Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

@frunzaverde ideea de baza e e nevoie (ieri) de solutii la nivel de DN pt VP. Cum a tot cautat ASCORO. Ingropat tranzitul, whatever. Mi se pare o abordare mult mai realista in conditiile in care nu exista finantare de autostrada (chiar daca exista trafic)

Practic pe VP la nord de Comarnic nu s-a facut nimic pt decongestionare timp de 30 de ani (nu stiu de fapt cand ii facuta centura Sinaia). Si daca mergem pe filozofia "autostrada", asta inseamna inca 10-20 de ani de ambuteiaje de weekend si toata vara...

Si daca traficul local e asa mare, un drum expres HP (deci tot un fel de DN) ar fi poate solutia pt tranzit. Adica 1+1 sau 2+1 pt tranzit si actualul DN pt local, cu max 2 sau 3 noduri.

Quote from: AlexxC on January 04, 2020, 10:53:32 PM
Nici cu trenul nu mai e o solutie daca trebuie sa ajungi la cativa km de gara si totul e blocat pe rutier.

Predealul are 2 km lungime pe DN, max 1,5 km pana la gara de oriunde de pe DN (minus micul cartier sudic),  Azuga f putin pe DN, Busteni are vreo 3 km, Poiana Tapului 3, Sinaia 2.

Astea-s distante de mers pe jos!

Sper ca in curand lumea va intelege ce mici sunt localitatile fizic, chiar si Clujul are 10x10, distanta lejera pt bicicleta electrica.

Si faptul ca localitatile VP sunt de fapt mici sunt argumente pt centuri rutiere, dar @frunzaverde zice ca mixul de trafic local/tranzit ar ambuteia capetele centurilor. Desi mi se pare ca la Sinaia capetele centurii functioneaza OK sau?

pasadia

@cristi5 te-ai ruga sa nu repeți asta cu "nu e finanțare". Ea este sau s-ar putea găsi, ceea ce lipsește e capacitatea administrativă de a găsi o soluție și de a o implementa. Nu e vorba despre fonduri UE sau nu, Core sau Comprehensive, costuri de 0,3 sau 0,9 sau 1,5 mod euro, e vorba strict de faptul că nu știm ce vrem sa facem și (cred) nici măcar nu vrem să știm.

Cât privește partea cu centura Sinaia: da, capetele funcționează acum dar strict doar pentru că există alte obstacole atât în aminte cat și in aval. Dacă acelea (multe oricum) ar dispărea capătul nordic din Sinaia ar deveni noua gâtuire.

Cât priveste Predeal - parca a spus cineva mai sus: apare un singur dop, după terminarea zilei de schi (17-19) strict pentru că ies toți dinspre Clăbucet. Nu Predeal-ul e problema, cu Bușteni și Comarnic.
Iar în acest context îmi permit să zic că nu e nevoie de nici o girație, suspendată sau ne-suspendata, la intersecția cu drumul spre Trei Brazi (apropo, am dubii mari că ăla e DN - e un amarat de DJ care ar trebui sa fie strict strada locală).

Xenos

Ca să fim foarte preciși, dopul e în Bușteni, din zona pieței sau fostei piețe - amplificat de o zonă de parcări în spic făcute aiurea acolo - până la intersecția cu strada spre Hotelul Silva (când vii dinspre Predeal). Acel interval de ca. 1, 5 km blochează tot. Este rizibil, sunt 3 treceri de pietoni, sigur se poate face ceva.


Io

Daca nu scoti DN1 din Busteni nu rezolvi nimic. Ca e o trecere sau sint 3 chiar nu conteaza, in Comarnic sint doua si treaba e cum e. Pina-n Breaza uneori.
Busteniul e un orasel turistic care are traficul lui in conflict in crestere cu traficul de tranzit. Le poti separa ori bagind DN1 sub actualul drum (chestie discutata aici, fezabila dar scumpa si cu probleme ulterioare) ori facind 2 benzi noi la Estul orasului prin spatele Castelului Cantacuzino: facute 2 benzi (eventual platforma de DX2 pentru cind va fi facuta A3?) pe muntele ala pina dupa podul care subtraverseaza CF la Nord de Busteni si legat acolo. (O subtraversare la Azuga iar n-ar strica deloc dar nu arde ca Busteniul).
Solutia cica "actuala" cu deviere din DN1 prin Zamora si fostele depozite isi binemerita intrarea in uitare, ea nu rezolva nici problemele de azi, nici vorba despre cele de miine.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Liviu M

In Comarnic cred ca nu trecerile de pietoni sunt "de vina" (ajuta si ele, da' nu sunt principalele cauzatoare de probleme), ci cele doua intersectii, una la sud (la piata) si una la nord (la Primarie).
La piata (acolo unde era preconizat inceputul centurii in planurile care au bantuit la un moment dat) e intersectia spre Poiana (la dreapta) si spre Ghiosesti (la stanga), doua cartiere mari, care n-au alta legatura cu DN.
La Primarie e intersectia cu drumul spre Secaria (+ Tesila si Treisteni, desi astea s-ar putea sa nu genereze chiar asa mult trafic) si Vatra Satului, care, iarasi, nu au alte posibilitati de ajuns in DN.
Cum mai nou toata lumea pe acolo parea sa aibe si sa foloseasca masinile, traficul local e destul de intens.
In afara astora, in zona garii ("In centru") circulatia e iarasi "bulvesata" de masinile celor care vin la cumparaturi si parcheaza/pleaca. E o forfota continua si acolo.

cristi5

Quote from: pasadia on January 05, 2020, 02:58:23 PM
@cristi5 te-ai ruga sa nu repeți asta cu "nu e finanțare". Ea este sau s-ar putea găsi, ceea ce lipsește e capacitatea administrativă de a găsi o soluție și de a o implementa.

Discutia asta a mai avut loc de cateva ori pe A3 si are loc in toate guvernele.

Cert este ca rezultatele discutiei sunt zero si e nevoie urgent de solutii de decongestionare pe actualul DN.

Eu as incepe cu subtraversari pietonale cu scari rulante si impiedicat pietonii legal si fizic sa intre pe carosabil. 5 din astea costa cam cat? Cat 1 km de autostrada montana?

Dupa ce am rezolvat cu pietonii, as identifica urmatoarea gatuire, plus as incerca sa le anticipez pe urmatoarele. Si as realiza denivelarile necesare ca sa le elimin.  Si tot asa, pas cu pas, vorba cantecului.

Si daca omul care merge la partie e o problema, se pote rezolva si fara CoBra. Ii faci o parcare langa DN, cu subtraversare, si de-acolo cu transport in comun special pt echipament de schi, care nu intra niciodata pe DN. Si desfiintezi parcarea de la partie. Dar sa stam sa ne uitam la problema cu anii, nu e o solutie.

Problema sistemica cred ca e ca in loc sa facem proiecte mici in "pain points" (cum e Sinesti-Movilita pt siguranta rutiera) noi vrem ceva monumental gen Canalul sau Casa Tarii. Si ajungem sa nu vedem copacii de padurea mult visata dar iluzorie.

Io

^ Mie imi place ideea cu denivelarile la Busteni dar altfel: intersectiile subtraversate si citeva treceri de pietoni. Ar fi asa:
- 1-2 treceri de pietoni de denivelat in Poiana Tapului. Pasaj pietonal subteran;
- de denivelat intersectia de la urcarea spre Telecabina/Penny. Intrarea dinspre Nord (curba la dreapta) nu cred ca e neaparat necesar de denivelat insa iesirea/curba de pe strada Telecabinei la stinga spre Predeal este si ar trebui bagata in subteran; si scoasa repede afara;
- de denivelat curba la stinga din DN1 spre Strada Valea Alba, spre pirtii adica. Ori tinuta banda de coborire a DN1 pe sensul dinspre Predeal spre Comarnic la sol si bretea subterana pe dedesubt si scoasa repede afara- imi pare mai greu asa - ori bagata in subteran banda de coborire spre Comarnic a DN1? La prima vedere a doua idee imi place mai mult insa virajul la dreapta dinspre pirtii spre Bucuresti nu stiu cum si nici cel la dreapta dinspre Predeal spre pirtii. Banuiesc ca se poate;
- o trecere de pietoni in subteran undeva in zona Primariei/Parcului Central inlocuind oribila arcada rosie actuala. Care cind e acoperita cu gheata si zapada e periculoasa si pentru un om sanatos si fara bagaje;
- cred ca in intersectia dinspre Palatul Cantacuzino/trecerea peste calea ferata ar trebui interzis virajul la stinga; facut mai sus un loc unde sa se poata intoarce spre Bucuresti;
- arcada aia de la Gara data jos si inlocuita cu un pasaj pietonal subteran. Si pentru auto pentru virajul de la Gara la stinga, spre Bucuresti si scos repede afara. Ce mare lucru, doar Gara e mult mai jos decit DN1;
- nu stiu la Mega Image, cred ca daca nu mai permiti virajul spre Centru si faci un pasaj pietonal subteran ELIMININD DRACULUI stopul ala ar fi mult mai bine.
My 2 cents.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

pasadia

Eu nu m-as grabi sa dau vina pe trecerile de pietoni. Pe valea Prahovei (adica in Busteni) sunt de obicei cam 2 viteze pentru masini:
- normala, undeva intre 40 si 70km/h, de obicei in coloana. Asta se intampla oricum in zilele cand nu sunt multi pietoni si cand, chiar daca te opresti pentru a le da prioritate de trecere, nu pierzi mai mult de 3-5 secunde si iti recuperezi locul in coloana destul de repede (eventual iti mai apere in fata vreun localnic iesit de pe strazile laterale).
- stationara, adica sub 10km/h. Da, de obicei in week-end si in perioada de concediu, cand sunt si multi pietoni - numai ca acestia au timp si sa danseze hora in jurul tau cat timp stai in coloana. Nu ei genereaza aceasta situatie.

Ce o genereaza insa, sunt virajele la stanga, mai ales cele din DN. Nu exista practic nicaieri vreo banda de stocare pentru masinile care vireaza, prin urmare oricine va incerca sa faca acest viraj va bloca in spatele lui cateva masini (pana i se da voie de catre cei care vin din sens invers).  Din aceasta cauza, de la bun inceput, am spus ca sunt in favoarea unei solutii similare cu cea implementata in Ghimbav (blocat virajul la stanga prin borduri si puncte de intoarcere (giratorii) in capete. Probabil ca, daca s-ar implementa acest lucru, urmatorul pe lista mea ar fi niste semafoare cu buton pentru pietoni (se cere verdele de catre pietoni, nu li se da verde decat la 50 de secunde - daca ai mari acest interval spre 90 sau mai mult imi e frica ca si-ar pierde rabdarea si ar traversa ilegal - nu ar dura verdele de pietoni mai mult de 10 secunde (pentru 7 metri cred ca e suficient).

Asta ar fi, din punctul meu de vedere, solutia ieftina - probabil cateva milioane de euro, nu ma astept sa coste mai mult de 10.

Daca mi-ai da 100 de milioane de euro atunci as discuta alta solutie - tunel amenajat ca 1+1 pe sub Zamora si 2 noduri gandite ca parte dintr-o viitoare autostrada la capete. Un singur fir, maxim 3-4 km de tunel. Separ astfel traficul local de cel de tranzit si ii las Primariei Busteni placerea de a gandi orice solutie doreste. (Sa, nu uit, cele 100 d emilioane ar urma sa fie cheltuite pe o perioada de, probabil, 4-6 ani, deci un cost anual de sub 20 de milioane de euro - pe care ma gandesc ca ar trebui sa si-l permita chiar si DRDP Bucuresti sau CJ Prahova).

Daca imi dai 500 de milioane evident ca as lua in calcul half-profile cu tunel 1+1 atat la Busteni cat si la Sinaia si Comarnic. Nu mai zic ca as prefera ca implementarea sa fie locala (DRDP/CJ/ADR) iar CNAIR (sau MT) sa actioneze doar ca finantator (ceva in genul AMPOIM in raport cu CNAIR acum).   

si tot asa mai departe...

Dar deocamdata ce avem:
- lipsa de finantare? Neh, banii aia ar exista, insa daca ar fi alocati acum nu am sti pe ce sa ii cheltuim.
- lipsa de proiecte? Neh, pana la urma chiar si CNAIR are propriul ei proiect sub forma SF-ului din 2002.
- lipsa de capacitate administrativa? O, DA, din plin si la toate nivelurile - primaria Busteni nu stie decat sa acorde titlu de cetateni de onoare, CJ Prahova e la DNA sau pe acolo, DRDP si CNAIR e in Dinicu Golescu 38 si doar atat.
Cum schimbi situatia cu capacitatea administrativa? Faci ca Drula, CNIR, sau faci ca mine (scuze modestia) si creezi autonomie regionala in gestionarea acestor investitii (evident, cu toate reprosurile aduse acestei idei de catre frunzaverde). Alta solutie deocamdata nu stiu sa fie.

cristi5

Quote from: pasadia on January 06, 2020, 12:31:56 PM
- normala, undeva intre 40 si 70km/h, de obicei in coloana. Asta se intampla oricum in zilele cand nu sunt multi pietoni si cand, chiar daca te opresti pentru a le da prioritate de trecere, nu pierzi mai mult de 3-5 secunde si iti recuperezi locul in coloana destul de repede (eventual iti mai apere in fata vreun localnic iesit de pe strazile laterale).

De acord, fluxul de trafic are stari. Asta zic si cercetatorii de trafic. Mai mult de 2 stari identifica ei, cred ca e un material pe forum despre asta.

Problema e sa identifici cum trece de la "normal" la "stationar" si cum poti "amana" cu infrastructura acea trecere.

Pe mine m-a impresionat la monitorizarile de trafic pe care le-am facut cum un eveniment minor creeaza aceasta tranzitie. O revenire pe banda 1 care necesita oprire, blocand intreaga coloana. Sau o incetinire mai brusca la trecerea la nivel.

Odata ce traficul ajunge la "stationar" greu il mai scoti din starea aia. Poate dura ore intregi. "Valul" ia cateva minute sau zeci de minute sa se propage intr-o coloana lunga. Se vede asta pe filmarile de trafic.

Deci daca reusesti cu amenajari de drum si cu alte masuri (inclusiv recomandari pt soferi) sa limitezi apritia acelor evenimente, poti castiga ore intregi, pentru mii de oameni.

O sa pornesc o monitorizare de trafic pe VP :)

pasadia

N-ar fi rău, dar uite, pun eu 2 poze de acum:

Și pe un sens, și pe celalt e roșu aprins până in zona dintre str. Valea Cerbului și str. Valea Alba. După ce treci de acele zone ai verde.

Și în acele zone problema nu sunt pietonii ci accesul auto, prin viraj stânga, spre pârtia Kalinderu, spre pensiuni și spre Gura Diham.


Xenos

@pasadia: Oricum, toată varza aia din 2016 cu CNIR şi CNAIR a relevat naivitatea fantastică (şi bine intenţionată) a celor care au avut această idee. A rezultat doar o rebotezare fără niciun efect de conţinut.
Aviz amatorilor, dacă vor (mai) guverna vreodată: prin înfiinţarea unei noi instituţii sau divizarea ei în două chestii care îşi vor pasa reciproc treburile nu rezolvi niciodată nimic.
Această critică nu ştirbeşte cu nimic meritele celor care au pus osul în scurtul an 2016...s-a făcut...foarte puţin...dar mai bine decât deloc...

Liviu M

Quote from: pasadia on January 06, 2020, 12:31:56 PM
si puncte de intoarcere (giratorii) in capete.
N-am fost prea des prin zona in ultima perioada, da' de cate ori am fost, problema a fost intersectia din sud (Penny/Telefericului?). Cum am trecut de asta, cum s-a fluidizat. Nu stiu in ce masura un sens giratoriu acolo ar rezolva problemele, in schimb incercarea de a "rezolva" intersectia aia cu giratorii in alte locuri va avea, zic eu, efecte contrarii. Cum zicea si frunzaverde, va tine localnicii mai mult pe drumuri.

rota

Valea Doftanei - Sacele
Cautam o alternativa la Valea Prahovei si ma uitam pe Google Earth. A fost cineva pe ruta Valea Doftanei - Sacele? Observ ca sunt multe cabane pe drumul pietruit plus o manastire. Eu am fost pana dupa Trăisteni si era decent. Nu m-am riscat mai incolo pt ca masina mea e ff joasa, incerc sigur la vara, a testat cineva mai recent?
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

TibiV

Am fost doar pana la Paltinu, +2 km.
Foarte bun, dar irelevenat pentru TOT traseul in discutie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Cre' ca trebuie vazut si cum e la Campina, ca am senzatia ca, pentru a ajunge pe drumul spre Paltinu, cam trebuie taiata in doua.