Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: vancouver on January 20, 2020, 02:31:08 PM
Problema cea mai mare pe care o vad eu, atat prin Pasul Boncuta, cat si orice alta varianta care nu este prin Valea Prahovei: NEMULTUMIREA POPULARA. Care nu este de neglijat. Acele ambuteiaje uriase care se produc si care vor continua in perioada turistica, daca se face autostrada prin alta parte. (...) Poporul vrea autostrada si nu se poate sa fie fentat si refuzat. Partidele sunt politice, trebuie sa asculte electoratul (...)
Perfect de acord, asta am spus si eu mai pe scurt cu cateva postari mai sus...

Quote from: vancouver on January 20, 2020, 02:31:08 PM
Da, stiu, ambuteiajele vor exista SI ATUNCI CAND SE FACE AUTOSTRADA PRIN VALEA PRAHOVEI.
Aici m-ai pierdut...
De ce crezi ca vor fi ambuteiaje si dupa ce va CoBra va fi facuta?....
Dupa cum stim cu totii, ambuteiajele pe DN1 sunt create fix de de toate trecerile de pietoni/intersectiile din statiuni...
Daca autostrada elimina sursa ambuteiajelor, atunci ce anume la va produce?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pelan87

Apropo de tunel la Paraul Rece, chiar ma gandeam ce solutie s-ar putea adopta acolo, caci nu tunelul in sine e problema, ci diferenta de nivel foarte mare intre zona Predeal - Paraul Rece (cel putin 1000 m altitudine) si valea spre care coboara serpentinele de pe DN73A dupa Paraul Rece (care e undeva la 800 m in zona cea mai inalta a vaii, conform Google Earth). Adica avem 200 m diferenta de nivel, iar distanta ar fi de 2,5 km, rezulta o panta medie de 8%. Mai departe, spre Rasnov, iarasi e o diferenta de nivel destul de importanta, dar acolo distanta e mai mare si, deci, panta medie mai mica.
Oare cat prevede normativul ca panta maxima pentru autostrazi?
Iar in tunel, e aceeasi panta maxima admisa? Sau este mai mica?

NGC

Declivitatea longitudinala maxima depinde de viteza de proiectare. Vedeti detaliile de aici.

naivu

Cu toata bunavointa, proiectul CoBra, in orice varianta ar fi (inclusiv prin valea secata a raului Prahova), nu va rezolva prea mult din traficul turistic de pe VP, va ajuta in primul rand traficul de tranzit si il va ajuta enorm.
Si daca vor ajunge mai repede la Brasov sau la Rasnov, poate bucurestenii vor mai face turism montan si in alta parte, nu se vor mai inghesui toti pe VP (si doar asa poate se rezolva traficul pe DN in VP).

pelan87

Multumesc, @NGC!  :gj:

Deci la viteza de proiectare de 100 km/h avem declivitate maxima 5%. O sa fie interesant de vazut ce solutie tehnica vom avea la Paraul Rece (daca mai apucam in viata asta).
Sau, solutia autohtona clasica: facem niste serpentine ca pe Gilau Nadaselu si se mai "indulceste" panta.

dr4qul4

@vancouver, autostrazile nu se fac prin pustietate.
Ai fi fost de acord ca in loc de Pitesti-Craiova sa se fi facut o autostrada directa Bucuresti -Craiova si sa nu fi legat niciodata Pitestiul de Craiova? Ar fi scurtat traseul cu vreo 25% si ar fi fost mult mai simplu de facut.
Sau cum ar fi fost sa facem Arad-Deva, si Timisoara sa ramana pe langa?
In plus, desenul ala numai drum rapid nu e. Mai degraba arata a DN. Si am impresia ca mai trece si peste niste sonde si prin parcul industrial de la Valenii de Munte.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

@ pelan: ideea e ca in zonele cu declivitate atat de mare, DACA te hotarasti sa deshizi accesul tirurilor (asa cum ar fi normal) atunci construiesti un numar mai mare de benzi (si poate fara banda de urgenta, eventual u mai multe refugii, din 300 in 300 de metri sau ceva de genul.

Faci autostrada? Atunci vei avea 3 benzi pe aproape intregul sens Rasnov -> Predeal!
Faci HP? Daca il faci cu 2 benzi pe toata lungimea, atunci probabil 75% din traseu va fi cu 2 benzi pe directia spre Predeal si probabil doar 25% cu o singura banda spre Predeal (oricum pe celalalt sens va fi la vale, deci or putea cirula destul de repede toti)
Faci DX? Atunci du-te acasa, caci numai la prostii te gandesti!

@ naivu:, da sunt o multime de alte zone in care s-ar putea duce bucurestenii daca CoBra a fi construita - toata partea nordica a Fagarasilor, Secuimea, poate chiar sudul Calimanilor (Toplita sau Cheile Bicazului ar putea fi la maxim 4 ore distanta de DNCB).

vancouver

@Dagda: pana la Brașov un tren cu oprire in toate stațiunile face spre 3 ore și înapoi aceeași garnitura nu poate pleca decât la 3 ore. La Predeal sunt doar 2 ore. Pentru cadentarea la Predeal trebuie 20 de garnituri de tren, pentru Brașov ar trebui 30. In plus turiștii mulți vin de la București sau din sud in general, între Pred. și Bv trenurile ar fi goale. Pentru Buc-Bv trebuie alte trenuri. In fine linia reabilitata se termina la Predeal. Mai departe spre Bv urmează o zona cu viteza extrem de mică, nu merita. Urmează și lucrări deci și mai rău. impredictibilitate, etc...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Xenos

Eu cred dimpotrivă că nu are rost cadenţarea decât pe Bucureşti - Braşov, nu Bucureşti - Predeal şi alte soluţii de personal (regio). Braşovul atrage foarte mult trafic. Faptul că linia nu e reabilitată nu are nicio importanţă în acest context, importantă este cererea şi ca traseul să aibă noimă.
Este după părerea mea vital ca CFR-ul să abandoneze trase care nu duc nicăieri, precum fostele Bucureşti - Feldioara sau actualele Braşov-Teiuş, Cluj-Teiuş. Faptul că e nod feroviar nu înseamnă că e trafic de călători până acolo.
Adică noimă are un Braşov - Cluj în loc de Braşov - Teiuş, Cluj - Alba-Iulia sau chiar Cluj - Deva (nu Simeria, un alt Teiuş, în fond). La fel, Bucureşti - Braşov este un minim, Bucureşti-Predeal nu are sens.

dr4qul4

@Pasadia, ar fi destui turisti care ar cauta zonele indicate de tine. DAR vor avea nevoie de infrastructura turistica: unitati de cazare, alimentatie si partii. Nu cred ca merge nimeni 4 ore pentru o partie de 500m cu zapada inghetata sau lipsa si sa mai si stea la o pensiune cu baie comuna.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDC

@dr4qul4: autostrăzile nu se fac prin zone turistice.

Nu cred că în Europa sunt prea multe zone turistice prin care trece o autostradă. Mai tot timpul autostrada trece pe la 20-30 km de zona turistică, iar mai apoi se continuă cu DN.

DN1 momentan e praf în materie de capacitate de trafic chiar și doar de turiști, dar o autostradă va aduce cu sine și trafic de tranzit și problema se complică.

Repet: DN1 cere investiţii, probabil de nivelul celor care sunt necesare pentru început și în varianta CoBra. Dar vă rog să vă gândiți că o autostradă pe acolo nu rezolvă tot. Am măcar pretenția că oamenii de pe acest forum înțeleg că nu totul are rezolvare prin cuvântul "autostradă". Așa că poate varianta unui traseu alternativ pentru tranzit ( camioane și vehicule) ar trebui luată în considerare.

Argumentul cu autostrada CoBra care ar ajuta bucureștenii să ajungă mai departe în weekend se aplică indiferent care e traseul autostrăzii până la Brașov și atunci cineva cu intenții îndoielnice ar putea spune chiar că dacă faci autostradă prin altă parte nu mai e necesară nici o investiție pe Valea Prahovei fiindcă nu vor mai fi turiști pe acolo. Departe de mine gândul ăsta, dar am vrut să arăt cum fiecare poate trage ce concluzii vrea pe baza acelorași fapte. Așa că aș vrea să vă rog să nu mai trageți de fapte cât să iasă argumentarea proprie.

dr4qul4

In aproape toate zonele turistice unde am fost, am mers pe autostrada/drum expres pana acolo. Ca au si varianta de ocolire, e partea a doua. Noi nu ne permitem asa ceva.
In Italia, Autostrada trece pe langa Vezuviu, prin Pompei (pe langa orasul vechi) si nu merge direct la Salerno ci ocoleste pe la Vietri sul Mare de unde incepe coasta Amalfi.
In Ungaria trece pe langa Balaton.
Autostrada aia care merge de la Innsbruck catre vest, nu trece prin zona turistica?
Dar poate e asa cum spui tu. Te invit sa imi dai 2 exemple de zone turistice la fel de populate ca VP+Moeciu-Rasnov fara autostrada sau drum rapid.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDC

Kitzbuhel și Ischgl sunt două stațiuni montane "destul de" cunoscute în Austria. Spune-mi ce autostrăzi trec prin ele. Balaton e ca să comparăm mere cu pere.

St.Anton am Arlberg are autostradă care trece pe sub. Vezi te rog cât de lung e tunelul, tocmai pentru a nu interfera cu stațiunea și vezi unde sunt nodurile. Și stațiunile din zona aia se extind spre nord (vezi pe GMaps pârtiile de ski). Pe acolo ce autostradă trece? Sau traficul e pe drumurile naționale 197 și 198?

pasadia

Nu trec prin ele, dar autostrăzi sunt la 24, respectiv 31 de kilometri distanță. Respectând proporțiile îți spun că nici CoBra nu trece prin Poiana Brașov. Dar ..

Pe de altă parte, spune sincer: cat de des treci tu prin zona? Am o vagă senzație că vorbești doar din niste texte preluate de la alti fara a înțelege deloc despre ce e vorba.

Adică înțelegi că vorbim de câteva localități cu mii de locuitori fiecare (Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal înseamnă vreo 30.000 de locuitori). Înțelegi că vorbim de un areal capabil sa genereze o parte relevanta din turismul României (și nu, nu e vorba numai de schi - aici ai Pelea, Palatul Cantacuzino, muzeul Enescu, aici ai zona principala de trening/alpinism a României, aici ai practic a doua zona de cazare după litoral, etc...). Adică mno, iubesc mult mai mult Băile Herculane și valea Cernei, dar asta nu înseamnă că îmi permit să ignor VP și să promovez aberații precum autostrăzi prin pustietățuri...

@vancouver: genial! Scopul acelui traseu e de a avea tuneluri cat mai puține și cât mai scurte. Repetă propoziția asta de câteva ori și spune-mi apoi cu mana pe inima că chiar ar merita sa discutam despre autostrada prin pasul Tabla Buții.

Io

Gdc, exemplele pe care le dai nu sint bune. Deloc! Una ca pe linga Innsbruck chiar trece Transalpina lor spre Landeck si doua, ca daca indrazneste cineva sa se gindeasca sa faca o autostrada pe la Kitzbuehl o sa fie indrumat rapid spre un spital de psihiatrie sau o sa ia bataie.  :lol:
Statiunile despre care vorbim (in Tirol) sint satuletele/oraselele de la Sud de A8 german si de cele de pe vaile adiacente Riului Inn si atit. A, poti sa ma contrazici cu exceptiile Bishofshofen si Flachau din Salzburgerland, cele de pe A10, asta da dar nu sint la acelasi nivel. Dupa cum Tirol Ski e foaaaaarte diferit de Ski Amade (iar ca schi vreo doua clase peste ...).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.