Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragos76

Cel mai ciudat mi se pare cazul Timișoara. Contează așa de mult proximitatea Belgradului și mai ales a Budapestei?

pasadia

1. Cred ca exista un maximum cap pentru multe din aeroporturile din tara. Un maxim cap care poate varia functie de ce se intampla cu aeroporturile din vecinatate (cum a fost inchiderea Tg. Mures), dar care nu permite cresteri continue. Clujul si Iasiul, de exemplu, nu au mai crescut in 2018 la fel ca in anii precedenti, Timisoara chiar a scazut - vezi acest articol

2. In plus cred ca TM e dezavantajata mai degraba de rutier. Timisoara - Viena e 5 ore (chiar 4 pentru vitezomani). Sibiu - Viena sau Iasi - Viena dureaza mai mult. Prin urmare cresterile vor fi mai mari pe aeroporturile din est, nu pe cele din vest (vezi Oradea, Baia Mare, aeroporturi car enu cred ca se vor ridica nicicum).

3. Ciudat este si va ramane Constanta. Toate celelalte aeroporturi mai au cat de cat variatii, ani cu mai multi pasageri (pentru ca au dat subventii la vreun low-cost, sau ca a fost inchis ceva din apropiere, sau din alt motiv). Constanta ramane in continuare nesemnificativ, si nu pot sa pun asta decat pe seama A2. Si tot cred ca acelasi lucru (adica imposibilitatea performantei data fiind apropiere de OTP) va fi valabil si la Brasov (sau la vreun ipotetic aeroport in Galati - Braila).

elphax

Pe langa accesul la autostrada conteaza si evolutia orasului - economic si populatie.
Timisoara si Cluj sunt tot acolo la 320-330 de mii ca si acum 10 ani. Iasiul a trecut de 400.000 (cu studentii), plus ca este un HUB pentru cetatenii din Rep Moldova. Aeroportul Iasi va depasi Timisoara in curand din cauza populatiei si a economiei care vine din urma.
Clujul e un HUB pt toata Transilvania si va creste constant dar mai incet decat Iasi.
Pentru Timisoara conteaza mult Belgrad si Budapesta - de ex eu ma duc in concediu in Asia cu Qatar din Bud - fac 3 ore pana la aeroport, ma costa 45 de euro motorina, ma costa 35 de euro 3 saptamani sa las masina la o parcare pazita langa aeroport. Daca m-as duce prin Timisoara-Bucuresti sau Timisoara-Munchen m-ar costa in plus niste sute de euro de persoana.
Constanta are autostrada si e destul de aproape de Otopeni asa ca nu vad de ce e ciudat, e mai convenabil sa zbori de pe Otopeni indiferent de destinatie. Singura crestere ar veni daca ar fi chartere cu turisti straini.

kitsune

Cu Constanța ai dreptate, Otopeni este aproape, mult prea aproape. Eu fac naveta cu avionul de 25 de ani. Am făcut-o când drumul Constanța - OTP dura 5-6 ore, prin toate sătucele, o fac acum când durează 2 ore, pe A2.
Sunt cel puțin 3 firme cu microbuze direct OTP din Constanța, plus transport personalizat cu autoturismul (regular sau VIP). Plus trenul (niciodată nu l-am luat, în 25 de ani)
Pe Kogălniceanu nu există alternative, cel puțin nu pentru mine și colegii mei. Chiar am cerut firmei să îmi ia bilet de pe Kogălniceanu, au făcut-o. S-a amânat plecarea cu o zi, a trebuit să merg la București, pentru că nu avem curse zilnice din Constanța
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Dominik

Liceul Tehnologic ,,Max Ausnit" din Caransebeș este singura instituție de învățământ din România care poate instrui elevi în domeniul aviației.

,,Suntem primul liceu tehnologic din România care a primit acreditare din partea Autorității Aeronautice Civile Române. Asta înseamnă că putem să instruim elevi în domeniul aviației."

http://www.radioresita.ro/344956/foto-liceul-tehnologic-max-ausnit-din-caransebes-formeaza-mecanici-de-aviatie

S-a deschis primul liceu de aviaţie privat din România

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/caransebes-primul-liceu-de-aviatie-privat-din-romania-998672
You're in Steelers Country

TibiV

 :jawdrop:
Eu am facut liceul de aviatie din Bucuresti Baneasa.
In clasele XI & XII am facut practica in Romaero, si la absolvire am primit toti repartitie tot la Romaero (ma rog, cativa pilosi au primit direct la Tarom...)
Astia de la Caransebes unde or sa vada avioane adevarate, functionale?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dominik

Ma gandesc ca la Timisoara, e cel mai aproape aeroport de Caransebes, in jur de 100 km distanta.
You're in Steelers Country

frunzaverde

Doar ca acolo nu exista nici o baza de mentenanta, nici un MRO, nimic unde studentii aia sa se uite la avioane "inauntrul" lor, nu doar sa se holbeze la cum se misca pe pista...

Pentru asta Budapesta, Belgrad, Bucuresti si Sofia sunt cele mai apropiate de ei - nici unul din ele nu foarte aproape...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

#308
Fara suparare, nu vreu sa ma dau dastept...
Dar asta este ca si cand ai face liceu de marina la Suceava sau la Sighetu Marmatiei... :(

Noi faceam 10 minute, pe jos (pietonal... ;) ), pana in hangarele Romaero...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Pai ce, nu exista fabrica de grupuri propulsoare de vapor la Resita? Complet necompetitiva, pentru ca numai caratul monstrilor asamblati costa absurd de mult?

Pare ca cineva ar trebui sa dea cursuri de optimizare geografica...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Traficul de pasageri de pe cele 17 aeroporturi din ţară s-a majorat cu peste 7% în 2018 faţă de anul precedent, până la 21,8 milioane de oameni, arată datele de la Asociaţia Aeroporturilor din România (AAR). ZF

Ionut

În fiecare zi aeroporturile din România înregistrează până la 7 zboruri întârziate sau anulate. Peste 1.000 de români primesc lunar până la 600 euro de la companiile aeriene

În fiecare zi aeroporturile din România înregistrează între trei şi şapte zboruri întârziate sau anulate şi frecvent sunt situaţii în care pasagerii ajung în aeroport şi descoperă că orarul de zbor le-a fost modificat sau chiar că zborul le-a fost anulat, potrivit datelor transmise, vineri, de platforma FlightClaim.ro. Peste 1.000 de români primesc lunar, prin compania olandeză FlightClaim.ro, între 250 şi 600 euro de la companiile aeriene, arată un comunicat. Compania înregistrează zilnic între 30 şi 50 de cereri de compensare de la pasagerii români care doresc să îşi primească drepturile de la companiile aeriene.

"Cum era de aşteptat, perioada cea mai aglomerată din punctul de vedere al cererilor primite de către FlightClaim.ro este sezonul de vară, când companiile aeriene se supra-aglomerează, iar FlightClaim.ro înregistrează şi o cerere la fiecare 30 de minute. Aproximativ nouă din zece cereri sunt soluţionate pozitiv, iar pasagerii ajung să îşi primească compensaţia conform legii. De la începtutul anului şi până acum, cele mai multe zboruri anulate au fost în luna ianuarie, când aeroporturile din România au înregistrat 36 de zboruri care au întârziat minim 3 ore şi 12 zboruri complet anulate", se arată în comunicat. Cele mai multe zboruri întârziate şi anulate au fost înregistrate de compania Tarom, dar şi de companiile low cost Wizz Air, Ryanair şi Blue Air.

Detalii pe News.ro

Ionut

Proiect legislativ: Categoria de persoane care va avea gratuitate la zborul cu avionul

Săptămână trecută a fost depus la Senat un proiect de lege care prevede ca persoanele cu handicap să beneficieze de gratuitate la transportul cu avionul, conform unui proiect de lege depus, recent, la Senat. Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.448 din 6 decembrie 2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap prevede, pe lângă gratuitatea la transportul interurban şi cea la călătoriile cu avionul.

ZF

Ionut

Creştere de 6,6% în transportul aerian de pasageri pe aeroporturile din România, în T1 (INS)

Transportul aerian de pasageri înregistrat pe aeroporturile din România a crescut cu 6,6% în primul trimestru al anului, până la 4,644 milioane de persoane, faţă de 4,356 milioane consemnate în aceeaşi perioadă a anului 2018, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS). Conform statisticii, în primele trei luni din 2019, atât transportul comercial internaţional de pasageri, cât şi transportul de mărfuri (inclusiv poştă) al aeroporturilor deţine ponderea cea mai însemnată în total, astfel: transportul de pasageri - de 87,1% la pasageri îmbarcaţi şi 86,1% la pasageri debarcaţi; transportul de mărfuri (inclusiv poştă) - de 98,3%, atât la mărfuri încărcate, cât şi la mărfuri descărcate.

Activitatea aeroporturilor care au înregistrat cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte transportul de pasageri şi mărfuri se prezintă după cum urmează: Henri Coandă - Bucureşti - cu 1,539 milioane de pasageri îmbarcaţi şi 1,446 milioane de pasageri debarcaţi, respectiv 4.371 tone mărfuri încărcate şi 4.920 tone mărfuri descărcate; Avram Iancu - Cluj-Napoca cu 294.300 de pasageri îmbarcaţi şi 268.700 pasageri debarcaţi, respectiv 344 tone mărfuri încărcate şi 490 tone mărfuri descărcate; Traian Vuia - Timişoara, cu 172.700 pasageri îmbarcaţi şi 162.300 pasageri debarcaţi, respectiv 435 tone mărfuri încărcate şi 829 tone mărfuri descărcate.

Detalii in Agerpres

Ionut

SCS Transport si CM POIM, 17-18 iulie 2019, Timisoara
Prezentare oficiala Organismul Intermediar Transport (OIT)
Stadiul proiectelor POIM din domeniul aerian din Romania


Va rog sa discutam despre fiecare aeroport in parte pe thread-ul dedicat.