News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
DEx12 Pitești-Colonești.

Main Menu

Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

pasadia

Pe bune ca nu o sa mai discut cu tine daca faci afirmatii precum "nu stiam in 2018 ca nu exista un SF pe bune pentru CoBra". De fapt nici nu inteleg cum poti afirma asa ceva, ar insemna ca tu consideri ca alte SF-uri platite / contractate de CNAIR in anii 2000-2010 au fost facute corect si ca sunt bune. Si la cata vechime ai pe forum ar trebui sa sti deja ca TOATE, dar ABSOLUT TOATE au avut probleme grave. Nici macar nu inteleg, ar trebui sa fac aici vreo sinteza a problemelor generate de SF-urile pentru diverse tronsoane din A1, A3, A10, A8? Sau sa pomenesc de centura Dej, Medias, Targu Mures, Targu Jiu, etc...

Si daca tu chiar credeai ca exista un SF pe bune, in 2018,  cum puteai accepta faptul ca atat in 2014 cat si apoi in 2019 au fost lansate licitatii pentru reactualizarea SF-ului pe acelasi tronson? Cum puteai accepta faptul ca solutia data, inca din 2002, NU prevedea nici un tunel? Pe bune, nu poti face asemenea afirmatii si apoi sa consideri ca meriti apreciat (si chiar apreciez multe dintre opiniile / propunerile tale). Deci, ca sa ne intelegem (si sa imi inghit afirmatiile mai grele) - NU EXISTA SF aplicabil pentru CoBra si orice plan trebuie sa includa ca prim-pas un SF pe bune, inclusiv cu solutiile necesare pentru OBTINEREA AM-ului. Din punctul asta de vedere TOATE celelalte treceri montane (PiSI, A13 si A8) sunt mai avansate decat CoBra.

Apoi, revenind la restul propunerii (nici nu stiam ca spooky e brasovean si oricum imi e sila de aceasta eticheta - nu inteleg de ce o aducem in discutie caci ea nu poate servi ca argument):

1. a compara Valea Prahovei din 2005 cu cea din 2015 sau cea din 2025 poate fi foarte gresit. Da, in 2005-2010 Valea Prahovei era foarte mult legata de Brasov pe partea de distributie. Multe activitati economice se bazau pe depozite din Brasov (Selgros, Metro, materiale de constructii, etc...) in primul rand pentru ca acestea lipseau din Ploiesti (oras mai mic in care anumite centre comerciale sau de distributie au aparut mai tarziu) iar Bucuresti-ul era foarte departe. Deci da, in trecut exista multa distributie mica (masini sub 7,5t) care plecau din Brasov catre Sinaia. Le stiu, am lucrat in domeniu, ocazional chiar am fost sofer pe ele.

Treptat insa circuitele in economie si distributie s-au modificat. Nu stiu cat de mult, dar stiu ca lucrurile nu mai sunt la fel. Pentru o parte e mai usor sa se aprovizioneze (sau sa fie aprovizionati) din Ploiesti. Pentru altii s-a sarit peste depozitul intermediar din Brasov (stiu cazuri, de exemplu in zona materialelor de constructii, care au crescut dupa criza pana intr-acolo incat erau aprovizionati la nivel de tir direct din fabrica reducand astfel nevoia de distributie din Brasov).

Dar chiar si asa, NICIODATA nu am auzit de camionete blocate pe Valea Prahovei. Da, e zapada pe aici, se va circula cu 20-30km/h cand ninge puternic (oricum rar, cateva zeci de ore in total pe an), dar NICIODATA nu se ajunge la blocaje precum cele generate de viscol in Baragan.

2. Nu cunosc decat o singura persoana care locuieste in Brasov si lucreaza in Sinaia (cred ca farmacista - e sotia unui membru al forumului). In rest insa ai fi surprins - Valea Prahovei nici macar nu genereaza multe locuri de munca (sezoniere sau nesezoniere) dar in mod sigur nu atrage din Brasov. Mai mari sanse ar fi invers, insa si aici sunt putine exemple. Ceea ce nu inseamna ca nu exista un trafic local insemnat, generat mai ales de scoala (liceu, universitate) sau de cei mutati in BV dar care pastreaza inca stranse legaturi cu locurile natale, mai ales Comarnic sau Campina. Dar acest trafic este perfect gestionabil de DN1 Brasov - Predeal, nici macar nu are nevoie de DN73B Rasnov - Predeal. 
Pentru comparatie: un trafic similar cu cel mentionat mai sus exista si intre Brasov si valea Buzaului (Nehoiu si coumnele din jur). Trafic pentru care DN10 e suficient. Diferenta e data de faptul ca aici, pe Valea Prahovei, acestui trafic i se adauga multe alte trafic-uri (O/D Bucuresti, O/D Constanta, O/D Secuime, O/D Bulgaria / Grecia / Turcia, etc...)

3. Cand vorbesti despre serpentine grele banuiesc ca te referi la Paraul Rece. Caci altfel strict "Predeal-ul", adica bucata de DN1 dintre Predeal si Cotul Donului inseamna 9 serpentine larg construite, partial dublate pe urcare, traversabile extrem de usor. Singura problema apare noaptea, cand le este permis si tirurilor sa strabata acest tronson si ocazional cel in coborare opreste pentru a permite accesul tirului aflat in urcare.

Dar predeal-ul nu are serpentine grele. Sunt multe alte tronsoane considerabil mai dificile - Paraul Rece, DN73 Fundata - Campulung, DN11 in pasul Oituz, DN17 prin lungimea sectoarelor cu viraje, DN18 de la Baia Sprie in sus, DN12C zona Lacu Rosu, DN1A la Cheia. Nu mai zic despre DN2D, de departe cel mai oribil din punctul asta de vedere, DN75 de la Vartop in jos, DN74A intre Zlatna si Abrud si tot asa mai departe.

Comparativ Predeal-ul (si Padurea Bogatii pe DN13, si DN6 intre Orsova si Caransebes, si DN66 de la Petrosani in sus) sunt absolut lejere. SI vorbesc in cunostinta de cauza, am parcurs toate aceste tronsoane de cateva ori (unele poate de sute de ori).

4. Cand propun prioritizarea tunelurilor Sinaia si Busteni eu personal iau in calcul faptul ca este nevoie de un SF nou. Si consider ca acel SF va propune in zona respectiva cel putin 3 noduri (Sinaia Sud, Poiana Tapului si undeva intre Busteni si Azuga). Si da, stiu ca SF-ul Vinci din 2010, cel facut pe vremea cand se vorbea de PPP propunea noduri doar la Sinaia Sud, Poiana Tapului si Predeal (in sine suficiente si acestea) dar acel SF era facut pe ideea existentei statiilor de taxare (si atunci trebuie sa iei in calcul si spatiu necesar pentru acestea cat si costurile - deci o reducere a lor).

Dar cu nodurile propuse de mine practic ai centura Sinaia (intre nodul Sinaia Sud si nodul Poiana Tapului) si centura Busteni (intre nodul Poiana Tapului si nodul Azuga (Sud). Cat priveste ambuteiajele presupuse de tine - da, pentru o vreme, pana se vor construi si celelalte segmente, se poate trai si cu ele. Oricum sunt mult exagerate - vezi de exemplu ce mare ambuteiaj e acum la Sebes [/sarcasm]


alin2pas

@vancouver:
Garniturile de metrou nu au în comun cu cele de cale ferată decât ecartamentul. Cele de metrou au (din câte îmi aduc aminte din armata ceaușistă) și un mic pantograf, utilizat pentru manevre în depou, în locuri unde utilizarea liniei laterale de contact nu e posibilă, dar această linie de contact e la o înălțime mult mai mică și la o tensiune mult mai mică decât cea de la CFR (800V, dacă nu mă înșel, față de 27000V la CFR). Faptul că e vorba de curent continuu complică și mai mult problema. Liniile de metrou pot fi extinse și înafara Bucureștiului la nivelul solului sau pe linii suspendate (cum se utilizează și în alte părți ale globului) până la aeroportul Otopeni sau în localitățile limitrofe, dar până pe Valea Prahovei nu e posibil.
Cât despre Sinaia - Bușteni vs. Pârâul Rece, e o falsă problemă: având în vedere că în aceste zone vor fi necesare probabil tunele mai lungi (deci cu durată mai mare de execuție), în toate aceste zone vor trebui cât mai urgent lansate licitații pentru actualizarea SF-urilor, iar aceste actualizări să ducă la niște studii de fezabilitate cu adevărat utile, cu foraje suficiente etc. Sunt cel puțin două persoane de pe acest forum la Ministerul Transporturilor care au luat de multe ori poziție împotriva studiilor făcute ,,pe genunchi" și care acum au pârghiile necesare să împingă lucrurile în direcția cea bună. În faza a doua (de preferință cât mai repede după aceste prime lucrări) se pot mișca lucrurile în mod similar și pe celelalte tronsoane.

vancouver

@pasadia, cred ca exagerezi o tema lipsita de importanta. In 2018, cand am scris articolul erau 4 ani pana in 2022, cand propuneam sa se inceapa executia pe CoBra, deci timp suficient pentru un proiect serios.

Asadar am luat in calcul necesitatea unei pregatiri serioase a documentatiei.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Xenos

Pe termen foarte scurt, ar trebui facute niste pasaje pietonale subterane in Busteni si desfiintate trecerile de pietoni supraterane, oricat ar fi de neplacut. Aceste pasaje pietonale subterane se pot face din prefabricate si lucrand zi-lumina in cate o luna maxim rezolvi cate jumatate din sens DN1 intr-o perioada mai putin aglomerata (martie - aprilie de ex), anuntand in prealabil acest deranj.
De asemenea, ar trebui discutat serios cu primaria Busteni sa desfiinteze acele imbecilitati de parcari in spic din zona pietei.
Stiu, peanuts - dar e un inceput.
Evident exista un blocaj sever in Busteni si oricine vine mai ales dinspre Brasov (dar nu numai) stie asta, zilele acesta au fost stiri parca chiar si aici ca s-au facut 2 ore pentru 10 km, Predeal - Busteni, ceea ce este absolut inadmisibil.
DN 1 este o prioritate zero, nefiind doar pentru turism - ca si cum turismul n-ar fi important! nici Transfagarasanul nu e asa blocat! - ci si pentru un trafic rutier cat se poate de firesc si de necesar intre Bucuresti si Brasov, iar prin Brasov catre o groaza de zone unde se ajunge foarte greu ocolind Valea Prahovei (Tg Mures, Sighisoara, secuimea etc.).
Mi se pare incredibil si inacceptabil sa mai parlamentam daca pe V. Prahovei trebuie autostrada si daca trebuie sau nu facut ceva pe termen scurt!
Pe termen scurt, Busteni-ul e nodul gordian, de asemenea intersectia din Comarnic cu str. Ghiosesti, la intrarea dinspre Bucuresti.

Pe termen lung, evident SF ca lumea si ideea lui pasadia, de a face cu prioritate tunelurile Sinaia si Poiana Tapului/Busteni este esentiala si foarte bine venita. Desigur, Rasnov-Predeal nu e deloc o prioritate fie si pt ca din Predeal drumurile spre Brasov se ramifica, sunt doua, evident blocajul e intre Busteni - Predeal si oricine vine dinspre Brasov stie ca acolo se pierd standard 2 ore, complet aiurea.
A o lua prin Cheia si alte pasuri montane greu de traversat doar pentru ca nu suntem in stare sa rezolvam problema Busteni e patetic. Serios, haideti sa ne gandim la solutii pentru Busteni, inclusiv o sosea de centura peste albie, dinainte de fabrica de hartie (la sud) si pana dupa Gara Busteni la nord.
Important este sa gasim solutii pentru a folosi decent DN1 pentru urmatorii 10 ani minim...si inca ceva: traficul local e complet blocat. Autobuzele/microbuzele din zona sunt blocate. Inainte ajungeai lejer, din sfert in sfert de ora, cu microbuzul din Sinaia in Busteni, in 10 min. Acum acestea sunt blocate complet. Explica si aceasta depopularea zonei si aspectul decrepit al Busteniului, absolut vizibil in ultimii ani pentru oricine VREA sa vada.

vancouver

@alin2pas, te rog frumos sa fii mai atent si sa citesti ceea ce scriu si apoi sa comentezi. Am explicat foarte clar CA NU ESTE POSIBIL CA LINIILE DE METROU SA FIE PRELUNGITE IN AFARA ORASULUI. Si ca aste este o problema si nu este bine. Ca atare am propus modificarea, deci ATENTIE: MODIFICAREA liniei propuse (deci atentie, liniei INEXISTENTE ACUM) M7 in S7. Adica TREN SUBURBAN.

Deci TREN. Intelegi? Tren. Tren prin Bucuresti pe magistrala 7. Asa cum exista in TOATE capitalele europene. Cu folosirea garniturilor de tren, semnalizare de tren, etc... Ceea ce inseamna ca se pot folosi ramele de pe S7 pe orice linie de tren din Romania. Pot intra pe acolo si TGV-uri si ce vrei tu. Cu catenara, cu tot ce trebuie.

REPET: peste tot in Europa exista asa ceva. Chiar si in orase de 500.000 - 700.000 locuitori. Trenuri care circula la SUPRAFATA - in unele locuri si cu 200 km/h. Si la distante de pana la 200 de km de metropola. Iar prin oras trec subteran si opresc in multe statii. Exact ca un metrou.

E acum suficient de clar pentru tine?

----------------

@alin1pas: subiectul al doilea. Nu trebuie lansate nici un fel de licitatii pentru actualizarea vreunui SF pentru vreun tunel, pentru ca... licitatia este deja lansata. Si avem un singur ofertant si probabil in cateva saptamani va fi declarat castigator si se va semna contractul!

Deci nu am inteles in ce consta falsa problema. Poate vrei sa spui - iarasi - acelasi lucru ca si mine, dar tii neaparat sa o prezinti ca un punct de vedere contrar. Adica vrei sa spui ca lucrurile sunt deja pe drumul cel bun si autostrada se va face cat se poate de repede si ca nu are rost sa mai discutam despre acest subiect. Da, asta am spus si eu. Doar @pasadia are aici o problema, sa sustina ca eu am indraznit sa cred ca se poate demara ceva pe CoBra inca din 2022 si ca asta dovedeste ca sunt varza. Numai ca eu am facut aceasta afirmatie in 2018...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

@pasadia, acum sa raspund punctelor tale:

1. Nu stiu cine a afirmat ceva de camioane blocate pe Valea Prahovei. Ideea era de condus cu dificultate pe serpentine. Atat pentru soferul de camion, cat si pentru cei care trebuie sa stea in spatele camionului.

E clar ca argumentul cu aprovizionarea via Brasov a VP nu e chiar cel mai solid din lume. Ti-am spus acest argument numai ca sa intelegi de unde a venit ideea. Repet: EU PERSONOAL, nici atunci, si nici acum nu sunt adeptul acestei idei. Personal cred ca trebuie inceput dinspre sud spre nord (adica de la Comarnic). Astfel, macar la plecarea spre Bucuresti, odata intrat pe autostrada, sa poti sa mergi fluent.

Am acceptat - repet - ideea cu Piriul Rece ca prim tronson la insistentele altora si pentru ca - iarasi ma repet - nu am vrut sa fiu capos si sa fie numai si numai ideea mea.

Si iar repet: subiectul este insa lipsit de importanta, pentru ca acum s-au schimbat datele problemei si se pot incepe toate tronsoanele imediat. (incepere in sensul de documentatie).

2. De acord. Argument acceptat (adica accept ca legaturile de tip navetisti nu sunt argument, navetisti sunt peste tot si nu o sa facem autostrazi peste tot).

3. Ma refeream la serpentinele dintre Predeal si Timisul de Sus.

4. SF-ul nou urmeaza sa fie facut. Ma indoiesc ca o sa rezulte mai multe noduri. De ce? Pentru ca fiecare nod la randul lui va fi o adevarata lucrare de arta. Posibil sa fie nevoie de tuneluri sau viaducte mari pe drumurile de legatura. Posibil nodul sa fie in aer, gen cum o sa fie nodul A1 / A13 la Boita. Sau nodul sa fie cu totul in munte, in tunel. Deci costuri pe masura. Si asta pentru ce? Pentru ca in cazul in care tronsonul paralel cu Busteniul e gata primul, sa putem ocoli astfel Busteniul. Dar poate ca nu o sa fie gata primul. Sau o sa fie gata toate concomitent. La ce ar folosi atunci noduri multe?

Nu suntem la Cugir, in campie, sa plantam oricand un nod in plus.


Oricum, inca o data, toate discutia asta este inutila. Nu se mai pune problema unei etapizari la acest moment. Se va face toata autostrada cu viteza maxima posibila cu care se poate misca acest stat roman.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Eu nu am folosit cuvantul "varza". L-as folosi insa pentru a caracteriza afirmatia "credeam in 2018 ca CNAIR are un SF pentru CoBra".  Doar asta, caci in rest sunt lucrurile de discutat dar nu de caracterizat ca "varza". Si da, cronologic vorbind, in 2018 puteai afirma ca in 2022 se poate incepe constructia INSA trebuia sa specifici in aceeasi fraza si conditia demararii atunci, in 2018, si a finalizarii pana in 2022 a unui contract de revizuire SF.

Caci altfel si eu pot sa afirm ca pana in 2030 putem avea in exploatare sau constructie 3000 km de autostrada. Dar cat timp nu explic pasii necesari, cat timp ii ignor (din diverse cauze), afirmatia in sine e nula.

ps: si nu, nu imi fac mari sperante nici de la procesul actual. Tu preferi sa ignori acest amanunt, asa ca eu il voi repeta - un singur ofertant, cu o oferta extrem de mica raportata la valoarea proiectului, acestea sunt ingredientele unui potential nou contract inutil, ce probabil nu va fi finalizat.

dr4qul4

De fiecare data cand aud ca pomeniti de tren, ma apuca rasul.
Pe Valea Prahovei ( plus Rucar-Bran), cei mai multi turisti se cazeaza la vile fara restaurant. Si principala activitate este...gratarul.
Pentru care este nevoie de o cantitate impresionanta de "provizii" pe care trebuie sa le cari pentru ca de obicei rafturile supermarketurilor din zona se golesc repede.
Prefer sa fac 4 ore pana in Busteni, in masina mea, decat sa ma car cu bagaje si sa ajung acolo tot in 4 ore si sa mai si fiu obligat sa ajung la gara la ora fixa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

vancouver

@Xenos:
1a. treceri subterane, da, este o varianta buna. Doamna Ionita a mentionat-o zilele astea, deci este in plan. Check. (pe vremea cand politicienii fabulau ca CoBra o sa fie gata in 4-5 ani, evident nu avea sens sa se faca astfel de treceri, ca tot 3-4-5 ani ar fi durat; acum in sfarsit politicul actual intelege ca nu se poate face A3 in mai putin de 10-15 ani, si atunci evident au logica masuri punctuale
1b. trecerile de pietoni la nivel nu trebuie eliminate, ci lasate in cea mai mare parte a timpului. Doar atunci cand apar ambuteiajele traversarea la suprafata trebuie blocata FIZIC cu garduri metalice, pazite de gardieni / politisti (gen ca la meciurile de fotbal sau la demonstratii)

2. Parcari in spic - 100% clar desfiintate. In strategia prezentata de mine in 2018 am cerut ca masura esentiala: "2020-2022 – Pe măsura punerii în funcțiune a sistemului feroviar, interzicerea parcării pe unele străzi în stațiuni. Oprirea pe DN1 complet interzisă și împiedicată fizic prin parapeți sau borduri înalte. Taxe mari de parcare în orice alt loc, inclusiv în parcările private." Acum evident, din 2018 nu s-a facut nimic pe foroviar, deci masura de interzicere a parcarii impinsa inca 2 ani, din 2023. Ma refer la interzicerea PE TOATE STRAZILE din Busteni, Sinaia, etc, pe care circula mijloace de transport in comun (in Sinaia intre timp avem 10 autobuze electrice) si pe care circula masini catre puncte de interes. Clar pe tot DN1 interzisa parcarea complet pe toata VP.

3. 2 ore pentru 10 km nu e nimic surprinzator. Daca avem o trecere de pietoni in Busteni pe care 60% din timp trec pietoni, se ajunge sa treaca doar 2-3 masini in 10 secunde, asta inseamna 12-18 pe minut, adica 720-1080 pe ora. Daca mai punem ca unii soferi fix atunci casca gura si ca fix acolo sunt si parcarile in spic, ajungem la 500-700 vehicule / ora / sens. Daca ai o coada de 10 km de masini, inseamna 1500 - 2000 masini mici. Fa si tu calculul, in cat timp trec 1500-2000 de masini, daca ritmul este 500-700 masini pe ora...

Seara si noaptea, cand nu mai trec pietoni, capacitatea creste la 1500-2000 vehicule pe ora, deci coada de 20-30km se dizolva in 2-3 ore si dispare.

PROBLEMA URIASA ESTE CA SI CU AUTOSTRADA, TOT 500 DE MASINI PE ORA O SA TREACA prin anumite puncte. Deci problema nu se rezolva cu autostrada.

Numai un DN1 fluid, fara nici macar un singur punct in care vehiculele sa opreasca fie si numai cateva secunde, poate aduce o ameliorare. Pe traseul actual prin Busteni eu cred ca e imposibil. De aceea am propus fie un tunel fix pe sub drumul actual, fie prin alta zona. Pe sub drumul actual ar insemna 2-3 ani de lucrari, cu grave consecinte asupra traficului. De aceea solutia prezentata propune un traseu mult mai ieftin de abordat, prin actuala vale a raului, o zona abandonata momentan, pe jumatate groapa de gunoi. Singura zona neconstruita de altfel.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

@dr4qul4: ce spui tu face parte din tara lui "nu se poate". Ba se poate.

Masurile feroviare fac parte dintr-un pachet, care cuprinde si alte. Nici vorba ca toata lumea care acum vine cu masina sa se mute pe feroviar. Avem pe de o parte masuri de fluidizare pe rutier (deci creste capacitatea) si pe alta parte masuri care ofera o alternativa, adica feroviar.

De altfel daca citesti cu atentie vezi ca una din masurile cheie este o mare parcare P+R la Campina + panouri informative. ATUNCI cand deja avem ambuteiaj, soferii primesc acest info si pot sa aleaga sa duca masina in P+R la Campina, de unde au tren la 15 minute spre statiuni. Ulterior, noaptea, a doua zi, etc, pot veni sa-si ia masina. Sau la plecare.

Tot cu masina se pun la drum cei mai multi, dar o parte pot schimba la tren. Ajung ei mai repede si ajuta si pe altii.

Deci sunt constient ca romanul e fan masina!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hvm

Nu am mai trecut prin zona de mai bine de 10 ani, asa ca nu stiu daca ce propun eu este sau nu implementat, dar mie imi pare ca nu. Asa ca m-am gandit sa mentionez acest lucru, ca un prim pas.
@Vancouver
Dpmdv este necesar sa se faca autostrada in principal ca variante ocolitoare cu noduri inainte si dupa fiecare statiune (in special pentru momentul de sezon astfel incat sa se poata ocoli fiecare localitate mai blocata de trafic). Si nu sunt total deacord cu afirmatia de mai jos:
Quote from: vancouver on January 04, 2021, 10:48:18 PM
PROBLEMA URIASA ESTE CA SI CU AUTOSTRADA, TOT 500 DE MASINI PE ORA O SA TREACA prin anumite puncte. Deci problema nu se rezolva cu autostrada.
Eu as spune ca problema se rezolva partial cu autostrada fiindca traficul de tranzit (care zic ca se ridica la 60-70% - presupun ca nu toata lumea merge intr-o singura statiune si mai aleg si alte statiuni, iar in plus de aceasta mai avem si trafic care doar tranziteaza si care oricum o sa creasca mult daca facem autostrada) o sa aleaga sigur autostrada, dar este necesar si un sistem de imbunatatire a traversarii la trecerile de pietoni.

Intradevar e o problema cu subtraversarea sau supreatraversarea DN-ului de catre pietoni, insa ma intreb daca nu se poate realiza un semafor cu buton pentru trecerea la nivel care in perioade de ambuteiaj sa lase pietonii sa treaca o data la 4 minute pentru 30-45 de secunde si apoi sa treaca masini fluid in acele 4-5 minute? In ritmul acesta o sa ceasca numarul mediu de masini pe minut la 30-40 cu reducerea timpului in care trec pietonii la 20-35%. Daca soferii pot astepta cate 2 ore in trafic, ar putea sa astepte si pietonii pentru 4-5 minute ca sa treaca strada. Si mai important sa fie cumva sincronizate momentele in care pot trece pietonii la toate trecerile din localitate sa nu ne trezim ca fiecare semafor blocheaza la un moment diferit.

Si cand e gata centura trebuie sa tinem cont ca 60% din trafic (dpmdv) o ia pe autostrada de centura, ramanem din 2000 de masini cu aproximativ 800, iar daca am rezolvat partea cu blocajul la semafor, urcam de la un minim de 500/ora la un aprox 800/ora, deci eu as zice ca o coada s-ar reduce de la 2 ore la un sfert de ora si numai pentru cei care au punct terminus in statiunea respectiva, ceilalti nici nu o sa simta blocajul fiindca merg pe autostrada. Daca merg mai departe cu analiza, m-as gandi ca (in ideea ca avem nod si la nord si la sud) numarul de masini care strabat statiunea s-ar injumatati fiindca cei care merg mai la nord o sa aleaga sa iasa in nord, iar cei care merg mai la sud o sa aleaga nodul din sud astfel ca am putea spune ca in loc de 800/ora o sa avem in jur de 500-550/ora (nu se poate sa se imparta egal, am cere prea mult).

Nu am pretentii ca am facut o analiza prea exacta, e mai mult o intrebare care imi tot sare in minte. Inteleg ca autostrada ar aduce poluare fiindca ar creste traficul de tranzit foarte mult, insa cred ca este absolut necesara in acea zona. In rest sunt deacord ca este absolut necesar ca in paralel sa investim in eficientizarea metodelor alternative de transport. Daca mai adaugam sau reducem numarul de masini pentru ca o parte din turisti au ales trenul (trebuie sa poata folosi transportul in comun prin statiuni), atunci eu zic ca problema blocajelor in trafic o sa cam dispara.

Eu personal prefer sa merg la schi in Austria din doua motive: partii mai multe si mai lungi si transport in comun in statiuni care imi permite sa beau 1-2-3 beri cat sunt pe partie, nu trebuie sa pierd timpul cu cautatul locului de parcare(mai mult timp pe partie), nu trebuie sa platesc loc de parcare (folosesc banii pentru bere sau Jager-tea), iar masina sta in parcare la hotel si se odihneste cam toata perioda (mai putin daca ne decidem sa mergem la o partie din alta localitate pana la care dureaza mai mult cu autobuzul decat cu masina personala + cautat parcare si nu exista tren intre cele doua statiuni). Nu cred ca am intalnit blocaj in trafic decat pe drumul dus si pe cel de intoarcere, insa in statiune nu imi amintesc niciodata sa fi intalnit.

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

pasadia

Stați așa, dacă las discuția să meargă în direcția asta o sa se creadă că trecerile de pietoni sunt cauza ambuteiajului. Ceea ce e fals, cauza ambuteiajului din Bușteni o reprezintă multitudinea de intersecții in care virajul la stânga este permis și se practică de un număr însemnat de mașini. Și orice viraj la stânga (din sau in DN) reprezintă o blocare a fluxului de pe ambele benzi ale DN-ului, creând ambuteiaj in ambele direcții.

Cel mai des pietonii trec printre mașini (nu neapărat pe trecere) beneficiind de faptul că mașinile sunt oricum staționare. Daca ai rezolva problema virajului la stânga prin separarea sensurilor ai U-turn-uri în capetele localității Bușteni atunci da, trecerile de pietoni ar deveni cauza de "ambuteiaj" rezolvabil simplu prin semafor. Dar nu ar fi nevoie nici în acest caz de.pasaje subterane (tot așa cum actualele pasaje supraterane s-au dovedit inutile).

Daca CNAIR-ul (și @Vancouver) ar defini corect problema și-ar da seama cat de inutile sunt pasajele subterane. Dar...

Xenos

Pasadia, detinator al adevarului  :o, virajele la stanga sunt blocate in weekend. Tot in weekend sunt cele mai mari ambuteiaje. De la trecerile de pietoni sunt. Varianta lui vancouver e foarte ok, pasaje subterane si trecerile de pietoni supraterane nu se folosesc cand e aglomerat.
Desigur, problema e ca drumul acela nu poate fi si strada de promenada, si strada centrala pentru Busteni, si DN de lung parcurs, macar in Sinaia exista separarea intre asa-zisa centura (DN-ul) si drumul prin centru, care e la fel de lent, ba poate chiar mai lent, ca cel din Busteni.

Iar varianta unui tunel pe sub albie mi se pare excelenta, dar oare cat ar dura?

hvm

^
^^
Uite de aceasta avem nevoie de persoane din zona care pot identifica probleme suplimentare in plus de ceea ce exista deja cunoscut.

^
Si nu au facut semafor cu buton si timer care sa fie configurat in asa fel incat masinile sa aiba prioritate atunci cand coada e mai lunga de 100 m? Simplu de implementat cu Camera care sa recunoasca masinile oprite la semafor si distanta pe care sunt oprite, si cu cat se lungeste coada, sa creasca timpul de asteptare la semafor pentru pietoni pana la 3-4-5 minute.
In rest sunt deacord ca nu poti avea drumul central printr-o statiune care sa fie si drum de tranzit.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

pasadia

@Xenos nu sunt deținătorul.adevarului absolut. Nici măcar nu sunt primul care afirma asta (că virajul al stânga este problema), au făcut-o alții mai deștepți ca mine. Dar dacă vrei, hai să gândim un experiment care să dovedească ce anume a crează ambuteiaj (pietoni sau viraj la stânga). Uite, alocam vreo 4 duminici pentru a filma Busteni-ul și a vedea la ce ora apar ambuteiajele și câți pietoni exista? Stabilim niste parametri, numărăm, tragem concluziile de rigoare.

Căci altfel pot și eu râde de tine ne când afirmi sigur pe sine că pietonii sunt de vina.

PS: și apropo de timpii pentru semafor : Vorbim de un DN - 2 benzi, 7 metri lățime. Pietonii au nevoie de maxim 10 secunde pentru a-l traversa. A obliga un pieton sa aștepte 3-4-5 minute pentru a traversa ceva in 5 secunde e o idee proasta și nimeni nu o va respecta (nu va aștepta și că traversa într-un moment estimat că fiind prielnic). 

Logica spune că o împărțire firească e 10 secunde verde pietoni, 40 secunde verde pentru mașini. Apoi iar verde pentru pietoni dacă a fost apăsat butonul.

Dar repet - și cu această soluție vor apărea blocaje datorita virajelor la stanga. O simpla estimare pe maps arată că în Bușteni, pe o distanță de circa 2,3 km sunt cel puțin 14 puncte în care se vireaza la stânga. Comparativ pe centura Sinaia exista cam 3 intersecții similare.