[B] Infrastructura verde si cea de mediu in Bucuresti

Started by TibiV, January 10, 2020, 02:03:42 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Comunicat de presa al Primariei Sector 1:
http://www.primariasector1.ro/articole/citeste/comunicate-presa/1826/cum-dispar-5-hectare-de-teren-din-bucuresti-sub-un-munte-de-gunoie
QuoteCum "dispar" 5 hectare de teren din București sub un munte de gunoaie

Dan Tudorache: "Este un atentat la sănătatea bucureștenilor"

Firma Iridex depozitează abuziv deșeuri pe o suprafață de 53.000 mp (adică peste 5 ha), teren aparținând domeniului public pentru care nu are acte. Acest fapt extrem de grav rezultă dintr-o expertiză topometrică realizată, la solicitarea Primăriei Sectorului 1, de către un expert autorizat.

Primăria Sectorului 1 se află de doi ani în proces cu Agenția pentru Protecția Mediului București pentru anularea Autorizației Integrate de Mediu pentru Groapa de gunoi IRIDEX (Dosar nr. 15248/3/2018). În ciuda faptului că avocații Agenției și cei ai IRIDEX s-au opus oricăror expertize solicitate de către Primăria Sectorului 1, instanța a aprobat, printre altele, și expertiza topometrică pentru stabilirea suprafeței și volumului gropii de gunoi IRIDEX-Chiajna.

Primăria Sectorului 1 cunoștea că IRIDEX depozitează deșeuri pe o suprafață de 16.5ha, teren concesionat de la Chiajna și pe încă aproape 10 ha teren, proprietatea sa privată, deși depozitarea deșeurilor pe un teren privat încalcă legislația în vigoare, respectiv art. 9, alin. 3 din HG nr. 349/2005. Tocmai din acest motiv, administrația locală a solicitat în instanță anularea Autorizatiei Integrate de Mediu obținută de IRIDEX.

"Rezultatele expertizei depășesc cele mai negre scenarii: pe lângă suprafețele deja cunoscute (16,5 ha domeniu public și 10 ha teren privat), firma IRIDEX depozitează ilegal deșeuri pe alte 5 ha de teren care aparțin statului. Calitatea aerului din București nu se îmbunătățește numai prin publicarea unor simple rapoarte sau prin declarații de presă pompoase, ci prin măsuri concrete de stopare a acțiunilor ilegale ale celor care ne otrăvesc de ani buni aerul pe care-l respirăm. Sper ca actuala conducere a Ministerului Mediului să reacționeze la acest atentat la sănătatea bucureștenilor și să ia urgent măsurile care se impun", a declarat Primarul  Sectorului 1, Dan Tudorache.

Menționăm faptul că expertul parte IRIDEX, referindu-se la suprafața de 5 ha, a susținut că este vorba despre o eroare materială. Ne întrebăm, în mod legitim, cum poate ocupa cineva, persoană fizică sau juridică, o suprafață imensă de teren aparținând statului, fără să observe nimeni, în condițiile în care, atunci când s-au concesionat cele 16,5 ha, acestea au fost predate cu Proces-Verbal de predare-primire între Chiajna și IRIDEX.

Putea să fie vorba despre o eroare materială dacă ar fi fost doar o cifră scrisă greșit pe o hârtie, fără a produce consecințe, cum a fost cazul Autorizației Integrate de Mediu nr. 15, emisă tot de Agenția pentru Protecția Mediului București pentru același operator IRIDEX, în care volumul depozitului menționat a fost majorat cu 1.500.000mc (de la 4.500.000mc la 6.000.000mc) dintr-o "regretabilă eroare", corectată ulterior, în 2017, la insistențele Primăriei Sectorului 1.

Dar, dacă vorbim de 53.000mp pentru ocuparea cărora nu s-a plătit redevența către statul român timp de 20 de ani, acest lucru nu se poate numi în niciun caz eroare materială.

"În afară de prejudicierea bugetului de stat, ar putea exista consecințe ale căror gravitate nici măcar nu le putem anticipa, legate de mediu și de afectarea sănătății cetățenilor din București și din Ilfov. Neexistând o Autorizație de Construire și pentru suprafața acoperită abuziv, nu știm dacă înainte de a se depozita deșeuri pe aceste zeci de mii de metri pătrați s-au respectat normele pentru protecția mediului, cum ar fi: izolarea terenului pentru a evita poluarea solului și a pânzei freatice, drenajul levigatului etc.", a mai precizat primarul Dan Tudorache.

Expertiza menționată mai sus a fost trimisă în cursul zilei de ieri, 09 ianuarie 2020, Ministerului Mediului unde a fost înregistrată cu nr. 67724/09.01.2020.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N



dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Harry


dr4qul4

a aparut si pe Maps. Arata decent. Cineva a adaugat si pozele pe Maps



PS. Eu sper sa-l faca si pe cel propsu de usr la ADP sector 3 (Calea Vitan) si multe altele, mai mari, in zonele periferice unde avem camp.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

albert.arifovici


Goldmund

Am citit de curand un articol despre orasul Köln si despre un inel verde din jurul orasului, "Kölner Grüngürtel", o idee inca din anii '20, sec. XX si valorificata si dezvoltata pana in ziua de azi("Kölner Grün Stiftung")

Stiu ca era vorba si de un inel verde de padure in jurul capitalei. Nu stie nimeni cum va evolua clima pe termen mai lung, dar ce stim este ca verile vor fi f. calde, ca marile orase au nevoie de multa vegetatie, nu de un parc de 5 ha, sau de 10ha, ci de kilometrii patrati de padure, de lacuri amenajate, de parcuri imense in jurul orasului Bucuresti. Macar sa mai auzim ceva de padurile alea promise.....

lucian

Daca mai tot zice primarul general al capitalei cum ca înverzirea capitalei o reprezintă Delta Văcărești si de divertisment sau turistică,ca fiind zona cu pricina,o sa tot bubuie pretul apartamentelor.Deja se construiește la greu pe acolo si cam toate terenurile sunt cumpărate pentru viitoarele ansambluri rezidentiale.In seara asta a fost pe la b1tv...


Cristi N

Radu Mihaiu:

Toamna arată bine în Parcul Sticlăriei.
Zilele acestea finalizăm ultimele detalii. A fost mult de muncă, straturi peste straturi de gunoi, dar a meritat tot efortul.
Vineri, la ora 10, parcul își redeschide porțile, după zeci de ani în care a stat închis.


Imagine publicată sub licența Creative Commons Atribuire-Distribuire în Condiții identice 4.0


Imagine publicată sub licența Creative Commons Atribuire-Distribuire în Condiții identice 4.0


Imagine publicată sub licența Creative Commons Atribuire-Distribuire în Condiții identice 4.0

Powered by API/PUM imgur uploader

b1

Pământ și flori peste calea ferată de pe strada Liniei, sector 6



Primăria Sectorului 6 a demarat licitația pentru amenajrea unui parc pe strada Liniei din sectorul 6, arteră străbătută de o cale ferată pe care edilul șef al Capitalei, Nicușor Dan, spera, într-o bună zi, să circule un tren metropolitan.

Licitația pentru Lucrări de amenajare Parc Liniei are o valoare estimativă de 15,5 milioane lei. Ofertele se pot depune până pe data de 27 decembrie 2021, urmând ca evaluarea ofertelor să aibă loc până la 27 aprilie 2022. Parcul va avea o lungime de 635 metri și o suprafață de aproximativ 4 hectare ceea ce implică o lățime medie de doar 60-70 de metri. Pe suprafața proiectului se găsește un cheu de încărcare descărcare înregistrat pe inventarul SRCF București, arată documentația de licitație. Pe suprafața acestuia se proipune amenjarea unei zone de alei pietonale pavate și piste bicicliști și zone spații verzi caz in care suprafața cheului va fi acoperită de pământ vegetal și gazon. Acolo unde vor fi alei se va așterne nisip de poză și se vor monta pavele, arată caietul de sarcini.

Consiliul General al Municipiului București a adoptat recent o Hotărâre prin care-i dă undă verde primarului Sectorului 6, Ciprian Ciucu, să construiască un parc peste trenul lui Nicușor Dan, primarul general.

Trenul lui Nicușor Dan, motiv de sfadă cu Ciprian Ciucu:
Tot recent, Nicușor Dan a prezentat proiectul ,,trenului metropolitan" București-Ilfov – un inel feroviar care leagă comunele limitrofe de Capitală, pe structura vechilor linii industriale ale CFR. Un tronson al acestui proiect (Gara de Vest – Vasile Milea) traversează strada Liniei din Sectorul 6.

Majoritatea PNL-USR-PLUS din Consiliul Local al Sectorului 6 a votat însă amenajarea pe strada Liniei a unui parc, estimat la 27,8 milioane lei (5,6 milioane de euro) fără TVA. Pe 22 septembrie, atunci când Nicușor Dan a prezentat proiectul trenului metropolitan într-o conferință online, Ciprian Ciucu a lansat, tot online, un sondaj prin care întreba locuitorii din Sectorul 6 ce ar trebui făcut cu restul străzii Liniei, pe care administrația locală vrea să amenajeze parcul, după cum a relatat recent Club Feroviar.

Primarul Ciprian Ciucu spune că nu are nimic cu proiectul trenului metropolitan, dar nu-i vede ,,relevanța" pentru că, în aceeași direcție de mers, oamenii au la dispoziție metroul (bulevardul Iuliu Maniu) sau tramvaiul (bulevardul Timișoara), arterele aflându-se la nici 200 de metri una de cealaltă. Pentru a-și demonstra utilitatea, spune Ciucu, proiectul lui Nicușor Dan trebuie să aibă la bază studii: o matrice origine-destinație (de unde preia trenul oameni, câți oameni preia și unde îi lasă), studiu de trafic, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, plan de urbanism zonal, surse de finanțare etc. În lipsa acestor lucruri, proiectul este doar o ,,viziune" despre care cei doi primari nu au discutat. Pe de altă parte, chiar dacă ,,lucrurile merg șnur", proiectul trenului nu poate fi terminat ,,mai devreme de șase ani".

Până atunci însă, ,,nu-i pot condamna pe oamenii ăștia la mizerie, nu șase ani, ci poate chiar zece ani", spune Ciucu, precizând că amenajările parcului sunt ,,reversibile", dacă studiile vor demonstra că trenul este necesar și se va face. Dacă nu, zona, care a fost cândva industrială, va intra într-un amplu proiect de regenerare urbană.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Xed

Presupun ca odata cu amenajarea aceastui nou parc, liniile de cale ferata existente vor fi scoase, nu?

Cristi N

Liniile raman la locul lor si amenajarile din zona lor sunt demontabile.

Gendan

Liniile sunt linia, doar una mai există. Este de mult îngropată sub moloz și praf, cu plopi de 7-8m crescuți peste. Singurele locuri vizibile sunt de la Lujerului spre vest și în intersecția de la Plaza. In situl studiat, linia va fi decolmatată (nu știu dacă asta e termenul corect tbh) și acoperita cu o palisadă de lemn.

Dacă aveți drum în zonă, vă aștept la o recunoaștere de teren.
Cizmele de guma sunt obligatorii.