Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


dr4qul4

eu m-am intors ieri de la Diham si de la Rasnov am facut aproape 5 ore  (+ pauze, in total 8).
Dar am facut 5 ore pentru ca am venit pe Cheia... Waze-ul zicea ca voi conduce 3h20 pe Cheia si 4h pe Campulung. Pe DN1 nu vroia sa ma bage de nici un fel (inteleg ca s-au facut 2h doar pana la intersectia cu DN1 de la Predeal).

Pe CHeia a fost aglomeratia bara la bara. La Popasul din Pasul Bratocea erau masini parcate si practic se circula pe o singura banda. Am facut 1h30 de la iesirea din Sacele si pana la intrarea in Cheia. Cred ca sunt 30 de km.
Prin Cheia am trecut relativ repede dar dupa am prins iar dopuri, cele mai mari la trecerile de cale ferata (la Valeni am stat 15 minute pe loc..)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

dr4qul4

la dus, pe 30, am mers pe Valea DOftanei - Secaria - Comarnic. Am facut 1 ora pana la iesirea din Comarnic.
Coada era de la Cornu ( aproape 9 km).
Dar va atentionez ca drumul este greu. Sunt numai serpentine. Cand jos cand sus. Daca aveti rau de masina...nu o luati pe acolo.

Referitor la noul drum pe Valea DOftanei.. sunt curios ce se poate face la Baraj? Acolo, daca aduci 300 de masini/hora, se blocheaza totul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

andrei_rou

Quote from: RaduG on January 02, 2021, 09:55:31 PM
Am încercat de două ori să traversez munții pe la Valea Doftanei, venind din ambele direcții.
Am trecut eu in vara cu un Duster 4x4, nemodificat. Drumul este decent in afara de zona in care se traverseaza muntele, care este mai greu de abordat, si probabil va fi si cel mai greu de construit/reabilitat. Din ceea ce am estimat portiunea "nasoala" e in jur de 6-8 km, restul chiar fiind usor... Oricum la ce serpentine vor "iesi" acolo mi-e greu sa cred ca nu va fi o limitare de 3.5 sau max. 7.5 tone. Dar vom vedea ce va reiesi din SF. Stie cineva cand e termenul pentru acesta?

oc7avian

Azi am mers în sens invers coloanei (București -> Brașov). Super lejer drumul, mai puțin blocaj în Bușteni și coloană în Azuga. Chiar dacă eram în sens opus haosului, iar poliție era peste tot să dirijeze. Sunt tot mai convins că aici sunt pain point-urile (replică în contextul discuțiilor din ultimul an). Pe sens opus a mai fost un blocaj în Comarnic, dar părea efectul de acordeon.

vancouver

Eu inca nu pot sa cred ca la 3 ani dupa ce am publicat articolul cu strategia de descongestionare pe Valea Prahovei INCA NU S-A FACUT NIMIC. Nimic din ce am propus eu acolo si nimic altceva!

Am stat atunci o luna de zile cu mai multi prieteni si colegi sa elaboram acea strategie, sa gasim cele mai realiste solutii. Singurul lucru care s-a schimbat de atunci: acum ar fi suficienti bani sa se faca A3 pe VP in 8-10 ani, si nu in 20 cum propuneam eu acolo, dar in rest cam totul este valabil.

Pacat. Mare pacat. Avem o cale ferata ireprosabila Bucuresti - Predeal si stam ca idiotii in trafic cu orele pe sosele! Si asta doar pentru ca avem gari insalubre, trenuri insalubre si insuficient de dese si nu avem parcari langa gari, ca sa lase lumea civilizat masina... Toate astea niste rahaturi ca bani, doar un pic de ambutie si civilizatie.

https://www.contributors.ro/strategie-pentru-dezvoltarea-infrastructurii-pe-valea-prahovei/

De asemenea, daca ar fi sa actualizez propunerea, as mai adauga transformarea M7 in Bucuresti in S7 (adica regim tren in loc de metrou) si folosirea garniturilor de tren de pe S7 in week-end pe Bucuresti - Valea Prahovei. O parte chiar mergand pe S7 si apoi mai departe spre Valea Prahovei, pentru o mai buna colectarea a pasagerilor din Bucuresti. Cum ar fi sa luati metroul de la Obor sau de la Unirii direct pana la Busteni? Dificil? Nici vorba. Ceva absolut comun in alte tari. Costuri? Nimic special fata de o linie de metrou (singura diferenta notabila ar fi un numar mai mic de statii, adica ceva gen cum sunt acum statiile pe M1 si M3 si nu cum s-a facut pe M5 cu statii dese). In week-end, cand nu e nevoie de multe trenuri prin Bucuresti, surplusul pleaca pe Valea Prahovei.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

oc7avian

Subiectiv vorbind, chiar m-am mirat cât de goală e linia de tren. Însă continui să mă mint că am prins eu acele momente când nu trecea trenul. Dacă ar exista capacitate reală de transport feroviar (vagoane, nu linia), aș sugera ceva extraordinar de drastic: în stațiuni, orice ieșire de pe DN1 este supravegheată de camere și fără plata unei taxe vine amendă. Exact cum e city tax-ul la rezervări de hoteluri. Tranzitul e gratuit, turismul cu mașina e taxat independent de parcare. Așa se elimină și fentele pe Waze/memorie care afectează fluența.

Față de acum 3 ani, măcar Sinaia are un parc minimal de autobuze bune.

Horatiu Ionescu

Cred ca ar fi utila si o strategie comuna de tarifare feroviar + transport in comun in statiuni, adica de ex.: cu biletul de tren sa poti calatori gratuit cu transportul in comun in ziua emiterii biletului in statiunile montane. Ar fi necesara implicarea Min. Transporturilor si primariile din statiuni.

pasadia

Totuși el nu a cerut închiderea A1 Sibiu - Sebes convins fiind de imediata alunecare e teren. Nici nu a afirmat ani de zile că construcția HSR va începe până în 2017.

Cât privește CoBra soluția e tot aia - SF pe bune, cu tuneluri și construcția ulterioară în etape. Poți propune orice altceva dar e că și cum aș spune că de PiSi nu e nevoie dacă urcam tirurile in tren la Constanța și le dam jos la Curtici.


LE: @vancouver

Am văzut în articolul tau partea de mai jos și țin să spun că ai dat-o in bară rău de tot cu acel exemplu.

Nu era vorba despre un râu ci despre un canal artificial construit la finalul secolului XIX pentru a aduce apa pentru procese industriale și a prelua apele uzate. Platformele industriale deservite atunci au dispărut, utilitatea e foarte redusă, și în urma unor accidente canalul a fost acoperit (oricum are un debit redus).

Iar primăria "dorea" să îl deschidă pe o porțiune scurta (sub 200m), adică pe str. castanilor pentru a justifica astfel mutarea stației de măsurare a calității aerului din intersecția de la Ceasu'Rau. Au mutat oricum statia într-o zonă verde, scăpând astfel de rezultatele nasoale măsurate și au abandonat proiectul căruia oricum i se opuseseră toți brașovenii.

Menționez toate aceste elemente în dorința de a te îndemna să scoți din articol acel paragraf - oricum nu ajuta cauzei susținute de tine.

vancouver

@pasadia: O sa scot referirea la Brasov, daca mai public vreodata un articol nou pe tema asta. In rest, ca idee la Busteni eu cred ca ajuta. Asta e parerea mea. De ce? Pentru ca nu vreau o solutie de rezolvare a trecerii prin Busteni pe RUTIER si bataie de joc fata de cum o sa arate statiunea dupa aceea. Ci, doresc folosirea oportunitatii pentru crearea unui parc sau a unei zone de agrement placute acolo unde acum e albia raului. Pentru Busteni ca oras poate fi o oportunitate turistica suplimentara. Multe pensiuni stau goale vara si sunt folosite doar iarna. Pentru eficientizare trebuie atractii suplimentare si vara.

De asemenea, daca se face un proiect complex, cum ar fi captarea raului Prahova si constructia drumului in locul sau pe langa albia actuala, consider util sa se includa in acest proiect si lucrarile de amenajare de spatii verzi, parcuri, etc..., pentru a folosi aceeasi finantare avantajoasa (in speranta ca se pot folosi fonduri UE).

@cavver: inteleg ideea, dar as prefera sa vii cu argumente tehnice, la subiect. Asta i-am cerut si lui (lui "Baiazid"), iar strategia asta cu Valea Prahovei este in mica masura opera lui. Baiazid de exemplu este de parere ca trebuie renuntat complet la autostrada pe Valea Prahovei, pentru ca o sa aduca si mai mult trafic, mai multe masini, o sa se blocheze total statiunile si o sa fie mai pline de oameni care nu au legatura cu muntele. Iar pentru camioane e egal daca trec prin Valea Prahovei, a Doftanei, pe la Valenii de Munte sau prin alt pas, asa ca e egal unde se face autostrada Bucuresti - Brasov. Deci pentru camioane egal si pentru turisti e gresit pe Valea Prahovei. Asta e parerea lui. Dar i-am explicat ca pur si simplu marea masa a populatiei nu o sa inteleaga asta si ca presiunea o sa fie prea mare. Politicienii care vor veni cu o astfel de idee vor zbura repede, deci nu va veni nimeni sa se opuna autostrazii A3 pe VP. Si atunci am cazut la pace, macar sa nu fie o prioritate, ci prioritar sa fie alte masuri locale, cum ar fi fluidizarea pe DN1, interdictii de parcare in statiuni pe drumurile publice si evident esenta strategiei, calea ferata.

Legat de transformarea M7 in S7, asta este ideea mea. Initial "Baiazid" s-a opus, considerand ca trebuie facut si M7 cum e prevazut acum, si in plus o retea de S-Bahn, dupa exemplul restului oraselor cu peste 1 milion de loc. din Europa (care aproape toate au si M si S). Dar l-am convins sa accepte ca totusi e o idee buna inlocuirea M7 cu S7. Scopuri:

1. Scopul principal al acestei masuri este FOLOSIREA liniilor de tren din afara Bucurestiului sau constructia altora noi la suprafata. Metroul actual, cu captatorul de curent la nivelul solului NU POATE FI CONTINUAT IN AFARA ORASULUI LA SOL (decat cu ziduri de protectie pe ambele parti).

2. Scopul secundar: folosirea surplusului de garnituri de metrou in week-end pe linia spre Valea Prahovei, exact unde in week-end e nevoie de multe trenuri. De ce sa cumperi trenuri in plus pentru week-end pe VP, cu care apoi nu prea ai ce face, cand poti folosi din cele care stau in week-end: cele de metrou din Bucuresti. Ori ca sa faci asta, trebuie macar una din liniile de metrou construita compatibila pentru trenuri. M7 e la indemana, pentru ca inca nu s-a facut nici un pas concret.

Daca ai ceva de comentat pe partea asta, ar fi extrem de util daca te-ai rezuma la pareri tehnice concrete.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

myid

@pasadia @vancouver
Da, exemplul cu Brasovul, vazut astazi din perspectiva anului 2020/2021 e gresit.
La momentul cand a fost facut articolul, imi parea o idee buna, nestiind intentiile administratiei brasovene de la acea vreme si rezultatul proiectului propus.
Intre timp, stim rezultatul.

Revenind la propunerile ASCORO, toate sunt mai prezente si mai viabile ca niciodata. Lista de prioritati a ramas aceeasi, doar anii de implementare trebuie actualizati pentru ca s-au pierdut ultimii 3 ani.

pasadia

@myid: nu ne cunoastem decat de pe forumuri si postari de facebook, dar tot voi stramba din nas la concluziile tale:

- se stia de atunci de cand s-a anuntat ce intentii ascunde deschiderea canalului. Unii dintre noi, cei din BV, nu uita figura lui Scripcaru cand dadea vina pe fumul de la gratarul de mici care ar afecta senzorii ce ne aratau poluarea din oras.
- iar propunerea in sine are multe, multe probleme. Plecand de la faptul banal ca nu plecati de la necesitatea unui SF pe bune (si a unui aferent AM pe bune, pe care sincer sa fiu nu cred ca l-ar primi nimeni care ar propune canalizarea unui rau). Cu atat mai amuzant e faptul ca, desi nu pomeniti de cei 3-4 ani necesari unui nou SF, vorbiti de realizarea incepand din 2022 a unui tunel la Paraul Rece. Tunel care ar fi folosit in cadrul primei etape imaginate de voi, si anume Rasnov - Azuga. Chestie care, din postura de brasovean, o consider nepotrivita. Prima etapa, indiferent ca construiesti sau nu toata A3, trebuie sa o reprezinte tunelul Busteni si tunelul Sinaia. Nu Paraul Rece!!!
La fel pot continua mentionand ideea de a fi folosite autobuze mici (pentru transportul in comun)  - probabil inspirate din alea care strabat Scheiul, nu? sau telegondole (alt proiect vestit in gura fostului primar).

vancouver

@Pasadia, articolul a fost publicat in martie 2018. Din martie 2018 pana in 2022 erau 4 ani. Anii necesari pentru un SF ca lumea pe Valea Prahovei. Iar din acest SF se putea prioritiza bucata Rasnov-Predeal, astfel ca in 2021 sa avem licitatia pornita pentru executie si in 2022 sa se intre in teren (ca target).

Acum suntem in 2021. Nu s-a miscat un deget de cand am scris articolul. E logic ca trebuie actualizate termenele. In loc de 2022-2042 pentru executie A3 ar trebui acum scris 2025 - 2035.

In afara de asta eu in 2018 NU STIAM CA NU EXISTA UN SF PE BUNE PE VALEA PRAHOVEI. Asa ca acuzatiile tale sunt total gratuite. Acum stim asta, pentru ca e Catalin la minister si asta a fost printre primele lui constatari trimise ca mesaj spre public.

Te rog sa fii mai putin dur in afirmatii si sa te gandesti la contextul anului 2018, cand am scris articolul.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Referitor la alegerea prioritatilor pentru tronsoane:

1. Nici eu nu am fost de acord ca Paraul Rece - Azuga sa fie primul tronson. Dar am acceptat ideea, pentru ca mi-a explicat un brasovean (@spooky) de ce crede el ca ar trebui sa fie primul tronson acesta:
- aprovizionarea pe Valea Prahovei se realizeaza in mare masura dinspre Brasov. Camioanele / camionetele au dificultati majore in unele perioade ale anului sa urce sau sa coboare pe serpentinele Predeal-Timis.
- multi oameni din BV lucreaza sezonier pe VP si i-ar ajuta si pe ei o legatura mai putin periculoasa
- chiar si pentru cei care traverseaza VP eliminarea serpentinelor grele i-ar ajuta enorm

Asadar acest tronson nu ar fi util in perioadele turistice (decat poate pentru Predeal, de unde traficul de tranzit ar disparea), dar ar fi util permanet pentru tranzit si pentru localnici.

Cand am scris articolul special am cautat sa nu-mi impun orice ar fi parerea, ci sa las loc si altora si sa accept idei diverse. Si am zis ca un brasovean o sti mai bine. Acum daca tu, tot brasovean, ai alte idei, sunt dispus sa schimb iarasi.


2. Tu propui sa se faca intai partea care ocoleste Sinaia si partea care ocoleste Busteni (tunelele). Pai marea problema este ca atunci trebuie nod si inainte de Sinaia, si dupa Sinaia, si inainte de Busteni, si dupa Busteni. Ori nodurile prevazut sunt doar cate unul.

De exemplu la Busteni daca nu gresesc nodul este prevazut in sud, iar urmatorul nod este tocmai intre Azuga si Predeal. Deci daca faci ocolirea Busteni, de fapt trebuie sa faci tronsonul Busteni-Predeal. Mai mult, prin Poiana Tapului tot va trebui sa treci pe DN1.

Daca faci Sinaia, atunci de fapt faci tronsonul Sinaia - Busteni. Iar daca le faci pe ambele faci Sinaia - Predeal. Ajungi sa ai dop la ambele capete (Comarnic-Sinaia mergi pe DN1 si la fel Predeal - Brasov), dar ai autostrada la mijloc. Intr-adevar, buba cea mai mare e acum la Busteni, dar mult mai bine nu o sa fie si lumea o sa injure, atat la Comarnic cat si la Predeal o sa ai ambuteiaje mari.


3. La momentul actual discutia oricum e inutila. Pentru ca financiar acum Romania poate sa-si permita concomitent ambele. Mai mult, avand Rasnov-Cristian gata (in 2018 nu era inca inceput), nu trebuie facut prioritar Paraul Rece - Azuga, ci, evident Rasnov - Predeal. Si poate la fel de util Cristian - Codlea. Ca sa existe o logica si o continuitate.


Deci, in final ce zici?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/experiment-digi24-masina-versus-tren-in-drumul-catre-munte-1427524

QuoteEchipa care a plecat cu trenul a parcurs distanța București-Sinaia în două ore. În schimb, echipa cu mașina a ajuns la destinaţie după șapte ore!
no comment

QuoteAlexandra: Noi suntem undeva pe centura Ploieștiului. Până aici am venit în același timp cu tine, am făcut aproximativ o oră, însă aici este un sens giratoriu foarte aglomerat și deja ne-am blocat. Stăm de câteva minute bune aici.
Comment: cuuuuuum, sens giratoriu aglomeraaaaat? V-ati blocat? NU EXISTA ASA CEVA. Asa s-a decretat pe threadul variantei Tureni pentru intersectia DN1 / DX4.

Deci, mint cei de la digi. Sigur nu s-a blocat traficul intr-un sens giratoriu. Asa ceva NU EXISTA.

QuotePentru că oricum stă pe loc, Alexandra coboară din mașină și le cere părerea celorlalți șoferi:
- Unde mergeți?
- Făgăraș.
- Greu?
- Greuț, greuț.
---
- Unde mergeți?
- La Arad. De la Galați.
- Cât ați făcut?
- Vreo 4 ore.
- Dar ce credeți că se întâmplă?
- Se duc oamenii la muncă. Cică e virus, dar nu prea.
- Merită drumul ăsta?
- Trebuia să o iau pe partea cealaltă, dar acum merg așa.
Bravo, de la Galati la Arad.. no more comment.

QuoteÎntre timp, Ana-Maria a ajuns la Sinaia, în gară.

Ana: Tocmai am coborât din tren. Este 13 și 6 minute. Era programat să ajungă acel tren Regio la 13 și 2 minute. Practic, ne-am încadrat foarte, foarte, foarte bine în timp. Ne propunem să ajungem până la Cota 1400. Sunt cu colegul meu operator, Claudiu Ristea. Am decis să luăm un taxi. Ar putea să ne coste 30 de lei. Chiar cu costurile pe care nu le-am calculat, tot ies mai bine decât Alexandra care, cu siguranță, a avut nevoie de carburant și de o sumă, deci, mai mare decât am folosit eu pentru tren și pentru taxi.

Iar dacă Alexandra a vorbit cu șoferii colegi de suferință, Ana-Maria stă de vorbă cu schiorii și turiștii pe care îi găsește la Cota 1400.

Quote,,Mă gândeam, ştii ce, să fi încercat şi acum eu cu trenul, tu cu maşina, dar nu m-am ocupat din timp, să văd la ce oră ar fi fost programat următorul tren, aşa că ne vom întoarce împreună", hotărăște Ana.
Deci ar fi venit si inapoi cu trenul... dar la noi de regula nu stii cat ai de asteptat trenul... Daca era cum am spus eu, trenuri pendula la 15 minute, aceasta discutie era clara.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.