Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Ce sa spun..
Ca sa ajungi pe drumul de Paltinul prin Campina, este aproape la fel de rau ca pe DN1 prin Comarnic/Busteni...
Iar dupa Paltinul nu prea "se merita". Dar asta este ceea ce am inteles de la alti "exploratori", nu am avut curaj sa ma avant pe propriile anvelope NOT 4x4....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia


rota

Se pare ca cineva a avut curaj..citez un comentariu din blog:
"Alex Boia :
Când am făcut noi tura ne-am întâlnit cu un ML, deci am să presupun că și un Duster ar face față. Trebuie însă să ții cont de câteva lucruri:
– poți să întâlnești crengi sau chiar copaci căzuți
– de tronsonul pe care se face efectiv trecerea (zona pasului) nu are mai nimeni grijă"..

Daca am propune noi modernizarea acestei variante, potential salvatorare al VP DN1 ?

pasadia

Pe bune, cu ce salvează valea Prahovei? E exact că DN1A (se urca la peste 1200, pante mari, serpentine, etc...). Dacă DN1A  nu a salvat VP, nu o să o facă nici acest DJ.
Dacă te uiți pe harta o sa vezi și o LEA intersectată de multe ori...asta doar așa, că o mica problema pe lângă celelalte (traversarea Câmpinei și a celorlalte sate, de exemplu...).

dr4qul4

Drumul ar trebui asfaltat ca DJ. si sa se faca o partie de schi pe acolo.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

Pina dupa Traisteni pina se termina asfaltul l-am parcurs eu cu o masina mai joasa. Poate fi parcurs de oricine. De aici stiu pe cineva care a trecut dincolo pina la Manastire (mai jos spre Sacele  drumul e neasfaltat insa lejer) cu un Land Cruiser V8. Vara pe uscat si asta daca nu dai de copaci cazuti, altfel nu. Ma indoiesc ca e usor de parcurs daca e ud pe jos chiar si cu o asemenea masina. Pe zapada cu TAF sau cu senile, altfel nu. E sus, e in padure, frunzis, noroi, e ud, e greu.
Jos, Campina (sau Comarnic) - Traisteni e un drum turistic frumos, nu e dificil dar in nici un caz nu poti sa bagi TIR-uri pe-acolo, nu prea intra 2 unul pe linga celalalt, ba sint viraje pe care un Tir cred ca le ia doar din mai multe miscari.

LE - Dr4qul4, pirtii de schi (sanie, capac de buda, punga de plastic, vin fiert, manusi/caciuli  chinezesti, hahaiala si diverse) poti sa faci oriunde, nu-i mare lucru de facut un derdelus schiabil, s-a umplut tara de ele. Si fluiera vintul, in cursul saptaminii, nu-i nici dracu. Iar sa cocoti unul la naiba-n praznic cum e pe drumul asta el insusi in pustietate nu e o idee buna. Vezi cazul cu Tirolul oltenesc "de 5 stele" verzi si uscate si bisnitaresti de la Vf Romani.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Io, stiu ca s-au facut si prin covasna/Harghita. Doar aproape de Bucuresti nu se fac. Si nu trebuie sa fie partii profesioniste, ci doar sa aiba un amarat de teleski/telescaun.
Stiu de aia de mai sus de Horezu, faza e ca pana acolo faci 4 ore din Bucuresti (1 sa iesi). Adica ajung mai repede la Sinaia, cu toata aglomeratia. In DB si PH nu ai alta varianta. Nici AG nu sta mai bine pe ca e versantul sudic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cristi N

Pentru ajuns pe Valea Prahovei am folosit varianta prin Campina - Paltinu - Tesila - Secaria - Comarnic, traseul e asfaltat integral si am scutit mare parte din coada clasica. Nu stiu in schimb daca e si deszapezit in mod uzual, la un moment dat ajungi pe o culme, s-ar putea sa fie destul de neprietenos pe vreme rea.  GMaps

nenea_hartia

@Ionut: cred că toată discuția despre modernizarea DJ102I ar trebui mutată, mai ales că a vorbit și ministrul Bode despre asta, dar n-am idee unde, altfel postam direct acolo.
------------

@pasadia: întâmplător, eu sunt din zonă și am parcurs de câteva ori drumul ăla cap-coadă, de la Câmpina la Săcele (am lucrat ceva pe acolo). Aș completa la ce a spus @Io mai sus că se poate ajunge cu mașina mică până la pensiunile de pe Valea Neagră, chiar dacă între ele și Trăisteni nu e asfaltat, dar trebuie condus încet și cu grijă. În perioada de care vorbeam am mers zilnic cu Loganul până aici, e drept, vara, dar și pe ploaie. De acolo nu se mai putea continua decât cu tractorul, din cauza șleaurilor create de TAF-urile care lucrau în pădure. N-am mai fost de ani buni, dar văd că mai jos, unde era o unitate militară, s-a construit o păstrăvărie.

S-a mai discutat și înainte de modernizarea acestui DJ102I, cred că fiecare guvern șterge de praf proiectul și se dă cu el pe la televizor, iar acum câțiva ani era propus la pachet cu o centură a Câmpinei, pentru care s-a făcut și un pre-SF. Centura asta ar pleca de aici, ar continua pe malul stâng al râului Doftana și s-ar termina aici. Observă că pe cea mai mare parte există deja drumuri de pământ sau pietruite, ceva de genul . Aproape tot traseul propusei centuri e accesibil și acum cu mașina mică, eu am făcut cel puțin o treime din el cu mașinuța proprie. Jumătatea de nord a acestui traseu asigura pe vremuri accesul la fabrica de cherestea ,,21 Decembrie", deservită și de o ramificație feroviară paralelă cu drumul, azi demontată din teren. Pe partea de sud a traseului drumurile actuale de acces sunt de dată mai recentă, o firmă de mafioți locali a realizat pe acolo aducțiuni și căi de acces pentru utilaje (exemplu) atunci când a construit niște microhidrocentrale la câțiva km în amonte. Paralel cu tubulaturile alea există și o conductă privată care alimentează cu gaz comuna Brebu, plus un backbone de fibră optică al Orange care urcă spre Paltinu-Valea Doftanei și ajunge la Brașov prin Săcele, fix pe marginea DJ-ului despre care vorbim. Bun, un obstacol ar putea fi și podul construit de Saligny peste Doftana (pozele noi sunt făcute de mine), dar nu s-ar împiedica C...R de un ciot, că doar de aia nu a fost declarat monument istoric (cum s-ar fi întâmplat într-o țară normală), pentru a putea fi demolat.

Amănuntele astea fiind spuse și presupunând prin absurd că centura s-ar face și Câmpina ar fi ocolită, nici nu vreau să mă gândesc la traversarea comunei Valea Doftanei, lungă ca o zi de post, cu oameni obișnuiți să meargă pe stradă, cu animale care se întorc seara acasă, camioane transportând bușteni că na, sunt prea mulți copaci în pădure. Dar problema reală e că ambuteiajele de pe DN1 se datorează celor care merg în/către/dinspre/între stațiuni și nu traficului de tranzit, așa că modernizarea a acestui drum județean nu va rezolva absolut absolut nimic. Decât să se arunce bani, nu puțini, pe modernizarea acestui drum județean, nu mai bine s-ar folosi aceiași bani pentru centuri la Comarnic, Bușteni și adăugarea unei benzi în plus pe DN1, acolo unde e posibil?

Am găsit și câteva schițe aici, varianta roșie e cea despre care vorbesc:




Ionut

Am făcut thread dedicat. Va rog sa imi indicati si alte thread-uri și momente cand am discutat despre solutii de descongestionare pe Valea Prahovei ca sa le mut aici.

AlexxC

Pot fi evitate acele tuneluri lungi de care se feresc multi pe VP cu solutia de mai jos(antifonare+reducere poluare)?  aplicata unui half-profile de autostrada suspendata utilizata ca 2+1 sau 1+1cu benzi de urgenta?
https://fortune.com/2017/08/03/pollution-tunnel-to-combat-air-pollution-uk/
Necunoscutele mele pentru varianta half profile tunel artificial suspendat:
-Este mai ieftina o autostrada suspendata decat un tunel?
-Care din cele doua are o intretinere mai ieftina?
-Are o structura suspendata un impact asupra mediului mai mic decat un drum la sol+tuneluri?
-In cazul unei autostrazi suspendate la 20-30m inaltime sunt necesare exproprieri doar pentru piloni sau pentru intreaga amprenta a drumului?
-Poate fi construita o asemenea structura suspendata deasupra unui rau sau cai ferate(ambele prezente pe VP) cu riscuri minime (torenti sau eventual tren deraiat care loveste pilonii)?
-Ar avea capacitate suficienta un half-profile intre Comarnic si Rasnov , gandit sa functioneze complementar cu DN1 si DN1A?
Scenariul Half-profile se bazeaza pe viitoarea existenta A1 Pitesti-Sibiu care va prelua o buna parte din cei care prefera VP.

pasadia

@Ionut ai adus aici un mesaj la lui pelan care ar trebui sa fie pe alt topic.

@AlexxC dar de ce ai evitat tunelurile? Sunt prezente, funcționale în orice alt stat.

În plus cred că exagerezi cu 20-30 de metri. Ce naiba, asta e înălțime de bloc cu 6-8 etaje, de ce ai face o asemenea construcție atât de sus? Nu zic, dacă tot e sa facem oribilă zona aia, măcar va fi evident de sus, dar totuși...

PS: și eu nu as miza pe trafic mutat de pe VP când va fi gata PiSi. Ok, poate B-MS va fi mai rapid pe acolo, dar cat de mare poate fi acel trafic?

AlexxC

Tunelurile nu sunt avantajoase pentru half profile din cauza obligativitatii tunelului de urgenta care ridica costul probabil la mai mult de 60% din valoarea full.
La peisagistica nu m-am gandit ,dar sunt sigur ca se proiecta ceva care sa se contopeasca cu natura,eventual camufla si sa nu deranjeze prea mult ochiul.
Avand in vedere relieful, inaltimea pilonilor variaza de la 3-4 metri la 60-80m pe vai....20-30m sa zicem ca ar fi o medie.
De trafic am cea mai mare frica, deoarece VP are caracterul unui punct terminus si in eventualitatea in care descarcarile nu vor fi in numar satisfacator exista posibilitatea formarii unor cozi din statiuni inapoi pana pe drumul rapid,fie el DN,HP sau A.

cristi5

Duminica a fost  o zi normala pe VP in sensul ca totul s-a blocat la Busteni. Va las sa faceti alte analize. Dimineata incepe pe la min 1:20 pe video. La 10:30 Busteniul era rosu, si asa a ramas (cu coada pana-n Predeal) pana la 18:30. Go figure...

http://pum.project-online.se/maps/data/timelapses/videos/VP/2020_02.mp4

Io

Am fost azi la plimbare pe Valea Doftanei pina-n Tesila si am incercat sa ma uit la drumul ala prin ochii unui sofer de TIR. Daca chiar n-are incotro il parcurge insa e mai bine sa nu. Si asta pe asfalt uscat si pe vreme buna.
Gindul unei alternative pe-aici la DN1/DN1A trebuie eliminat din orice discutie!
LE - pina si traversarea Campinei pe "Centura" si mult dupa, pina la fantoma numita Parcul Industrial 21 decembrie e o problema de gabarit pentru un TIR.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.