Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Orice drum nou e un plus. Dar acesta nu va fi drum de tranzit ci va fi drum de acces in zona. Ma astept ca in pasul Predelut sa avem vreo 5-6 m latime.
Sunt curios ce zice acordul de mediu..dezvoltarea zonei de la nord de lac va duce la poluarea lacului. Si acolo e zona de protectie pentru ca e sursa de apa potabila.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mikidutzaa

Eu nu inteleg ce aveti cu drumul asta, cum sa nu fie util?!? In august a fost blocaj constant pe Valea Prahovei, este extrem de util pentru Brasov-Ploiesti pentru masinile mici cand e aglomerat pe VP (mai ales daca fac si centura Campina). Sambata trecuta a fost blocaj total si pe DN1A in zona Valeni, Waze m-a rutat din Ploiesti pe dealuri pana dupa Valeni!

dr4qul4

Drumul asta se va bloca la Paltinu. Si acum, in orice weekend se face coada acolo din cauza orpirilor. Cand drumul va fi accesibil si promovat, se va bloca mai ceva ca VP :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Vlad94

Cred ca s-a mai discutat aceat aspect, dar nu credeti ca un astfel de sistem RO-LA ar fi fezabil intre Darste si Floresti Prahova? Ar ajuta șoferii care vor sa tranziteze Valea Prahovei si ar decongestiona statiunile.
Sistemul din video este implementat in Slovenia si incurajeaza evitarea zonelor cu serpentine de pe traseu. Si un lucru si mao fain este ca pasageriinstau in masina pe toata durata drumului.

pasadia

Nu. Cât timp pierd doar pentru a se incarca trenul cu mașini? Cât timp pierd la descărcare? Practic numai din asta și ajung la un timp de deplasare total mult prea mare.

TibiV

Este traversarea muntilor in echivalent fluvial "ferry-boat"...
(DN1 este mult superior chestiei asteia...)

De aia se fac autostrazi montane si poduri peste fluvii.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stangabriel

Cum spuneau si alti colegi, pe valea Doftanei o sa vina surplusul de oameni care in mod normal nu merg pe Valea Prahovei ca e aglomerat.
Deci nu vad sa fie liber, fix in perioadele aglomerate. Drumul o sa fie foarte scump de modernizat.

Eu gandesc altfel. Sa fie gata, dar permisa circulatia doar cand este nevoie, sa fie liber in rest, la cererea politiei. Bineneteles ca acest lucru nu o sa fie posibil.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

@mikidutzaa: Nu se va face nici o centură la Câmpina. Iar drumul ăsta va fi tot un fel de DN1A, doar că mult mai îngust.

Vlad94

^^^^Eu l-aș vedea mai mult și ca o atracție turistică. Unii ar prefera să se îmbarce într-un astfel de tren și să vadă frumusețea Văii Prahovei decât să stea blocați în trafic. Nu cred că acest sistem va descuraja construcția CoBra, care oricum va dura foarte mult, ci va oferi o alternativă economică și interesantă de parcurgere a Văii Prahovei, scăzând puțin și numărul de autoturisme de pe drum. Poate fi chiar și în beneficiul CFR Marfă, care deține astfel de vagoane.

punktnet

Un vagon GEFCO duce in medie 13 dustere, un tren de munte cred ca poate avea maxim 15 vagoane. Un calcul simplu arata ca pentru fiecare tren cu autoturisme, se scuteste in medie 870m de vehicule (probabil 1000m de coada efectiva)
Deci, fezabil ar putea fi la o cadenta de vreo 30 minute intre trenuri.
Just kidding.

vancouver

N-ar fi mai fezabile niste trenuri de calatori la 30 de minute, si oamenii care merg la munte sa-si lase masina fie acasa, fie intr-un P+R (de ex. construit un mare P+R la Campina si unul la Gara de Nord)?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AlexxC

Si cam cat ar costa transportul masinii cu tot cu pasageri de la Bucuresti pana la Brasov? O astfel de solutie cred ca e posibila doar in anumite situatii specifice...la noi chiar nu reusesc sa identific o astfel de situatie, poate doar in cazul transportui de marfa pe TIR de lung parcurs...dar timpii si costul trebuie sa fie rezonabili sau chiar mai avantajosi decat pe rutier.

voicul

^Bosss, adica sa imi las BNVu acasa? Pai de ce l-am luat? Cum mai stie lumea kam talent fara el?

Intradevar urcatul si coboratul ar fi o problema + ca sa ai tren la 30 de minute (chiar si 1h) necesita investitii, cu rezultat ca ar cam sta goale.

Este aglomerat dar in anumite perioade de timp/zile.

Valentin

Pe hartie suna interesant si bine, dar in realitate.. lucrurile ar sta diferit. Hai sa o luam pe ramuri, pe partea de rutier in zilele de concediu se atinge limita drumului, da? Dar feroviar? Se atinge asa ceva?
Atata timp cat e si mai incomod si nici nu poti odata ajuns in gara sa te plimbi intre statiuni sau sa ajungi in anumite zone turistice unde nu ajunge si trenul, ce faci?
In primul rand e nevoie de o cadenta buna intre trenurile catre V.Prahovei, in mod special in weekend si in lunile de concedii, pe langa asta e nevoie de trenuri si vagoane noi, de mentenanta lor, de standarde bune de calatorie.. feroviarul trebuie sa invinga rutierul prin eficienta si conditii.. abia atunci o parte se vor orienta catre feroviar. Acum cu corona virus.. unii vor ramane cu sechele (a se citi se vor obisnui in confortul propriei masini) si in general transportul public va suferii..