie folosirea termenului de incident in felul asta. In aviatie termenul are o definitie precisa (anexa 13 OACI) - este un eveniment care afecteaza siguranta zborului fara a fi un accident (adica fara raniri/morti sau avarieri majore ale aeronavei).

Ori indivizii astia nu vorbesc de asta, pentru ei un incident este o intarziere a unui pasager care duce la compensatie UE. Adica cu totul altceva. Mare parte din compensari vin din conexiuni pierdute si din defectiuni tehnice foarte departe de baze, unde e greu de facut substitutie si unde load-factorii sunt foarte mari asa incat nu ai cum sa trimiti pasagerii cu alte companii.

De asta ULCC-urile, care fac point-to-point nu sunt afectate - nu au nici long-haul, nici conexiuni. La fel si Tarom, care are mult mai multe point-to-point-uri decat marii globali. Cat de AF, ma intreb cat din intarzieri vin din greve si cat vin din faptul ca, in momentul asta, au o pozitie dominanta pe piata long-haul din Romania, asa ca la ei se vor genera majoritatea intarzierilor. Plus ca Lufthansa plateste din oficiu, nu ai nevoie sa te adresezi firmelor third party pentru asta...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on July 17, 2018, 06:34:11 PM
Ministerul de Interne va suplimenta dotarea Inspectoratului General de Aviaţie cu 22 de elicoptere şi cu cel puţin un simulator de zbor, a anunțat marți prim ministrul Viorica Dăncilă, menționând că va fi adoptată o Ordonață de Urgență în acest sens. Conform planurilor autorităților, achiziția va viza elicoptere uşoare pentru intervenţii de salvare în mediul montan echipate medical, elicoptere de căutare-salvare şi un simulator destinat pregătirii personalului navigant.

Prim-ministrul a precizat că achiziţia se va face din fonduri nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare, din care MAI beneficiază de aproximativ 600 de milioane de euro.

La finalul ședinței de Guvern de marți, purtătorul de cuvânt al executivului a detaliat că licitația va avea în vedere achiziția a 10 elicoptere ușoare și 12 elicoptere medii-grele.

hotnews.ro

Anunt de participare: [CN1004000] - Furnizare elicoptere ușoare multifuncționale
Data publicare: 13.09.2018 02:01
Cele 10 elicoptere ușoare ce urmează să fie achiziționate vor fi folosite în special în misiuni de același tip (misiuni de căutare-salvare, evacuare, aeromedicale, transport, desant aerian, troliere, transport încărcătură acroșată etc.).
Valoarea totala estimata: 64.914.790  euro
Cant. min. estimata acord cadru elicopter ușor multifuncțional: 2 cpl. Cant. max. estimata acord cadru elicopter ușor multifuncțional: 10 cpl. Cant. min. estimata a contractului subsecvent elicopter ușor multifuncțional: 1 cpl. Cant. max. estimata contractului subsecvent elicopter ușor multifuncțional: 3 cpl.
Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 22.10.2018 15:00

Anunt de participare: [CN1003999] - Furnizare elicoptere medii/grele multifunctionale
Data publicare: 13.09.2018 01:51
Cele 12 elicoptere medii/grele multirol ce urmează să fie achiziționate vor fi folosite în special în misiuni de același tip (misiuni de căutare-salvare, evacuare, aeromedicale, transport, stingere incendii, desant aerian, troliere, transport încărcătură acroșată etc.) singurele diferențe apar doar în varianta de echipare unde echipamentele de la bordul aeronavelor pot fi diferite în funcție de zona de intervenție (de exemplu elicopterele care operează deasupra mării trebuie să aibă montate flotoare, radare de căutare pe mare pentru misiunile de căutare-salvare, etc)
Valoarea totala estimata: 272.863.028 euro
Cant. min. estimata acord cadru: 4 cpl. Cant. max. estimata acord cadru: 12 cpl. Cant. min. estimata a contractului subsecvent : 2 cpl. Cant. max. estimata contractului subsecvent : 6 cpl.
Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 25.10.2018 15:00

dumbravaandrei

Poate acum se misca Airbus-ul (Ghimbav) si se opresc din miorlait..

tom_sawyer

Iti dai seama ca licitatia asta e facuta cam pentru ei...

cavver

Smurdul zboara Eurocopter. Pare destul de clar cine va castiga. A doua licitatie sugereaza ca Mi-17-urile se pregatesc de pensie ...


tom_sawyer

Culmea e ca la licitatia pentru elicoptere medii nu s-a prezentat nimeni si au anulat-o. La cea pentru usorare singura oferta e de la Airbus.

rota

TAROM, companie ,,de cartel" pentru curse charter: Amendă de 13 milioane de lei de la Consiliul Concurenţei, pentru înțelegeri cu agențiile de turism

Compania de stat urmează să fie sancţionată de Consiliul Concurenţei cu 1,26 la sută din cifra de afaceri. Alături de TAROM, sancţiuni vor primi şi 20 de operatori de turism. Compania aeriană a oferit curse charter în cadrul unei înţelegeri cu agenţiile de turism. 

b1

Ionut

Radiografia traficului aerian la nouă luni: Otopeniul, Clujul şi Timişoara controlează peste 80% din traficul de pe piaţa locală

Cele mai mari trei aeroporturi din ţară, Henri Coandă (Otopeni) dar şi aeroporturile Avram Iancu din Cluj-Napoca şi Traian Vuia din Timişoara au avut în pri­mele trei trimestre din acest an un trafic to­tal de 14 milioane de pasageri, adică au ge­nerat puţin peste 80% din numărul total de pasageri de pe toate aeroporturile din ţară, po­trivit unei analize a ZF făcută pe baza date­lor de la Asociaţia Aeroporturilor din România. Dacă aeroportul Henri Coandă şi Avram Iancu din Cluj-Napoca au atras mai  mulţi pasageri în ianuarie-septembrie anul acesta, cel din Timişoara a înregistrat  o scădere uşoară a traficului după ce mai multe curse au fost anulate de operatorii aerieni.

Pe toate aeroporturile din ţară traficul total s-a ridicat la circa 17 milioane de pasageri în primele trei trimestre, faţă de 15,5 milioane de pasageri în perioada similară a anului trecut (plus 9,6%).

ZF

dumbravaandrei

Pai daca mai pui si IAS ajungi la 90%. Restul... muzeu.

Ionut

România a avut în 2017 a treia cea mai mare creştere a numărului de pasageri pe rutele aeriene din Uniunea Europeană

România a avut a treia cea mai mare creştere din Uniunea Europeană a numărului de pasageri pe rutele aeriene în 2017. Creşterea în România a fost de 18%, până la 17,93 milioane de pasageri în timp ce creşterea la nivel euro­pean a fost de 7%, arată un raport lansat ieri de Eurostat, biroul de statistică al Comisiei Europene. Cea mai mare creş­tere din Uniunea Euro­peană a numărului de pa­sageri a fost înre­gis­trată de Slovenia (+20%), urmată de Lux­em­burg, Estonia, Bul­garia şi Cehia (+19%), Ro­mânia, Croaţia şi Malta (+18%), înaintea Poloniei şi Portugaliei, am­bele şări înregistrând o creştere a numă­rului de pasageri cu 17 pro­cente.

ZF

Ionut

Pasagerii au pierdut 34.374.000 milioane de euro în 2018 pentru că nu au cerut compensații pentru zborurile întârziate sau anulate pe principalele patru aeroporturi din România

De la începutul anului și până pe 10 decembrie, 1.348 de curse aeriene au înregistrat incidente pe principalele patru aeroporturi din România – București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași. Pasagerii care nu au cerut compensațiile la care au dreptul pe baza legislației europene au pierdut în total circa 34.374.000 milioane de euro, potrivit Flight Refund, companie dedicată rezolvării cererilor îndreptățite ale călătorilor privind serviciile companiilor aeriene. Potrivit Regulamentului European 261/2004, pasagerii sunt îndreptățiți să primească din partea companiei aeriene o compensație de până la 600 de euro pentru zborurile efectuate în ultimii 3 ani.

"Observăm o dublare a incidentelor pe aeroporturile din România față de anul 2017. Dacă anul trecut am monitorizat 500 de incidente, în 2018 cifra a crescut până la peste 1300 de incidente, 700 dintre acestea fiind eligibile pentru compensații (incidente care nu au fost cauzate de forța majoră, cum sunt, spre exemplu, condițiile meteo excepționale sau greva). Acest lucru nu este o noutate pentru noi. Infrastructura nu poate ține pasul cu evoluția rapidă a traficului aerian, ceea ce înseamnă că, în multe cazuri, avioanele nu mai ajung la destinație la timp sau nu mai decolează la ora programată. Din nefericire, numai 1% dintre pasageri cunosc faptul că pot primi astfel de compensații. De asemenea, călătorii nu știu că pot apela gratuit la ajutor de specialitate și că pot primi banii într-un termen rezonabil. Dacă cei 99% din pasagerii care nu știu că au dreptul la compensații și-ar fi apărat drepturile, până la sfârșitul anului, aceștia ar fi primit compensații de aproximativ 34.374.000 milioane de euro", a declarat Anikó Bolyó, General Manager Flight Refund.

Profit.ro