Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Google folosește inteligența artificială pentru a prezice întârzierile avioanelor

Google lansează o nouă facilitate a serviciului Flights, care ar urma să-și poată avertiza utilizatorii cu privire la întârzierile avioanelor. Folosind algoritmi de învățare mecanică și prin consultarea istoricului zborurilor, Google Flights va putea intui întârzierile avioanelor, chiar înaintea companiilor care le operează, se arată într-o postare pe blogul oficial al companiei. Întârzierile depistate din timp de AI-ul companiei, vor fi afișate în cadrul serviciului Google Flights. Conform celor de la Google, acestea vor deveni vizibile utilizatorilor în momentul în care nivelul de certitudine trece de 80%. Întârzierile evidențiate de Google Flights vor fi însoțite și de motivul pentru care AI-ul crede că se va întâmpla acest lucru, precum condițiile meteo dintr-o anumită regiune sau întârzierea avionului la dus.

Profit.ro

horyatm

O situație actuală privind traficul aerian de pasageri din România.

Traficul aerian din 2017



Ca și comparație, traficul din 2016



Observație: "Baia Mare" și "Maramureș" e unul și același aeroport

http://www.airportaar.ro/crestere-trafic-de-pasageri-pe-aeroporturile-din-romania-cu-23-pe-anul-2017/

horyatm

Se poate vedea clar că traficul de pe TGM a fost repartizat fie pe CLJ fie pe SBZ, posibil peste 300k, datorită creșterii naturale. Eu personal cred că traficul a fost repartizat pe CLJ, fiindcă pe Sibiu au apărut rute noi și au fost mărite frecvențele pe anumite zboruri, de asemenea drumul din zona Tg. Mureș la Cluj e mai ușor. Voi ce părere aveți?


TibiV

Nu doar zborurile transoceanice, ci toate zborurile.

Nu te supara, dar care este noutatea ?!...
Se stia despre asta si pe vremea batranului zeppelin "Hindemburg"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alex8

Nu ma supăr, am zis că poate e interesantă valoarea cu cat a crescut viteze de deplasare.

Gendan

Hai sa arat ca nu am facut facultatea degeaba.

@alex8: un concept in aviatie e zborul pe brachistocrona (sper ca am scris corect in romana, eu am invatat-o in engleza: brachistochrone).

Pe scurt, intuitiv, zborul cel mai scurt e pe ortodroma, pe un arc de cerc mare (cerc mare: planul cercului contine si centrul Pamantului). In majoritatea cazurilor, un avion va pleaca pe un heading spre un aeroport si va ateriza la alt heading, asta indiferent de directia pistei.

De exemplu, un zbor de la Otopeni la Milano ar avea in cazul unui zbor pe ortodroma un heading de 281 la plecare (din nou, airborne, nu luam in calcul directiile pistei) si un heading de 270 la sosire. Heading-ul trebuie sa se schimbe constant pentru a pastra avionul pe traiectoria de pe ortodroma.
Lucrul asta e si mai evident daca in loc de Milano luam un aeroport mai indepartat, Boston Logan, de exemplu. Heading-ul de la plecare e 306 iar la sosire, 233. Mai mult, lucru nu prea intuitiv, desi Otopeni e la o latitudine de 44N si Boston la 42N, traiectoria ne va purta mult spre nord, avand un vertex point cu o latitudine maxima de aproximativ 55N. E mai usor daca nu te uiti pe o harta ci direct pe un glob.

In practica, toata lumea incearca pe cat posibil sa foloseasca zborul pe ortodroma. E mai predictibil.

Acum (da, stiu, nu a fost chiar pe scurt), brachistocrona e cel mai scurt drum de asemenea, dar din alta privinta: timpul. Daca ortodroma ne ducea la cea mai scurta distanta, brachistocrona ne duce la cel mai scurt timp de parcurs. Asta poate prespune un drum ceva mai lung, insa profitand de directia favorabila a vantului. E fix ce se intampla pe Atlanticul de Nord, unde rutele zilnice oferite de Gander Oceanic Control Center nu urmeaza cel mai scurt drum (ortodroma) ci cauta sa maximizeze incadrarea in spatiul cu jetstream (brachistocrona) pentru zborurile de pe coasta de est spre Europa. Putin pe dos se intampla la retur, unde zborurile incearca sa evite pe cat posibil jetstream-ul care in acest caz ar fi frontal.

Fun fact: Concorde-ul nu zbura pe rutele de la Gander. Zburand adesea la FL600, unde nu mai ajunge jetstreamul, alegea mai mereu sa zbore pe ortodroma.

TibiV

Cand am inceput planorismul m-a amuzat expresia "arcul mic din cercul mare".... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Balto

Un nou operator aerian intră în România

Operatorul aerian italian Ernest Airlines introduce, din vară, zboruri care vor lega nordul Italiei de Iași și București. Compania din Milano și-a început activitatea în 2017 și este prezentă, deocamdată, doar în trei țări: Italia, Albania și Ucraina. Începând cu 21 iunie, compania va introduce cursele: Cuneo – Iași (de două ori pe săptămână), Genova -București (de două ori pe săptămână), Verona – București (trei ori pe săptămână) și Verona – Iași (de trei ori pe săptămămână).

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

Flight Refund: Românii pierd anual despăgubiri de 22 milioane euro pe care le pot cere când zborurile lor sunt anulate sau întârziate

La nivelul anului trecut, s-au înregistrat 782 de incidente în care pasagerii au pierdut zborul de legătură şi zile de concediu şi au suportat costuri suplimentare pentru întoarcerea acasă, arată datele companiei Flight Refund, specializată în obţinerea de dezbăgubiri în acest sector. Potrivit acesteia, călătorii din România pierd anual despăgubiri de aproximativ 22 milioane de euro la care sunt îndreptăţiţi când zborurile lor sunt anulate, întârziate sau supravândute. Oficialii companiei spun că cea mai mare parte a călătorilor români nu ştiu că au dreptul la despăgubiri în cazul în care zborul lor are întârzieri sau este anulat.

În aceste situaţii, potrivit Regulamentului European 261/2004, pasagerii sunt îndreptăţiţi să primească din partea companiei aeriene o compensaţie de până la 600 de euro pentru zborurile efectuate în ultimii trei ani.

"Din nefericire, un procent foarte mic - sub 1% dintre pasageri - cunoaşte faptul că poate primi astfel de compensaţii. De asemenea, călătorii nu ştiu că pot apela gratuit la ajutor de specialitate şi primi banii într-un termen rezonabil. Pentru anul trecut, în cazul celor 782 de zboruri cu probleme, aproximativ 500 dintre acestea s-au calificat pentru compensare, ceea ce înseamnă că, pe baza estimărilor noastre, cei care au dreptul la despăgubiri au pierdut circa 22 milioane de euro", a declarat Anikó Bolyó, director general Flight Refund.

News.ro

Lvs_tm

#250
^
Legat de stirea asta, saptamana trecuta mi-au intrat in cont cei 250 euro, compensatie pentru un zbor Ryanair Timisoara - Bucuresti intarziat 6 ore in Sept 17.
Nu dau de baut, doar ma laud. :D

Ionut

Bilanţul pasagerilor pe aeroporturile din ţară în T1 2018: 4,4 milioane de pasageri, plus 8,2%

Aeroporturile din România au avut 4,36 milioane de pasageri în total în primul trimestru din acest an, trafic în creştere cu 8,27% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit unei analize a ZF făcută pe baza datelor de la Asociaţia Aeroporturilor din România. Aeroporturile Suceava şi Oradea şi-au dublat şi chiar triplat traficul, în timp ce top trei jucători -  Otopeni, Cluj-Napoca şi Timişoara - au avut creşteri moderate.

Cele mai mari trei aeroporturi din ţară, Henri Coandă (Otopeni), Cluj-Napoca şi Timişoara, generează 84% din traficul total de pasageri de pe piaţa locală, acestea fiind aeroporturile de pe care sunt operate cele mai multe curse de către jucătorii aerieni.

ZF

Ionut

Circa 20% dintre călătorii afectați de zboruri anulate sau întârziate sunt abandonați pe aeroport sau nu primesc informații și hrană

Aproape patru din zece pasageri se consideră necorespunzător tratați de companiile aeriene, iar cele mai multe nemulțumiri sunt legate de spațiul dintre scaune și comportamentul echipajului. Peste o treime din pasageri consideră că sunt prost tratați de către companiile aeriene, iar 20% dintre cei afectați de zboruri anulate sau întârziate sunt abandonați pe aeroport sau nu primesc suficiente informații, ajutor sau mâncare și băutură din partea companiilor aeriene, potrivit AirHelp, companie implicată în obținerea de compensații pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate.

Potrivit Regulamentului European 261, pasagerilor afectați de zboruri întârziate mai mult de două ore și efectuate pe o distanță de peste 1.500 km companiile aeriene trebuie să le ofere vouchere pentru mâncare și băutură și posibilitatea de a efectua două apeluri telefonice sau de a transmite două email-uri. Dacă este necesar, companiile aeriene trebuie să ofere cazare și transferuri. Dacă zborul întârzie mai mult de trei ore, ori este anulat din motive care țin de transportatorii aerieni, inclusiv greve spontane, pasagerii au dreptul la despăgubiri de până la 600 de euro de persoană.

"Pasagerii români trebuie să știe că de acum dreptul lor la despăgubiri de până la 600 de euro este garantat inclusiv când au loc greve spontane ale piloților și ale altor angajați ai companiilor aeriene, potrivit unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene. Astfel, grevele spontane nu mai intră la categoria circumstanțe extraordinare, cum sunt condițiile meteo nefavorabile sau urgențele medicale", a explicat Radu Ștefan. Pasagerii pot aplica pentru despăgubire în termen de trei ani de la momentul întârzierii, anulării ori refuzului la îmbarcare.

Profit.ro

Ionut

În luna mai au fost înregistrate 57 de zboruri anulate și 116 zboruri întârziate pe aeroporturile din România

​În luna mai 2018 au fost înregistrate 57 de zboruri anulate și 116 zboruri întârziate pe aeroporturile din România, conform analizei efectuate de compania olandeza FlightClaim.ro, unul dintre cei mai importanți jucători din Europa în ceea ce privește obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene. Companiile aeriene care au avut curse cu probleme sunt predominant companiile low-cost, precum Ryanair, Wizz Air și Blue Air.

Hotnews

tom_sawyer

Proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici ai obiectivului de investiții ,,Construire centru de instruire sintetică P+3. Clădire simulatoare de zbor și spatii conexe echipată cu un simulator de zbor FFS Boeing 737 NG"

Școala Superioară de Aviație Civilă (SSAvC) derulează cursuri și programe de pregătire, instruire şi perfecţionare, teoretice şi practice, de zbor, atât pentru piloții particulari cât și pentru piloții comerciali.
Simulatoarele de zbor existente în dotarea SSAvC sunt doar de tip static, pregătirea pe acestea fiind doar una dintre etapele pe care piloții trebuie să le acopere în cadrul programelor de pregătire periodică inițială. În vederea obținerii unei licențe pentru operarea unui tip de aeronavă este necesară efectuarea și a unui program de pregătire pe un simulator de zbor complet (FFS) specific tipului respectiv de aeronavă. Un astfel de simulator asigură o platformă adecvată de instruire și design, atât pentru efectuarea sarcinilor procedurale cât și pentru cele operaționale, specific cerințelor de instruire la sol și în aer.
În prezent, etapa de pregătire pe simulatoare de zbor de tip FFS pentru aeronave de tip Boeing și Airbus se desfășoară în afara țării, cu costuri substanțiale pentru companiile aeriene române, întrucât nici o altă entitate din țară nu poate pune la dispoziția piloților o astfel de tehnologie.
La nivelul conducerii SSAvC s-a luat decizia extinderii gamei de servicii de pregătire de specialitate prin achiziționarea unor simulatoare de tip FFS.
Pentru îndeplinirea acestui obiectiv este necesară construirea unei clădiri plus spații conexe, echipată cu un simulator de tip FFS.

Prin proiectul de hotărâre anexat se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții "Construire centru de instruire sintetică P+3. Clădire simulatoare de zbor și spatii conexe echipată cu un simulator de zbor FFS Boeing 737 NG".

http://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2010-hg18062018dta