Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

oc7avian

Hai sa o luam pe ramuri, pe partea de rutier in zilele de concediu se atinge limita drumului, da? Dar feroviar? Se atinge asa ceva?
Până la pandemie, vineri - duminică erau o grămadă de trenuri unde nu mai găseam loc decât dacă luam din timp. Mai erau șanse doar la orele mai absurde. Iar și cu loc mergeai cu o grămadă de oameni în picioare lângă tine. Asta la IR

Deci da.

Doar că în ultimii ani a fost și criză de vagoane...

TibiV

Quote from: punktnet on September 02, 2020, 11:33:26 AM
Un vagon GEFCO duce in medie 13 dustere, un tren de munte cred ca poate avea maxim 15 vagoane.
(...)
Deci, fezabil ar putea fi la o cadenta de vreo 30 minute intre trenuri.

Quote from: vancouver on September 02, 2020, 12:52:51 PM
N-ar fi mai fezabile niste trenuri de calatori la 30 de minute, si oamenii care merg la munte sa-si lase masina fie acasa, fie intr-un P+R (de ex. construit un mare P+R la Campina si unul la Gara de Nord)?

Nu mai am rabdare sa caut link-ul la postarea colegului care vrea si trenuri fara oprire pe (cel putin) Ploiesti-Brasov.

Deci avem ur,matoarele propuneri:
1/, Trenuri GEFCO la 30 de minute
2/. Trenuri de calatori la 30 de minute
3/. Cel putin 2 perechi de trenuri de calatori "cu o singura oprire (Predeal)"

Fratilor, asta ar insemna nu doar RK pe Predeal-Brasov... Ar insemna dublarea liniei duble!
Adica 4 fire ( 2 fire pe sens)

Altfel, pe unde mai trece "marfa"?!...

Mai oameni buni, CF300 nu este DN1, unde opresti cu botul masinii in curul aluia din fata...
Pe M300 exista niste reguli de dispecerizare si  control al traficului.

Nu vreau sa ma bag peste frunzaverde, care este expert, dar pur si simplu nu cred ca Valea Prahovei "duce" pe feroviar un asemenea trafic... (Basca la Predeal ar trebui dublate/triplate liniile abatute, "de parcare"...

Uitati un lucru: DOAR marfa aduce venituri reale, platite de operatori catre CFR Infra....
Transportatorii de calatori platesc (sau ar trebui sa o faca) un TUI, dar platesc de fapt din subventiile care vin de la buget...

Anyway...
Toate propunerile de mai sus ar fi valabile (la pachet) daca prin Predeal ar trebui sa treaca doar "sprintenele" trenuri de calatori...
Ceea ce nu este cazul.

UE nu plateste "cârca" aia de bani ca sa ajung eu mai repede cu trenul din București la Sinaia, Busteni, Sighisoara sau (taman am fost acolo) la Geoagiu Bai,,,

UE ne da bani ca sa realizam un "coridor" decent pentru traficul de marfa de la Constanta (RO) pana la granita cu Ungaria (HU).

Si, din pacate, suntem taaaare departe de acest obiectiv... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Eu cred că UE ne dă bani şi pentru un trafic feroviar decent pentru trenurile de călători; altfel pe coridor un RK pe amplasament era arhisuficient. variantele de viteză e clar că sunt pentru călători.
Că noi am rămas cu mentalitatea epocii Ceauşescu şi chiar mai rău, că trenurile de călători sunt ultimele ca prioritate e altă discuţie.
Evident o utilizare raţională a liniei M 300 poate concilia ambele tipuri de utilizări, poate trenurile de marfă ar trebui să circule în special noaptea.

mikidutzaa

Uitasem de Paltinu. Da, ca sa fie viabil si in weekend-urile de vara ar trebui facuta o ocolire ceva pe acolo plus poate latite serpentinele de la baraj pe langa ocolitoare la Campina. Ma gandesc ca astea nu costa chiar asa multi bani, s-ar putea face.

Nu se compara cu DN1A, la DN1A marea problema e dupa ce treci de serpentine si ajungi in satele interminabile din Prahova si in Valeni. Cu o ocolire a Campinei si a zonei barajului nu ai decat cativa kilometri prin sate si dup-aia dai in DN1 la 4 benzi. Plus ca pe DN1A e si plin de TIR-uri, aici nu ar avea ce cauta.

nenea_hartia

@mikidutzaa: nu dai de DN1 la patru benzi, drumul iese în DN1A la coada barajului Tărlung, iar apoi, prin centura Săcele, direct în Brașov sau centura Brașov. Lățirea serpentinelor de la Paltinu nu cred că își are rostul dacă se va păstra restul profilului de drum județean și va fi deschis doar automobilelor. Întrebarea e dacă merită atât de mulți bani investiți. De la Valea Neagră și până la Brădet e doar drum forestier, cu altitudini de până la 1400 m, mai sus ca Predealul. Sigur că orice drum asfaltat e binevenit, iar locuitorii din satele de pe traseu au și ei dreptul la o legătură cu Brașovul, dar drumul va fi greu de întreținut iarna, iar dacă rămâne județean nu va fi întreținut deloc. Problema e că ni se prezintă în mod mincinos ca o alternativă la DN1, ceea ce nu este, în loc să se investească banii ăia (care vor fi nu puțini și doar de la buget, garantat) acolo unde arde acum, chiar pe Valea Prahovei.

mikidutzaa

Pe Valea Prahovei nu prea ai ce face acum cu multi bani, dureaza minim 3 ani pana se pot apuca de lucru, abia s-a lansat licitatia de proiectare. Optimizari minore cum ar fi desfiintarea parcarilor in Busteni si benzi de facut la stanga se pot face, nu costa cine stie ce. Romania isi permite sa faca Valea Doftanei in timp ce se proiecteaza autostrada pe Valea Prahovei si va ajuta foarte mult in zilele cele mai aglomerate, sigur va fie mai bine decat DN1A.

Pentru cand e liber, da, clar Valea Prahovei va fi de preferat, in sensul asta nu e alternativa.

naivu

De obicei aceste alternative la proiecte de autostrada din zone dificile si aglomerate sunt doar o perdea de fum si sunt prezentate de oficialitati ca si cand ar fi suficient sa semeni bani si sa rasara drumul alternativ pana la sfarsitul sezonului.
Si la drumurile alternative este necesar un timp pe pregatire (mai scurt ca la A/DX dar nu zero): trebuie licitatie pt executie (desi mai putini ca la A/DX sunt totusi bani publici), trebuie SF+PT (mai sumar ca la A/DX dar nu se poate licita in orb), probabil trebuie licitata inclusiv elaborarea SF+PT; licitatii pt care vei folosi aceiasi functionari CNAIR care nu fac fata la licitatiile deja existente, elaborari SF+PT pt care vei folosi aceleasi firme de proiectare care nu fac fata la SF-urile deja licitate. Si nici executia nu este neaparat simpla si rapida, si aceste alternative pot necesita ranforsari, viaducte sau chiar tuneluri care pot duce executia la ani de zile (aceasta se poate aprecia abia dupa elaborarea SF+PT).
Situatia de pe ValeaPrahovei (sau cea de la Margina-Holdea) e aceeasi de ani de zile, dar daca ar fi sa intrebi CNAIR ce s-a facut pt amenajarea alternativei pe ValeaDoftanei (sau a alternativei pe DC100 si CosteiudeSus) raspunsul ar fi nimic; asta spune totul despre seriozitatea cu care sunt avansate aceste alternative!

naivu

O problema (minora dar usor de rezolvat) pe VP este si sectiunea de 4km dintre Nistoresti si intrarea in Comarnic ingustata la 1,x+1,x.
1- Daca vin dinspre Comarnic si am ceva trafic pe contrasens e aproape imposibil sa fac vreo depasire (desi ar fi loc pt 3 masini, si melcul din fata si cel de pe contrasens tot pe mijlocul benzii merg). Daca vin dinspre Nistoresti si este ambuteiat Comarnicul (adica mai tot timpul) as prefera sa se mearga pe un fir, dar inevitabil se fac doua pt ca la 5km/h incap lejer doua masini pe banda aia. Ambele doleante mi-ar fi f simplu rezolvate daca s-ar retrasa marcajul pe cei 4km la 2+1: 2 benzi pt Comarnic-Nistoresti, 1 banda pt Nistoresti-Comarnic.
2- S-a discutat de impedimentul ca centura Comarnic se va descarca exact in aceasta portiune ingustata. Ar trebui adaugat la proiectul centurii Comarnic si un proiect de largire a sectiunii la 2+2. M-am uitat special cand am fost ultima data pe acolo: este o portiune de vreo 400m la capatul dinspre Nistoresti in care drumul e strans intre calea ferata si un deal din care ar trebui excavati cam 4x4x400m (si partial expropriati cei cativa proprietari care au curtea pe dealul ala), dupa care este loc liber pe partea cu Prahova (pe majoritatea sectiunii sunt 4-5m liberi chiar si pe partea cu satul). Nu sunt de meserie, dar chiar nu mi se pare un capat de lume largirea asta!!!

mirceaeliade

>4 Ofertele depuse pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și Proiectului Tehnic de Execuție necesare realizării unor pasaje pietonale sau rutiere la Azuga și Comarnic

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/ofertele-depuse-pentru-elaborarea-studiului-de

mirceaeliade

5+3 Ofertele depuse pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic de Execuție necesare realizării unor pasaje rutiere la Sinaia și Predeal

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/ofertele-depuse-pentru-elaborarea-studiului-de-0

Dan_s

Stie cineva chiar a inceput reabilitarea drumului finantata de CNI si cine este constructor?

Stadiul lucrărilor la DJ 102I, care leagă Prahova de Brașov. La Valea Doftanei au fost montate grinzile primului pod
De Ștefan Vlăsceanu -16 noiembrie 2020


Au demarat lucrările la DJ 102I, drumul care va lega localitățile Valea Doftanei și Săcele (județul Brașov).
Contractul pentru realizarea investiției a fost semnat la sfârșitul lunii august a acestui an, cu Compania Națională de Investiții.

Valoarea proiectului se ridică la 2,79 de milioane de lei. Drumul va avea o lungime de 24 de kilometri.

Potrivit unui anunț publicat pe facebook de Primăria Valea Doftanei, vineri se executau lucrări de amenajare a primului pod de pe acest segment de drum, constructorii montând grinzile acestuia.






Sursa: Observatorulph.ro
si FB: Primaria Valea Doftanei

nenea_hartia

#236
^ Nu, abia se face studiul de fezabilitate. Articolul din Observatorulph.ro e greșit, iar postarea pe Facebook a primăriei e una politică, ce induce intenționat în eroare. De fapt se lucrează doar pe 2,4 km, e o investiție mai veche pentru a lega un cartier de case izolate de comuna Valea Doftanei. Investiția se numește [SCN1037270] ,,REABILITARE DJ 102I VALEA DOFTANEI, KM 35+100–KM 37+620" (proiectare și execuție)".

Pozele sunt făcute aici, la podul peste Valea Seacă, lângă MHC Trăisteni. Vezi planurile de situație pe care le-am atașat.

Dan_s

Multumesc, asa banuiam si eu dar asa cum apare in postare se intelege altceva. Politaca  :lies: :lolz:

TibiV

"Valoarea proiectului se ridică la 2,79 de milioane de lei. Drumul va avea o lungime de 24 de kilometri."

116.250 de lei/km nu ajung nici macar pentru marcaje, indicatoare si parapete decente...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduG

Am încercat de două ori să traversez munții pe la Valea Doftanei, venind din ambele direcții. Prima dată dinspre Brașov erau niște brazi doborâți intenționat de-a curmezișul drumului ca să nu-și mai bage curioșii nasul, a doua oară dinspre Valea Doftanei, am ajuns la niște șanțuri în V pe mijlocul drumului forestier, de peste 1m adâncime, și nu ne-am încumetat mai departe. Între timp a venit din sens opus o caravană de 4x4 pregătite de off-road extrem, semn că se poate traversa.
Dar.
Un drum forestier pietruit deja nu e greu de reparat și asfaltat. Problema acolo este că trebuie gestionate și apele, aici mi se pare costul masiv al proiectului. Trebuie podețe, rigole, țevi, tot sistemul. Asta până să ajungi la parapeți și semnalizare rutieră.
Drumul de la Câmpina la Valea Doftanei suferă anual de alunecări de teren, căderi pe pietre și lipsa finanțării. Nu știu dacă consiliul județean va avea de unde să prevadă fonduri fie și numai pentru deszăpezirea unei noi șosele peste munți.
Un film explicativ: